Olen jo pidemmän ajan seuraillut ja miettinyt että onko olemassa laisinkaan onnellisia pareja.Tuntuu että tänne kirjoittaa vain jätetyt,petetyt ja muutenkin elämän murjotut ihmiset.Olisi ihanaa näin pimeän ja kurjan talven keskellä lukea välillä onnellisista parisuhteista.
onko onnellisia pareja ollenkaan?
63
11644
Vastaukset
- vali vali
tämä on pieni porukka joka valittaa max 100 ihmistä
- onnellinen ja se on ihanaa
Yleensäkin näillä keskustelupalstoilla näkee niitä joilla EI mene hyvin. No meillä menee, kerrassaan loistavasti ja tuttavinakin on pariskuntia jotka on onnellisia. Tietty on niitäkin jotka ei ihan niin happy ole mutta niinhän elämässä aina silloin täälläin..
ja joo, olen täällä ensimmästä kertaa ja tod näk viimeistä kun vaan seikkailen ja katselen mitä kaikkee on..- just niin
Älä kuule valehtele. Kaks päivää ja oot täällä niin ku me muutki.
- ikuisesti uskollinen miehel...
Onneksi itse kuulun siihen onnelliseen joukkoon, jolla on upea ja onnellinen parisuhde!
Parisuhteen täytyy ehdottomasti perustua sitoutumiseen toiseen ihmiseen. Toisen ihmisen hyväksymiseen, sellaisena kuin on. toisen kunnioittamiseen, kuuntelemiseen ja läheisyyteen... ei siis pelkkä seksuaalinen viehätys riitä.
Yhteen mennessämme lupauduimme olemaan myös toistemme parhaita ystäviä, ja jakavamme kaiken niin murheet kuin ilomme toistemme kanssa!
Keskustelimme kaikesta ennen naimisiin menoa. Kunnioitamme toisiamme ja vaalimme rakkautta, niin sanoin kuin teoin. Ei ole mitenkään kummallista, että vielä 7 avioliittovuoden jälkeen mieheni yllättää minut lahjoilla, herkullisella aterialla tai lomamatkalla ulkomaille!
Hän puhuu minulle kauniisti - vaikka meillä on joskus erimielisyyksiä asioista, hän ei koskaan nimittele minua tai puhu minulle alentuvaan sävyyn!
Minä olen myöskin sitoutunut näihin samoihin asioihin!- luettavaa
muistathan sinäkin yllättää miehesi, jookos!
- että lahjatko
luettavaa kirjoitti:
muistathan sinäkin yllättää miehesi, jookos!
ne parisuhteen onnelliseksi tekee? Onhan lahjoja toki kiva saada ja antaa mutta itse arvostan enemmän onnellista arkea perheeni kanssa, siinä ei materialla ole mitään tekemistä. Omasta mielestäni parasta ovat juuri arjen pienet teot eikä mitkään ulkomaanmatkat tai kalliit korut. Toki mieheni ja minä toisillemme aina jotakin ostamme syntymäpäivälahjaksi, mutta enemmän merkitystä on kuitenkin syntymäpäivä aamuna se että saa herätä toisen vierestä onnellisena. Ja mitä noihin hääpäivälahjoihin tulee niin meillä niitä ei osteta kuin kymmenen vuoden välein, eli juhlimme aina kymppivuosina. No ehkä toisten parisuhteen onnellisuusmittarina sitten vain toimii lahjaojen määrä ja laatu, onneksi ei kuitenkaan meillä.
- Vaan
että lahjatko kirjoitti:
ne parisuhteen onnelliseksi tekee? Onhan lahjoja toki kiva saada ja antaa mutta itse arvostan enemmän onnellista arkea perheeni kanssa, siinä ei materialla ole mitään tekemistä. Omasta mielestäni parasta ovat juuri arjen pienet teot eikä mitkään ulkomaanmatkat tai kalliit korut. Toki mieheni ja minä toisillemme aina jotakin ostamme syntymäpäivälahjaksi, mutta enemmän merkitystä on kuitenkin syntymäpäivä aamuna se että saa herätä toisen vierestä onnellisena. Ja mitä noihin hääpäivälahjoihin tulee niin meillä niitä ei osteta kuin kymmenen vuoden välein, eli juhlimme aina kymppivuosina. No ehkä toisten parisuhteen onnellisuusmittarina sitten vain toimii lahjaojen määrä ja laatu, onneksi ei kuitenkaan meillä.
kateellinen! Taitaa olla vähemmän onnellinen liitto kun ei hääpäiviäkään juhlita... tai pihejä ihmisiä. Muutenhan ei tarttis älähtää toisten lahjoista. Mitä se oikeastaan sun persettä kaivaa, jos jotkut on oikeesti onnellisia ja haluaa ostaa lahjoja toisilleen. Luuletko, että noin ihanasti toisiaan huomioivilla ei olisi niitä arjen pieniä tekoja?
- itkuiikka
Olen samaa mieltä ,että täytyy sitoutua toiseen ihmiseen,rakastaa häntä sellaisena kuin hän on.Kukaan ei ole täydellinen...Rakkautta pitää vaalia ettei pääse ruostumaan....
- ...
Vaan kirjoitti:
kateellinen! Taitaa olla vähemmän onnellinen liitto kun ei hääpäiviäkään juhlita... tai pihejä ihmisiä. Muutenhan ei tarttis älähtää toisten lahjoista. Mitä se oikeastaan sun persettä kaivaa, jos jotkut on oikeesti onnellisia ja haluaa ostaa lahjoja toisilleen. Luuletko, että noin ihanasti toisiaan huomioivilla ei olisi niitä arjen pieniä tekoja?
se oo välttämättä kateutta että joku arvostaa eri asioita kuin joku muu. Joillekin lahjat voi olla tosi tärkeitä ja kokee ettei toinen välitä jos ei saa lahjoja. Toinen voi välittää piut paut lahjoista.
- itkuiikka
että lahjatko kirjoitti:
olen samaa mieltä,et pienet arkiset asiat ja kahdenkeskeistä yhdessäoloa ei voita lottovoittokaan...
- en ole kateellinen
Vaan kirjoitti:
Meillä on onnellinen liitto jossa merkitsee toisen kunnioittaminen ja huomioonotto enemmän kuin lahjat ja tosiaan parasta avioliitossamme on arki;) Toki kesälomareissut ja talviloma reissutkin ihania ovat mutta enien viihdymme kyllä kotona perheen kesken. Ja mitä tuohon hääpäivään tulee niin todellakin JUHLIMME vain kymppivuosina kunnolla hääpäiväämme silloin ostetaan toisillemme kiitoslahjat ja pidetään isot juhlat ravintolan vip puolella. Ihan tavallisena hääpäivänä me sitten teemme hyvää ruokaa ja ostamme viinipullon ja katsomme häävideomme uudestaan..siis tämä joka vuosi, ehkä se ei ole juhlimista ja yletöntä lahjojen jakoa mutta me pidäme siitä. Ja piheydestäkään ei lahjojen ostomme ole kiinni, meillä nyt sattuu vain monen vuoden yhdesäolon jälkeen olemaan asunto täynnä tarpeellista ja tarpeetonta tavaraa miksi siis ostaisimme sitä lisää? Me annamme toisillemme yleensä isän/äitienpävä lahjaksi lupauksia esim. "minä lupaan hieroa sinua ainakin neljä kertaa viikossa" tai "minä lupaan hoitaa lapsia useammin, että saat omaa aikaa enemmän" nämä todella toimivat ja lupaukset lunastetaan aina.
- Jasu
itkuiikka kirjoitti:
Olen samaa mieltä ,että täytyy sitoutua toiseen ihmiseen,rakastaa häntä sellaisena kuin hän on.Kukaan ei ole täydellinen...Rakkautta pitää vaalia ettei pääse ruostumaan....
Tosin, kaikkia ihmisiä ei kannata rakastaa sellaisena kun on; valehtelijat, varkaat, pettäjät?
- omadna
Mahtavaa hienoa ja kaikkea muutakin mukavaa niin minäkin haluan parisuhteen toimivan mutta jos ei se toimi niin silloin olette täällä kumpikin mutta toivotaan että kaikki huonotkin asiat korjaantuisivat ja saisi olla kullan kainalossa.
- afraid
Viestistä kuultaa läpi se ettei teillä tuskin köyhyys ole huohottamassa niskaan, kos ulkomaillekin voi väliin pingahtaa. En halua ruikuttaa, mutta tajusin itekin, ettei parisuhteemme tilaa ainakaan edistä ikuinen rahattomuus, miltei kikkaillu, että pysyy ruuassa. Lisäksi isovanhemmista ei juuri apua, kun kaikki alkoholisteja. Hoitoapua ei juuri tarjolla, vaikka ystäviä meillä sentään on . Tosin miltei kaikki lapsettomia ja kiireisiä.(ei mahista hoitoapuun, että vanhemmat sais omaa aikaa.) Jotenki vaan yrittäny olla optimisti, mut välillä pelottaa. Tosiasia on , että raha tuo turvaa. Nyt saa jännittää kokoajan.
- nahkuri-69
Vissiin akan kirjoittama juttu!!
Ja varmaan vielä niinvähän aikaa olleet yhdessä. kaikkea voi sopia, mutta kun tulee se aika, että kaikki on jo rutiinia, alkaa se muiden katselu. Mutta jos ei ole näin, on hyvä, että edes jotkut kunnioittaa parisuhdetta sen todellisessa merkityksessä!
- täällä
ilmottaudutaan! :)
- onnellinen,,
omasta miehestäni. Ollaan oltu 34 vuotta yhdessä ja kun tässä on nyt vanhennettu, niin tuntuu kuin koko ajan suhde paranisi vaan.
Hän on parasta mun elämässäni- vaimo_
Onpas ihanaa että takana 34 vuotta ja kirjoitat noin kauniista.
Meillä takana 12 vuotta mutta ihania vuosia ne ja myös rakastan miestäni aivan hurjan hurjan hurjasti (ja hän myös minua) Toivon että parinkymmenen vuoden päästä voisin kirjoittaa tuon saman tekstin. Paljon onnea teille! - merhaba
vaimo_ kirjoitti:
Onpas ihanaa että takana 34 vuotta ja kirjoitat noin kauniista.
Meillä takana 12 vuotta mutta ihania vuosia ne ja myös rakastan miestäni aivan hurjan hurjan hurjasti (ja hän myös minua) Toivon että parinkymmenen vuoden päästä voisin kirjoittaa tuon saman tekstin. Paljon onnea teille!36 avioliittovuotta takana. Vuosien vieriessä rakkaus on muuttanut jonkinverran muotoaan, mutta en sanoisi sen muuttuneen ainakaan huonompaan suuntaan. Seksiei ole enään kovin tärkeää. Nyt on toisen läheisen, jolle voi puhua aivan kaikista asiosista, lähelläolo tärkeää. Nyt tunnemme toisemme niin hyvin, että osaamme ja huomaamme herkemmin minkälaista huolenpitoa/rohkaisua toinen tänään tarvitsee. Minulla on ihana vaimo !
- onnellinen avovaimo
Olen ihan samaa ajatellut täällä palstalla (muilla parisuhdetta koskevilla) seikkaillessani, että missäköhän kaikki onnelliset parit olevat. Miksi aina pitää kirjoittaa pelkästään vaikeuksista ja valittaa, pienistäkin.. Ehkä onnelliset parit eivät koe tarvetta kirjoitella näille keskustelupalstoille. Itsekin lähinnä vain silloin tällöin lueskelen täällä - elämän menoa.
Itselläni on tällä hetkellä todella onnellinen avoliitto ja parisuhde, yhdessä ollaan oltu tosin vasta 3 vuotta. Vaikeuksia on ollut jos monenlaista, mutta kaikesta on selvitty puhaltamalla yhteen hiileen. Parisuhde kun vaatii jatkuvaa huolenpitoa, kärsivällisyyttä, kompromisseja ja yhteistä tahtoa. Vaikeuksista huolimatta päivääkään en pois vaihtaisi, sillä eniten olen juuri kasvanut tässä suhteessamme vaikeuksien kautta.
Omassa lähipiirissä olen myös kohdannut paljon sitä, että monilla tutuilla ja ystävillä on huonosti voivia parisuhteita, joissa sinnitellään vain pienen narun varassa. Monet ovat tässä viimeisen puolen vuoden aikana eronneet, monilla on suuria kommunikointiongelmia, mustasukkaisuutta, pettämistä, alistamista, omistushalua ym. Sitä usein ihmettelee, missä ihmeessä ne onnelliset parisuhteet ovat, kun lähipiirissä tuntuu olevan vain onnettomia ihmisiä onnettomissa suhteissaan. Ehkä tämä kuvastaa jotenkin tätä nykymenoa tässä yhteiskunnassa. Tiedä sitten...- sdfgdfgsdf
Täällä kans ilmoittautuu yksi onnellisessa suhteessa elävä.
Tosin olen kokenut sen toisenkin puolen eli elänyt onnettomassa suhteessa.
No 20v taistelua ja nyt jo 8v onnea. Voitte kuvitella kuinka tuo tunne on varmasti ollut tervetullut. Toki uudessa suhteessa on aina ne alkukarikot kun yritetään opetella elämään yhdessä, mut kun tuo vaihe meni ohi,niin suhteemme on ollut todella ihana. Kaikesta pystyy puhumaan ja hyväksymme toisemme kokonaisuutena vikoineen päivineen. Toki elämässä on paljon huoliakin, mutta tuntuu että ne vain enemmän hitsaavat meitä yhteen. Mies kerran sanoikin että hän vaikka kuolisi puolestani jos voisi, tuo kuvastanee aika paljon hänen tunteitaan.
Toiselle pitää antaa aikaa ja tilaa, rakkautta ja hellyyttä. Nuo asiat tuntuvat unohtuneen aika monilta. Tuntuu että kaikki vaan vaativat itselleen, mutta toiselle ei annettaisi mitään. Ja sekin että ihmiset eivät puhu parisuhteissaan asioistaan, vaan luulevat että toinen tietää automaattisesti kaiken, aiheuttaa riitoja ja vääriä luuloja.
Meidänkin lähipiirissä on useita pareja joilla on ongelmia juurikin tässä asiassa. Toki on varmaan pareja jotka eivät yksinkertaisesti sovi toisilleen ja ongelmia tulee senkin takia paljon.
Mustasukkaisuus lienee myös aika suuri ongelma monilla pareilla.
Meillä on vapaus käydä omissakin riennoissa jos haluamme, mutta siihen liittyy myös avoimmuus, eli kerromme jos jotain sattuu. Eipä ole sattunut ainakaan vielä ja sitäkin olemme pohtineet että kun ei edes tule mieleen vilkuilla aidan yli. Johtuu vissiin siitä että kotona on kaikki hyvin, ei tarvitse hakea mitään extraa. Menotkin ovat supistuneet vuosien myötä niin vähäisiksi että välillä saa oikein pukata toista että meneppä nyt kavereiden kanssa vaikka kaljalle.;)
Käyn täällä joskus lukemassa näitä suuria vuodatuksia, koska se on mielenkiintoista. Kun on itse kokenut sekä huonon että hyvän suhteen, niin pohtii paljon asioita.
- on juu
On kyllä. Mutta mikä tarve terveessä, tasapainoisessa ja onnellisessa parisuhteessa elävällä ihmisellä olisi kirjoittaa asiasta tänne? Täällähän etsitään ratkaisuja, neuvoja ja kanavaa purkaa negatiivisia tunteita.
- kummastuttaa..
Ehkä joku onnellinen voisi kirjoittaa,kuinka on itse selvinnyt vaikeista ajoista.Näin voisi opastaa ja kannustaa muita jotka rämpivät vaikeissa parisuhteissa.Niin..ja piristystä arkeen ja harmauteen.
- on juu
kummastuttaa.. kirjoitti:
Ehkä joku onnellinen voisi kirjoittaa,kuinka on itse selvinnyt vaikeista ajoista.Näin voisi opastaa ja kannustaa muita jotka rämpivät vaikeissa parisuhteissa.Niin..ja piristystä arkeen ja harmauteen.
Ideana hyvä. Mutta harvoin sitä kohtaa täällä sellaista ongelmaa, jonka kokisi itse käyneensä läpi, koska "sama" ongelma on hyvin erilainen eri suhteissa riippuen sen osapuolista. Vaikea on myös antaa vinkkejä, koska harvoin osaa nimetä millä voimilla vaikeista ajoista selvittiin, paitsi tahdolla, rakkaudella, kunnioituksella, yrittämisellä, joustavuudella ja niin edelleen, mutta näytä mulle ihminen joka noita ei olisi kuullut? Eli patenttiratkaisua ei ole. Jokaisen parin on löydettävä omansa.
- ritu-84
Omassa parisuhteessa ainakin kaikki loistavasti,saa olla oma hölmö ittensä,ihan rauhassa. Naimisiin meno on edessä, oon yrittänyt kysellä vinkkejä tuolta hää osiosta mutta siellä tulee sellaisia kommentteja ettei tuu kun paha mieli. Mitä sitä tänne tulla mieltänsä pahoittamaan.
- minä-
Johtusko siitä, että silloin kun menee hyvin niin ei tarvitse juuri avautua eikä sitä edes mieti, mutta heti kun menee huonosti niin netti on kätevä tapa haukkua joku siihen sopiva osapuoli.
- OLE ONNELLLISUUTTA..
KUIN HETKEN HUUMAA VAAN.. ET VOI TOISTA OMISTAA.. JA RAKKAUTTA EI OLE ! ON VAAN RAHANPERÄSSÄ JUOKSEVIA PASK... JA SELLASII JOTKA LUULEE LÖYTÄVÄNSÄ TÄYDELLISYYTTÄ ELI TÄYDELLISEN NAISEN .. JOS VÄHÄNKIN ET OLE "KAUNIS" NIIN YKSIN SAA OLLA !!!!
- Arjen pienet ilot
Tuolta varmaan jokaisesta joskus tuntuu, ikävä että koet näin nyt.
Olen eri mieltä kauneudesta. Miehet kuin naisetkin hakeutuvat mieluiten iloisen ja valoisan ihmisen seuraan, nauru se vasta vetääkin puoleensa. Ystävällisyys toisia kohtaan, vieraitakin. Kohteliaisuus.Hyvälle tuoksuva. Nämä ovat paljon tärkeämpiä asioita kuin se kauneus/komeus.
Koettu on. Kohteliaisuuksista voi tietty olla eri mieltä ja ottaa asian miten ottaa,mutta useilta miehiltä olen saanut kuulla "onneksi et ole missin näköinen, jos olisit, en haluaisi olla kanssasi. Rakastuin nauruusi ja iloisuuteesi. Haluan kuulla sitä yhä enemmän ja useammin." Olen kiitollinen näistä sanoista. - .................
Arjen pienet ilot kirjoitti:
Tuolta varmaan jokaisesta joskus tuntuu, ikävä että koet näin nyt.
Olen eri mieltä kauneudesta. Miehet kuin naisetkin hakeutuvat mieluiten iloisen ja valoisan ihmisen seuraan, nauru se vasta vetääkin puoleensa. Ystävällisyys toisia kohtaan, vieraitakin. Kohteliaisuus.Hyvälle tuoksuva. Nämä ovat paljon tärkeämpiä asioita kuin se kauneus/komeus.
Koettu on. Kohteliaisuuksista voi tietty olla eri mieltä ja ottaa asian miten ottaa,mutta useilta miehiltä olen saanut kuulla "onneksi et ole missin näköinen, jos olisit, en haluaisi olla kanssasi. Rakastuin nauruusi ja iloisuuteesi. Haluan kuulla sitä yhä enemmän ja useammin." Olen kiitollinen näistä sanoista.ei ole tainnut sullakaan parisuhteet hyvin mennä,kun useita miehiä olet tarvinnut
- ...
Takuulla on. Tiedän monta onnellista paria. Harmi ettemme itse ole yksi heistä.
- alcatorda
minulla on maailman parhain mies juuri minulle:) hellä, lempeä, rakastava, rakastettava, mukava, omalla tavallaan just sitä mitä oon aina kaivannu. Osaa antaa minulle palautetta, siitä mitä olen, ja kaikki vaan yksinkertaisesti tuntuu että on loksahtanu oikeelle kohalle hänen kanssaan:) olen todella onnellinen siitä!
eli kaikille epätoivoisille: toivoa on;) - Ajen pienet ilot
Näinhän se usein on, kun on aihetta valittaa, se tulee helpommin sanottua, kuin ne hienot hyvät kauniit ihanat asiat. Niistä kun nauttii, sen tekee kaksin ilman maailmalle kuulutuksia. Ihmisluonto vaan on sellainen. Uutisissakin vain kuulutetaan kaikki ikävät asiat, millainenhan olisi uutispäivä, ja palaute, jos kerrottais telkussa vain hienoista ja upeista asioista?
Radiossa jossain paikallisohjelmassa on jo otettu sellainen pätkä, johon ihmiset saa kertoa asioista, joista ovat onnellisia. HIENOA!
Vanha kansansanontakin kuuluu "ken onnellinen on, se onnensa kätkeköön" ja "älä nuolaise ennen kuin tipahtaa" ja varoitus, ettei kukaan vedä mattoa jalkojesi alta. Näin sitä kyykytetään onnelliset, ainakin vanhemmat ihmiset.
Äitini ainakin osaa sen taidon! Jos onnellisena jonkin asian hänelle kertoo, vaikka pienenkin, niin kyllähän löytää siitä aina jotain negatiivista, jolloin ilo kaikkoaa ja pahoitan mieleni (en kerro enää mitään muuta kuin pakolliset hänelle).
ON ONNELLISIA PARISUHTEITA ollut jo useampikin, ja aina olen paremman löytänyt, siis minulle sopivimman. Sydänsurut kuuluu elämään, sillä ilman niitä ei osaisi arvostaa seuraavaa onnea, jonka kohtaa! Kaikista avoliitoistakin on hyviä muistoja, vaikka niitä pahojakin tietty löytyy, kun sen suhteen aika alkaa olla kortilla.
OPTIMISTI löytää onnen! HYMYILEVÄLLE hymyillään!
Itseäni on auttanut onnettomissa elämänkäänteissä: "Et epäonnistu ennenkuin olet lakannut yrittämästä" ja "Muista, että epäonni on vain yksi mutka matkallasi onneen"! Nämä lohduksi niille, joilla ei tunnu aihetta hymyilyyn juuri tällä hetkellä.- "itkuiikka"
..juuri nyt rämmin pohjamudissa, mutta sanasi antavat lohtua ja muistuttavat, että näinhän se menee:) jos lakkaa yrittämästä, ei varmasti onneaan löydä!
- tietenkin.....
Mutta miksi he kirjoittelisivat ihmissuhdepalstoille?
Tai edes lukisivat niitä? - ....
Hei,elän onnellissa parisuhteessa.Reilun vuoden oltu naimisissa. :)
- itkuiikka
Suuri yllätys varmaan on mut yksi löytyy täältä onnellinen parisuhteessa.Tosin me asutaan viel erikseen ,suhde vain paranee nk.vanha viini.
- on aika rakastaa on aika....
Lähes kaikilla on joskus ollut onnellinen parisuhde.Samoin useimmat ovat kokeneet pettymyksiä suhteessa joten aina on joku jota rakastaa tai ei ole.Mikään suhde ei kesdtä ikuisesti,ainakin kuolema erottaa,ei se sen kummempaa ole
on aika rakastaa on aika.... kirjoitti:
Lähes kaikilla on joskus ollut onnellinen parisuhde.Samoin useimmat ovat kokeneet pettymyksiä suhteessa joten aina on joku jota rakastaa tai ei ole.Mikään suhde ei kesdtä ikuisesti,ainakin kuolema erottaa,ei se sen kummempaa ole
Haluaisin kysyä millä sitä onnellisuutta mittaatte???
- ...
minnine kirjoitti:
Haluaisin kysyä millä sitä onnellisuutta mittaatte???
Sehän on tunne, sitä ei voi mitata millään. On vaan hyvä olla, ei tarvi valittaa mistään.
- ...
Ollaan oltu mieheni kanssa naimisissa 6 vuotta. Edelleen sanotaan joka päivä toisillemme kuinka paljon rakastetaan toisiamme. Sanotaan että arvostetaan toisiamme ja että ollaan onnellisia ja onnekkaita että ollaan naimisissa ja löydetty toisemme :) Tämähän ei tietenkään tarkoita etteikö ikinä olis riitaa ;)
- parisuhteessa elävä
Noh, itse kun en ole koskaan onnellinen elämässäni, niin en myöskään parisuhteessa. Se on järkisyihin perustuva juttu mulla, nainen tosin varmaan on sitä mieltä että ollaan onnellinen rakkauspari...
- täysin onnellisia
parisuhteita on olemassakaan.Onhan kaikilla huonot päivänsä,ylä ja alamäet.Mutta ne jotka väittää olevansa täysin onnellisia,luulen että haluavat peittää oman huonon olonsa.Itse en ole täysin tyytyväinen suhteeseeni,mutta hyvin tässä ollaan pötkytelty eteenpäin ja naimiisiin menoa suunniteltu syksyllä.Sen verran kuitenkin tyytyväinen,että uskallan sen tehdä.Enemmän mukavia hetkiä kuin huonoja.Kaikillahan joskus riitaa tulee jostain ja jos vain osaa jutella asiat halki ilman nyrkkejä se on hyvä.Tsemppiä kaikille pareille,aurinko paistaa risukasaankin.
- 20 vuotta
Rakkauden tunteen vallassamme yhdyimme ja menimme aikoinaan seurusteluajan jälkeen avioliittoon ja tässä sitä on yhdessä kimpassa kuljettu yhteistä taivalta jo nuo em. vuodet. Onnellisuus on suhteellinen käsite. Rakkaus on taasen kokonaisvaltainen tunne toista kohtaan. Elämähän ei sinänsä ole pelkkää onnea ja ns.ruusuilla tanssimista, mutta sen "oikean" ihmisen kanssa yhdessä elämän viettäminen on rattoisampaa kuin yksinään. Asioista ei avioparinkaan tarvitse olla aina samaa mieltä, mutta neuvottelu ja sovittelutaito on erittäin hyvä ominaisuus molemmilla puoliskoilla, ja huumoria pitää sisältyä parin suhteeseen, muuten elo muuttuu avioparillakin tylsäksi tahkoamiseksi. Tuosta rakkauden vaalimisesta, että mitä se on? Minun mielestäni rakkautta joko on pariskunnan kesken, sehän on molemminpuolinen tykkäämisen tunne, eikä sitä voi mitenkään erikoisesti ryhtyä vaalimaan, eikä sitä millään vippaskonsteilla saa elpymäänkään, jos ja kun se saattaa joskus jopa sammua kokonaan.
- sinkku
mene niin että se jolla onni on se onnen kätkeköön. eli minä näen asian niin että joka oikeasti on onnellinen ei koe tarvetta sitä missään tai kenellekään toitottaa. minulla on pari ystävää, jotka lähes aina tavatessamme oma-aloitteisesti kertoivat kuinka onnellisia ovat parisuhteessaan..kunnes parin kuukauden päästä erosivat.. että semmosta.
- handexi2
3vuotta on raja ja jos sen jälkeen alkaa
tympäistä on parempi erota. - HAKKI59
Minä olen leski ja eronnut, Löytänyt nyt henkilön jonka kanssa haluan olla yhdessä, rakastan häntä. Stemppiä sulle. Kaikkea hyvää jatkossa, kyllä me pärjätään, kaikesta huolimata!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- poossu
Mie ainaskin olen onnellinen suhteessa. Suhteeni on aika tuore :) alle vuos oltu yhessä. Tietty välistä on huonompia aikoja, mutta niistä on yhdessä selvitty. Ei elämä muutenkaan aina ole niin ihanaa silloin toisen tuki on niin tärkeää.
- kaiken kokenut
Ihmiset joilla on vaikeuksia, kirjoittaa tänne saadakseen vertaistukea, ymmärrystä ja lohdutusta, koska joistakin asioista on vaikeaa ellei mahdotonta puhua kasvokkain ja omalla nimellä. Plus että ei halua kuormittaa ystäviään ja perhettään loputtomasti - esim. avioero on sellainen juttu että sen tuskan läpikäymiseen ei iahn pieni tukiryhmä riitä. Tutuilla ihmisillä on muita murheita, niinpä helpointa on purkaa mieltään näillä keskustelupalstoilla. Nää on sellainen varaventtiili, ja saa monenlaisia näkemyksiä erlaisilta ihmisiltä, mitä arvostan. Siis parhaimmillaan. Huonoimmillaan nää on just purkautumiskanavia myös joillekin kieroutuneille ihmisille, jotka haluavat korostaa itseään tai aiheuttaa toisille pahaa mieltä. Jälkimmäiseen joukkoon luen kyllä sellaisen omituisen pullistelun, että "ai vitsi, jee, mulla menee hyvin, käykö kateeksi?" Arvatkaa miltä tuntuu lukea tuollaista silloin kun itsellä on paha olla? Että eiköhän jätetä tämä palsta sellaisille, jotka sitä todella tarvitsee - täällä käynti voi jollekin olla se viimeinen portti esim. itsemurhaan, siis konkreettisesti elämän ja kuoleman välillä. EIköhän jätetä siis mahtailut sikseen, ok? Teillä joilla (juuri tällä hetkellä)onni potkii, on varmasti kehuskelukanavia muutenkin. Voitte vaikka kehuskella sille porukan ainoalle sinkulle niillä lahjoilla ja ulkomaanmatkoilla, tai vaikka sille jonka mies on veloissa tai työtön eikä ole varaa mihinkään, varmasti saatte paljon enemmän tyydytystä siitä kun voitte nähdä kuinka sen naama venähtää, eikö vaan? On se sentään nannaa. Ai että. EIkö riitä että voitte laittaa typerät porsaannaamanne lehteen ja vielä sen ruman kakarannekin kuvan jonnekin Hesariin? Mut itse lohduttaudun sillä, että turpiin tulee onneksi teillekin, mies jää lopulta kiinni niistä "poikaporukan reissuista" (eli toisen naisen tapaamisista) tai tulee konkurssi tms.
- teksti ja
...ennenkaikkea lue sen sisältö. Jos et kestä lukea muiden hyvin tai kohtuullisen hyvin menneitä avio/avoliittokertomuksia, niin ei sun ole pakko tällä palstalla olla lueskelemassa toisten onnea parisuhteissaan. Jos itselläsi ei olekkaan kaikki natsannut parisuhteissasi, niin mikäs sinä olet tuomitsemaan ja povaamaan muille onnekkaimmille ihmisille tuhoja suhteissaan? Mieti pikkusen ennenkuin purat huonoa oloasi tänne, ja sitäpaitsi on paljon parempiakin paikkoja, jonne voit ottaa yhteyttä kuin nämä tämmöiset palstat, jos ja kun itselläsi on huono olo.
- Vekkulikelmi
Niinhän se menee että "kel` onni on, se onnen kätkekööt" :)
- siru
Hei !
Kaipasi tietoa siitä, että onko onnellisia pareja ollenkaan. Voin kertoa, että kyllä on. Olemme olleet yhdessä vuodesta 1978 eli toukokuussa tulee täyteen 30 vuotta. Naimisissa olemme olleet pian 28 vuotta. Ja olemme edelleen onnellisia yhdessä! Ja olemme ylpeitä siitä, että olemme onnellisia!!!Tietenkin vuosien varrella on ollut riitojakin, mutta niistä on selvitty. Kertaakaan kumpikaan ei ole ollut eroamassa, Mielestäni nykyisin parisuhdetta ei oteta vakavasti eikä sen eteen tahdota tehdä "töitä". Kyllä onnistuunut parisuhde vaatii molemmilta osapuolilta joustoa ja tahtoa yrittää yhdessä, riitojen jälkeenkin.
Kokemuksesta voin sanoa, että kaikista asioista kannattaa keskustella puolison kanssa. Eli siis keskustelua ja valmiutta kompromissien tekoon!
nimim.siru- Jasu
Mikä on reseptisi tuohon 30 vuoden onneen? Minä olen ollut nyt "elämäni miehen" kanssa yhdessä 27 vuotta vähemmän kuin sinä, miten saisinkaan sen kestämään vielä 27 vuotta? ;)
- gustoo
"Ollaan ylpeitä siitä, että ollaan onnellisia." Voi hyvä sylvi. Tätä juuri tarkoitin; yhdessä ollaan jotta voidaan olla YLPEITÄ, näyttää muille kuinka hyvin meillä menee tai sitten kehuskella siitä tämmöisellä keskustelupalstalla. KUn ei olla edes mietitty, että entäs jos olisin valinnut toisin, ollaan tyydytty osaansa. Ei ehkä riitä älyllinen kapasiteetti siihen. Päätetty vaan pitää kulissi kun kerran naapuritkin. Jotta voidaan sitten tulla kehuskelemaan että on 30 v siedetty sitä lihoavaa, piereskelevää äijänkuvatusta ja sen haisevaa aamuhengitystä.
- Jasu
Eihän onnellista parisuhdetta ilman vastoinkäymisiä voi ollakaan.
En minä ainakaan olisi enää onnellinen, jos mieheni ei olisi enää ikinä mustasukkainen minusta tai suuttuisi tekemisistäni, sehän kertoo vain että toinen välittää.
Suhde on tasapainossa silloin kun on yhtä paljon hyvää kuin pahaakin. Jing&Jang. ;) - ensimmäinen ja ainut liitto
Usko pois..oikeassa elämässä on onnellisia ihmisiä. Salkkareissa ja Kauniissa ja rohkeissa kaikki nai kaikkien kollut aviossa saman miehen kanssa tänä vuonna 29v. Päivittäinen hellyys ja toisen huomioiminen on kuulunut arkeemme aina..silloinkin kun lapset olivat pieniä...
Suhteen salaisuus ? ..avoimuus, rehellisyys ja uskollisuus.. - jäähippu
Voi kuinka toivoisin, että saisin kuulua tuohon onnellisten joukkoon, mutta valitettavasti viimekesänä minun uskoni kuoli siihen. En halua pilata teidän iloa, koska kuvittelin itsekin kuuluvani niihin joiden parisuhde on kunnossa ja mikään ei sitä voi murtaa. Valitettavasti nyt kuulun niiden joukkoon, jotka kyynel silmin katsovat teitä onnellisia.
- nina hagen
Tsemppiä sulle! Aika vain parantaa, ja katse eteenpäin! Yritä päästä vanhoista ajatuksista vaikka joogan, rentouttavan mietiskelyn avulla. Nouset samalla arjen yläpuolelle.
- -N-
Onnellisessa parisuhteessa molemmat kykenevät riitelemään, ja järjellä selvittämään asiat.
Onnettomissa suhteissa jompikumpi esim. tekee mitä lystää omilla rahoillaan, eikä paljoa ole kiinnostunut hoitamaan yhteistä taloutta.
Onnelliseen parisuhteeseen vaaditaan yleensäkin pitkäjänteisyyttä sekä sen -järjen- käyttöä! - sambala
Kyllä on.Minäkin olen ollut jo aviossa yli 40 vuotta mutta tuntuu että nykyaikana nuoret on ihan eri rotua kuin meidän ikäiset.Ei kestetä yhtään vastoinkäymisiä vaan heti aletaan suunnitella eroa.Meillä menee ainakin ihan hyvin
vaikka joskus otetaankin yhteen ,mutta eikö se kuulu asiaan. - Happy little wife
Eiköhän meitä onnellisiakin jostain löydy... Onhan meilläkin ne omat kahnauksemme, mutta kiitos molempien puheenlahjojen, olemme saaneet selvitettyä ne ja elämme mielestäni sellaisessa keskiverto-onnellisessa parisuhteessa. En voisi kuvitellakaan elämääni ilman rentoa ja rehellistä aviomiestäni! Ja eikös se vanhan kansan sanonta kuulu; kellä onni on se onnen kätkeköön..?
Minulla on kaksi ystävää, jotka ovat löytäneet itselleen todella hyvän puolison. Heistä näkee, että on hyvä elää yhdessä. Toivon, että itsekin ja muutkin vielä joskus löytäisivät jotain sellaista. Eli kyllä niitä onnellisiakin parisuhteita on, arkineen kaikkineen...
- antemai
Olet tosi oikeassa,mutta jos pari on onnellinen,pitäsko olla tällä,tai ei koskaan ymmärä,miksi tässa on varatut ihmiset?
Joskus valomme sammu,
mutta toinen ihminen sytytää
siihen uuden liekin.
Me kaikki olemme velkaa
suuren kiitoksen,niille ihmiselle,
jotka ovat sytytäneet
valomme uudelleen..." - handexi2
3vuotta ja se on siinä,sitten alkaa maistua
puulta,samat tavat samat kuviot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184721Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5122486Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1442055Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181999- 811606
- 181536
- 1461515
- 1081057
- 125863
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40849