Olen alkanut kiinnittää huomiota siihen, että miehillä on suomessa huomattavan huono hygienia.
Samoin poikalapsille ei opeteta hygieniasääntöjä yhtä hyvin kuin tyttölapsille.
Hoidan joskus tuttavieni lapsia ja pojat ovat vielä 11-vuotiaanakin ihan sikoja, eivät pese käsiään vessasta tultuaan, eivätkä saunassa alapäätään, ollenkaan!
Eikö näitä asioita kehdata opettaa lapsille kotona, vai mistä on kyse?
Muistan ettei minunkaan vanhemmat kehdanneet opettaa minulle, joten mummoni onneksi sen sitten teki, muuten en varmaan itsekään hoitaisi hygieniaani kunnolla.
Tytöille ehkä kuukautistenkin takia tulee opetettua alapään pesu paremmin kuin pojille.
Kun miespuolisten tuttavieni pyyhkeitäkin katsoo, niin saunan jälkeen ihan oksettavan likaisiin pyyhkeisiin itsensä kuivaavat! Varsinkin sinkkumiesten hygienia on usein niin retuperällä, että sinkkuna pysyvät taatusti ja pitkään.
Moni mies reppana on ihmetellyt mihin orastava suhde tyssäsi, mutta ei jokaisella naisella ole pokkaa alkaa opettamaan miehelle miten alapää kuuluu pestä, dödöäkin saa käyttää ja sukat vaihtaa kerran päivässä jne.
Nämä asiat tulisi olla opittuna jo lapsena!
Juuri äskettäinkin jouduin antamaan pakit muuten niin mukavalle miehelle, sillä hän kävi luonani vessassa eikä pessyt käsiään. Siihen tyssäsi se juttu ja nyt miespolo ihmettelee mitä teki väärin.
Enkä varmasti ole ainoa nainen, joka seuraa miten mies tällaisista tilanteista suoriutuu.
MIESTEN HYGIENIA!
23
4817
Vastaukset
- mIEKKONENl
mut ei aina jaksa käydä suihkussa tai vaihtaa vaatteita kun on vaa himas. Mutta muuten tulee trimmattuu itsensä.
- James R.
Olet minimissäänkin ääretön nipo, pahimmillasi ehkä suoranainen hygienia-paranoidi.
- että tässä
saattaa olla joku sukupolvien välinen ero.
Kyllä minulle hygienia on tärkeää.
Minkä ikäisistä miehistä sinulla on näitä kokemuksia?- <Mies29>
Kyllä se naisen alapää yleensä heikommassa hapessa on ollut kun ollaan päästy hommiin ...
Toki on mukavaa kuulla, että moni kilpailija kompuroi näin yksinkertaisessa perusasiassa. - alkup.
vuotiaita ja heidän muksut.
Toki kuten sanoin, ei itsellenikään lapsena opetettu kotona vaan mummo opetti. - ovat kasvaneet
alkup. kirjoitti:
vuotiaita ja heidän muksut.
Toki kuten sanoin, ei itsellenikään lapsena opetettu kotona vaan mummo opetti.hiukan erilaisessa ympäristössä, mutta nykyään tämä ulkonäöstä ja hygieniasta huolehtiminen on miehillekin aika itsestäänselvä asia. Ainakin luulisin niin.
- kiinnittää huomiota
siihen, että naisilla ei Suomessa ole minkäänlaista oppimiskäyrää. Vuodesta toiseen toistetaan kaavaa ja etsiydytään epäsiistien luusereiden ja pelureiden seuraan, ja valitetaan miten mistään ei löydy siistejä kunnollisia miehiä.
Suosittelen katsomaan peiliin ja tutkimaan olisiko omassa käytöksessä jotain korjattavaa. - -mutta miehen
kantti ottaa vastaan kritiikkiä tiedetään toki.
No, sinkkuudelta ei pelasta mikään... - totta tosiaan
Itse olen myös törmännyt pariin sellaiseen mieheen, jotka eivät välitä hygieniastaan tuon taivaallista. Mikään ei ole niin inhoittavaa, kuin oikein hielle ym eritteille haiseva ja tukka rasvaisena oleva mies. Sellaistako sit pitäisi halata, suudella ym. Hyi, erittäin vastenmielistä...Jos ei edes käsiään ymmärrä wc:ssä käynnin jälkeen pestä, niin täytyy sanoa, että on kyllä melko paskasiivoista. Henki haisee kuin rankkitynnyri, kun ei olla jaksettu treffeille tullessa pestä edes hampaitaan, ja vaatteet haisee kuin niitä ei olisi koskaan pesty.
Istuin tässä yhtenä päivänä linja-autossa. Seurasin kun kuski kaivoi nenäänsä oikein antaumuksella. Voitte vain arvata mitä mietin...
En ole mikään hyg.hullu, mutta perussiisteys ja hygienia kuuluvat perusasioihin. Eli miehet...kunnioittakaa naistanne edes sen verran että huomioitte siisteytenne. Ja varsinkin eka treffeillä. - Tosimies
PILLUN ja NUOLEMINEN
Pitäis mennä vihjeen perille? - ei aina
Paljon on siistejä miehiä, joilla menee jo parfektionismiin se siisteyden ihannointi. Taas toinen ääripää varmaan.
- joskus peseytyvä mies
"Juuri äskettäinkin jouduin antamaan pakit muuten niin mukavalle miehelle, sillä hän kävi luonani vessassa eikä pessyt käsiään. Siihen tyssäsi se juttu ja nyt miespolo ihmettelee mitä teki väärin."
Ei minulla mitään hygieniaa vastaan ole, mutta ihmetyttää mikä saa ihmisissä tuollaisen "itsekäs kostaja mulkku" persoonan esiin.
Eli et siis ilmeisesti maininnut että sinua haittaa tämä asia? Haudotaan tarpeeksi pahaa oloa ja sitten puretaan se kaikki yhden niskaan korkojen kera..... raukkamaista.
Vaikka oletkin nainen niin koita nyt omistaa sen verran munaa että sanot mistä homma kiikasti, muuten olet yhtä huono, jollet huonompikin ihminen, yöks.
Ja ajattele jos hän olisi ollut se unelmiesi mies, joka olisi yhdestä huomautuksesta vaikka muuttanut tapansa, niin sinä laiskana ja heikkona jätit asian mainitsematta... aikaahan siihen olisi mennyt ehkä pari sekunttia.- HAKOTEILLÄ
Ei ole naisen tehtävä alkaa opettaa miehelle hygieniaa! Ei se tee naisesta itsekästä kostajaa, jos diskaa miehen siksi että hän ei osaa edes käsiään pestä.
Ja jos minä olen bakteerikammoinen sen takia että vaadin miehiltä normaalia hygienian hoitoa, niin se jo kertoo miesten ajattelumaailmasta...
En ole vaatimassa mitään jatkuvaa itsensä desinfiointia antibakteerisilla liuoksilla, vaan ihan normaalia hygieniaa ja toisen huomioon ottamista. Vaikeaa??
- nuori nainen...........
Hampaat pestään EHKÄ kerran päivässä, mutta ei aina. Hiukset saavat olla paskaiset ja samoissa vaatteissa voi kulkea viikkotolkulla. Eräs mies ihan kehuskeli ettei ole käynyt hammaslääkärissä niin ja niin moneen vuoteen tarkistuttamassa tilannetta.
Yksi tapaus oli neuroottinen asunnon siisteydestä, mutta oma hygienia oli mitä oli... Sen miehet ovat tuntuneet tajuavan ihan omatoimisesti, että petipuuhiin ei ilman suihkua pääse, mutta kun ei sekstailla pitäisi ilmeisesti kestää hikistä ällötystä kaikkien suukkojen ja halien ajan...eh...- huolestunut sinkku
Samaa voi sanoa naisista. Hampaat pestään ehkä kerran päivässä, jos on yökylässä ei koskaan. Suihkussa käydään ehkä kerran päivässä, mutta ei ainakaan ennen treffejä. Eikä minkäänlaista häpeää tunnu löytyvän, vaikka hienhaju tulee läpi hajuveden. Hiukset pestään ehkä joka kolmas päivä ja kynnet pureskellaan lyhyiksi joka ikinen päivä. Alapäästä en edes viitsi puhua, oksettaa jo pelkkä ajatus. Tällast on naisten hygienia 2000-luvulla.
Onneks myös jotain hyvääki on havaittu; mitä laitetumpi ja huolitellumpi nainen, ni sitä todennäköisemmin henkilökohtainen hygienia on myös kunnossa. - joopa....
huolestunut sinkku kirjoitti:
Samaa voi sanoa naisista. Hampaat pestään ehkä kerran päivässä, jos on yökylässä ei koskaan. Suihkussa käydään ehkä kerran päivässä, mutta ei ainakaan ennen treffejä. Eikä minkäänlaista häpeää tunnu löytyvän, vaikka hienhaju tulee läpi hajuveden. Hiukset pestään ehkä joka kolmas päivä ja kynnet pureskellaan lyhyiksi joka ikinen päivä. Alapäästä en edes viitsi puhua, oksettaa jo pelkkä ajatus. Tällast on naisten hygienia 2000-luvulla.
Onneks myös jotain hyvääki on havaittu; mitä laitetumpi ja huolitellumpi nainen, ni sitä todennäköisemmin henkilökohtainen hygienia on myös kunnossa."Hiukset pestään ehkä joka kolmas päivä"
No ei hiuksia herranjumala tarvitsekaan joka päivä pestä. Käyn kyllä suihkussa joka päivä, mutta shampoota käytän hiuksiin vain n.kolme krt/vko, muutamalla kerralla laitan vain hoitoainetta ja parina kertana vain vedellä. Jos käytän joka päivä shampoota, saan hiukseni parissa viikossa siihen kuntoon, että päänahka hilseilee ja kutiaa ja itse hiukset rasvoittuvat alle vuorokaudessa. Kun taas nyt hiukseni ovat hyväkuntoiset, kiiltävät (ja ei, eivät rasvasta kiiltävät) ja kasvavat helkkarin nopeasti. - köyhä mies
Mulla on tasan kaksi paitaa, jotka ovat siinä kunnossa, että niillä kehtaa tulla töihin. Ne on yhtä aikaa ostettu, kun sain palkasta sen verran sivuun. Ja täysin samaa mallia ja väriä, en itsekään erota niitä toisistaan. Farkkuja on yhdet ehjät, talvinilkkureita yhdet melkein ehjät (takasauma repeämässä), kesäkenkiä yhdet ehjiltä näyttävät (korot hajoamassa).
Yhtä paitaa pidän alkuviikon ja toista loppuviikon. Ja pesen paidat joka viikonloppu, farkut joka toinen.
Mun on työn vuoksi pakko pitää autoa. Ihaile sä vain täyttä vaatekaappiasi. - Paskasiitin
joopa.... kirjoitti:
"Hiukset pestään ehkä joka kolmas päivä"
No ei hiuksia herranjumala tarvitsekaan joka päivä pestä. Käyn kyllä suihkussa joka päivä, mutta shampoota käytän hiuksiin vain n.kolme krt/vko, muutamalla kerralla laitan vain hoitoainetta ja parina kertana vain vedellä. Jos käytän joka päivä shampoota, saan hiukseni parissa viikossa siihen kuntoon, että päänahka hilseilee ja kutiaa ja itse hiukset rasvoittuvat alle vuorokaudessa. Kun taas nyt hiukseni ovat hyväkuntoiset, kiiltävät (ja ei, eivät rasvasta kiiltävät) ja kasvavat helkkarin nopeasti.Parempi elää jalat-ristissä sitten, koska paskanen muna ei tuo mitään siedätyshoitoa ihmisille vaan MURHAA!
- Hap
Kuules ny, sun suussas on enemmän pöpöjä ,kun mun vehkeessä, moninkertaisesti. Eikä kaikki miehet kuse sormilleen, ja kun vehjekin on aina pestynä, että voi antaa ,jos joku haluu vaikka ottaa poskeen, niin mitä tiukkapipo valitat?
- nyt yleistä
itse vaihdan alusvaatteet ja sukat joka päivä suihkussa käynnin jälkeen,mitä muuta mun pitäis
tehdä?Uida dödössä pari kertaa päivässä.Tähän en rupee,jos ei kelpaa niin olkoon sitte... - iygoyyy
Ihan normi hygienia-tasosta kyllä eroaa siittimen puhtauden ylläpito. Siitin on alle syntymäikäisten murhariski, sekä naisille se hedelmättömyysriski.
- neuroosiko
Tämä sama neuroottinen aloittajaon kirjoitellut tänne jo useamman aloituksen. Ja aina sama yleistäminen. Kun hänellä on huono onni miesten hygienian suhteen niin silloin kaikki miehet ovat samanlaisia.
- iuyhiuyiuyiuyiuy
Suostun treffeille vaan työelämässä olevien miesten kanssa, joiden olemus on siisti. Ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa kenenkään kanssa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1155289
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603228- 432811
- 152307
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401810
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663