Saunaan porukalla

vai ei?

Onko sinusta täysin luontevaa mennä saunaan alasti vastakkaista sukupuolta olevan/olevien kanssa, jos olette kavereita, sukulaisia tms. tuttuja. Olen 30 nainen ja täytyy tunnustaa: minusta ei. Pidän kovasti saunomisesta mutta vain kumppanini kelpuutan vastakkaisesta sukupuolesta alasti saunaan kanssani. Lapsia nyt ei tietenkään lasketa. Olenko tiukkis? Olen ihan tyytyväinen vartalooni jne. mutta ujostuttaa... Suvaitsetko, että kumppanisi menee vastaavasti vastakkaisen sukupuolen kanssa? Minä kyllä suvaitsisin, mutta kyllä se jotenkin häiritsisi. Kimppasaunat on mulle kauhistus. Uimapuku mulle päälle, kiitos! T.Siveyden sipuli

24

3203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saunakarhu

      minusta mahtava kokemus kunnon kimppasauna tietysti hyvässä porukassa ja pihasaunassa.otat muutaman oluen tai siiderin ja estot lähtee..

    • la.ra

      tottumis- ja persoonakysymyksiä.

      Mulle on ihan ookoo mennä saunaan alasti tuntemattomienkin kanssa, edellyttäen, että kaikki ovat samoilla linjoilla.
      Tai no, työkavereiden kanssa en menisi.

    • Nosturi

      Tapaa on tuputettu Keski Euroopasta tänne. Nudisti rannat on erikseen ja jotain kylpylöitä kai Suomessakin. En ole siveyden sipuli, mutta mihin miehenä silmäni laitan. Haluan rentoutua saunan lämmössä ja löylyssä. Vahtaamalla miehenä alastomia naisia en sitä kykene tekemään. Ei naurata jos eraktio iskee päälle.
      Olet oikeassa.

    • vonkale

      luontevaa selvin päin, hiprakassa taas ykshailee ketä muita siellä on. En pidä sua mitenkään tiukkiksena, varsinkin kun kysehän on vain omista tuntemuksista eikä toisten arvostelemisesta. Suomessa on niin monenlaisia saunomistapoja (usein perhekohtaisesti omaksuttuja), että suvaitsemattomuus olisi typerää.

      Nuorena miehenalkuna ja ainoana lapsena totuin aikoinaan saunomaan yksikseni (se on edelleen mukavan rauhoittavaa), ja periaatteessa kaikki joukkosaunominen on mulle outoa, ellei ole kaljapulloa kädessä "tuttina".

    • Minulla ei ole mitään sitä vastaan, vaimollani tuskin olisi mitään sitä vastaan että minä menisi, jos olisi tuttuporukka.

      Vaimoni ei tuollaista yhteissaunaa ehdottaisi eikä olisi ensimmäisten joukossa sinne menossa, mutta tuskin jäisi sieltä poiskaan saunasta, jos suurin osa olisi sinne menossa. Näin siis tutussa porukalla ja pienissä sievissä. Selvinpäinhän tuollaista ei harrasta kukaan, en ainakaan itse ole ollut missään tilaisuudessa jossa olisi saunottu porukalla alasti selvinpäin.

    • kun saunotaan

      Kyllä muistan joskus kännissä huomanneeni yhtäkkiä että vieressä on nainen myös alasti mikä oli täysin uutta.
      Yleensä naisilla aina ollut uimapuku. No en siinä mitään erikoista sitten kuitenkaan tuntenut. Ihan normaalia sen hämmästyksen jälkeen. Miehet ovat AINA munasillaan. Se on miehelle aina sallittua. Mies ei voi pitää uikkareita saunassa. Mahdoton ajatus
      Yhtä järjetön ajatus kuin mennä uikkareissa sen jälkeen uimaan. Ei mitään järkeä

    • The Jeff

      Mun mielestä olet omituinen.

      En ole mikään nudisti tai viuhahtaja mutta mä olen sinut oman ja toisten alastomuuden kanssa. Saunassa nakuna oleminen on ainoa tapa olla, oltiin sitten yksin kaksin tai viisissäkymmensissä. Olen mä alastomia ihmisiä nähnyt, kaikenlaisia - joten ei voi järkyttää minua.

