LAIHDUTUSLEIRI

Kannataako?

Suomesta puuttuu laihdutusleirit. Mietin sellaisen perustamista. Ei mitään julkisuuteen tähtäävää kilpailua vaan leiriä jossa opetellaan kunnolla treenaamaan, kiikkumaan ja syömään oikein. Laskeskelin, tuossa, että aika kalliiksi tulisi. Leiri sisältäisi majoituksen, personal trainerit, ruoan ja luennot. Leiri kestäisi 2 viikkoa, sillä aika monen on vaikea saada enemmän vapaata töistään. Myöskin aisiaan perehtynyt kokki täytyy treenaajien ja luennoitsijoiden lisäksi palkata.
Kysymys kuuluukin kanssa toverit( itsellänikin on ylipainoa) Mitä olisitte valmiit maksamaan tuollaisesta kahden viikon leiristä? Tarvitsen tietoa siksi, että päästäänkö lähellekkään sitä summaan jonka itse sain kuluineen. Ja että kannataako edes koko idea? Ottakaa kantaa kiitos!

27

4273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellasia

      150e/2vk jos siinä 2vk vois saada jo jotain mieltä kohottavia tuloksia.

      • ninni7000

        Kuvitteletko ihan vakavissas että 75€ viikossa saadaan sulle ruoat, majoitus, pt:t ym? HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!


    • kaltainen

      Miksei mielummin 2 viikon paasto- ja liikuntaleiri? Ei tollanen leiri mitä ehdotit oo mistään kotosin, koska kaikki tietää, miten pitää syödä ja miten pitää liikkua, eikä kahden viikon aikana saa mitään tuloksia aikaseks..korkeintaasn pari kiloa lähtee. Mutta jonkinasteisella "kidutusleirillä" kiloja lähtisi 2 viikossa nopeasti ja lisäksi saisi testata omat rajansa ja porukassa se kävisi helpommin kuin yksin. Siitä olisin valmis maksamaan 100/2vko, koska siinähän ei menis ruokaan paljoo mitään rahaa, kun ruokaa saa syödä ihan minimimäärä. Tietty vetäjänä vois olla joku, joka hallitsee asian, ettei tuu mitään vaaratilanteita.

      • EI P-AUKISILLE JA HINNANKYS...

        Sori kun sanon suoraan, ei kannata hintaa juurikaan kysellä jos on ammattitaitoista vetäjää jollei nyt aivan sikahintaa nyhdetä.
        - Tosin väärä foorumi koko asialle?


        Toimiva juttu varmaan ja siitä voisi jalostaa pienempiä ja suurempia ajanjaksoja ja seurantaa.

        T; Aina on rahaa ja aikaa siihen mitä pitää tärkeänä!


      • Anskuli ;-)
        EI P-AUKISILLE JA HINNANKYS... kirjoitti:

        Sori kun sanon suoraan, ei kannata hintaa juurikaan kysellä jos on ammattitaitoista vetäjää jollei nyt aivan sikahintaa nyhdetä.
        - Tosin väärä foorumi koko asialle?


        Toimiva juttu varmaan ja siitä voisi jalostaa pienempiä ja suurempia ajanjaksoja ja seurantaa.

        T; Aina on rahaa ja aikaa siihen mitä pitää tärkeänä!

        Olisin heti mukana!
        Jokainenhan tietää ettei pikalaihdutukset ole mistään kotoisin. Tietää myös sen että mitä vähemmän ja oikein syö ja mitä enemmän liikkuu niin laihtuu. Mutta kun niin monelta puuttuu se motivaatio ja alkusysäys. Monet häpevät itseään eivätkä uskalla edes aloittaa. Kun pääsis alkuun ja huomais että osaa ja jaksaakin hieman voisi se ehkä tsempata. Hinnasta en osaa sanoa muuta kuin ilmaista ei voi olla koska täys ylläpito, ohjaukset ja luennot maksavat maltaita. Tuon 2 viikkoa ehkä pysyy järjestämään 2500e:lla/hlö.
        Jokainen voi laskea siitä vuorokausihinnan ja siihen kuuluvat kaikki muut.
        Jenkeissä asuessani naapuri oli tuollaisella leirillä, Mutta mitäpä jenkeissä ei oilisi ;-)


      • Jarrrex
        Anskuli ;-) kirjoitti:

        Olisin heti mukana!
        Jokainenhan tietää ettei pikalaihdutukset ole mistään kotoisin. Tietää myös sen että mitä vähemmän ja oikein syö ja mitä enemmän liikkuu niin laihtuu. Mutta kun niin monelta puuttuu se motivaatio ja alkusysäys. Monet häpevät itseään eivätkä uskalla edes aloittaa. Kun pääsis alkuun ja huomais että osaa ja jaksaakin hieman voisi se ehkä tsempata. Hinnasta en osaa sanoa muuta kuin ilmaista ei voi olla koska täys ylläpito, ohjaukset ja luennot maksavat maltaita. Tuon 2 viikkoa ehkä pysyy järjestämään 2500e:lla/hlö.
        Jokainen voi laskea siitä vuorokausihinnan ja siihen kuuluvat kaikki muut.
        Jenkeissä asuessani naapuri oli tuollaisella leirillä, Mutta mitäpä jenkeissä ei oilisi ;-)

        Kerranpa olin liikuntaleirillä -90 luvulla ja liikun vieläkin aktiivisesti. Ruoka-asiohin en juurikaan kiinnitä huomiota, mutta pysyn hoikkana oikeaoppisesti liikkuen. Uskon et jos saa trainerin ravintoterapeutin ohjeet ja luennot niin toimii varmasi vauhdittajana uuteen elämään. Kuten jokainen tietää harrastukset maksaa aina!


      • ei ole laihduttamista

        vaan kehon puhdistamista kuona-aineista!!!!!


      • askdgalsidguh

        Eihän tossa oo mitään järkeä. Paastotaan 2 viikkoa leirillä, saadaan aineenvaihdunta sekaisin ja mitä sen jälkeen??? Palataan takas samoihin vanhoihin tapoihin??

        Leirillä pitäis käydä läpi esim. ruokavalioita ja liikuntamuotoja. Tosi moni "syön kuin lintu"-läski ei todellakaan tiedä miksi ei laihdu, vaan lihoo ennemminkin lisää.


    • Syöppölöinennnn

      Suomessa (kuin myös muuallakin maailmassa) on kysyntää varmasti tuommoisille leireille. En vaan tiedä riittääkö 2 viikkoa? Pitäis ehkä olla kurssimuotoisia tapaamisia leirin jälkeenkin??

      Jos kävisit jonkun yrittäjäkurssin, tms. missä harjoitustyönä lasketaan mitä kaikkea oman yrityksen perustaminen vaatii ja tarvii?? Tai voiko jokin muu taho auttaa kustannusten laskemisessa?

      Uskon todellakin, että kyseinen leiritoiminta kannattaisi. Saattais olla jopa tunkua liiaksikin. Ohjelma pitäis vaan olla todella hyvin suunniteltu.

      Summasta en osaa sanoa mitään. Pitäis tietää leirin ohjelma, etc. jotta osais arvioida.

      Tsemppiä kuitenkin suunnitteluun. Mukavaa, että jollain ideoita viriää!! Niitä tarvitaan!

    • mulla on idea

      Mulla on ollut ideana jo pitkään ostaa vanha koulu ja kunnostaa siitä leirikeskus. Pitäisi perustaa osakeyhtiö ja hankkia osaavia kavereita mukaan mutta ketään ei ole vielä löytynyt. Läskileirien lisäksi siellä voisi järjestää muutakin leiri- ja vapaa-ajan toimintaa. Mutta yhden yrittävän budjetilla ihan mahdoton idea joten pitäisi olla monta mukana ja perustamassa osakeyhtiötä. Tietysti joku hurja pääomasijoittaja nappaa jo tämän idean.
      Itsellä on osaamista ja taitoa ihmisen henkisestä hyvinvoinnista, mitä ei sovi unohtaa tällaisessa fyysisesti rankassa projektissa, jota laihduttaminen on.

      • Minä myös

        Tuollaista leiriä on kaivattu jo kauan.
        Kalliskin varmasti on, sillä jo yksi kerta/vrk. personaltraineria maksaa ainakin 50e siihen ravintoterapeutti 50e/ luennot ruoka majoitus. ja muut päälle.Varmaan maksaa n 200e/vrk. eikä taida riittääkkään. Mutta jos sen ottaa kuntoLOMANA niin ei paha hinta kahden viikon lomasta.Siellä ei varmaan viinaa ja tupakkaa sitte olisikaan?


      • ....***

        ... niitä löytyy ainakin pitkin suomea. Pitäis saada leirit etelä-suomeen ja pohjois-suomeen.


      • Riitta =)

        Itselläni on ollut sama idea jo kauan. Myöskin 17 v kokemus yrittämisestä, mainos- ja ravintola-alasta.

        Ota yhteyttä!


    • triplester

      Idea on hyvä, mutta tukehtuu liian kalliina ja epävarmana.

      En usko, että tämänkaltainen toiminta toimisi kovinkaan pitkään jos se perustuisi normaaliin painonpudotukseen, eli energiamäärän vähentämiseen ja liikunnan lisäämiseen.

      Perustelen hieman. Leiri kestäisi 1-2 viikkoa jonka aikana olisi synnyttävä tulosta, jotta asiakas voisi olla tyytyväinen edes tuohon pieneen tulokseen. Muussa tapauksessa eväät olisivat vain mahdollisesti opittu ja sisäistetty tieto ravinnosta ja liikunnasta.

      Pariin viikkoon edes jonkinlaisen tuloksen saaminen edellyttäisi kohtalaista rääkkiä jonka aikana olisi herkuttelut täysin pois laskuista ja liikunta oltava aika tapissaan. No eipä siinä mitään, mutta jos ajatellaan, että ryhmässä olisi enemmistö tähän elämäntyyliin tottumattomia, mukavuudenhaluisia ihmisiä olisi pinna tiukilla sekä ohjaajilla, että asiakkailla.

      Mitään halpaa lystiä tämä ei tulisi olemaan! Lääkärin valvonta olisi ehdoton edellytys ja muun henkilökunnan palkkamenot olisivat huikeat.

      Tällainen palvelu olisi jo toiminnassa jos se olisi mahdollinen, siitä olen varma.

      • ,,,

        Jopas nyt! Kaikki on mahollista jos lujasti uskoo asiaansa ja on resussit sen toteuttamiseen. Sellaistenhan ei tarvitse osallistua, jotka asiaan eivät usko.
        Itse laihdun painonvartijoissa, mutta kunnon treenausapu on aina tarpeen. Ellei joku vileä tiedä niin laatu ja harrastukset maksavat aina.
        Ihan vain sen takia olisin valmis maksamaan vaikka tonnin per viikko. Tääysylläpito ja treenarit. Mistään saa tolla hinnalla.


    • olisin..

      valmis maksaa 1000e per 2vk. Tuo olis todella hyvä idea nimittäin. Ja koko kuukausi maksais 2000e.

    • Pullanpuputtaja

      Moi Kannattaako! Kyllä kannattais! Ite ainakin toivoisin että löytyis joku leiri, jossa pakostakin laihtuis valvonnan alla. Tosin mun kymmenen kiloa ei varmaan kahessa viikossa tipahtaisi, pitäis olla pidempään.. Mun kaikki säästöt on noin 2500 euroa ja jos vaan olis mahdollista nii vaihtasin ne kymmenen kilon pudotukseen heti paikalla! Paljoko muute sait kustannusarvioksi??

    • ...pystyss???

      Joko ootte saaneet leirin pystyyn? Täällä olis yks asiakas... =)

      • kyllävaan1

        Lähtisin ite kans, mut alle tonnilla pitäs päästä(mun lompakolla..) toiset vois maksaa enemmänkin.Vois olla ihan leirejä viikosta useampiin kuukausiin.Ja erilaisia vaihtoehtoja.
        Kun on paikassa missä ei ole tarjolla herkkuja kokoajan,niin laihtuu helpommin.Kotona syö helpommin.
        Toisekseen tarviisin ite jonku vähän potkimaan persiille(hellästi) jotta treenaus pääsis vauhtiin.Ja neuvoja.Itse haluan läskiä vähän pois, ja lihasta tilalle, en halua olla luuviulu.Haluan olla hyväkuntoinen.
        Myös esim tupakasta eroon leiri vois olla hyvä.
        Luentoja, ja paljon tietoa, oikea ruokavalio, kunnolla liikuntaa, sekä kivaa ajanvietettä.Paljon saunomista, poreammeita, kaunis paikka kaukana herkkupaikoista.
        Turistitki tykkäis


    • jhgda

      olisin valmis maksamaan noin 500 euroa hyvästä leiristä .

    • Vigaro

      Loistava idea!

      Ongelmana on yleensä aina rahan, motivaation tai uskonpuute. Itse alkaisin heti suunnitella leiriä uskaliaan, innostuneen, luovan ja positiivisen joukon kanssa. Mä oon siinä elämän tilanteessa että pitäis miettii millä haluu tienata leipänsä seuraavat 35-vuotta. Säästöjä ei valitettavasti juurikaan ole mutta olen valmis panostaa arvokkainta mitä pystyn hyvän ajatuksen eteen, eli aikaa. Laitoin eilen postiin kirjekuoren joka sisälsi hakemuksen vielä tämän syksyn lähihoitajakoulutukseen, mutta tämä ois myös niitä hankkeita jolla voisi auttaa monia ihmisiä löytämään terveellisemmät elämäntavat ja paremman itseisarvon. Lähtisin yrityskursseille, leiriohjaajakoulutukseen, opiskelisin vaikka omalla ajalla aiheeseen liittyvistä asioista jos tietäisin että mun ja muutaman muun innostuneen ihmisen kanssa pystyisimme alottaa jotain ainutlaatuista suomessa. Niin kuin yllämainituista viesteistä oon ymmärtäny siellä ois muita innostuneita perustajia ja mukana innostuneita asiakkaita.

      Kysyn nyt... Löytyykö palstoilta ihmisiä jotka pystyisivät ajallisesti, olisivat oikeasti innoissaan ja motivoituneita lähteä suunnittelemaan Suomen ensimmäistä Laihdutusleiriä?

      Tulen käymään kyseisellä juttelupalstalla katsomassa onko tullut vastakaikua innostukselleni. Onko siellä muita jotka haluavat samaa kuin minä?

      -Taina

    • lllyjlr

      Ensin hankitaan tontti. Sitten lehtiin ilmoituksia laihdutusleiristä. Laihduttajat pannaan sitten tekemään kovaa työtä aamusta iltaan: Muutama hakkaa halkoja, muutama kantaa niitä, toiset rakentavat lämmitettävää kasvihuonetta. Sen valmistuttua laihduttajat tekevät kaikki hommat, maksavat saadessaan tehdä oikeaa työtä ja saavat kotimaista perusruokaa senverran, että pysyvät hengissä. Tästä se lähtee. Idea on vapaasti lainattavissa.

      • ylikiloinen

        Osoitteesta http://www.laihdutusleiri.fi löytyy leirejä loppukesälle ja alkusyksyyn. Leirit järjestetään Lohjan Kisakalliossa, Ruissalo Spa:ssa Turussa ja sitten Mikkelissä ja oliko Rauhanniemessä. No tuolta kuitenkin lisätietoa.


    • cuba libre

      Kannattaa aloittaa ihan oma leiri. Ja pitää kalorivajeet kohtuullisina, syödä terveellisesti. Kyllä se paino siitä lähtee putoamaan.

      Samalla sitten etsiä itselle sopivaa ruokavaliota. Kaikesta ei tarvitse, eikä pidä luopua. Kyllä sitä maukasta sekä terveellistä ruokaa löytyy kaikille.

      Mielekkään liikuntaharrastuksen aloittaminen on hyvästä.

    • Liikapaino

      Minua todella kiinnostaa tuo laihdutus leiri. Olen 60 v. ja minulla oli aivoinfarkti 10 v. sitten eli kai minä pystyn jumpata ja liikkua?

    • veijo73098372

      Pitkään on menneyt miettiessä, 10 vuotta

      Siinä ajassa olisi jo voinut oppiakkin jotain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe