Minulla on ilmennyt melko pahoja sivuoireita pillereistä, esim. masennus, haluttomuus seksiin, ihottumaa ym.
Käytän tällä hetkellä Yasmin-pillereitä, reseptiä on jäljellä vielä puolelle vuodelle ja tän hetkisestä pakkauksesta vielä 2 liuskaa, nyt olen kuitenkikn saanut tarpeekseni. Miten pitäisi menetellä? Kouluterveydenhoitaja tuskin voi minulle toisiin pillereihin reseptiä antaa? Voinko kuitenkin hänen kauttaan saada ajan jonnekin? Omalle lääkärille? Vai pitääkö aika tilata itse? En ole ihan selvillä tällaisista asioista, pyydän siis apuanne, kaunis kiitos etukäteen :)
Käytän tällä hetkellä Yasmin-pillereitä, reseptiä on jäljellä vielä puolelle vuodelle ja tän hetkisestä pakkauksesta vielä 2 liuskaa, nyt olen kuitenkikn saanut tarpeekseni. Miten pitäisi menetellä? Kouluterveydenhoitaja tuskin voi minulle toisiin pillereihin reseptiä antaa? Voinko kuitenkin hänen kauttaan saada ajan jonnekin? Omalle lääkärille? Vai pitääkö aika tilata itse? En ole ihan selvillä tällaisista asioista, pyydän siis apuanne, kaunis kiitos etukäteen :)
Vastaukset 2
Vanhimmat
Terkkari ei voi antaa pillerireseptiä, vain lääkäreillä on reseptinkirjoitusoikeus. Tietysti jos terkkarisi sattuu kuulumaan niihin, jotka jakavat ilmaisia näytepakkauksia, niin eipä tuo haittaa käydä kysymässä.
Terkkari voi myös varata sinulle ajan lääkärille. Voit toki varata ajan itsekin terveyskeskuksesta. Todennäköisesti asiasi hoidetaan neuvolan puolella, mutta tk:n ajanvarauksesta selviää sekin asia.
Koulu terveydenhoitajan kautta saat ajan lääkärille tai sitten soittamalla itse.itse olen syönyt kahdenlaisia pillereitä ja nyt käytän laastaria.