      Toki olen itse aiheuttaut järkytyksiä toisille, esim kerran sen kummemmin miettimättä hain työpaikan suihkussa ollestani alasti pyyhkeen laukustani joka oli työmaalla. Okei, oli aamu eikä periaatteessa paikalla pitänyt olla muita. Mutta musta se oli ihan luonnollistakin :D ... tietenkin siellä sattui sitten olemaan kaksi naiskollegaa jotka ensin loksautti leukansa auki, sitten yskäisivät ja piiloutuivat mappien taakse. Olis tehnyt mieli sanoa että "Ihanks tosi, pidänks mä tällästä vaatteideni alla?!" mutta päätin sitten että hiljainen pokerinaama on parempi vaihtoehto.

      Chattiympyröiden miiteissä sekasauna on ollut aina vakio. Diggaan siitä tunnelmasta, onhan siinä silleen VÄHÄN sellainen sähkönen olo mutta mua se lähinnä virkistää... :D

      Sitäpaitsi ammattiylpeys vaatii. Olen puuseppä ja väännän saunanlauteita :D

    • vänkyrä-nainen

      luonnollista ja normaalia saunoa alasti kimpassa, vaikka sit olis vastakkaistakin sukupuoltakin mukana. Saunominen on saunomista, kuitenkin vaan.

      Ei tosta nyt silti parisuhteessa riidanaihetta tarvi vääntää - jos kumppani ei haluaisi että menen, niin sit en menisi alastomana ainakaan.

    • Papeete1

      Ei ole luontevaa minulle enkä tykkää siitä puuhasta. Voisin kuvitella meneväni pikkupäissäni uimapuku päällä tutussa porukassa mutta alastomana riittää uimahallin naisten puolen sauna. Riippuu tietysti tilanteesta mutta tuskin mäkään hyvällä silmällä puolison naku/kimppasaunomisia katsoisin.

    • Iso Ase

      Kimppasaunan pelko ei ole mitään sievistelyä tai ujoutta. Se on pienimunaisten miesten ja lattarintaisten naisten häpeää, josta olisi parempi päästä eroon. Ymmärrän minä toisaalta, että se on vaikeaa. :-))))

      • kaikkein

        nolointa siellä olisi heilua jonkin hevoskullin kanssa.


    • aikuinen mies

      Olen Pohjanmaalta kotoisin ja minulle oli kova paikka mennä ensimmäisen kerran yhteissaunaan muutettuani pääkaupunkiseudulle. Se vain oli tapana, eikä uudelta juuri kyselty. Mutta kun mennään saunaan, silloin mennään saunaan. Siinä ei ole kyse seksistä vaan saunasta.

      Opin äkkiä hyväksymään itseni ja toiset sellaisena kuin kukakin sattuu olemaan. SE on ollut elämäni parhaita opetuksia. Hyvä itsetunto kantaa lopun elämää ja sen avulla voi mennä minne vain. Se auttaa myös näkemään muut itsenäisinä yksilöinä ja huomaamaan heidän vastuunsa itsestään.

      Mustasukkaisuus ja toisen vahtiminen kaiken kaikkiaan on myös itsetuntokysymys. Kun ei luota itseensä, ei tietenkään luota toiseenkaan. Kuitenkaan toista ei voi muuttaa tai toisen puolesta tehdä oikeasti mitään päätöksiä. Ne on tehtävä itse ja niistä on vastattava itse.

      Ketään ei pidä pakottaa tekemään sellaisia asioita, jotka eivät tunnu itselle sopivilta. Saunaan pitää olla mahdollisuus mennä sellaisessa porukassa kuin itselle sopii. Tai yksin. Tai olla menemättä jos ei tunnu siltä. Toisten painostuksesta sitä ei kuitenkaan pitäisi joutua tekemään. Huomaavaisuus vaatii järjestämään riittävän määrän erilaisia mahdollisuuksia.

      Minä ainakin saunon kenen kanssa tahansa. Enkä pidä pahana sitä jos joku tulee mukaan uikkareissa. Se on hänen valintansa. Sauna on mitä tasa-arvoisin paikka, tervetuloa kaikki.

