Vapautuksen "keplottelijat"

syyllistyvät rikokseen

Ne henkilöt, jotka tekeytyvät psyykkisesti sairaaksi ja hankkivat täällä tavalla valehtelemalla vapautuksen varusmiespalveluksesta, syyllistyvät rikokseen, mikäli valheellinen tieto esitetään sotilasviranomaiselle.

1.1.2008 voimaan tullut asevelvollisuuslaki.

124 §
Asevelvollisuuslaissa tarkoitetun palveluksen välttäminen

Joka vapautuakseen asevelvollisuuden suorittamisesta tai saadakseen siitä helpotusta:

1) vahingoittaa itseään tai terveyttään taikka sitä yrittää; tai

2) esittää sotilasviranomaiselle valheellisen tiedon,

on tuomittava asevelvollisuuslaissa tarkoitetun palveluksen välttämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi.

65

3331

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hana

"1.1.2008 voimaan tullut asevelvollisuuslaki.

124 §
      Asevelvollisuuslaissa tarkoitetun palveluksen välttäminen

Joka vapautuakseen asevelvollisuuden suorittamisesta tai saadakseen siitä helpotusta:

1) vahingoittaa itseään tai terveyttään taikka sitä yrittää; tai

2) esittää sotilasviranomaiselle valheellisen tiedon,

on tuomittava asevelvollisuuslaissa tarkoitetun palveluksen välttämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi."

Laki on vain tulkitsemista varten. Itse taas ihmettelen sitä kun ihminen ei voi kyseenalaistaa tuollaista lakia vaan käy sen varusmiespalveluksen silmät ja korvat kiinni. Ootko kumminkaan yhtään sen parempi Suomen Puolustusvoimissa, mikäli olisit StoraEnsossa nyt vielä pari viikkoa töissä ja saisit lopputilin kouraasi ja paria viikon jälkeen pitäisi lähteä sotimaan tämän Suomen yhteiskunnan puolesta!? Puhuisitko vieläkin samoin Suomen hyvinvoinnista tämän jälkeen!? Suomi ei ole minulle "hyvinvointivaltio"..monesti jouutuu kuuntelemaan kavereilta sitä ettei KELA maksa asumistukea tai työmarkkinatukea ja toiselta puolelta joudun kuulemaan, että joutuivat maksamaan kelalle takaisin kun toinen pariskunnasta oli päivän töissä. :( Erittäin surullista on puolustaa tätä byrokratiavaltiota tosipaikan tullessa kun on nähnyt sen pimeän puolen. Onko Suomen valtiokaan lakipylälien puolesta noudattanut ihmisiä...ei! Valtion laitokset tykkäävät siitä, että "köyhät kyykkyyn ja rikkaat ylös". Ns. "köyhät" eivät tätä maata puolusta mutta "rikkaat" puolustavat, koska köyhillä ei ole minkäänlaista halua tätä maata puolustaa (ovat "yhtenäisyydestä" sen verran vieraantuneita), mutta rikkailla näyttää sitäkin olevan!

• nikk6

Ei tuo lakimuutos vaikuta käytäntöön mitenkään. Psykologiassa ei ole absoluuttisia teorioita, vaan kaikki on tulkinnanvaraista.

• Kiki  

Itekin olen saanut ekaksi A-paperit, sitten pari vuotta taukoa, sitten B-paperit, ja sitiä pari kk niin sain C-paperit, syyllä F60, eli oikeasti olen ihan terve.

Mutta eihän pään sisäisiä asioita voi tutkia muutakuin kyselemällä, joten kukaan ei koskaan saa puolustusvoimissa tietää että nimenomaan huijasin vapautuksen, vaikka Yliopistonkadun psykiatri AIVAN varmana aavisti "jumalauta toi äijä on ihan terve"

• ole pers.häiriö???

Et todellakaan ole terve. Hae apua.

• eikä potilas

"niin sain C-paperit, syyllä F60, eli oikeasti olen ihan terve."

Senhän päättää lääkäri oletko terve. F60 tarkoittaa persoonallisuushäiriöitä ja luokka C sitä, että ne ovat pitkäaikaisia.

Katso lähemmin Terveystarkastusohje sivu 64

http://www.mil.fi/laitokset/laaketiede/terveysohje.pdf

• Kiki  
        ole pers.häiriö??? kirjoitti:

Et todellakaan ole terve. Hae apua.

Eiksö mun A-paperit sen todista.

Luulis sun tietävän ettei F60 tartu tosta vaan, niin et muuttuu parissa viikossa terveestä hulluksi ;)

• Kiki  
        eikä potilas kirjoitti:

"niin sain C-paperit, syyllä F60, eli oikeasti olen ihan terve."

Senhän päättää lääkäri oletko terve. F60 tarkoittaa persoonallisuushäiriöitä ja luokka C sitä, että ne ovat pitkäaikaisia.

Katso lähemmin Terveystarkastusohje sivu 64

http://www.mil.fi/laitokset/laaketiede/terveysohje.pdf

Kun tota ennen oli A-luokitus, niin ei tuollainen F60 tule tosta vaan, se on ollut lapsesta asti, ja jos mulla ois oikeasti se niin ei tietenkään olisi edes koskaan tullut tuota A-luokkaa.

Ja ihan ite mä varasin ajat lääkärille tuon C-luokituksen takia, koska olen siis oikeasti terve ja siksi normailääkäriltä tuli A-luokitus, eikä siis mitään passitusta jatkotutkimuksiin tms.

Ne jotka on suoraan saaneet C-paperit niinllä varmana onkin oikeasti jotain vikaa päässä

• missä tahansa
        Kiki   kirjoitti:

Kun tota ennen oli A-luokitus, niin ei tuollainen F60 tule tosta vaan, se on ollut lapsesta asti, ja jos mulla ois oikeasti se niin ei tietenkään olisi edes koskaan tullut tuota A-luokkaa.

Ja ihan ite mä varasin ajat lääkärille tuon C-luokituksen takia, koska olen siis oikeasti terve ja siksi normailääkäriltä tuli A-luokitus, eikä siis mitään passitusta jatkotutkimuksiin tms.

Ne jotka on suoraan saaneet C-paperit niinllä varmana onkin oikeasti jotain vikaa päässä

elämän vaiheessa. Diagnoosin sinun kohdalla on tehnyt erikoislääkäri.

F60 tarkoittaa persoonallisuushäiriöitä ja luokka C sitä, että persoonallisuushäiriö on niin pitkäaikainen, että sen ei ennusteta parantuvan aivan lähivuosina.

Sinä et voi itse määrätä tai päättää, että olet terve. Senkin tekee erikoislääkäri.

• " A-luokituksen"
        Kiki   kirjoitti:

Eiksö mun A-paperit sen todista.

Luulis sun tietävän ettei F60 tartu tosta vaan, niin et muuttuu parissa viikossa terveestä hulluksi ;)

"Eiksö mun A-paperit sen todista."

Olethan voinut saada huijaamalla paperit palveluskelpoisuusluokkaan A

• Kiki  
        missä tahansa kirjoitti:

elämän vaiheessa. Diagnoosin sinun kohdalla on tehnyt erikoislääkäri.

F60 tarkoittaa persoonallisuushäiriöitä ja luokka C sitä, että persoonallisuushäiriö on niin pitkäaikainen, että sen ei ennusteta parantuvan aivan lähivuosina.

Sinä et voi itse määrätä tai päättää, että olet terve. Senkin tekee erikoislääkäri.

Kato mähän aluksi olin oma itteni eli tavallinen ja sain A-paperit, sitten vähän esittelyä Haapamäen Irenelle ja tuli C-paperit.

Eli olisin joutunut/päässyt inttiin A-miehenä ellen ITSE olisi varannut aikaa Irene Haapamäeltä, eli esitin vain olevani vähän bimbo.

Ja tuollainen F60 ei todellakaan tule viikossa tai parissa, mä vaan SANOIN että lapsesta asti on ollut ongelmia.

Jos olisin oikeasti ollut sairas, niin eiköhän tuo C-luokitus olisi tullut jo ekoissa kutsuntatarkastuksissa.

Ainiin pääsen vieläkin inttiin jos haluan, varaan vaan ajan kutsuntatarkstukseen, ja otan sieltä A-luokituksen olemalla oma itteni, ja kohta kyselläänkin jo postissa mihin haluut mennä

• Kiki  
        " A-luokituksen" kirjoitti:

"Eiksö mun A-paperit sen todista."

Olethan voinut saada huijaamalla paperit palveluskelpoisuusluokkaan A

En huijannut A luokitusta, enkä B-luokitusta, olin siellä vaan ihan normaali, niikuin muutkin.

Ja eihän noissa terveystarkastuksissa olisi mitään ideaa jos sun mielestä voisi huijata minkä luokituksen tahansa :)

• huomioon
        Kiki   kirjoitti:

Kato mähän aluksi olin oma itteni eli tavallinen ja sain A-paperit, sitten vähän esittelyä Haapamäen Irenelle ja tuli C-paperit.

Eli olisin joutunut/päässyt inttiin A-miehenä ellen ITSE olisi varannut aikaa Irene Haapamäeltä, eli esitin vain olevani vähän bimbo.

Ja tuollainen F60 ei todellakaan tule viikossa tai parissa, mä vaan SANOIN että lapsesta asti on ollut ongelmia.

Jos olisin oikeasti ollut sairas, niin eiköhän tuo C-luokitus olisi tullut jo ekoissa kutsuntatarkastuksissa.

Ainiin pääsen vieläkin inttiin jos haluan, varaan vaan ajan kutsuntatarkstukseen, ja otan sieltä A-luokituksen olemalla oma itteni, ja kohta kyselläänkin jo postissa mihin haluut mennä

"Kato mähän aluksi olin oma itteni eli tavallinen ja sain A-paperit, sitten vähän esittelyä Haapamäen Irenelle ja tuli C-paperit."

Oletko ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, että Haapamäki oli oikeassa kun määritti, että sinulla on persoonallisuushäiriö.

• Kiki  
        huomioon kirjoitti:

"Kato mähän aluksi olin oma itteni eli tavallinen ja sain A-paperit, sitten vähän esittelyä Haapamäen Irenelle ja tuli C-paperit."

Oletko ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, että Haapamäki oli oikeassa kun määritti, että sinulla on persoonallisuushäiriö.

Sillä minä puhuin Irenelle täyttä paskaa kokoajan, hakuin äitinäi, isääni, siskonai, kavereita, elämääni jne. ja samaan aikaanhan oli yliopistonkadulla jotkin katufestivaalit, niin oikein kerroin että ahdisti kävellä siitä läpi.

Tottakai jos OIKEASTI olisi ollut joku tommonen F60 tms. niin varmana siitä olisi 20 vuodessa jonkunlaisen lapun saanut.

Mutta eipä siinä mitään, kyllä mä taasen saan vaikka tänään psykiatrilta ihan terveen paperit jos niin haluan, mutta terveen papereitten saamiseen riittää normaali kutsuntatarkastus.

Ja kyllä, ihan itse halusin vapautuksen, ja se vaati melkolailla töitä, kun piti aikaa varata jne

• saa lääkitystä
        Kiki   kirjoitti:

Sillä minä puhuin Irenelle täyttä paskaa kokoajan, hakuin äitinäi, isääni, siskonai, kavereita, elämääni jne. ja samaan aikaanhan oli yliopistonkadulla jotkin katufestivaalit, niin oikein kerroin että ahdisti kävellä siitä läpi.

Tottakai jos OIKEASTI olisi ollut joku tommonen F60 tms. niin varmana siitä olisi 20 vuodessa jonkunlaisen lapun saanut.

Mutta eipä siinä mitään, kyllä mä taasen saan vaikka tänään psykiatrilta ihan terveen paperit jos niin haluan, mutta terveen papereitten saamiseen riittää normaali kutsuntatarkastus.

Ja kyllä, ihan itse halusin vapautuksen, ja se vaati melkolailla töitä, kun piti aikaa varata jne

myös.

• aniilo kynkäänkorva
        Kiki   kirjoitti:

En huijannut A luokitusta, enkä B-luokitusta, olin siellä vaan ihan normaali, niikuin muutkin.

Ja eihän noissa terveystarkastuksissa olisi mitään ideaa jos sun mielestä voisi huijata minkä luokituksen tahansa :)

"Ja eihän noissa terveystarkastuksissa olisi mitään ideaa jos sun mielestä voisi huijata minkä luokituksen tahansa :) "

Niinpä, ja sulla sitten "piuhat kärähti", joten sait ei kelvollisen paperit.
        Pikaista tervehtymistä...

• Kiki  
        saa lääkitystä kirjoitti:

myös.

Kyllä noin 70000 euron säästön takia aika moni valehtelee, sillä 70 tonnilla saa jo aika hineon autotan, ja bensat pariksi vuodeksi...

• Kiki  
        aniilo kynkäänkorva kirjoitti:

"Ja eihän noissa terveystarkastuksissa olisi mitään ideaa jos sun mielestä voisi huijata minkä luokituksen tahansa :) "

Niinpä, ja sulla sitten "piuhat kärähti", joten sait ei kelvollisen paperit.
        Pikaista tervehtymistä...

Sairaus alkoi samalla hetkellä kun avasin yliopistonkadun vastaanoton oven, ja sairaus päättyi samalla hetkellä kun irene tokaisi "selvä, ykllä minä tästä lausunnon kirjoitan"

Eikä varmamana punatukkainen omituisesti pukeutunut julkihintti (minä) ole mistään edes vakuuttavimmasta päästä

• sejasama
        Kiki   kirjoitti:

Sairaus alkoi samalla hetkellä kun avasin yliopistonkadun vastaanoton oven, ja sairaus päättyi samalla hetkellä kun irene tokaisi "selvä, ykllä minä tästä lausunnon kirjoitan"

Eikä varmamana punatukkainen omituisesti pukeutunut julkihintti (minä) ole mistään edes vakuuttavimmasta päästä

Käy nyt toki kuitenkin tukituttamassa pääsi, niin saat varmuuden. Nythän sut on kuiteski diagnosoitu sairaaksi.

• sepäse edelleen
        Kiki   kirjoitti:

Kyllä noin 70000 euron säästön takia aika moni valehtelee, sillä 70 tonnilla saa jo aika hineon autotan, ja bensat pariksi vuodeksi...

valehtelija ja vielä F60. Oletkohan edes ajokorttikelpoinen, vai oletko vaaraksi muulle liikenteelle. On vissiin parempi, kun käytät ne säästyneet fyffet tohtorin istuntoihin.
        Mistä sitä tietää, jos vielä joskus saiaitkin terveen paperit.

• työtä
        Kiki   kirjoitti:

"Kyllä noin 70000 euron säästön takia aika moni valehtelee, sillä 70 tonnilla saa jo aika hineon autotan, ja bensat pariksi vuodeksi..."

Jos tarkoitat säästöllä ansionmenetystä varusmiespalveluksen ajalta niin netto kuukausipalkkasi olisi oltava.

6 kk = 11666 € / kuukausi (brutto 20000 €)
        9 kk = 7777 € / kuukausi (brutto 13333 €)
        12 kk = 5833 € / kuukausi (brutto 10000 €)

Nuoreksi mieheksi tienaat aika hyvin vai menikö markat ja eurot sekaisin?

• Kiki  
        työtä kirjoitti:

"Kyllä noin 70000 euron säästön takia aika moni valehtelee, sillä 70 tonnilla saa jo aika hineon autotan, ja bensat pariksi vuodeksi..."

Jos tarkoitat säästöllä ansionmenetystä varusmiespalveluksen ajalta niin netto kuukausipalkkasi olisi oltava.

6 kk = 11666 € / kuukausi (brutto 20000 €)
        9 kk = 7777 € / kuukausi (brutto 13333 €)
        12 kk = 5833 € / kuukausi (brutto 10000 €)

Nuoreksi mieheksi tienaat aika hyvin vai menikö markat ja eurot sekaisin?

oleteaan että intissä pitää olla 12kk ja lisäksi päälle kertausharjoitukset 3kk (joku inttifanihan antaa aina tän esimerkin kun verrataan inti ja visvarin pituutta)

Palkka voisi olla vaikkapa 2500€/kk joten palkkaa jää tuolta ajalta saamatta 37500€ ja 15kk vapauden hinta on noin 32500€ ja vapaushan menetetään tuoksi ajaksi, eihän vapaus ilmaista ole, tai väitätkö itse ettei vapaudella ole hintaa?

• Kiki  
        sejasama kirjoitti:

Käy nyt toki kuitenkin tukituttamassa pääsi, niin saat varmuuden. Nythän sut on kuiteski diagnosoitu sairaaksi.

Kaksi päivää tuon Haapamäen ajan jälkeen oli aika lääkärintarkastusta autokoulua varten, ja siinäkin olin kohta 7. psyykkinen sairaus ja siihen kohtaan tuli ruksi kohtaan EI joten terve sitä ollaan, on se kumma kun kahdessa päivässä voi ihminen muuttua umpihullusta täysin terveeksi ;)

• pahemman kerran
        Kiki   kirjoitti:

oleteaan että intissä pitää olla 12kk ja lisäksi päälle kertausharjoitukset 3kk (joku inttifanihan antaa aina tän esimerkin kun verrataan inti ja visvarin pituutta)

Palkka voisi olla vaikkapa 2500€/kk joten palkkaa jää tuolta ajalta saamatta 37500€ ja 15kk vapauden hinta on noin 32500€ ja vapaushan menetetään tuoksi ajaksi, eihän vapaus ilmaista ole, tai väitätkö itse ettei vapaudella ole hintaa?

"15kk vapauden hinta on noin 32500€ ja vapaushan menetetään tuoksi ajaksi, eihän vapaus ilmaista ole, tai väitätkö itse ettei vapaudella ole hintaa?"

Tunnusta pois, että laskelmasi ovat huuhaata!

Miten voit laskea vapauden hinnan jos vapautta ei ole menetetty?

• Kiki  
        pahemman kerran kirjoitti:

"15kk vapauden hinta on noin 32500€ ja vapaushan menetetään tuoksi ajaksi, eihän vapaus ilmaista ole, tai väitätkö itse ettei vapaudella ole hintaa?"

Tunnusta pois, että laskelmasi ovat huuhaata!

Miten voit laskea vapauden hinnan jos vapautta ei ole menetetty?

Ei ole, kyllä vapaudella on hinta, ja sehän siinä OLISIsilloin menetetty, samoin kuin palkka....

• Vielä kerran pojat!
        Kiki   kirjoitti:

Kaksi päivää tuon Haapamäen ajan jälkeen oli aika lääkärintarkastusta autokoulua varten, ja siinäkin olin kohta 7. psyykkinen sairaus ja siihen kohtaan tuli ruksi kohtaan EI joten terve sitä ollaan, on se kumma kun kahdessa päivässä voi ihminen muuttua umpihullusta täysin terveeksi ;)

Kumpikohan lääkäri on perehtynyt mielentilaasi paremmin. Se mielisairauksiin erikoistunut lääkäri, joka jututti sua pitkän tuokion, vai se ajokorttitarkastuksen tehny lääkäri, joka rastitti terveyslomakkeesi varttitunnissa?

• Kiki  
        Vielä kerran pojat! kirjoitti:

Kumpikohan lääkäri on perehtynyt mielentilaasi paremmin. Se mielisairauksiin erikoistunut lääkäri, joka jututti sua pitkän tuokion, vai se ajokorttitarkastuksen tehny lääkäri, joka rastitti terveyslomakkeesi varttitunnissa?

Kumpikin perehtyi asiaan.

Mutta anyway, enkai mä olisi varannut aikaa sinne psykiatrille jos mä olisin A-luokituksen halunnut, koska A-tulee automaattisesti.

Tosin olisin kyllä saanut siltä Haapamäen Ireneltä A-suosituksenkin jos olisin halunnut. mut itse teen kaikkeni sen eteen etten joudu tekemään palkatonta orjatyötä.

Eikä kenenkään ikinä tartte tietää että mä oon vapautuksen sanaut, jos joku kysyy niin sanotaan että kävin sen porin prikkatissa, alkaen hienäkuu 2008, kuten mut sinne määrättiin...

• sotilaspassia
        Kiki   kirjoitti:

Kumpikin perehtyi asiaan.

Mutta anyway, enkai mä olisi varannut aikaa sinne psykiatrille jos mä olisin A-luokituksen halunnut, koska A-tulee automaattisesti.

Tosin olisin kyllä saanut siltä Haapamäen Ireneltä A-suosituksenkin jos olisin halunnut. mut itse teen kaikkeni sen eteen etten joudu tekemään palkatonta orjatyötä.

Eikä kenenkään ikinä tartte tietää että mä oon vapautuksen sanaut, jos joku kysyy niin sanotaan että kävin sen porin prikkatissa, alkaen hienäkuu 2008, kuten mut sinne määrättiin...

Mitä sanot jos joku kysyy sotilaspassia tai on itse palvellut Porin Prikaatissa ja kiinnostuneena kyselee, että minkälaista siellä on palvelus tänä päivänä.

Vielä jokin aika sitten olit muuten sitä mieltä, että sinut oli määrätty palvelukseen Poriin.

Muista, että valheella on lyhyet jäljet. Se on muuten työsopimuksen purkuperuste jos tulee ilmi, että on työhönottohaastattelussa esittänyt valheellisen tiedon.

• taukoa?

"ekaksi A-paperit, sitten pari vuotta taukoa, sitten B-paperit"

Sitten pari vuotta taukoa, sinut oli siis määrätty kahdeksi vuodeksi E-luokkaan. Oliko silloinkin syynä F60?

• Kiki  
        taukoa? kirjoitti:

"ekaksi A-paperit, sitten pari vuotta taukoa, sitten B-paperit"

Sitten pari vuotta taukoa, sinut oli siis määrätty kahdeksi vuodeksi E-luokkaan. Oliko silloinkin syynä F60?

Vaan ihan normalykkäystä, ja onhan se hyvä että hommaa EKAKSI A-paperit, sitten C:t niin voi aina todistaa et on OIKESTI terve ;)

• todistaminen
        Kiki   kirjoitti:

Vaan ihan normalykkäystä, ja onhan se hyvä että hommaa EKAKSI A-paperit, sitten C:t niin voi aina todistaa et on OIKESTI terve ;)

"niin voi aina todistaa et on OIKESTI terve"

Jos erikoislääkäri on todennut, että sinulla on persoonallisuushäiriö niin voi olla vaikeaa tämän jälkeen itse "todistaa" että olet terve.

Sinun on vain elettävä sairautesi kanssa.

Jos kaikesta huolimatta olet onnistunut "huijaamaan" lääkäriä saadaksesi vapautuksen varusmiespalveluksesta, niin sitä saa mitä tilaa. Nauti "hulluudestasi."

Työelämässä "hullun paperit" saattavat olla enemmänkin haitta kuin etu.

http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Persoonallisuushäiriöt

• Kiki  
        todistaminen kirjoitti:

Jos erikoislääkäri on todennut, että sinulla on persoonallisuushäiriö niin voi olla vaikeaa tämän jälkeen itse "todistaa" että olet terve.

Jos kaikesta huolimatta olet onnistunut "huijaamaan" lääkäriä saadaksesi vapautuksen varusmiespalveluksesta, niin sitä saa mitä tilaa. Nauti "hulluudestasi."

Jos mulla on intin lääkärin lausunto että olen A-luokkaa, niin enköhän mä silloin oikeesti ole! sillä hehän tapaa tuhansia tuhansia armeijaan meniöitä vuodessa

Ja työelämässä kerrotaan että suoritettu 08 heinäkuun alussa porin prikaatissa, niikuin mut ON määrätty sinne B-luokassa

• Tuleva C-mies
        todistaminen kirjoitti:

"Työelämässä 'hullun paperit' saattavat olla enemmänkin haitta kuin etu."

Vapautuksen syy ei tule koskaan kenellekään tietoon jos sitä ei itse halua kertoa, se kun on salaista tietoa. Lisäksi työnantajan on laitonta kysyä vapautuksen syytä. Jos syytä kuitenkin kysytään, voi sanoa vaikka että on esim. polvessa häikkää tai selkäkipuja.

• tarkastus
        Kiki   kirjoitti:

Jos mulla on intin lääkärin lausunto että olen A-luokkaa, niin enköhän mä silloin oikeesti ole! sillä hehän tapaa tuhansia tuhansia armeijaan meniöitä vuodessa

Ja työelämässä kerrotaan että suoritettu 08 heinäkuun alussa porin prikaatissa, niikuin mut ON määrätty sinne B-luokassa

"Jos mulla on intin lääkärin lausunto että olen A-luokkaa, niin enköhän mä silloin oikeesti ole! sillä hehän tapaa tuhansia tuhansia armeijaan meniöitä vuodessa"

Viimeinen lääkärinlausunto on voimassa.Jotta sinut voidaan todeta terveeksi, niin se vaatii uuden lääkärin lausunnon ja sotilasviranomaisen päätöksen.

Sinut on vapautettu rauhanaikana palveluksesta sotilasviranomaisen päätöksellä ja se voidaan muuttaa vain siinä tapauksessa, että vaadit terveydentilasi tarkastamista ja sotilasviranomainen muuttaa päätöstään.

Jos näin teet ja sinut todetaan kelvolliseksi palvelukseen niin saat uuden palvelukseenastumismääräyksen.

• Kiki  
        tarkastus kirjoitti:

"Jos mulla on intin lääkärin lausunto että olen A-luokkaa, niin enköhän mä silloin oikeesti ole! sillä hehän tapaa tuhansia tuhansia armeijaan meniöitä vuodessa"

Viimeinen lääkärinlausunto on voimassa.Jotta sinut voidaan todeta terveeksi, niin se vaatii uuden lääkärin lausunnon ja sotilasviranomaisen päätöksen.

Sinut on vapautettu rauhanaikana palveluksesta sotilasviranomaisen päätöksellä ja se voidaan muuttaa vain siinä tapauksessa, että vaadit terveydentilasi tarkastamista ja sotilasviranomainen muuttaa päätöstään.

Jos näin teet ja sinut todetaan kelvolliseksi palvelukseen niin saat uuden palvelukseenastumismääräyksen.

Minulla EI ollut jälkitarkastusta armeijan miehillä, vaan armeijan natsilääkäri antoi A-luokan, ja ykstyinen psykiatri C suosituksen :)

Että kyllä intti-hintti paremmin tuntee tarkastettavien tilan kuin yksityinen lääkäri jolla on mielessä ainoastaan eurot.

Ainiin, jos joskus haluan orjatöihin tonne, niin senkun menen kutsuntatarkastuksene, ja olen siellä normaali, näin tulee A-luokka ja postia missä kysellään mihin haluut mennä :)

Tottakai sua vituttaa kun jotkut pääsee helpommalla, no mulla on sama juttu, itse en koskisi ämmään pitkällä tikullakaan ksoka heidän ei tartte tehä MITÄÄN vapautuksen eteen

• persoonallisuushäiriö
        Kiki   kirjoitti:

Minulla EI ollut jälkitarkastusta armeijan miehillä, vaan armeijan natsilääkäri antoi A-luokan, ja ykstyinen psykiatri C suosituksen :)

Että kyllä intti-hintti paremmin tuntee tarkastettavien tilan kuin yksityinen lääkäri jolla on mielessä ainoastaan eurot.

Ainiin, jos joskus haluan orjatöihin tonne, niin senkun menen kutsuntatarkastuksene, ja olen siellä normaali, näin tulee A-luokka ja postia missä kysellään mihin haluut mennä :)

Tottakai sua vituttaa kun jotkut pääsee helpommalla, no mulla on sama juttu, itse en koskisi ämmään pitkällä tikullakaan ksoka heidän ei tartte tehä MITÄÄN vapautuksen eteen

kunnes toisin todistetaan, eli joku lääkäri toteaa sinut terveeksi. Terveen näytteleminen voi olla paljon vaikeampaa kuin "hullun" näytteleminen.

• Kiki  
        persoonallisuushäiriö kirjoitti:

kunnes toisin todistetaan, eli joku lääkäri toteaa sinut terveeksi. Terveen näytteleminen voi olla paljon vaikeampaa kuin "hullun" näytteleminen.

Terveen paperit saa olemalla hiljainen ja normaali kutsuntatarkastuksessa.

Enkä mä nyt tartte terveen todistusta mihinkään, koska TUO lappu vaikuttaa vain inttiin :)

Älä kulta oo katkera et jouduit orjaksi, viisaat vaan pääsee helpommalla :=

• maantien ässä
        Tuleva C-mies kirjoitti:

"Työelämässä 'hullun paperit' saattavat olla enemmänkin haitta kuin etu."

Vapautuksen syy ei tule koskaan kenellekään tietoon jos sitä ei itse halua kertoa, se kun on salaista tietoa. Lisäksi työnantajan on laitonta kysyä vapautuksen syytä. Jos syytä kuitenkin kysytään, voi sanoa vaikka että on esim. polvessa häikkää tai selkäkipuja.

Jep. Kyllähän työnantaja ottaa selkävaivaisen riemumielin riesakseen. Ennemmin, kun terveen. Terveelle joutuu kesimään hommia enemmän, kun taas selkävaivainen ei ole häiritsemässä työpaikalla niinkään usein, vaan palkallisella saikulla.
        Kyllä näköjään c-miehet on ceensä ansainnut.

• paperit
        Kiki   kirjoitti:

Terveen paperit saa olemalla hiljainen ja normaali kutsuntatarkastuksessa.

Enkä mä nyt tartte terveen todistusta mihinkään, koska TUO lappu vaikuttaa vain inttiin :)

Älä kulta oo katkera et jouduit orjaksi, viisaat vaan pääsee helpommalla :=

"Enkä mä nyt tartte terveen todistusta mihinkään, koska TUO lappu vaikuttaa vain inttiin :)"

Kyllä vain tarvitset.

Useimmat työnantajat vaativat, että työntekijän on annettava luotettava selvitys terveydentilastaan ennen työsuhteen alkua.

Ei ainakaan paranna työnsaanti mahdollisuuttasi, jos terveydentilaselvityksessä lukee, että on todettu persoonallisuushäiriö.

Muista, että valheellisen tiedon esittäminen esimerkiksi työhönottohaastattelussa saattaa olla työsopimuksen purkamisen peruste.

• Tuleva C-mies
        maantien ässä kirjoitti:

Jep. Kyllähän työnantaja ottaa selkävaivaisen riemumielin riesakseen. Ennemmin, kun terveen. Terveelle joutuu kesimään hommia enemmän, kun taas selkävaivainen ei ole häiritsemässä työpaikalla niinkään usein, vaan palkallisella saikulla.
        Kyllä näköjään c-miehet on ceensä ansainnut.

Ei sitä vapautuksen syytä kuitenkaan koskaan kysytä työhaastattelussa. Varminta on tietysti valehdella, että armeija on käyty.

• Kiki  
        paperit kirjoitti:

"Enkä mä nyt tartte terveen todistusta mihinkään, koska TUO lappu vaikuttaa vain inttiin :)"

Kyllä vain tarvitset.

Useimmat työnantajat vaativat, että työntekijän on annettava luotettava selvitys terveydentilastaan ennen työsuhteen alkua.

Ei ainakaan paranna työnsaanti mahdollisuuttasi, jos terveydentilaselvityksessä lukee, että on todettu persoonallisuushäiriö.

Muista, että valheellisen tiedon esittäminen esimerkiksi työhönottohaastattelussa saattaa olla työsopimuksen purkamisen peruste.

Terveen paperit ton jälkeen, siis kaksi päivää tuon jälkeen mulla oli lääkärintarkistus ajokorttia varten. ja siinä sain täysin terveen paperit, jopa psyykkisen tilan kohdalla :)

Enkai mä nyt tota posykiatrin lausuntoa työnantajalle anna, vaan jos työnantaja vaatii lääkärintodistusta, niin hommataan semmonen.

Mut en tietenkään mä työtarkastuksessa esitä mitään hullua, sehän on itsestään selvyys, esitetään sairasta vain silloin kun siitä on itselle hyötyä.

Ja johan mä sanoin "Enkä mä nyt tartte terveen todistusta mihinkään, koska TUO lappu vaikuttaa vain inttiin :)" niin tuo lappu vaikuttaa ainoastaa inttiin, eli ei se ulkopuolisille joudu :)

• ceemän
        Tuleva C-mies kirjoitti:

Ei sitä vapautuksen syytä kuitenkaan koskaan kysytä työhaastattelussa. Varminta on tietysti valehdella, että armeija on käyty.

Voitahn aloittaa arkipäivän ceemiehen uran ja heittäytyä yhteikunnan hellille käsivarsille.
        Niin on jo moni ennen sinuakin tehnyt. Mikset sinäkin? Pois tylsät velvoitteet. Tervetuloa vapaus.

• vaan on
        Kiki   kirjoitti:

Terveen paperit ton jälkeen, siis kaksi päivää tuon jälkeen mulla oli lääkärintarkistus ajokorttia varten. ja siinä sain täysin terveen paperit, jopa psyykkisen tilan kohdalla :)

Enkai mä nyt tota posykiatrin lausuntoa työnantajalle anna, vaan jos työnantaja vaatii lääkärintodistusta, niin hommataan semmonen.

Mut en tietenkään mä työtarkastuksessa esitä mitään hullua, sehän on itsestään selvyys, esitetään sairasta vain silloin kun siitä on itselle hyötyä.

Ja johan mä sanoin "Enkä mä nyt tartte terveen todistusta mihinkään, koska TUO lappu vaikuttaa vain inttiin :)" niin tuo lappu vaikuttaa ainoastaa inttiin, eli ei se ulkopuolisille joudu :)

"Terveen paperit ton jälkeen, siis kaksi päivää tuon jälkeen mulla oli lääkärintarkistus ajokorttia varten. ja siinä sain täysin terveen paperit, jopa psyykkisen tilan kohdalla :)"

Lääkärin tiedossa ei tuolloin varmaankaan ollut, että erikoislääkäri oli määrittänyt sinulla olevan persoonallisuushäiriön.

Halusit tai et niin monessa, sinusta tehdyssä asiakirjassa, on merkintä sinulla todetusta persoonallisuushäiriöstä.

Työnantajalla ei ole oikeutta saada terveydentilaasi koskevia vanhoja tietoja mutta terveystarkastuksen tekevä terveydenhuollon ammattilainen voi ilmoittaa työntekijää hakevalle työnantajalle, että et ole terveydentilasi takia sopiva hakemaasi tehtävään. Näin se vaan on.Sen kanssa sinun on vaan elettävä.

• F60

vai F60.2,vai F60.3, vai F60. jotain muuta, F61 jne?

• Kiki  
        vaan on kirjoitti:

"Terveen paperit ton jälkeen, siis kaksi päivää tuon jälkeen mulla oli lääkärintarkistus ajokorttia varten. ja siinä sain täysin terveen paperit, jopa psyykkisen tilan kohdalla :)"

Lääkärin tiedossa ei tuolloin varmaankaan ollut, että erikoislääkäri oli määrittänyt sinulla olevan persoonallisuushäiriön.

Halusit tai et niin monessa, sinusta tehdyssä asiakirjassa, on merkintä sinulla todetusta persoonallisuushäiriöstä.

Työnantajalla ei ole oikeutta saada terveydentilaasi koskevia vanhoja tietoja mutta terveystarkastuksen tekevä terveydenhuollon ammattilainen voi ilmoittaa työntekijää hakevalle työnantajalle, että et ole terveydentilasi takia sopiva hakemaasi tehtävään. Näin se vaan on.Sen kanssa sinun on vaan elettävä.

On se kateus kovaa kun toiset säästää sen 70 tonnia.

Mut eipä tommosta lausuntoa enää jatkossa kenellekään tartte antaa, elämä vaan on.

Ei se oo tyhmä joka käskee orjaksi vaan se joka menee :)

• Kiki  
        F60 kirjoitti:

vai F60.2,vai F60.3, vai F60. jotain muuta, F61 jne?

Pelkkä F60 ja mulla on jopa MUNAA LAITTAA tänne kopio vapautuslapusta ja lääkärinlausunnosta, ja kertoa että se on TÄYTTÄ PASKAA.

Tuskin kellään mulla joka väittää saaneensa vapautuksen on pokkaa tähän :)

• kieltäminen
        Kiki   kirjoitti:

"Sairaus alkoi samalla hetkellä kun avasin yliopistonkadun vastaanoton oven, ja sairaus päättyi samalla hetkellä kun irene tokaisi "selvä, ykllä minä tästä lausunnon kirjoitan"

Tiedoksi, että sairauden kieltäminen on usein psyykkinen keino hallita avuttomuuden tunteita ja sairauteen liittyvää häpeää.

http://www.mielenterveys-taimi.fi/mielekas/2000_2/25.htm

• Pinohiiri
        Kiki   kirjoitti:

Pelkkä F60 ja mulla on jopa MUNAA LAITTAA tänne kopio vapautuslapusta ja lääkärinlausunnosta, ja kertoa että se on TÄYTTÄ PASKAA.

Tuskin kellään mulla joka väittää saaneensa vapautuksen on pokkaa tähän :)

Sehän on paranemisen ensimmäinen vaihe, kun myöntää itselleen sairautensa.

miten muuten ilmenee tommonen kaksisuuntainen mielialahäiriö? Tiedostatko itse tilasi ja näkyykö se selvästi päällepäin?
        Tämähän ei ole sellainen ns. jakomielitauti ,jossa potilaalla on kaksi, tai useampi persoonaa, niinku siinä kaltevassa tornissa Suosalolla(elokuva)?

• Kiki  
        Pinohiiri kirjoitti:

Sehän on paranemisen ensimmäinen vaihe, kun myöntää itselleen sairautensa.

miten muuten ilmenee tommonen kaksisuuntainen mielialahäiriö? Tiedostatko itse tilasi ja näkyykö se selvästi päällepäin?
        Tämähän ei ole sellainen ns. jakomielitauti ,jossa potilaalla on kaksi, tai useampi persoonaa, niinku siinä kaltevassa tornissa Suosalolla(elokuva)?

sukualaisetkin sanoneet ettei se järkevää ole, terveys ja hampaat siinä menevät, mutta eivät ole vielä menneet.

• ja pahasti
        Kiki   kirjoitti:

sukualaisetkin sanoneet ettei se järkevää ole, terveys ja hampaat siinä menevät, mutta eivät ole vielä menneet.

"sukualaisetkin sanoneet ettei se järkevää ole, terveys ja hampaat siinä menevät, mutta eivät ole vielä menneet.

Nyt taitaa Kikillä "isoratas" heittää ja pahasti. Miten tämä viesti liittyy tähän keskusteluun?"

• Kiki  
        ja pahasti kirjoitti:

"sukualaisetkin sanoneet ettei se järkevää ole, terveys ja hampaat siinä menevät, mutta eivät ole vielä menneet.

Nyt taitaa Kikillä "isoratas" heittää ja pahasti. Miten tämä viesti liittyy tähän keskusteluun?"

Kyllä se pultoista litraa menee ydessä illassa eli kolmessa tunnissa

• sellaista juttua
        Kiki   kirjoitti:

Kyllä se pultoista litraa menee ydessä illassa eli kolmessa tunnissa

että onkohan lääkityksesi kohdallaan? Hae ammattilaiselta apua.

• Kiki  
        sellaista juttua kirjoitti:

että onkohan lääkityksesi kohdallaan? Hae ammattilaiselta apua.

Minä terve poika lääkkeitä tarttisin, tai ammattiapua, älä kulta rakas ole kokoajan noin vitun tosikko :)

• C-paperit

Onko tullut mieleen, että laki ei aina ole absoluuttisen oikeudenmukainen? Minun mielestäni epäoikeudenmukaisia lainkohtia vastaan on oikeutettua protestoida, jopa kyseistä lakia rikkomalla. :) En koe tunnontuskia, sillä en koe olevani mitään velkaa tälle valtiolle.

• rikkominen

"Minun mielestäni epäoikeudenmukaisia lainkohtia vastaan on oikeutettua protestoida, jopa kyseistä lakia rikkomalla."

Mitä muita epäoikeudenmukaisia lainkohtia on oikeutettua rikkoa?

• C-paperit
        rikkominen kirjoitti:

"Minun mielestäni epäoikeudenmukaisia lainkohtia vastaan on oikeutettua protestoida, jopa kyseistä lakia rikkomalla."

Tällä hetkellä ei muita huonosti perusteltuja lakeja tule mieleeni asevelvollisuuslain lisäksi.

Asevelvollisuus asettaa ihmiset epätasa-arvoiseen asemaan (perustuslain vastaisesti! Huom!) mm. sukupuolen, uskontokunnan ja asuinpaikan perusteella. Täysin mielivaltainen lainkohta! Sen sijaan mm. verotusta koskeva laki on hyvin perusteltu, yksilönvapautta kunnioittava ja yhteiskunnan toiminnan kannalta välttämätön.

Mitä lakeja sinulla oli mielessäsi? :)

• järjestys
        C-paperit kirjoitti:

Tällä hetkellä ei muita huonosti perusteltuja lakeja tule mieleeni asevelvollisuuslain lisäksi.

Asevelvollisuus asettaa ihmiset epätasa-arvoiseen asemaan (perustuslain vastaisesti! Huom!) mm. sukupuolen, uskontokunnan ja asuinpaikan perusteella. Täysin mielivaltainen lainkohta! Sen sijaan mm. verotusta koskeva laki on hyvin perusteltu, yksilönvapautta kunnioittava ja yhteiskunnan toiminnan kannalta välttämätön.

Mitä lakeja sinulla oli mielessäsi? :)

"Asevelvollisuus asettaa ihmiset epätasa-arvoiseen asemaan (perustuslain vastaisesti! Huom!)"

Perustuslakivaliokunta ei ollut sitä mieltä, että Asevelvollisuuslaki olisi pitänyt säätää perustuslain säätämisjärjestyksessä.

Voimassa oleva laki ei siis voi olla perustuslain vastainen.

Uskoisin, että perustuslakivaliokunnassa on huomattavasti suurempi asiantuntemus tässä asiassa kuin tämän palstan kirjoittajilla.

• nikk6
        rikkominen kirjoitti:

"Mitä muita epäoikeudenmukaisia lainkohtia on oikeutettua rikkoa?"

Jos saatanan muumi-ministeriö menee ja säätää vielä nettirahapelejä rajoittavan lain (mikä itsessäänkin tietysti EU:n vastaista), se on ainakin sellainen laki jota jokainen itseään arvostava halutessaan "rikkoo". Itse ainakin vuokraisin heti reitittimen ulkomailta.

Lisäksi periaate on että käyttäytyminen on vapaata (onhan se sitä myös lain puitteissakin), ja lain noudattamisen valvominen ei ole kansalaisen tehtävä.

• järjestyksemme
        nikk6 kirjoitti:

Jos saatanan muumi-ministeriö menee ja säätää vielä nettirahapelejä rajoittavan lain (mikä itsessäänkin tietysti EU:n vastaista), se on ainakin sellainen laki jota jokainen itseään arvostava halutessaan "rikkoo". Itse ainakin vuokraisin heti reitittimen ulkomailta.

Lisäksi periaate on että käyttäytyminen on vapaata (onhan se sitä myös lain puitteissakin), ja lain noudattamisen valvominen ei ole kansalaisen tehtävä.

"Jos saatanan muumi-ministeriö menee ja säätää vielä nettirahapelejä rajoittavan lain"

Suomessa demokraattisesti valittu eduskunta säätä lait ja lait on tarkoitettu noudatettavaksi.Koko laillinen yhteiskuntajärjestyksemme perustuu siihen, että lakeja kunnioitetaan.

• mikä vitsi
        järjestyksemme kirjoitti:

"Jos saatanan muumi-ministeriö menee ja säätää vielä nettirahapelejä rajoittavan lain"

Suomessa demokraattisesti valittu eduskunta säätä lait ja lait on tarkoitettu noudatettavaksi.Koko laillinen yhteiskuntajärjestyksemme perustuu siihen, että lakeja kunnioitetaan.

Miten niin yhteiskuntajärjestyksemme? Me? Siis keiden yhteiskuntajärjestys, erityisesti niidenkö joita nykyinen yhteiskuntajärjestys eniten sortaa? Vain koska vedotaan hienolta kuulostaviin sanoihin kuten "demokraattisesti" tai "laillisuus" ei tarkoita sitä, että päätöksenteko ei olisi tosi asiassa epädemokraattista. Väitätkö tosissasi, että vaaleilla valittu eduskunta takaa sen, että kansalaisten tahto näkyy päätöksenteossa? Niin ei ole, katsopa vaikka hallituksen ja eduskunnan selkärangattomuutta Stora Enson tehtaiden sulkemistapauksessa ja mitä mieltä kansalaiset olivat mielipidemittausten mukaan.

Mitä Suomen kansalaiset muka päättävät? Eivät yhtikäs mitään. "Päättäjinä" on about 200 tyyppiä, jotka toimivat kumileimasimena, enemmän valtaa on noin parilla kymmenellä tyypillä, jotka ottavat vastaan ohjeita eri intressiryhmiltä ja lobbareilta. Miten tuollainen koko poliittisen järjestelmän rakenteellisista tekijöistä lähtevä epädemokraattinen päätöksenteko voisi olla demokraattista? Ei mitenkään, sillä se ei sitä ole.

Mitä demokratiaa se on, että äänestetäänpä hallitukseen mitkä tahansa puolueet (tai siis nykyisissä puitteissa ne puolueet, joilla on mahdollisuuksia päästä hallitukseen ja päättämään siellä jotain eli käytännössä SDP, keskusta ja kokoomus), niin ne silti ne kaikki toteuttavat samaa politiikkaa ja oppositioon joutuessaan haukkuvat hallitusta samasta politiikasta, jota itse toteuttivat olleessaan hallituksessa?

• Pistemies
        järjestys kirjoitti:

"Asevelvollisuus asettaa ihmiset epätasa-arvoiseen asemaan (perustuslain vastaisesti! Huom!)"

Perustuslakivaliokunta ei ollut sitä mieltä, että Asevelvollisuuslaki olisi pitänyt säätää perustuslain säätämisjärjestyksessä.

Voimassa oleva laki ei siis voi olla perustuslain vastainen.

Uskoisin, että perustuslakivaliokunnassa on huomattavasti suurempi asiantuntemus tässä asiassa kuin tämän palstan kirjoittajilla.

Varmasti on suurempi asiantuntemus, jotta voidaan porsaanreikien kautta sanoa että nämä eivät ole ristiriidassa, mutta onhan se ihan selvää että käytännössä tämä asevelvollisuuslaki on todella epätasa-arvoinen. Mitä muuta se voi olla jos se jakaa ihmiset uskonnon ja sukupuolen perusteella vapautettuihin ja vangittuihin? Ehkä jotain muuta kuin epätasa-arvoa lainkirjaimessa, mutta käytännössä se on juuri sitä.

• Tuleva C-mies
        rikkominen kirjoitti:

No ainakin nykyinen tekijänoikeuslaki on sellaista paskaa, että sitä rikkoo ihan tietämättäänkin suurin osa ihmisistä. Suomessa säätää lakeja sellaiset idiootit, että ei tunnu yhtään pahalta joidenkin lakien rikkominen.

• ...

omista cpapereistani tunnen yhtä paljon omantunnontuskia kuin jos olisin puistossa kävellessäni vapaaehtoisesti jättänyt astumatta koiranpaskaan.

• Herra olettaja

Oletetaan että tulisin sinulle nyt päin naamaa sanomaan ja esittämään vapautustodistukseni että "höhhöh minä valehtelin lääkärille ja sain tämmösen". Miten minä voisin joutua vastuuseen tästä rikoksestani? Luuletko että poliisi alkaisi tutkia asiaa pyynnöstäsi? Tuo laki tuntuu olevan vähän samanlainen kuin nykyinen tekijänoikeuslaki: pelkkä muodollisuus, jonka valvonta on täysin mahdotonta.

• myös että

jos henkilöä ahdistaa jokin asia, esim. asevelvollisuus, siinä määrin että hän (päätöksestään mahdollisesti seuraavat riskit ja tulevat ongelmat tiedostaen) tekeytyy psyykkisesti sairaaksi välttääkseen sen, niin silloin hänellä on patologinen välttelyreaktio tätä asiaa kohtaan, eikä hän ole esittänytkään valheellista tietoa terveydentilastaan - hänet on vain diagnosoitu väärin, ja vapautus oli silti aiheellinen.

• wrwgwh

Voi vitun säälittävät apinat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      120
      2238
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      418
      2140
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      958
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      780
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      774
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      756
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      14
      740
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      669
    Aihe