Tämä sama kirjoitus on nettideitit osastossakin, mutta asia on niin tärkeä, että haluan kertoa sen täälläkin.
Nettideittailu antaa mahtavat mahdollisuudet narsistille toteuttaa ihanaa elämäänsä. Netistä hän saa uusia kontakteja helposti. Narsisti tarvitsee Lähteen elääkseen.
Minäkin tapasin hänet suomi24 profiilin kautta. Siellä hän on edelleen yhtä ihanana ja vaikuttavana ja niin rehellisenä.
Tämän tajusin pari päivää sitten ja nyt yritän saada itseäni tasapainoon. Pyristelen irti hänestä, tästä tunteen ja järjen sekasotkusta.
Mieti näitä kun tapaat miehen (yleensä mies), joka palvelee sinua mielellään. Hän passaa ja huolehtii. Hän laittaa mielellään ruokaa sinulle. Hän kertoo monista erilaisista kokemuksistaan. Kertoo omaavansa monenlaisia taitoja ja harrastuksia. Pitää itseään viehättävänä ja suosittuna ja onkin sitä. Hän on huumorintajuinen ja hauska. Hän ei halua keskustella tunteista. Hän ei pidä halailusta ja seksi ei häntä oikein kiinnosta. Porukoissa on mielellään hiljaa ja tarkkailee ihmisiä. Hän kertoo olevansa suora, rehellinen ja kiltti. Narsisti ei todellakaan aina ole paha ja väkivaltainen.
Googleta narsisti ja narsismi ja ota selvää. Pelasta itsesi ennen kuin on liian myöhäistä.
Älä usko, jos epäilet. Hän kertoo sinulle valheen katsoen kauniisti silmiisi ja sanoo olevansa aina rehellinen. Hän sanoo sinun itse keksineen mielessäsi kaikenlaiset kuvitelmat ja muut naiset, vaikka tiedät asian olevan toisin. Tämä ristiriita on niin vaikea hyväksyä, että joskus se tuntuu repivän kappaleiksi koko sieluni. MUTTA MINÄ SELVIÄN.
liian hyvää ollakseen totta
12
2928
Vastaukset
- unta vai totta?
"Hän sanoo sinun itse keksineen mielessäsi kaikenlaiset kuvitelmat ja muut naiset, vaikka tiedät... "
Juuri tuollaiseen mieheen täällä minäkin tutustuin sillä eroavaisuudella että hän on tunteellinen ja herkkä ja seksi kiinnostaa häntä. - Yhtämieltä
...todellakin! Täällä on narsistille herkulliset markkinat!Seuraa etsivä on otollista maaperää omaa egoaan pönkittävälle narsistille. Olen vuosia seurannut vierestä ystävättäreni "vääntöä" suhteessa, missä mies vastaa täysin kuvaustasi.
Huumorintajuinen, monitaitoinen ja älykäs(omasta mielestään), ymmärtäväinen...tietyyn rajaan asti. Pikkuhiljaa suhde alkoi saada kummallisia piirteitä: hyväntahtoisen passiivisella tavalla mies alkoi painaa naisen itsetuntoa pohjamutiin. Samoin nainen aivan omassa päässään kehitteli kuvitelmia miehen toisista suhteista. Todistajia pettämiselle oli useita, mutta mies hyväntahtoisella äänellään kertoi, että nämä ystävättäret ovat vain kateellisia ja haluavat pilata suhteen eikä semmoista pidä sallia.
Tällä hetkellä ystäväni on henkisesti niin loppu, että haki lääkityksen ja lähestymiskiellon tälle narsistimiehelle. Mies vielä poliisillekin yritti samaa sepustusta väärinkäsityksistä, mutta onneksi nykyaikana tekstiviestit ja e-mailit puhuvat karua kieltään kellonaikoineen ja päivämäärineen.
Varokaa näitä henkisesti sairaita - he yleensä vaikuttavat ensikuulemalta kaikista järkevimmiltä.- alkuperäinen kirj
" Varokaa näitä henkisesti sairaita - he yleensä vaikuttavat ensikuulemalta kaikista järkevimmiltä."
Tämähän se onkin niin vaikeaa hyväksyä. Luulin hänen olevan vastaus rukouksiini kumppanin löytymiseksi. Ensimmäiset kuukaudet menivät todella kivasti. Askel oli kevyt, elämä antoi parastaan. Tällainen mies löytyi minulle ja vielä paljon parjatusta ja arvotellusta treffipalvelusta. Aivan uskomaton juttu. Hehkutin hyvää oloani kaikille.
Nyt ahdistun kun hän soittaa. Pelkään ovikelloa.
Olen päättänyt olla vastaamatta mihinkään. Narsisti kyllästyy, kun ei saa kaikua. Tällaiselle ihmiselle suuttuminenkin on Lähdettä. Silloinhan minulla on vielä tunteita. Minulla on vielä tunteita, mutta tallon ne jalkoihini vaikka väkisin, sillä minusta ei tehdä kynnysmattoa.
- -----
Olen ollut narsistin kanssa tekemisissä joitakin vuosia, pari päivää sitten hän järjesti taas yllätystä kerrakseen. Erittäin komea mies, nuorehko(mutta ei nuori), älykäs, hän liikkuu myös suomi24:ssä edelleen ja on muutakin hänellä.
- aikuinen nainen
Etsin netistä tietoa ja minusta tämä on niin kuvaavaa tekstiä:
Mene ystäviesi luokse. Mene. Katso mihin se johtaa. Naurunalaisuuteen. Minä olen heille sitä mitä olin alun perin sinulle. He uskovat sen minkä he näkevät ja he näkevät minut, ja he näkevät myös sen sekavan ihmisen joksi sinä olet tullut. Mitä enemmän pyydät ymmärrystä, sitä enemmän he vakuuttuvat siitä että olet hullu, sitä eristyneemmäksi koet itsesi, ja sitä enemmän yrität saada asiat taas kuntoon, hyväksymällä minun kritiikkini ja yrittämällä parantaa itseäsi. Voisiko olla että olit väärässä minun suhteeni alusta alkaen? Niin pahasti väärässä? Ei helppo pala nieltäväksi, eihän? Miten luulet ystäviesi reagoivan jos todella yrittäisit saada heidät uskomaan? Sinähän se olet joka olet uhannut minun etenemistäni, pilannut minun maineeni ja saanut minut poikkeamaan kurssistani. Mutta on olemassa pakotie niistä turhautumista joita sinä aiheutat minulle, ja onneksi minun maineeni antaa minulle tarpeeksi suojaa ulkopuoliselta maailmalta, niin että voin heittäytyä tähän pakotiehen ilman rangaistusta. Mikä pakotie? Ne vihan purkaumat joita pelkäät ja kauhistut, minun raivoni. Ah, tuntuu niin hyvältä raivota. Se on sen vallan ilmentymä ja vakuutus joka minulla on sinun ylitsesi. Valehteleminenkin tuntuu hyvältä, samasta syystä, mutta mikään ei ole verrattavissa räjähtämiseen ilman mitään syytä ja vihani purkamiseen hullun lailla, samalla kun olen oman showni katsoja ja näen sinun avuttomuutesi, tuskasi, pelkosi, turhautumisesi ja riippuvuutesi. Mene vain. Kerro ystävillemme siitä. Katso voivatko he kuvitella sitä, saatikka uskoa sitä. Mitä törkeämpi sinun kuvauksesi tapahtuneesta on, sitä vakuuttuneempia he ovat, että se joka on hullu, olet sinä. Äläkä odota kovin paljoa enempää terapeutiltasikaan. On varmasti helpompaa elää minun valhettani ja katsoa mihin se vie sinut. Saatat jopa omaksua jotakin siitä käyttäytymisestä jota pidät minussa niin epämiellyttävänä.
Mutta tiedätkö mitä? Tämä saattaa olla yllätys, mutta voin olla myös itseni pahin painajainen. Voin olla ja olen. Katsohan, sisimmässäni elämäni ei ole mitään muuta kuin illuusiolla päällystetty sekasorto. Minulla ei ole pienintäkään käsitystä siitä miksi teen mitä teen, enkä piittaa ottaa siitä selvää. Itse asiassa, pelkkä ajatus tuon kysymyksen kysymisestä on niin vastemielinen, että käytän kaikki resurssini sen karkottamiseen.
Rakentelen faktoja, tuotan illuusioita, esittelen niitä, ja siten luon oman todellisuuteni. Se on epävakaa tapa olla olemassa, ja niinpä valitsen illuusioihini huolella tarpeeksi tosiseikkoja, jotta ne olisivat uskottavia. Ja testaan koko ajan niiden uskottavuutta muiden ihmisten reaktioiden avulla. Onneksi minun todelliset ominaisuuteni ja saavutukseni ovat tarpeeksi runsaita ruokkimaan minun illuusioitani lähes loputtomiin. Ja moderni yhteiskunta, siunattu/kirottu moderni yhteiskunta, arvostaa eniten sitä mitä teen parhaiten, ja siten toimii minun rikostoverinani. Jopa minäkin katoan omiin illuusioihini, niiden taian houkuttelemana.
Se oli osa tekstistä ja täältä löydät koko tekstin ja paljon tarinaa narsismista.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html - tukenasi olen
Kyllä sinä selviät! Niin selvisin minäkin. Kylmästi ja viileästi. Siinä paniikissa ja hädässä kuoletin kaikki tunteeni. KAIKKI. Toimin ja käyttäydyin häntä kohtaan todella kylmästi. En mennyt siihen hänen syytämäänsä kiukkuun ja vihaan mukaan, en reagoinut hänen sanomisiinsa tai tekemisiinsä mitenkään. Annoin kuin tykin suusta tulla kaikki tapahtuneet FAKTAT (meilissä) hänelle päin näköä. En syytellyt, en tunteillut, en selitellyt. Kerroin vain kovin sanoin miten asiat olivat olleet. Hän vastasi - ivaten, syyttäen, pilkaten, loukaten... en kommentoinut niitä hänen kovia heittojaan mitenkään, koska luin hänen meilinsä/tekstarinsa vasta pitkän pitkän ajan kuluttua. Laitoin eka meilin jälkeen vielä toisen meilin, jossa tykitin lisää hänen tekemisiään. Sen jälkeen en ole vastannut enkä viestitellyt. Hänen yhteydenottonsa loppuivat siihen. Toistaiseksi.
Minusta jutun juju oli omalla kohdallani siinä, kun en näyttänyt enää tunteitani/suuttumustani tms hänelle millään lailla. Enkä reagoinut hänen yhteydenottoihinsa sanallakaan. Hänhän ei tiennyt, että en lukenut hänen tekstareitaan enkä meilejään lopussa enää ollenkaan. Hän varmasti kihisi kiukusta, kun ei saanut minua reagoimaan herjoihinsa.... eipä tiennyt että en niitä edes lukenut!! Jos olisin lukenut ne silloin siinä tilanteessa, niin varmasti olisin niihin vastannut.. kenties tiedät mitä tarkoitan; hänhän SAA toisen koukutettua.
Kovasti tsemppiä sinulle! Kyl niistä nilviäisistä selviää.- selviän tästä
Sehän tässä niin pirun vaikeaa onkin, että en osaa ajatella häntä nilviäisenä. Hän on niin hurmaava ja kiltti. Samalla tiedän, että meitä naisia on muitakin. Suhteen laadusta en tiedä, mutta tapaamisia kuitenkin, tekstiviestejä ja kaipausta. Siinä hän sukkuloi Suomea puolelta toiselle.
Järki ja tunne sanoo eri asioita. Tuntuu niin uskomattomalta se kirkkaasti silmiin katsoen valehtelu. Tiedän totuuden ja se on pelastukseni.
En vastaa soittoihin. Enkä avaa ovea. Olen kylmäkiskoinen, jos vahingossa tapaisimme. Tällä reseptillä hän jättää minut rauhaan ja etsii paremman Lähteen. Valitettavasti. - Että tälläinen tapaus
selviän tästä kirjoitti:
Sehän tässä niin pirun vaikeaa onkin, että en osaa ajatella häntä nilviäisenä. Hän on niin hurmaava ja kiltti. Samalla tiedän, että meitä naisia on muitakin. Suhteen laadusta en tiedä, mutta tapaamisia kuitenkin, tekstiviestejä ja kaipausta. Siinä hän sukkuloi Suomea puolelta toiselle.
Järki ja tunne sanoo eri asioita. Tuntuu niin uskomattomalta se kirkkaasti silmiin katsoen valehtelu. Tiedän totuuden ja se on pelastukseni.
En vastaa soittoihin. Enkä avaa ovea. Olen kylmäkiskoinen, jos vahingossa tapaisimme. Tällä reseptillä hän jättää minut rauhaan ja etsii paremman Lähteen. Valitettavasti.Niin tuttua niin tuttua...ja narsistihan voi olla millainen tyyppi tahansa.Olin naimisissa yhden kanssa,joka vei minulta kaiken itsekunnioituksen.Moni varmaan miettii,että miten se on mahdollista,miten et lähtenyt menemään,oletko tyhmä?
Mutta ne jotka ovat kokeneet saman tietävät,että narsistin koukku pitää lujasti otteessaan.Eikä mikään tapahdu yhtäkkiä.Minun liitossani mies oli aluksi hurmaava,hän sai minut tuntemaan,että olen jotain aivan erityistä ja ihmeellistä.Asiat joista hän suhteettomasti hermostui myöhäisemmässä vaiheessa,olivat niin kummallisia,että aloin miettiä,onko vika minussa,kun mies kiljuu.Ja siinähän se jutun juju piileekin.Sinua syyllistetään pikkuhiljaa asioista,niin kauan,että alat uskoa,että vika onkin sinussa.Miten muuten saat tuon ihmisen käyttäytymään noin?Miksi juuri sinun kanssasi,mutta ei muitten?Kai sinä teit jotain väärin?Pikkuhiljaa mies puuttui kaikkeen mitä tein ja mitä olin.Mikään ei ollut ikinä tarpeeksi.Hänen huono tuulensa oli aina minun vikani jne.Kun sain otettua eron hänestä hornamaisen taistelun jälkeen,sairastuin masennukseen.Kun siitä tokenin,tapasin uuden miehen...joka todellakin oli samanlainen kuin ex-mieheni.Siis aivan erityyppinen muuten,mutta suhtautui minuun samalla tavalla.Hän oli itseasiassa vieläkin alistavampi kuin exä.Aluksi
ajattelin,että tämä ei voi olla totta,nyt näen harhoja ja kuvittelen omiani.Mutta faktat puhuivat puolestaan.Sain riuhtaistua itseni irti tästä henkilöstä,mutta epäilen,että saan nuolla haavojani vielä kauan...Mikä ajaa naisen uudelleen narsistin syliin?Tuttuus?Se että narsisti todellakin vie jalat alta?Siinäpä minulle pohdittavaa,sitten joskus kun uskaltaudun tutustumaan uuteen ihmiseen... - Selviytynyt
Että tälläinen tapaus kirjoitti:
Niin tuttua niin tuttua...ja narsistihan voi olla millainen tyyppi tahansa.Olin naimisissa yhden kanssa,joka vei minulta kaiken itsekunnioituksen.Moni varmaan miettii,että miten se on mahdollista,miten et lähtenyt menemään,oletko tyhmä?
Mutta ne jotka ovat kokeneet saman tietävät,että narsistin koukku pitää lujasti otteessaan.Eikä mikään tapahdu yhtäkkiä.Minun liitossani mies oli aluksi hurmaava,hän sai minut tuntemaan,että olen jotain aivan erityistä ja ihmeellistä.Asiat joista hän suhteettomasti hermostui myöhäisemmässä vaiheessa,olivat niin kummallisia,että aloin miettiä,onko vika minussa,kun mies kiljuu.Ja siinähän se jutun juju piileekin.Sinua syyllistetään pikkuhiljaa asioista,niin kauan,että alat uskoa,että vika onkin sinussa.Miten muuten saat tuon ihmisen käyttäytymään noin?Miksi juuri sinun kanssasi,mutta ei muitten?Kai sinä teit jotain väärin?Pikkuhiljaa mies puuttui kaikkeen mitä tein ja mitä olin.Mikään ei ollut ikinä tarpeeksi.Hänen huono tuulensa oli aina minun vikani jne.Kun sain otettua eron hänestä hornamaisen taistelun jälkeen,sairastuin masennukseen.Kun siitä tokenin,tapasin uuden miehen...joka todellakin oli samanlainen kuin ex-mieheni.Siis aivan erityyppinen muuten,mutta suhtautui minuun samalla tavalla.Hän oli itseasiassa vieläkin alistavampi kuin exä.Aluksi
ajattelin,että tämä ei voi olla totta,nyt näen harhoja ja kuvittelen omiani.Mutta faktat puhuivat puolestaan.Sain riuhtaistua itseni irti tästä henkilöstä,mutta epäilen,että saan nuolla haavojani vielä kauan...Mikä ajaa naisen uudelleen narsistin syliin?Tuttuus?Se että narsisti todellakin vie jalat alta?Siinäpä minulle pohdittavaa,sitten joskus kun uskaltaudun tutustumaan uuteen ihmiseen...Itse narsistin kanssa eläneenä ja hänen koukustaan jotakuinkin tervejärkisenä selvinneenä, haluan varoittaa ihan kaikkia näistä sairaista henkilöistä!
Jos tuntuu että kaikki on liian hyvää ollakseen totta niin se yleensä on myös sitä!
Kamalinta on että ex-narsistini haahuilee näillä sivuilla uutta uhria etsien.
On väkivaltainen ja todella pelottava! - olen kokenut
Että tälläinen tapaus kirjoitti:
Niin tuttua niin tuttua...ja narsistihan voi olla millainen tyyppi tahansa.Olin naimisissa yhden kanssa,joka vei minulta kaiken itsekunnioituksen.Moni varmaan miettii,että miten se on mahdollista,miten et lähtenyt menemään,oletko tyhmä?
ajattelin,että tämä ei voi olla totta,nyt näen harhoja ja kuvittelen omiani.Mutta faktat puhuivat puolestaan.Sain riuhtaistua itseni irti tästä henkilöstä,mutta epäilen,että saan nuolla haavojani vielä kauan...Mikä ajaa naisen uudelleen narsistin syliin?Tuttuus?Se että narsisti todellakin vie jalat alta?Siinäpä minulle pohdittavaa,sitten joskus kun uskaltaudun tutustumaan uuteen ihmiseen...itsekin,yksi oli alkoholisti,hyvin mustasukkainen,omistushaluinen,itsetunto nollissa,toisten siivellä eläjä,kehui itseään ja kehut paljastuikin valheeksi,hyvin itsekäs,häntä vaan olisi pitänyt jaksaa rakastaa,mutta onneksi tajusin lähteä ajoissa pois!
- meitä on moneksi
On selvää, että maailmassa liikkuu kaikenlaisia epämääräisiä ihmisiä. Toisia ajaa vahvat seksuaaliset halut, toiset ovat vastuuntunnottomia, on alkoholisteja, luusereita, mustasukkaisia ja vaikka mitä.
Heitä kaikkia ei todellakaan voi nimittää narsisteiksi. Sana on kärsinyt inflaation. Onneksi kuitenkin netistä löytyy oikeaa psykologien kirjoittamaa tietoa tästä luonteesta.
Minusta hyvä sivu on
http://www.tietopankki.com/narsismi.html
Tämä kertoo pähkinänkuoressa asian.
Narsismi on kuitenkin sairaus. Sitä ei paranna rakkaus eikä välittäminen. Narsisti käyttää uhriaan, Lähdettä omien tarpeidensa tyydyttämiseen. Olivat ne sitten mitä tahansa.
Tämä asia on siksi niin erityisen hankala, koska kaikki on piilossa hyvän ulkokuoren takana. Hän ei vaan tunne normaaleita tunteita, mutta pystyy olemaan viehättävä ja kiltti. Kun suutun tai itken, hän on vain huvittunut. Hän osaa niin hienovaraisesti ohjata toista ja saada näin tunteiden pauloihin sekä omiin naruihinsa kuin marionetin.
Juuri sellaiset herkät, rakkautta kaipaavat naiset ovat helppo saalis hänenlaiselleen. Hän ei vaadi, vaan johdattaa. Kysyy ottaisin, sopiiko? Neuvoo hienovaraisesti miten sinun tulee tehdä, olla, puhua, vaatettaa. Hän tietää, hän osaa. Lopulta sitä huomaa olevansa paljolti narsistin luomus.
Ikäviin puoliin kuuluu se, ettei yksi Lähde riitä pitkään. Jos Lähteenä toimii esim. työ tai kaverit, niin eihän silloin vaikuta yhteen ihmiseen.
Mutta niin kuin minun tilanteessani, Lähteinä on joukko naisia. Minä yksi niistä. Kaikkien kanssa hän on seurustellut yhtä aikaa enemmän ja vähemmän kiinteästi. Seksistä hän ei ole oikein innostunut, jolloin sen takia asia ei ole ylivoimaista. Hänen elämänsä jo hieman hankalaa, kun joutuu lupailemaan niin monelle. Jokainen odottaa luoksensa ja aikataulut menevät pitkiksi. Lisäksi Lähteet asuvat eri puolilla Suomea.
Tämä on tosi, mutta hän rehellisesti, kirkkain sinisin silmin katsoi minua hellästi suoraan ja pitkään silmiin, hymyili ja sanoi: Kaikki mistä minua syytät on vain oman mielikuvituksesi tulosta. Minä en ole koskaan sinulle valehdellut.
Tämä aiheutti valtavan ja repivän tunteen ja älyn riitelyn päässäni. Halusin uskoa ja sanoa, että haluan jatkaa ja haluan yrittää. Järki huusi samaan aikaan, että lopeta kaikki heti. - bug34
Vai ovat naiset suuressa viisaudessaan keksineet kusipäisyydelle uuden termin=narsismi. No ehkä sivistys-sana helpottaa omasta tyhmyydestä ja lammasmaisuudesta kärsinyttä prinsessaa? En sääli tippaakaan miehiä ja naisia, jotka roikkuvat paskassa suhteessa ja kärsivät oman tyhmyytensä takia vuosikausia. Omaa järkeään saa käyttää..uhriksi naiset osaavat kyllä tekeytyä, mutta kenellä on kanttia myöntää oma typeryytensä ja vieläpä ottaa siitä opiksikin??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628