      • *mimi*

        Harvinaisen hyvin tiivistit asian. Se on ennen kaikkea itsetuntokysymys. Jos hyväksyy itsensä ja muut sellaisena kun on, niin ei tämäkään asia hetkauta. Se on vain saunomista ei muuta. Ja tosiaan jokaisen oma valinta.

        On tullut harrastettua myös naku-uimista eri paikoissa porukalla. Myös selvinpäin. Aina on joukossa ihmisiä, jotka eivät kykene. Ja ei siinä mitään pahaa ole. Mutta jos suinkin kykenee, niin se on huomattavan vapauttavaa :)


      • sallittakoon
        *mimi* kirjoitti:

        Harvinaisen hyvin tiivistit asian. Se on ennen kaikkea itsetuntokysymys. Jos hyväksyy itsensä ja muut sellaisena kun on, niin ei tämäkään asia hetkauta. Se on vain saunomista ei muuta. Ja tosiaan jokaisen oma valinta.

        On tullut harrastettua myös naku-uimista eri paikoissa porukalla. Myös selvinpäin. Aina on joukossa ihmisiä, jotka eivät kykene. Ja ei siinä mitään pahaa ole. Mutta jos suinkin kykenee, niin se on huomattavan vapauttavaa :)

        tässä vapaassa maassa joillekin hieman heikompi itsetunto. Tai häveliäisyys _jostakin muusta syystä_.


    • munkaan mielestä oo kovin normaalia tai luontevaa. Mua nyt ei silleen ujostuta oma olemus muiden silmissä vaan pikemmin oma reaktio näkemääni,esim. pystynkö oleen lungisti,tirkistelemättä vähän liiankin tarkasti ja muutenkin ottaan tilanteen totaalisen epäseksuaalisesti.

      Mielummin mä sit oon sekasaunassa totaalisen ventovieraiden kanssa kuin sukulaisten,työkavereiden tai muidenkaan naispuolisten tuttujen kanssa. Niitä voi sentään rehellisesti katella ja arvioida alasti ilman et se tuntuis yhtä omituiselta ja kieroutuneelta kun oman siskon pikkupöksyjen nuuskiminen.

    • Ei oo merkitystä. Ei siis hetkauta suuntaan tai toiseen. Jos tahtoo pitää uikkarit tai pyyhkeen päällä, niin se on oma asiasa.

      Kotona ja mökillä mie oon saunassa ilkosillaan, ellei joku nimenomaan huomauta asiasta. :D

    • aina alasti saunaan, mutta jos joku haluaa tulla verhoutuneena, niin ei minulla sitä vastaan mitään ole, enkä ole koskaan ketään saunakavereita sulkenut pukuhuoneen puolelle.

    • Aaurinko79-

      sillä varauksella, että saunakavereina on tosiaan tuttuja. Myös työsaunomisissa ihmiset tuntuu olevan aristelevampia, joten siellä itsekin vedän uikkarit päälle. Muuten voin mennä alasti saunaan yhdessä kavereiden, miesten tai naisten kanssa jos se vaan muille on ok.

      Ei tuo tarkoita, että olisit tiukkis. Sinä et vain viihdy saunassa alasti vastakkaista sukupuolta olevien kanssa eikä tarvitse viihtyäkään jollei se itsestä tunnu luontevalta.

    • -eräsmies-

      onnistuu kyllä, mutta vain siinä tapauksessa, että seura on samaa mieltä ja että ollaan suurin piirtein pelkkiä hyvän päivän tuttuja. Hieman tutumman seuran kanssa voisi häveliäisyys iskeä. Tai sitten täytys olla se kaikkein tutuin ihminen.

    • lalita

      luontevalta, en edes muista milloin oisin ollut saunassa vieraampien vastakkaista sukupuolta olevien kanssa, en varmaan koskaan enkä varmasti ainakaan ilman vaatteita! Yleisistä saunoista en pidä.
      Sauna taitaa olla mulle niin yksityinen paikka, että jaan sen vain ihan lähimmän ihmisen kanssa. Kumppani on samaa mieltä ja lapsia ei lasketa.
      Ehkä sitten tiukkis, mut pitäähän meitäkin olla ;)

    • pikku.nainen

      kyllä mutta vieraiden miesten kanssa en mene. Olen kyllä täysin sinut omat kroppani kanssa, eikä piiloteltavia paikkoja löydy, mutta jotenkin se vain on liian intiimiä.

