Aloitin laihdutuksen muuttamalla ruokavalioni terveelliseksi ja lisäämällä liikuntaa. Nyt olen parisen viikkoa syönyt paljon hedelmiä ja vihanneksia, jättänyt herkut, juonut paljon vettä jne, tuloksena vatsan "toimintalakko". Mistä johtunee? Olo alkaa olla tukala ja painokaan ei pahemmin putoa tästä syystä. Eikö juuri nesteen ja kuidun runsaan määrän pitäis vauhdittaa ja parantaa vatsan toimintaa eikä päinvastoin!?
Painonpudotus---> vatsa ei toimi
8
3921
Vastaukset
- laihis83832
Oletko kokeillut syödä luumuja? Varmasti olet oikeilla jäljillä, mutta vaikea sanoa, miksi vatsasi käyttäytyy noin. Olisiko ollut liian nopea muutos??
- maaliskuu16
Mulla käy samalla tavalla kun syön paljon ruis leipää mutta kun olen vaihtanut aina välillä ruisleivät puuroon niin mulla se toimii ja laukaisee..koita siekin
- minullakin
ihmetyttäää
- kässi
Minulla ollut sama ongelma jo vuosia. Kun laihdutan, aineenvaihdunta hidastuu ja kaikki syöty tuntuu jäävän sisuksiin. Hyvän konstin neuvoi vanha ystävämummo. KEITÄ 5 - 10 kuivattua luumua vähässä vedessä ja juo keittoneste sen jäähdyttyä. Takuulla tepsii. Olin aina luottanut pelkkään luumujen mutustelemiseen, mutta tämä on paljon tehokkaampi - ja miellyttävä - keino.
- *Kiki*
... olet allerginen jollekin näistä hedelmistä/kasviksista, jos niitä raakana syöt? Mulle tulee ainakin vatsaoireita raaoista vihanneksista, ja hedelmät ei sovi ollenkaan.. :/ Marjoja sitten vaan naamaan!
Tai sitten et saa tarpeeksi kuituja tai sitten lisäsit kuituja sen verran nopeasti, että elimistö ei ehtinyt tottua siihen muutokseen ja seurauksena on ummetusta ja kenties kaasun muodostusta... (?)
Kannattaa kokeilla Molkosania, itse juon sitä joka aamu lasillisen tyhjään vatsaan ja päivällä viel pari lasia ja aineenvaihdunta ainakin toimii.. :)Ja samalla vatsa saa maitohappobakteereita. Lisäravinteena voisit kokeilla Psyllium kuitulisää, joka soveltuu jokaiselle, sen pitäisi parissa viikossa saada vatsan normalisoitua.. Jotkut käyttävät sitä kuureina, jotkut päivittäin.. se on siis jauhetta, jota sekoitetaan esim veteen, jogurttiin tms..eikä ole kovinkaan kallista!
Vatsahieronta myös kannattaa, eli ajattele vatsasi olevan kellotaulu ja hiero sitä myötäpäivään sormilla pienen pyörivin liikkein, aloittaen kello yhdeksästä eli oikealla puolelta ja hiero jokaista kohtaa sen verran kuin hyvältä tuntuu, kuitenkin vähintään puoli minuuttia.. sen pitäisi rauhoittaa vatsaa ja saamaan sitä toimimaan paremmin. Kannattaa myös miettiä onko sinulla stressiä tms..,sillä nekin saattavat pistää mahan toimintalakkoon.. Suolihuuhtelua voisit myös kokeilla..,itse en ole vielä kokeillut, mutta tarkoitus olisi.. se voisi olla hyvä lähtö laihdutukselle.. Mutta kokeilemalla se selviää! Lykkyö tykö!:)- kääks
Kiitoksia vinkeistä=) Toivotaan, että vatsa alkaa toimia normaalisti, niin on sitten toiveita etä painokin lähtis laskuun reippaammin.
- pojoing
Kokeileppa syödä joku päivä "ronskimmin" eli enemmän ku yleensä, meikäläisellä ainakin aineenvaihdunta herää sillä ja masu toimii taas ja paino laskee:)
- mulla ihan sama
Mulla jumittaa kans ihan heti jos en juo kahvia aamulla, päivällä ja illalla. Kannattaa aloittaa jos et juo, se edistää myös keskivartalolihavuuden hallintaa! Ja tosi on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181