ELV kaatuu juuri kun...

... uusi hieno autovero, jota kaikki kehuvat, on ollut vasta 2 viikkoa voimassa. Näinhän se piti mennä. Mutta yhä saa ajatella omilla aivoillaan. Miksi autokaupat valittaisivat huonoa menekkiä, miksi EU-komissio haastaisi Suomen oikeuteen, ellei Suomenmaassa ja sen autoverossa olisi jotakin mätää?
No, saanhan autoverosta peritystä elv:stä viiden vuoden korot, jahka EYT lausuu langettavan tuomionsa kansakunnan verta iskevästä EU-lain vastaisesta verosta. Ja takaisinlaskenta hyväksytään kuluttajaystävälliseksi tavaksi verottaa autoja niitä maahantuotaessa - jos sitäkään enää sitten jaksetaan tai maksetaan.

ÄLÄ OSTA autoa nyt.

JOS KUITENKIN ostat, tee se painostusmielessä ulkomailta. Autoliikkeiden tilanne ei siitä enempää surkistu.

12

2038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henkeä välillä

"Ja takaisinlaskenta hyväksytään kuluttajaystävälliseksi tavaksi verottaa autoja niitä maahantuotaessa - jos sitäkään enää sitten jaksetaan tai maksetaan."

Niin käy, tottakai, muutta odotetaan nyt kuitenkin se EYT:n päätös.

• juisse.

kaupasta, eipä tarvii enää sopia. Nyt odotellaan, se on varmaa.

• juttu täällä

nyt ei autoa osteta nyt odotellaan. Täytyyhän elämällä joku tarkoitus olla - odotellaan!

• dfjlskdfj
        juttu täällä kirjoitti:

nyt ei autoa osteta nyt odotellaan. Täytyyhän elämällä joku tarkoitus olla - odotellaan!

Ööh, kerro miten elvin poistuminen vaikuttaa uusien autojen autoveroon?

• koirat haukkuu

ja hevoset juoksee,,

dieselvero poistui > tilalle tuli käyttövoimavero

Hohhoijaa!

Lehmät lentää.

• ölkjlökj

Jos näet lehmien lentävän.
        Katso keltaiset sivut ja lääkärit.

• aatteleppa ite

Verot ja polttoaineen korotukset koskevat kaikkia, kuka siis hyötyy tuosta elvin nurin menosta eniten?

Minä väitän että odottelija hyötyy ja ennen kaikkea hyvää käyttöautoa etsivä odottelija.
        Elvin kaatuminen vaikuttaa suoraan käytettyjen hintatasoon ja silloin täälläkin huomataan "jahreswagen" ilmiö. Uuden auton arvo tipahtaa tulevaisuudessa Suomessa rajusti ensimmäisinä vuosina.

Käytettynä ulkomailta uudehkoa diesel-autoa tuovalle sen sijaan tuo elv:n poisto sopii oikein hyvin.

• lkejlkjf
        aatteleppa ite kirjoitti:

Verot ja polttoaineen korotukset koskevat kaikkia, kuka siis hyötyy tuosta elvin nurin menosta eniten?

Minä väitän että odottelija hyötyy ja ennen kaikkea hyvää käyttöautoa etsivä odottelija.
        Elvin kaatuminen vaikuttaa suoraan käytettyjen hintatasoon ja silloin täälläkin huomataan "jahreswagen" ilmiö. Uuden auton arvo tipahtaa tulevaisuudessa Suomessa rajusti ensimmäisinä vuosina.

Käytettynä ulkomailta uudehkoa diesel-autoa tuovalle sen sijaan tuo elv:n poisto sopii oikein hyvin.

Onko muunlaisia autoja kuin 'käyttöautoja'? Itse olen ainakin käyttänyt kaikkia autojani. Oletko usein ostanut auton joka ei ole 'käyttöauto' ts. sitä ei käytetä? Onko joku tuttavasi, onko kukaan?

• kokonaan,,,,
        lkejlkjf kirjoitti:

Onko muunlaisia autoja kuin 'käyttöautoja'? Itse olen ainakin käyttänyt kaikkia autojani. Oletko usein ostanut auton joka ei ole 'käyttöauto' ts. sitä ei käytetä? Onko joku tuttavasi, onko kukaan?

Harrasteautolla ei ajeta talvella suolassa, tai työmatkoja...siihen tarkoitukseen on käyttöautot.

• luigi

Näyttää vihdoinkin tuo myytyjen lista siltä kun sen pitäisikin,nyt pullamössö hölmöläiskansa tukehtuu ylihintaan hankittuihin riisikuppeihin ja se on ihan oikein niille.Huonoa on vain se että kansantalous on menettänyt vuosien saatossa 40-50miljardia euroa valuuttaa alijäämäisessä japanin kaupassa.

• ....

Täyttä asiaa aloittajalla. Vain vähäjärkinen väittäisi toista.

• poppajoe

Kyllä tuo kanne näyttää nyt sellaiselta, että uusi autoverolaki ei montaa kuukautta ehdi vanheta kun on jo rustattava uutta. Olisikohan seuraava autoverolaki se lopullinen (vrt. Irlannin malli) vai vieläkö venkoillaan? Merkit siitä, että ALV:n periminen autoverosta todetaan laittomaksi ovat niin selkeät, että nyt kannattaisi hetki odotella mitä tuleman pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3133
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      763
    3. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      750
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      700
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      35
      607
    6. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      591
    7. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      41
      540
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      20
      539
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      529
    10. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      521
    Aihe