Vm 2005 automaatioinsinöörin palkka...?

Retu01

Olen vuonna 2005 valmistunut automaatioinsinööri oulun seudulta. Työssä oon ollu valmistumisesta lähtien ja työkokemusta ehti kertyä kesälomilta koulun ajoilta. Nykyisessä työsuhteessa tulee kaks vuotta täyteen piakkoin ja olen toiseksi korkein toimihenkilö yrityksessä. Paljonko voi pyytää palkan korotusta? Mikä keskitaso noin kolmen vuoden omaavalta insinööriltä? Vastaatkaa ja neuvokaa, pitääkö olla vaativampi vai vaihtaa työpaikkaa???

5

5845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atttttract

      Palkkahaitari on insinööreillä 0-100 000 000 euroa. Revi siitä. Minulle tarjottiin 1000 e/kk lähtöpalkkaa, sanoin ei kiitos. Että kaikkea sitä saa kestääkin, kun on lainsuojaton ja tessitön insinööri.

      • Retuuu

        No tosiaan joo, varmaan aika lailla laijasta laitaan tarjotaan palkkaa. kuka sitte tekee milläki palkalla..


    • kuulut liittoon tietenkin

      ja fiksuna et mihinkään "statuspikkuinsinöörienliittoon" vaan Unioniin, joka hommat osaa hoitaa ja pitää sinustakin reppanasta "insinööristä" huolta. Eipä tarvi miettiä moisia...

    • ei pelkkä

      status ja käyntikortin hieno titteli riitä, vaan osaat pyytä palkkaa myös tuottavuutesi mukaan. Sanoisin, että jos olet jo noin korkealle yrityksen hierarkiassa päässyt, niin 4-5 tonnia ei vielä ole mitään.

    • aösdkfjöasdk

      Tilastot UIL:n sivuilta, tilastot vuodelta 2007 ja valmistumisvuosi 2004 (eli kolme vuotta valmistumisen jälkeen kuten sullakin.
      Koko insinöörikunnan keskiarvopalkka n. 2700 e.
      Oulun talousalueella sama n. 2700 e/kk.
      Esimiestehtävissä toimivilla koko Suomessa n. 3100 e/kk.



      Surkeat on inssien palkat, mutta iso osa insinööreistä tekeekin simppeliä paperinpyörittelyä tai piirtelyä; ei sellaisesta kummoista palkkaa tarvi saadakaan. Pienessä pajassa "toiseksi korkein toimihenkilö" ei vaikuta yhtään mitään palkkaan, tehtävä voi olla sitä ihan samaa työtä kuin ison pajan 70. korkeimmalla toimihenkilöllä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe