Mitä voidetta suosittelette vastatehdyn tatskan hoitoon..? Antakaa jotain hyviä merkkejä, joita yleensä käytetään.. Kiitos....
Mikä voide hyvä?
19
16557
Vastaukset
- .................
Helosan ja Bepanthen
- Anonyymi
Ei missään tapauksessa Helosania, se polttaa!
- kokemukset
aluksi käytin punaista voidemaista bepantenia, ja välillä bacibactia. sitten kun ruvet sun muut oli irronneet käytin välillä etenkin pesun jälkeen voide bepantenia ja muuten sinistä eli emulsiojutskaa. nyt on alkamassa kohta viikko 5 ja olen käyttänyt jonkin aikaa ihan tavallista rasvaista, ilman lisäaineita ja hajustamatonta rasvaa. nivealla on hyvä voide metalli purkissa, sopii kasvoille ja käsille myös ei ole erikseen naisille ihan tavallista nievean voidetta. huom itselläni on erittäin kuiva iho. tatuointi näyttää tosi hienolta ja iho on ihanan pehmeä.
- khjbdg<a
Itse olen käyttänyt läpi koko kuvan parantumisen ajan HELOSAN merkkistä voidetta.Sitä saa ainakin apteekista. Sopivan paksua minun mielestä ja koska ideana on laittaa ohut kerros rasvaa ja antaa sen myös hengittää, niin tämä Helosan kuivuu suht nopeasti ja näin ollen helppo käyttää. Itsellä kaksi kuvaa, ei kummassakaan ole ollut mitään vikaa (värit pysynyt yms...) joten voin suositella Helosania. Yön ajaksi olen laittanut paksumman kerroksen ja pienen lapun päälle,koska minulla kuva paikassa joka hankaa helposti...
- En idiooto...
Helosanilla parinviikon ajan. 3-5 kertaa päivään ja aina suihkun jälkeen ja tietysti heti aamulla. Älä nyt vaa ota tosta mallia... anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
ps. bepantenkin käy mut noi muut on kyl sit jo täysin turhaa. - niin on
En idiooto... kirjoitti:
Helosanilla parinviikon ajan. 3-5 kertaa päivään ja aina suihkun jälkeen ja tietysti heti aamulla. Älä nyt vaa ota tosta mallia... anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
ps. bepantenkin käy mut noi muut on kyl sit jo täysin turhaa.pitäähän siitä tatuoinnista pitää huolta sen parantumisen jälkeen etenkin jos on lähellekkään yhtä kuiva iho kuin miulla. noita antibakteerisia voiteita ei tarvihe käyttää sen jälkeen kun iho on kunnolla parantunut vaikka 5 viikkoa ei olis menny umpeen kuhan siinä ei ole mitään haavoja ja iho on sen verran paksua jo. kunhan siinä ei ole hajusteita tai muita ärsyttäviä aineita ja ph on neurtaali. aloe vera on hyvä, se auttaa ihoa uudistumaan. esimerkiksi. tärkein loppuvaiheessa on ettei iho kuivu koska värit ei siitä tykkää.
niin laitoin sitä voidetta sen 3-5 kertaan, jos tuntuu niin useammin. mutta muistaakseni sitä ei kysytty vaan voiteesta. mahollisimman paljon ilmakylpyjä. sitä kannattaa myös pestä päivällä jos tuntuu että voi mennä likaa, parempi puhistaa sitä ja laittaa lisää voidetta
jaa niin miksi on turhia??sanoin vain että ne käy en sanonut että pakko käyttää. siitä tatuoinnista pitää huolehtia sen parantumisen jälkeenkin jos haluaa pitää sen hyvän näköisenä - ei näin...
niin on kirjoitti:
pitäähän siitä tatuoinnista pitää huolta sen parantumisen jälkeen etenkin jos on lähellekkään yhtä kuiva iho kuin miulla. noita antibakteerisia voiteita ei tarvihe käyttää sen jälkeen kun iho on kunnolla parantunut vaikka 5 viikkoa ei olis menny umpeen kuhan siinä ei ole mitään haavoja ja iho on sen verran paksua jo. kunhan siinä ei ole hajusteita tai muita ärsyttäviä aineita ja ph on neurtaali. aloe vera on hyvä, se auttaa ihoa uudistumaan. esimerkiksi. tärkein loppuvaiheessa on ettei iho kuivu koska värit ei siitä tykkää.
niin laitoin sitä voidetta sen 3-5 kertaan, jos tuntuu niin useammin. mutta muistaakseni sitä ei kysytty vaan voiteesta. mahollisimman paljon ilmakylpyjä. sitä kannattaa myös pestä päivällä jos tuntuu että voi mennä likaa, parempi puhistaa sitä ja laittaa lisää voidetta
jaa niin miksi on turhia??sanoin vain että ne käy en sanonut että pakko käyttää. siitä tatuoinnista pitää huolehtia sen parantumisen jälkeenkin jos haluaa pitää sen hyvän näköisenäEi sitä kyl tarvi millään muulla rasvalla rasvailla... helosan ja bepanten riittää. Eikä sitä tarvii viittä viikkoo rasvata. Kysy vaikka tatskaajaltas. Ei siitä tietysti haittaa oo mut eipä hyötyäkään. Otetaan esimerkki, Sulle tulee avohaava. Jos alat sitä hoitaan nii et varmaankaan hoida sitä enempää kuin se tarvii. Tatuointi paranee n. kahdessa viikossa ja tatuointi on avohaava!
