Matkailuauto Saksasta

Matkailu mielessä

Onko kokemusta matkailuauton ostosta Saksanmaalta tai muualta? Onko vaivan arvoista?

21

6579

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivan arvoista

      mutta jos vanha ritsa haluat niin sinne vaan. Saksassa on paljon autoja jotka halutaan myydä Suomeen hyvällä voitolla. Muutenhan ne Sakemannit ostaisi.

    • älyätkö

      Vanhoissa viesteissä on tuontia käsitelty usein. Sieltä on saatavilla paljon vieläkin ajanmukaista tietoa.

    • tiedät enemmän....
    • Uusi auto

      Saksasta. Ostin Duesseldorfin messuilta m- auton pari vuotta sitten ja sain Suomessa 65 000 e maksavan täsmälleen samanlaisen integroidun 50 000 eurolla. Hakukuluja tuli n. 700 euroa. Kannattaa. Jos hankit käytettyä, niin riski tulla pahasti petetyksi on suuri. mm vuokrakäytössä olleita voi saada edullisesti, mutta ovat käytössä pahasti rähjääntyneitä. Tai sitten mittaria on kierretty. Saku osaa pettää.

      • älyätkö

        Uuden auton kohdalta unohdit lisätä alv:in. Alv on maksettava Suomeen.

        Kesän saksalaisessa vuokrakäytössä ollut samanvuotinen matkailuauto ei esittelyautoa kunnoltaan häpeä. Saksalaisessa kulttuurissa osataan käsitellä toisen omaisuutta vielä tarkemmin kuin omaa. Monesti ajokilometrit jäävät hyvin pieniksi kesäsesongin vuokrakäytössä olleissa autoissa.

        Tuttavapiirissä on useita entisen vuokramatkailuauton tyytyväisiä omistajia. Joillakin on jo kolmas peräkkäinen, samalla tavalla hankittu auto menossa. Ovat käyttäneet autoaan 2-3 vuotta ennen kiertoon pistämistä.


      • Uusi auto
        älyätkö kirjoitti:

        Uuden auton kohdalta unohdit lisätä alv:in. Alv on maksettava Suomeen.

        Kesän saksalaisessa vuokrakäytössä ollut samanvuotinen matkailuauto ei esittelyautoa kunnoltaan häpeä. Saksalaisessa kulttuurissa osataan käsitellä toisen omaisuutta vielä tarkemmin kuin omaa. Monesti ajokilometrit jäävät hyvin pieniksi kesäsesongin vuokrakäytössä olleissa autoissa.

        Tuttavapiirissä on useita entisen vuokramatkailuauton tyytyväisiä omistajia. Joillakin on jo kolmas peräkkäinen, samalla tavalla hankittu auto menossa. Ovat käyttäneet autoaan 2-3 vuotta ennen kiertoon pistämistä.

        No miten sen Suomen alvin voisi unohtaa, viisastelija? Uudesta alvi maksetaan aina siihen maahan, missä se rekisteröidään. Jos ostaa yli 6kk tai 10 000 km käytetyn, niin sitten riittää saksan alvi, joka on muutaman prosentin Suomea halvempi. Minä toin tuliterän auton jonka hain tehtaalta, mittarissa 5 km koeajo. Tingityn käteisen Suomi- hinnan jälkeen nettovoitoksi jäi 15 200 euroa, mukana Suomen alvit, kun kaikki rekisteröinti ym. kulut on laskettu mukaan. Messualennukset olivat n. 20% suuruisia, mutta muutamista tehdaslisäasennuksista, kuten ilmastoinnit, markiisi, 2. hupiakku, vakkari ja audiolaitteet sai liki 50% alennuksen. Se auto tuli meille räätälöitynä.

        Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta saksalainen mittarinruuvauskulttuuri ym. jobbarien sikatemput on parasta pitää mielessä. Kun ostaa uuden, niin saa täyden Eurooppa- takuun, mitä jostain ruuvatusta vuokra- autosta ei saa. Mutta ostaja päättää. Jos nyt olet hankkimassa, niin hae nopeasti, hinnat nousee parin kk päästä kun taas kausi lähestyy.


      • älyätkö
        Uusi auto kirjoitti:

        No miten sen Suomen alvin voisi unohtaa, viisastelija? Uudesta alvi maksetaan aina siihen maahan, missä se rekisteröidään. Jos ostaa yli 6kk tai 10 000 km käytetyn, niin sitten riittää saksan alvi, joka on muutaman prosentin Suomea halvempi. Minä toin tuliterän auton jonka hain tehtaalta, mittarissa 5 km koeajo. Tingityn käteisen Suomi- hinnan jälkeen nettovoitoksi jäi 15 200 euroa, mukana Suomen alvit, kun kaikki rekisteröinti ym. kulut on laskettu mukaan. Messualennukset olivat n. 20% suuruisia, mutta muutamista tehdaslisäasennuksista, kuten ilmastoinnit, markiisi, 2. hupiakku, vakkari ja audiolaitteet sai liki 50% alennuksen. Se auto tuli meille räätälöitynä.

        Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta saksalainen mittarinruuvauskulttuuri ym. jobbarien sikatemput on parasta pitää mielessä. Kun ostaa uuden, niin saa täyden Eurooppa- takuun, mitä jostain ruuvatusta vuokra- autosta ei saa. Mutta ostaja päättää. Jos nyt olet hankkimassa, niin hae nopeasti, hinnat nousee parin kk päästä kun taas kausi lähestyy.

        Nyt kerroit tyhjentävästi uuden auton tuonnin edut. Hyvä!

        Käytetyissä autoissa noin tuoreet, joista esimerkkinä mainitsin, eivät ole turkkilaisten jobbarien takapihamyynnissä. Autoissa on vielä takuuaikaakin reilusti jäljellä, ja auton käyttöhistoria luotettavasti jäljitettävissä. Vanhemmilla vuosimalleilla se alkaa olla jo mahdottomuus.

        Hyviä, suoraan alkuperäiseltä ensimmäiseltä omistajalta (yksityiseltä) loistoyksilöitäkin on ajan kanssa etsimällä mahdollisuus löytää ostettavaksi.


      • Käytetty auto
        Uusi auto kirjoitti:

        No miten sen Suomen alvin voisi unohtaa, viisastelija? Uudesta alvi maksetaan aina siihen maahan, missä se rekisteröidään. Jos ostaa yli 6kk tai 10 000 km käytetyn, niin sitten riittää saksan alvi, joka on muutaman prosentin Suomea halvempi. Minä toin tuliterän auton jonka hain tehtaalta, mittarissa 5 km koeajo. Tingityn käteisen Suomi- hinnan jälkeen nettovoitoksi jäi 15 200 euroa, mukana Suomen alvit, kun kaikki rekisteröinti ym. kulut on laskettu mukaan. Messualennukset olivat n. 20% suuruisia, mutta muutamista tehdaslisäasennuksista, kuten ilmastoinnit, markiisi, 2. hupiakku, vakkari ja audiolaitteet sai liki 50% alennuksen. Se auto tuli meille räätälöitynä.

        Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta saksalainen mittarinruuvauskulttuuri ym. jobbarien sikatemput on parasta pitää mielessä. Kun ostaa uuden, niin saa täyden Eurooppa- takuun, mitä jostain ruuvatusta vuokra- autosta ei saa. Mutta ostaja päättää. Jos nyt olet hankkimassa, niin hae nopeasti, hinnat nousee parin kk päästä kun taas kausi lähestyy.

        Määritelmä milloin auton/matkailuauton on käytetty niin täytyy täyttää molemmat sekä yli 6 kk vanha ja 6000 km ajettu, ei vain toinen.


      • dethleffs
        Uusi auto kirjoitti:

        No miten sen Suomen alvin voisi unohtaa, viisastelija? Uudesta alvi maksetaan aina siihen maahan, missä se rekisteröidään. Jos ostaa yli 6kk tai 10 000 km käytetyn, niin sitten riittää saksan alvi, joka on muutaman prosentin Suomea halvempi. Minä toin tuliterän auton jonka hain tehtaalta, mittarissa 5 km koeajo. Tingityn käteisen Suomi- hinnan jälkeen nettovoitoksi jäi 15 200 euroa, mukana Suomen alvit, kun kaikki rekisteröinti ym. kulut on laskettu mukaan. Messualennukset olivat n. 20% suuruisia, mutta muutamista tehdaslisäasennuksista, kuten ilmastoinnit, markiisi, 2. hupiakku, vakkari ja audiolaitteet sai liki 50% alennuksen. Se auto tuli meille räätälöitynä.

        Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta saksalainen mittarinruuvauskulttuuri ym. jobbarien sikatemput on parasta pitää mielessä. Kun ostaa uuden, niin saa täyden Eurooppa- takuun, mitä jostain ruuvatusta vuokra- autosta ei saa. Mutta ostaja päättää. Jos nyt olet hankkimassa, niin hae nopeasti, hinnat nousee parin kk päästä kun taas kausi lähestyy.

        Meikäläinen on ostanut saksasta kaksi käytettyä autoa, enkä kummallakaan kerralla tullut petetyksi. Sain tosi hyvän auton molemmilla kerroilla. Ensimmäisen olen jo myynyt ja ajoin sillä 5-vuotta ilman mitään remonttia liki 100tkm. Tämän nykyisen ostin viime keväänä; oli alle vuoden ikäinen (alustanumerosta katsottuna tosi), oli ollut vuokrakäytössä ja kunto on loistava, autossa on Euroopan laajuinen takuu voimassa vielä tämän kevään. Ja mikä parasta autossa on saksalaiten jäljiltä runsas varustelu. Useimmiten puheet saksalaiten huijaamisesta on pelkkää kateellisten panettelua.


      • on yleensä ottaen...
        dethleffs kirjoitti:

        Meikäläinen on ostanut saksasta kaksi käytettyä autoa, enkä kummallakaan kerralla tullut petetyksi. Sain tosi hyvän auton molemmilla kerroilla. Ensimmäisen olen jo myynyt ja ajoin sillä 5-vuotta ilman mitään remonttia liki 100tkm. Tämän nykyisen ostin viime keväänä; oli alle vuoden ikäinen (alustanumerosta katsottuna tosi), oli ollut vuokrakäytössä ja kunto on loistava, autossa on Euroopan laajuinen takuu voimassa vielä tämän kevään. Ja mikä parasta autossa on saksalaiten jäljiltä runsas varustelu. Useimmiten puheet saksalaiten huijaamisesta on pelkkää kateellisten panettelua.

        Huippuluokkaa. Mulla on ollut kolme saksasta tuotua vähän käytettyä matkailuautoa ja varusteet kaikissa huippuluokkaa!

        Autot ovat olleet kaikki hyvin pidettyjä, lähes kuin uusia. Hinta tosin vain huooooomattavasti halvempia kuin täkäläisillä joppareilla, jotka myyvät niitä paljon mainostamiaan "SUOMI"autoja ;)

        Kyllä ne "SUOMI"autot ovatkin enemmänkin perusvarusteltuja, rehjuisia huonosti pidettyjä rotteloita saksan tuontiautojen rinnalla.

        No, joillekkin on tärkeää saada se "SUOMI"auto alleen, vaikka samanlaisia tuontireittejä ne autot kulkevat. Trokari ottaa vaan paljon reilummat katteet ja hinta määräytyy sen mukaan...

        :D:D


      • ainakin
        on yleensä ottaen... kirjoitti:

        Huippuluokkaa. Mulla on ollut kolme saksasta tuotua vähän käytettyä matkailuautoa ja varusteet kaikissa huippuluokkaa!

        Autot ovat olleet kaikki hyvin pidettyjä, lähes kuin uusia. Hinta tosin vain huooooomattavasti halvempia kuin täkäläisillä joppareilla, jotka myyvät niitä paljon mainostamiaan "SUOMI"autoja ;)

        Kyllä ne "SUOMI"autot ovatkin enemmänkin perusvarusteltuja, rehjuisia huonosti pidettyjä rotteloita saksan tuontiautojen rinnalla.

        No, joillekkin on tärkeää saada se "SUOMI"auto alleen, vaikka samanlaisia tuontireittejä ne autot kulkevat. Trokari ottaa vaan paljon reilummat katteet ja hinta määräytyy sen mukaan...

        :D:D

        saksasta tuotujen henkilöautojen sekaan on sotkeutunut ns. tulva-autoja. Olleet vyötärölinjaa myöten vedessä, jonka jälkeen ne on kiilloitettu ja kaupattu ulkomaille. Lähinnä vaihteistot ja elektroniikka niissä on se joka on kärsinyt eniten kylvystä. Tutkippas näitä siellä ennen ostoa jos pystyt, kyllä ne tulee ilmi vasta käytössä. Onko jollakin omakohtaisia kokemuksia?


      • Fiat Burstner
        Uusi auto kirjoitti:

        No miten sen Suomen alvin voisi unohtaa, viisastelija? Uudesta alvi maksetaan aina siihen maahan, missä se rekisteröidään. Jos ostaa yli 6kk tai 10 000 km käytetyn, niin sitten riittää saksan alvi, joka on muutaman prosentin Suomea halvempi. Minä toin tuliterän auton jonka hain tehtaalta, mittarissa 5 km koeajo. Tingityn käteisen Suomi- hinnan jälkeen nettovoitoksi jäi 15 200 euroa, mukana Suomen alvit, kun kaikki rekisteröinti ym. kulut on laskettu mukaan. Messualennukset olivat n. 20% suuruisia, mutta muutamista tehdaslisäasennuksista, kuten ilmastoinnit, markiisi, 2. hupiakku, vakkari ja audiolaitteet sai liki 50% alennuksen. Se auto tuli meille räätälöitynä.

        Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta saksalainen mittarinruuvauskulttuuri ym. jobbarien sikatemput on parasta pitää mielessä. Kun ostaa uuden, niin saa täyden Eurooppa- takuun, mitä jostain ruuvatusta vuokra- autosta ei saa. Mutta ostaja päättää. Jos nyt olet hankkimassa, niin hae nopeasti, hinnat nousee parin kk päästä kun taas kausi lähestyy.

        Mulla on Saksasta tuotu Fiat Burstner vm.-06. Takuu pelaa Fiatin puolelta, mutta Burstnerin maahantuoja kertoi, että takuu koskee korin osilta vain Suomesta ostettua asunto-autoa. Eli jos kosteustarkastuksessa olis ilmennyt jotain niin omasta pussukasta olis joutunut maksamaan.Kyllä se tarkastettiin ja lyötiin leima ja takuu tarkastuksesta lähetettiin yksi osa tehtaallekin. Hinta tarkastukselle oli 40€ joka ei ollut paha hinta vaikka kyseessä oli maahantuoja.Kumma juttu,et takuu pelaa moottorin kohdalla, mutta....


      • älyätkö
        Fiat Burstner kirjoitti:

        Mulla on Saksasta tuotu Fiat Burstner vm.-06. Takuu pelaa Fiatin puolelta, mutta Burstnerin maahantuoja kertoi, että takuu koskee korin osilta vain Suomesta ostettua asunto-autoa. Eli jos kosteustarkastuksessa olis ilmennyt jotain niin omasta pussukasta olis joutunut maksamaan.Kyllä se tarkastettiin ja lyötiin leima ja takuu tarkastuksesta lähetettiin yksi osa tehtaallekin. Hinta tarkastukselle oli 40€ joka ei ollut paha hinta vaikka kyseessä oli maahantuoja.Kumma juttu,et takuu pelaa moottorin kohdalla, mutta....

        Samalla tavalla se kopan takuu toimii EU:n sisällä ostetussa, mitä alustankin osalla toimii. Bürstnerillakin on useampi pieni maahantuoja, joiden leivästä on jokainen suoratuotu auto poissa. Tokko kukaan näistä uskaltaa oikeudessa käydä häviämässä takuu riitaa. Kalliimmaksi se heille tulee. Kuluttajasuoja viranomaisiin kannattaa olla yhteydessä aina ongelmatapausten kanssa neuvoteltaessa.


      • On suotavaa
        ainakin kirjoitti:

        saksasta tuotujen henkilöautojen sekaan on sotkeutunut ns. tulva-autoja. Olleet vyötärölinjaa myöten vedessä, jonka jälkeen ne on kiilloitettu ja kaupattu ulkomaille. Lähinnä vaihteistot ja elektroniikka niissä on se joka on kärsinyt eniten kylvystä. Tutkippas näitä siellä ennen ostoa jos pystyt, kyllä ne tulee ilmi vasta käytössä. Onko jollakin omakohtaisia kokemuksia?

        Saksassakin, ettet osta "sikaa" säkissä. Mulla on ollut paikallinen agentti, joka tutkii tarkasti (ei kiireellä) näitä autoja. Totta, jos varaat päivän pari saksassa oloon ja ostat kiireellä sen ajopelisi, voit saada ihan mitä vaan. Näin ei pidä tehdä, vaan hankkia paikalta joku joka tuntee maan tavat ja temput sekä ymmärtää mitä ostaa. Tuossa naapuri kävi kiireellä hakemassa mersualustaista autoa, sai mersun, vaan asunto-osa olikin sitten jo toinen juttu. Osti jonkun perus italialaisen, olisko ollut joku due erre??? Voi itku mikä loota!


      • Sieltä löytyy...
        älyätkö kirjoitti:

        Samalla tavalla se kopan takuu toimii EU:n sisällä ostetussa, mitä alustankin osalla toimii. Bürstnerillakin on useampi pieni maahantuoja, joiden leivästä on jokainen suoratuotu auto poissa. Tokko kukaan näistä uskaltaa oikeudessa käydä häviämässä takuu riitaa. Kalliimmaksi se heille tulee. Kuluttajasuoja viranomaisiin kannattaa olla yhteydessä aina ongelmatapausten kanssa neuvoteltaessa.

        Ei siinä mitään ongelmaa ole, jos sieltä tuo puolivuotta vuokraamokäytös olleen auton. Peli on kuin uus mutta paljon uutta suomiautoa edullisempi lisäksi valmiiksi varusteltu. On omaa tyhmyyttä, lähteä vetämään viimevuosituhannen autoa jossa on muutama tuhat kilsaa mittaris, voi olla varma, että tulee narautetuksi. Mulla ainakin takuut sen vähän mitä tarvitsin pelas todella mallikkaasti, tosin vain fiiatin osalta tarvittiin, nyt auto ollut jo yli3v käytös, eikä mitään moittimista ole.


      • Sinäkö itse hait?
        Sieltä löytyy... kirjoitti:

        Ei siinä mitään ongelmaa ole, jos sieltä tuo puolivuotta vuokraamokäytös olleen auton. Peli on kuin uus mutta paljon uutta suomiautoa edullisempi lisäksi valmiiksi varusteltu. On omaa tyhmyyttä, lähteä vetämään viimevuosituhannen autoa jossa on muutama tuhat kilsaa mittaris, voi olla varma, että tulee narautetuksi. Mulla ainakin takuut sen vähän mitä tarvitsin pelas todella mallikkaasti, tosin vain fiiatin osalta tarvittiin, nyt auto ollut jo yli3v käytös, eikä mitään moittimista ole.

        Voisitteko suositella luotettavaa hakijaa?


      • älyätkö
        Sinäkö itse hait? kirjoitti:

        Voisitteko suositella luotettavaa hakijaa?

        Saksassa asuu suomalaisia autoalan kavereita, jotka auttavat korvausta vastaan siellä päässä sopivan ja kunnollisen auton löytämisessä, sekä paperisodassa auton viemiseksi maasta.

        Täällä on monia liikkeitä, jotka tuovat omat myyntiautonsakin saksasta. Esittämällä heille toiveensa auton suhteen varustetoiveineen. Etsivät he auton puolestasi, tuovat tänne ja saat auton tutkittua täällä, ennen sen maksamista. Mikäli auto täyttää kaikki ne vaatimukset (joskus voivat ylittää reilusti vaatimustason, hinnan pysyessä sovittuna) joita olit asettanut autollesi, olet auton uusi omistaja.

        Yksi autoja tuova taho on. http://matkailuauto.info/


      • älyätkö
        älyätkö kirjoitti:

        Saksassa asuu suomalaisia autoalan kavereita, jotka auttavat korvausta vastaan siellä päässä sopivan ja kunnollisen auton löytämisessä, sekä paperisodassa auton viemiseksi maasta.

        Täällä on monia liikkeitä, jotka tuovat omat myyntiautonsakin saksasta. Esittämällä heille toiveensa auton suhteen varustetoiveineen. Etsivät he auton puolestasi, tuovat tänne ja saat auton tutkittua täällä, ennen sen maksamista. Mikäli auto täyttää kaikki ne vaatimukset (joskus voivat ylittää reilusti vaatimustason, hinnan pysyessä sovittuna) joita olit asettanut autollesi, olet auton uusi omistaja.

        Yksi autoja tuova taho on. http://matkailuauto.info/

        Hain muutaman vanhan keskustelun aiheesta.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000012393136#22000000012393136
        Ketju kokonaisuudessaan on hyvä lukea.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000017940693#22000000017940693

        Luotettavia välittäjiä löytyy.
        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000016783097


      • Uudehkoja
        Sinäkö itse hait? kirjoitti:

        Voisitteko suositella luotettavaa hakijaa?

        Olen tuonut muutaman asuntoauton itselleni käyttöön. Samoin on tuttavani tuonut. Aina ollaan asioitu caravanauto.comin kautta. Kaikki on toiminut hienosti. Voin suositella. Mikäli tahdot lisäselvitystä, niin laita sähköpostiosoitteesi.

        TL


      • Matkailu mielessä
        Uudehkoja kirjoitti:

        Olen tuonut muutaman asuntoauton itselleni käyttöön. Samoin on tuttavani tuonut. Aina ollaan asioitu caravanauto.comin kautta. Kaikki on toiminut hienosti. Voin suositella. Mikäli tahdot lisäselvitystä, niin laita sähköpostiosoitteesi.

        TL

        Olisi mukava kuulla miten hoidit käytännössä: oston, kuljetuksen Suomeen, ym.

        [email protected]


    • Haettu on

      Kävin itse hakemassa auton 2002, puolivuotta vanhan Burstnerin.Siis uuden veroinen silloin.Ollut ajossani siitä asti, ei mitään ongelmia.ostin auton liikkeestä. Tuli mukana 2v Europpalainen takuu.Auto samalla varustuksella kuin täällä myytävät.MUISTAKAA:SUOMESSA MYYVÄT LIIKKEET HAKEVAT AUTONSA SAMALLA TAVOIN!Ei kekitettyä maahantuontia niin kuin ha.Paperit tuli mukana ja katsastus ei tuottanut ongelmia.lisäksi tarvitsin vain lokilämm.Moottorissakin samat sähköiset lämm.kuin täällä myötävissä.Nyt auton arvo lähes sama, kuin sieltä ostettaessa.KANNATAA!palkan saa itselleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3597
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2627
    4. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      91
      2337
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      249
      2146
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      43
      1922
    8. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1759
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1491
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1408
    Aihe