Olen vuonna 2005 valmistunut automaatioinsinööri oulun seudulta. Työssä oon ollu valmistumisesta lähtien ja työkokemusta ehti kertyä kesälomilta koulun ajoilta. Nykyisessä työsuhteessa tulee kaks vuotta täyteen piakkoin ja olen toiseksi korkein toimihenkilö yrityksessä. Paljonko voi pyytää palkan korotusta? Mikä keskitaso noin kolmen vuoden omaavalta insinööriltä? Vastaatkaa ja neuvokaa, pitääkö olla vaativampi vai vaihtaa työpaikkaa???
Vm 2005 automaatioinsinöörin palkka...?
5
5850
Vastaukset
- atttttract
Palkkahaitari on insinööreillä 0-100 000 000 euroa. Revi siitä. Minulle tarjottiin 1000 e/kk lähtöpalkkaa, sanoin ei kiitos. Että kaikkea sitä saa kestääkin, kun on lainsuojaton ja tessitön insinööri.
- Retuuu
No tosiaan joo, varmaan aika lailla laijasta laitaan tarjotaan palkkaa. kuka sitte tekee milläki palkalla..
- kuulut liittoon tietenkin
ja fiksuna et mihinkään "statuspikkuinsinöörienliittoon" vaan Unioniin, joka hommat osaa hoitaa ja pitää sinustakin reppanasta "insinööristä" huolta. Eipä tarvi miettiä moisia...
- ei pelkkä
status ja käyntikortin hieno titteli riitä, vaan osaat pyytä palkkaa myös tuottavuutesi mukaan. Sanoisin, että jos olet jo noin korkealle yrityksen hierarkiassa päässyt, niin 4-5 tonnia ei vielä ole mitään.
- aösdkfjöasdk
Tilastot UIL:n sivuilta, tilastot vuodelta 2007 ja valmistumisvuosi 2004 (eli kolme vuotta valmistumisen jälkeen kuten sullakin.
Koko insinöörikunnan keskiarvopalkka n. 2700 e.
Oulun talousalueella sama n. 2700 e/kk.
Esimiestehtävissä toimivilla koko Suomessa n. 3100 e/kk.
Surkeat on inssien palkat, mutta iso osa insinööreistä tekeekin simppeliä paperinpyörittelyä tai piirtelyä; ei sellaisesta kummoista palkkaa tarvi saadakaan. Pienessä pajassa "toiseksi korkein toimihenkilö" ei vaikuta yhtään mitään palkkaan, tehtävä voi olla sitä ihan samaa työtä kuin ison pajan 70. korkeimmalla toimihenkilöllä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059