- ei pitäs
ei näin... kirjoitti:
Ei sitä kyl tarvi millään muulla rasvalla rasvailla... helosan ja bepanten riittää. Eikä sitä tarvii viittä viikkoo rasvata. Kysy vaikka tatskaajaltas. Ei siitä tietysti haittaa oo mut eipä hyötyäkään. Otetaan esimerkki, Sulle tulee avohaava. Jos alat sitä hoitaan nii et varmaankaan hoida sitä enempää kuin se tarvii. Tatuointi paranee n. kahdessa viikossa ja tatuointi on avohaava!
mie en hirveästi muuten ihoa rasvaa vaikka pitäisi tiedän, niin laitan kerran päivään siihen paksua rasvaa eikä muuten tarvihe huolehtia. mie annoin esimerkin miten pitää huolehtia KUIVAN ihon tatuointia. sitä paitsi sen paraneminen kestää maksimissaan 5 viikkoa. miulla ainakin se iho on vielä jonkin verran ohutta. kyllä siitä on hyötyä koska iho ei kuivu eikä väreillä käy mitenkään.
- pieni lintu
Helosan- voidetta (sininen pakkaus, EI vihreä.) Mulla ollu tosi hyvä, käyttänyt kaikkiin tatskoihini. VINKKI: Helosania saa halvemmalla eläinkaupoista kuin apteekista.
- Pärre1
Ihan tatuointivälineiden virallisista jälleenmyyntipaikoista saa ostettua Easy - Tattoo voidetta jota sivellään ihan uuden kuvan päälle ja se kuivuessaan jättää pienen ohuen suojaavan kalvon... Sen jälkeen kun kriittisin vaihe ohi, niin tattoo creme spezial voidetta joka on paksumpaa ja rasvaisempaa kuin easy tattoo
paras voide on ollu ratiopharmin B-vitamiinivoide.(imeytyy hyvin, eikä ole liian rasvanen.) Helosan ja Bebanthen on ollu aivan liian rasvasia mulle, vaikka kuivaihoinen olenkin.
- ehkä väärä, ehkä ei?!?
Tiedäkös minkä takia käytetään helosania tai bepantenia tatuoinnin hoitoon? Eikä mitää niveaa tai muuta vastaavaa. No, 1. rasva pitää ruven pehmeänä --> ei pääse ennen aikojaan halkeileen/tippumaan 2. Lievittää kipuakin ihan kivasti 3. Helosan ja bepanten on antiseptisia voiteita --> pitää tatuointia(avohaava) myös puhtaana. Toi sun B-vitamiini voitees voi täyttää ehkä noi kaks ekaa kohtaa mut tuskin se antiseptinen sentään on. Tai ehkä on... kai sit kelpaa, ehkä?
ehkä väärä, ehkä ei?!? kirjoitti:
Tiedäkös minkä takia käytetään helosania tai bepantenia tatuoinnin hoitoon? Eikä mitää niveaa tai muuta vastaavaa. No, 1. rasva pitää ruven pehmeänä --> ei pääse ennen aikojaan halkeileen/tippumaan 2. Lievittää kipuakin ihan kivasti 3. Helosan ja bepanten on antiseptisia voiteita --> pitää tatuointia(avohaava) myös puhtaana. Toi sun B-vitamiini voitees voi täyttää ehkä noi kaks ekaa kohtaa mut tuskin se antiseptinen sentään on. Tai ehkä on... kai sit kelpaa, ehkä?
Helosankaan ei olis enää antiseptinen...Mutta empä tuota ominaisuutta rasvaltani vaadikkaan ja hyvin on parantunut ilman antiseptisia voiteita.
Olen kokeillut Helosania ja Bebanthenia molempia tatskan hoitoon ja aina huonoin tuloksin. Nuo voiteet vaan jotenkin tahmasivat ihon, eivät imeytyneet kunnolla ja tahrasivat vaatteet.. ja hautoivat tatskaa ihan turhaan. Kun taas tuo kevyempi voide imeytyi hyvin ja antoi ihon paremmin hengittääkin. ja kuvat paranivat huomattavasti paremmin. Mutta jokainen valitkoon itselle sopivan voiteen. esim. kaverini tykkäsi bebanthen voiteesta just sen rasvasuuden takia.
- tsöörtss
Mitäs mieltä muut on valkovaseliinista hoidossa? Itsellä toiminut suht hyvin vaikka sotkeekin
- PDC
..tähän on se, että mitä tatuointi artisti sanoo, että käytä. Koska artistit tietävät itse mikä on paras tapa omaa työtään hoidattaa, johtuen siittä, että jokaisella artistilla on erilainen tyyli tatuoida. Jotkut ovat pehmeä kätisiä, jotkut eivät. Joten artistit kyllä itse tietävät parhaiten mitä käyttää kun ovat tarkkailleet vuosien saatossa miten omat kuvat parantuvat jne.
- helsinkiiii
itse käytin tavallista perusvoidetta :) ja kaikki hyvin ;)
- heimoihei22
Helosania ei suositella enään.
- Perssilmäpate
Ei ole suositeltu enää muutamaan vuoteen mutta toimii silti itsellä hyvin ja aion käyttää jatkossakin. Tatskaajallenikin on ok. Tosin hän ei itse edes rasvaa kuviaan, parantuu kyllä ilmankin. Ja joo, on arvostettu ammattilainen.
- Tatskaaneipimpulaan
Vagisan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356