    • *mimi*

      Täytyy sanoa, että harrastusten takia on tullut pyörittyä porukoissa, joissa on aina saunottu kaikki yhdessä alasti. Myös kaveriporukalla mökillä saunotaan kaikki yhdessä, miehet ja naiset. Ei siinä toisten vehkeitä kytätä, vaan nautitaan lämmöstä, hyvistä jutuista, lauletaan ja sen semmoista. Ja koska saunominen on minulle ihan yhtä suuri juttu kuin istua kahvipöydässä, en sitä ikinä seurustelukumppaniltanikaan kieltäisi.

      Ihmiset ovat mielestäni tässä asiassa outoja. Loppupelissä me näytetään kuitenkin kaikki aika samoilta. Joten jonkun pippeli ei ole ihmeellisempi kuin toisen ja rinnoissa sama juttu. Lisäksi kiihotun vain ihmisistä, joita kohtaan minulla on tunteita. Eli mieheni alasti kiihottaa mua, mutta muut ei. Ihan simppeliä.

    • ei tuntuisi hyvältä..

      Itse en missään nimessä menisi saunaan vaikka esim. kaveripariskuntien kesken.
      Äitini kanssa voisin mennä ja ehkä siskoni. Olen siis nainen.
      Tyttökavereidenkin kanssa käytiin ennen pyyhe lanteilla.. tosin tämä oli joskus murrosikäaikaan, että saattanut häveliäämpikin olla. Tissit ei haitannut.

      Itse järkytyin kamalasti, kun tuli ilmi, että mieheni oli käynyt työpaikan pikkujouluissa alasti saunassa koko porukalla.
      Teki jotenkin epävarman tunteen, koska mieheni on tosiaan kyttääjätyyppiä ja se vähän ärsyttää, kun vahtaa jo avonaisista kaulaaukoistakin minun seurassa sisään.. ja pitkään! Se hävettää ja inhottaa ehdottomasti.
      No, pahin asiassa oli silti, koska mies valehteli etteivät käyneet.. sitten sain jostain kuulla, että kävivätkin. Sitten mies pyysi anteeksi ja vannoi, että ehdottomasti kävivät uimavaatteet päällä.
      Ok, mutta myöhemmin tuli ilmi, että alasti siellä oltiin.. hän sitten huusi minulle asiasta, vaikka itse valehteli!
      Väitti myös kivenkovaa ettei kertaakaan katsonut työpaikan naisiin päinkään ja jos katsoi, niin naamaa.. joo-o.. hankalaa uskoa koska kyttää pahasti jo vaatteet päälläkin.

      Kuulin myös, että työpaikan naiset oli lähteneet saunasta vähin äänin, koska mieheni silmät oli kokoajan valunut tisseille ja heitä oli alkanut ahdistaa.
      Tästä en ole edes viitsinyt miehelle sanoa mitään, kun hävettää.

      Viime pikkujouluina taas ei oltu kuulema käyty saunassa yms.. eipä edes jaksa kiinnostaa. Tiedän sen olevan vale.. mistään en ole mitään kuullut, mutta kyllä minä omani tunnen.

    • Anonyymi

      Minun vaimo on samaa mieltä uimapuku päällä. Meillä oli mahdollisuus käydä savusaunassa puolitutun luona.
      Mentiin autolla mutta suunnitelma muuttui istuttiin lasit kädessä pitkän aikaa kun lämmitettiin saunaa.
      Mentiin Markun kanssa saunaan nauroi tuleeko muijasi sanoin on vähän ylisiveä pitäs opettaa si.
      Vaimo tuli bikinit päällä meinas mennä päätyyn pantiin keskelle istumaan, molemmilla kakut kaarella Marjukka pyöräpäinen kalu terska oli kuin pallo huomasin että vaimokin katsoi. Markku sanoi nyt uimaan jäin kuistille vaimo käveli jo laiturille Markku sanoi on herkku ja meni perään.
      Vaimo laskeutuu portaita Markun kalunaaman edessä. Vaimo ui mutkan Markku ui ja nousi istumaan laiturille, Vaimo seisoi lantiovadassä sen edessä. Välillä vaimo katsoi minua ja keskusteli nauraen kun Markku laskeutui veteen oli järkyttävä seisokki näin vilahduksen. Vaimo tuli saunaan sanoi ihanaa mutta kylmää, nännit pullotti kunnolla. Sauna oli hämärä Markku tuli sisään kalu oli vieläkin turvoksissa. Pesin vähän sanoin viruttelen järvessä.
      Sain viruteltua molemmat tuli veteen, Markku nauroi ennen telmittiin pitkään, tulehan Mari ja pyöritti kovaa jaMari lensi uppeluksiin, nousi ja sanoi nyt en lennä Markku pyöri Mari oli haaroilla kiinni mutta lensi. Vaati uusi kerta Laski Markku housuja sanoi nyt hitaammin Mari katsoi Markkula kun laittoi jalkoja huusin lähden jo menin sisään vielä olivat vedessä otin kiikarin Marin liivit oli kaulalla pitkät nännit näkyi välillä vedestä katsoin naivatko puristin kalua, nytkö vaimo löysää.
      Tulivat saunailta syötiin ja nautittiin oli jo hämärää vaimo sanoi käyn uimassa sanoin yksin et mene Markku nousi mukaan. Halusin nähdä, kävivät löylyssä ja tulivat pukuhuoneeseen Mari sanoi tuo piiloon jos ukko tulee Markku nauroi eikö muuten ja kaappasi takaa bikinit laskeutu sormet pyöritti nännejä Markku sanoi olet päivän keimaillut kalu hieroi pitkin liikkein pillua käsi tuli edestä hieromaan Markku sanoi menet pöydän eteen ja näin sievästi tai kovaa Mari yritti vielä en tarkoittanut, Markku meni taakse Mari sanoi ovi onko lukossa.
      Markku sanoi nyt saat, Mari huudahti luojaah on ihana tummasta ikkunasta näin kuinkatyrkytti pillua kunnolla äänet oli heti semmoiset että tuleeulisi ja vapisi.
      Markku piti hiuksista sanoi sinä annat, Mari ulisi annan annan Markku työnsi syvään Mari sanoi älä sisään varmuuden vuoksi pää kääntyi taakse kun veti hiuksista nyyt Mari kiljui tulet ai ai ai ja työnsi pillua, kun Mari kääntyi nauroi on järkyttävä ja avasi ovea siirryin syrjään peseyty vedessä nousi laittoi bikinit tuli mökkiin olin mukasohvalla sanoi kyllä virkisti kun Markku tuli syötiin ja vaimo nukkui kainalossa
      Aamulla kävin saunalla tulin sisään sanoin vaimolle vielä on vähän lämmin käy lämmittelemässä ja uimassa.
      Markku nousi ja kysyi missä Mari sanoin lämmittelee saunalla, sanoin lämmitä kunnolla sitä mutta älä kerro että sanoin puristi kädestä katsoi ja kiitti.
      Kun tulivat mökille, vaimo hyräili ja laittoi ruokaa sitten kotiuduttiin.

      Paljon myöhemmin vaimo tunnusti että jotain tapahtui, sanoin näin kaiken kun tulin illalla saunallepäin. Kysyi kaikenko sanoin kaiken tuli viereen sanoi kiitos.
      Kertoi silloin aamulla Markku tuli ja käski imeä Panin ensin vastaan mutta on se niin iso että imin kuin huora ja jännitti otti kalun suuhun sievästi ja jatkoi, Markku nosti laitteelle ja nuoli annoin haarat levällään Mari imi välillä ja jatkoi Markku nuoli pillua ja pyllyä tulin niin valtavasti että pissa tuli.
      Markku pani takaa olin sekaisin kun kysyi annanko Heikoille mun veljelle kuiskin annan kummallekin Marjukka tuli spermaa ja paljon, ethän suutu Mari nousi kuiskas haluan ja paljon, pylly vispasi loppuun asti.
      Makoiltiin kysyin haluatko sinne kylään kuiskasi en nyt ainakaan , ehkä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe