e-pilleri unohtui..

juulia

Hei,

unohdin ottaa yhden e-pillerin siten, että se oli 5 tuntia myöhässä. Siis, siinähän on se 12 tuntia aikaa ottaa pilleri, mutta siitä 12 tunnista myöhästyi vielä 5 tuntia. Mulla oli ollut just kuukautiset, aloitin uuden laatan tiistaina ja unohdus tapahtui lauantaina. Pakkauksen ohjeissa luki, että raskaus on mahdollinen, ja tuo unohdus vaikuttaa viikon päähän. En oikeen ymmärrä miten tuo voi olla mahdollista, koska eikös siittiöit kuole jos ne ei tule hedelmöittyneeks? Miten ne vois elää viikon ja alottaa sitten hedelmöityksen? Onko täs nyt jotain mitä en ihan hiffaa :D joka tapauksessa kävin ostamassa jälkiehkäisyn maanantaina ja otin sen silloin. Raskaus on siis näemmä aika epätodennäköinen? Oon ihan kipsissä tästä koko asiasta.

11

15500

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juulia

Niin ja lisäyksenä tohon, että olen siis syönyt jo toukokuusta pillereitä, tuo ei siis ollut ensimmäinen laatta.

• hmmhmm....

Ei ne sittiöt heti kuole...toki oisit voinut ottaa sen unohtuneen pillerin heti seuraavana päivänä yhtä aikaa sen päiväisen pillerin kanssa, kuten ohjeissakin lukee..
      Eli ota unohtunut pilleri heti kun mahdollista. Ite en jälkiehkäisyä ole hakenut jos pillereitä syön, vaan olen siis syönyt sen unohtuneen pillerin heti kun olen huomannut sen unohtaneeni...

ja tuo 12 tuntia meinaa sitä, että jos vaikka joka päivä otat pillerin kello 9 aamulla, ja seuraavana päivänä unohtaisit ottaa, niin sinulla olisi kuitenkin aikaa klo 9:n asti illalla ottaa se pilleri, ennen kuin teho heikkenee. = 12 tuntia.

• juulia

sen pillerin otin heti ku muistin. Otin sen siis 12 tunnin 5 tunnin päästä. eli otan yleensä 7 aikaa sen. mutta otin sen siis vasta 12 aikaan yöllä.

• vaan...

No eihän sillä unohduksella ole mitään tekemistä siittiöiden kuolemisen kanssa vaan munasolun irtoamisen kanssa. Jos unohdat pillerin liuskan ensimmäiseltä viikolta, ei takana ole vielä 7 viikon täyttä pillerijaksoa ja munasolu voi päästä irtoamaan hormonitasojen ollessa alhaiset. Jos olet ollut ennen unohdusta yhdynnässä, voi sisälläsi olla vielä hedelmöityskykyisiä siittiöitä ja raskaus on mahdollinen jos munasolu pääsee irtoaaman.

Samoin jos harrastat unohduksesta viikon sisällä vielä uudestaan seksiä, voivat siittiöt päästä hedelmöittämään munasolun jos se taas puolestaan pääsee irtoamaan unohduksen seurauksena. Kyse ei missään vaiheessa ole siitä, että siittiöt alkaisivat yllättäen hedelmöittää viikon kuluttua kun ensin ovat kuolleet.

Siittiöthän eivät missään vaiheessa tule hedelmöittyneeksi. Käytät aivan kummallisia termejä ja yhdistelet asioita ihan ihmeellisesti. Ilmeisesti oma päättelysi hämää jo itseäsikin ja et siksi tajua mistä on kyse.

Raskaus on tapauksessasi epätodennäköinen muttei täysin mahdoton.

• juulia

vastauksesta. en mä hirveesti tästä asiasta kyllä tiedä. Mutta oli siis tarkoitus sanoa että siittiöit HEDELMÖITTÄVÄT, eivät HEDELMÖITY. :D

joo mutta ei kai auta muu ku odottaa kuukautisia. Perjantaina pitäis alkaa.

• viikot päiviksi

Korjataan nyt kuitenkin vielä viikot päiviksi. Eli tauon jälkeen takana ei ole 7 PÄIVÄN yhtenäistä pillerijaksoa ja siksi munasolun irtoaminen voi olla mahdollista, jos pillerin unohtaa heti liuskan alkupäästä.

• kysymys:

Olitko yhdynnässä unohdusta edeltävän viikon aikana?
      -> Jos olit, raskaus on mahdollinen. Ota yhteys lääkäriin.
      -> Jos et, ota heti unohtunut pilleri ja käytä seuraavan 7 päivän ajan lisäehkäisyä.

Nämä ohjeet löytyvät varmasti pillereidesi pakkausselosteesta. Mutta et siis kuitenkaan toiminut niiden mukaan. Jälkiehkäisyä ei ole tarkoitettu käytettäväksi yhtä aikaa pillereiden tai muun hormonaalisen ehkäisyn kanssa, eli oli äärimmäisen tyhmää ottaa se tuossa tilanteessa.

Toivotaan nyt vaan ettet ole raskaana, eikä tuo turha jälkiehkäisyn ottaminen aiheuta mitään häiriöitä. Ole kiltti, ja tutustu vastaavan varalta pillereidesi käyttöohjeisiin, ja siihen kuinka ne vaikuttavat elimistöösi, niin säästyt tulevaisuudessa tällaisilta typeryyksiltä.

• juulia

aika tyhmältä että ees kysyin mitään.

Vastaus on että olen ollut yhdynnässä. Ja olen kyllä jumalauta lukenut sen pakkausselosteen vaikka kuinka monta kertaa, en mä nyt niin avuton ole. Soitin ohjeen mukaan lääkärille ja lääkäri neuvoi mua ostamaan jälkiehkäisypillerin ja ottamaan sen. Näin tein. Tosin sen lääkärin tiedot oli muutenki tosi hataria mutta tein niinku se käski. Olen kyllä tehnyt kaiken mahdollisen.

Kiitos ja hyvää loppuelämää

• kumpikampi

Jälkiehkäisyn voi ottaa vaikka e-pillereitä syö!!! Itse unohdin juuri ottaa kaksi pilleriä peräkkäin ja perhesuunnittelusta neuvoivat ottamaan jälkiehkäisyn, jonka ohjeissa myös lukee että jatketaan normaalisti hormonaalista ehkäisyä.

• sandrasa
        kumpikampi kirjoitti:

Jälkiehkäisyn voi ottaa vaikka e-pillereitä syö!!! Itse unohdin juuri ottaa kaksi pilleriä peräkkäin ja perhesuunnittelusta neuvoivat ottamaan jälkiehkäisyn, jonka ohjeissa myös lukee että jatketaan normaalisti hormonaalista ehkäisyä.

Unohdin laatan ensimmäisellä viikolla ottaa pillerin ajoissa.otin sen noin 13 tuntia myöhässä, ja kaikenlisäksi olin yhdynnässä samana iltana.kuinka todennäköinen raskaus tässä tapauksessa on?

• .............
        sandrasa kirjoitti:

Unohdin laatan ensimmäisellä viikolla ottaa pillerin ajoissa.otin sen noin 13 tuntia myöhässä, ja kaikenlisäksi olin yhdynnässä samana iltana.kuinka todennäköinen raskaus tässä tapauksessa on?

eli joko tulit raskaaksi tai sitten et.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe