Missä olisi kyseiseen lauluun sanat.. Lumiukko iltasella katseleepi kuuta..jne..
Lumiukko iltasella...
8
8314
Vastaukset
- yhden version sanat...
Lumiukko iltasella katseleepi kuuta,
nenä sen on porkkanasta, kädessään on luuta.
Lumiukko narskahteli: "mua ei kukaan voita",
kuuhut kuiskii taivahalla: "hiljaa olla koita".
Aamusella aurinkoinen päivänsäteen heitti,
porkkanan ja varsiluudan lumisohjoon peitti.
Toivottavasti tarkoitit näitä sanoja...- hellu<3
kiitos minäkin olen etsinyt tätä kyseistä laulua...
- Lh-vm82
Lumiukko iltasella katselevi kuuta,
nenä sen on porkkanasta ja kädessä on luuta.
Lumiukko itseänsä jättivahvaks` luuli.
Aurinkoinen vahvempi on, kertoi sille tuuli.
Lumiukko narskahteli: Mua ei kukaan voita!
Kuuhut kuiskas taivahalta: Hiljaa olla koita!
Aamusella aurinkoinen päivänsäteen heitti,
porkkanan ja varsiluudan lumisohjo peitti.- Eihän tähän kelpaa mikään!
Meillä on sellainen versio, jossa on näin:
"... nenä sill' on porkkanasta, kädessä on..."
ja
"Lumiukko närskästeli (oli närkästynyt)... Huhut kulkee kulkujansa! Hiljaa olla koita!"
Minusta näin on loogisempi... - Mirumaru
Eihän tähän kelpaa mikään! kirjoitti:
Meillä on sellainen versio, jossa on näin:
"... nenä sill' on porkkanasta, kädessä on..."
ja
"Lumiukko närskästeli (oli närkästynyt)... Huhut kulkee kulkujansa! Hiljaa olla koita!"
Minusta näin on loogisempi...Minä olen kuullut kyseisen lorun jo 22 vuotta sitten, kun oma tyttäreni oli pieni ja tätä lorua hoilotteli päivähoidossa sen opittuaan.
" Kuuhut kuiski taivahalta:´hiljaa olla koita´ " on minusta loogisempi.
- äiti ja lto
Sanat ja nuotit on ainakin Pium paum paukkaa -kirjassa ja tuossa edellähän ne taisi tullakin.
Oma poikani ihmetteli pienenä että mikä se on se vikuu. No kun se lumiukko iltasella katselee vikuuta!- ...varpaat
Minun pikkupoika ihmetteli laulussa Pii, pii, pikkuinen lintu, paleleeko jalkojas.... että mitkä ne legojalat oikein on
- äiti ja lto
höperehdin, ne lumiukko-laulun sanat ja nuotit on Hip hoi musisoi - kirjassa eikä Pium paum paukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019