Norsunluu koskettimet????

luiseva!!!

Kuinka paljon norasunluu koskettimet tuovat lisää hintaa pianoon??

Tai kuinka paljon ne yleensä maksavat??

25

6608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulta saisit

      erittäin edulliseen hintaan ostettua tarpeettomana seisoneen "Neumeyer"-pianon, jossa on norsunluukoskettimet. Pianon olen itse ostanut 1980-luvun alussa eräästä soitinliikkeestä Lahdesta ja sinne se oli tuotu Vääksystä jostain kartanosta. Piano on 100 vuotta vanha, todella kaunisääninen, flyygelimäinen ääni, mutta aivan epävireessä. Eli jos aikoisi remontoida sen kuntoon niin se saattaisi maksaa "jonkin verran" lisää.

      • Anonyymi

        Minullakin on 100-vuotias Neumeyer-piano
        ja norsunluukoskettimet, myös Lahdesta peräisin. Piano on täysin kunnostettu ja on nyt aivan ihana, en luopuisi siitä koskaan. Ei ole myytävänä.
        Terveisin M.L. Turku.


    • ne kielletty

      Ei saa enää käyttää uusissa. Vain vanhoista peleistä joskus löytyy.

      • sanansa

        Jep. Norsunluun käyttö on jo pitkään ollut lailla kiellettyä. Muutenhan norsuparat päätyisivät jokä ääliön kawain jatkeeksi. Vain vahoissa niitä löytyy ja maksavat varmasti maltaita.


      • Ei ole Kawaissa
        sanansa kirjoitti:

        Jep. Norsunluun käyttö on jo pitkään ollut lailla kiellettyä. Muutenhan norsuparat päätyisivät jokä ääliön kawain jatkeeksi. Vain vahoissa niitä löytyy ja maksavat varmasti maltaita.

        Lainaus: "Muutenhan norsuparat päätyisivät jokä ääliön kawain jatkeeksi."

        Voi hyvä ystävä, ei nyt niitä ihan Kawaista löydy, jossa käytetään aivan yleisesti halpaa muovia soittokoneiston osissa ja lastulevyä pianon etulevyssä. Kyllä ne merkit joista nuo norsunluukoskettimet löytyvät ovat jotain aivan muuta. Piano pitää olla kokonaisuudessaan todella kaikilta osin hyvin tehty jos siihen kannattaa norsunluukoskettimistokin laittaa. Mutta kuten sanottu, nykyisistä ei löydy enää,oli kuinka laadukas tahansa.

        Terv. entinen pianomyyjä


      • Anonyymi
        sanansa kirjoitti:

        Jep. Norsunluun käyttö on jo pitkään ollut lailla kiellettyä. Muutenhan norsuparat päätyisivät jokä ääliön kawain jatkeeksi. Vain vahoissa niitä löytyy ja maksavat varmasti maltaita.

        Luin juuri 2000 painetun teoksen jossa kerrotaan että NORSUNluu on todella kiellettyä kauppatavaraa nykyään, mutta mammutin syöksyhammas materiaalina oli suosittua pianon koskettimissa 1800-luvulla - ja on tullut uuteen suosioon em. kiellon johdosta. Eettisesti kuitenkin ehkä arveluttavaa käyttää sitäkään nykyään. Tosin se ei uhkaa mammuttia sukupuutolla enää, kuten nykynorsuja salametsästys. Periaatteessahan se on katoava luonnonvara, vaikka Siperian ikiroudassa arvioidaankin olevan vielä ainakin 10 miljoonaa mammuttia! Itse tarkastelin juuri isoäidiltäni perimän antiikkipianon kellastuneita, melkein ruskehtavia koskettimia ja mietin mistä mahtavat olla peräisin. Sen olen aina tiennyt että ovat norsunluuta, mutta ovatko peräti mammutinluuta? Pianossa on valmistajan nimi Wilhelm Spaethe Gera/Berlin, mutta vaikka netistä löytyikin mm. pianovanhukseni identtinen kuva, niin koskettimien materiaalista ei kerrota mitään. Mammutinhammasluu, jota venäläiset möivät oli kuulemma erityisen suosittua pianoihin juuri Saksassa. Lisäksi mammutinluu on kellahtavaa/ruskehtavaa, mutta saattaa tuo omassa pianossani olla ajanpatinaakin. En muista olivatko koskettimet jo lapsuudessani tuon väriset. Mutta sen muistan etteivät ne koskaan ole olleet valkoisetkaan.


    • Teddy

      Mull on kanssa 80 norsunluun palaa vanhasta 1800 luvun tischner flyygelistä. Soitin on entinen mutta mitä tekis norsunluun kanssa. käviskö koriste esineiks jonnekki. saako sitä edes myydä vai joutuuko its väsää vaikka oman sakki pelin.

      • joku

        joo, teddy, mä voin ostaa sulta yhden koskettimen. paljon maksaa? tarviisin yhteen askartelujuttuun. saahan niitä myydä, möisithän ne pianon kanssakin, niin miksei sitten erikseen. tänä päivänähän saa taas tuoda norsunluuta, jos itse metsästää (etelä-afrikasta) ja hakee cites-luvat.


      • V-P. Bäckman

        Tervehdys.

        Luin juuri ruudulta, että omistat Tischner-flyygelin. Tai oikeammin: fortepianon. Haluaisin ehdottomasti kuulla, josko soitin on vielä Sinulla ja mitä aiot tehdä sen kanssa. Olen eräänlainen pianoikeräilijä ja ko. merkki kiinnostaisi, tai vähintään kuva ym. tietoja soittimesta.

        Yst. terv.

        V-P. Bäckman
        050-5901541


      • Teddy
        V-P. Bäckman kirjoitti:

        Tervehdys.

        Luin juuri ruudulta, että omistat Tischner-flyygelin. Tai oikeammin: fortepianon. Haluaisin ehdottomasti kuulla, josko soitin on vielä Sinulla ja mitä aiot tehdä sen kanssa. Olen eräänlainen pianoikeräilijä ja ko. merkki kiinnostaisi, tai vähintään kuva ym. tietoja soittimesta.

        Yst. terv.

        V-P. Bäckman
        050-5901541

        oke on Tichner mutta aika romuna se on. Metalliosat ruosteessa ja norsunluut irti koskettimista. En kyllä usko että sillä enää soittaa. Voin tietenki laittaa kuvia siitä jonnekki.


      • Ari II

        Hei. Mäkin voisin ostaa askarteluun yhden norsunluukoskettimen. Riippuu hinnasta.
        - Ari


      • Anonyymi
        Teddy kirjoitti:

        oke on Tichner mutta aika romuna se on. Metalliosat ruosteessa ja norsunluut irti koskettimista. En kyllä usko että sillä enää soittaa. Voin tietenki laittaa kuvia siitä jonnekki.

        Moi Teddy. Aikaa kulunut. Voitko ottaa yhteyttä Tischner-asiassa. V-P.


    • Teddy
    • S

      Edelleen jäi epäselväksi, mikä on norsunluukoskettimien arvo tai hinta?

      Onko teknisesti mahdollista vaihtaa jo olemassaolevaan pianoon toisesta pianosta norsunluukoskettimet? Mitä vaihto maksaa?

      • zamppa63

        yleensä jotkut pianokorjaamot saattaa käyttää vanhoja koskettimenpäällysiä johonki vanhaan kunnostettavaan/entistettävään pianoon. Uudempiin pianoihinhan niitä ei ole mitään järkeä käyttää.

        Googleta: pianokorjaamo . Saattavat ollaki kiinnostuneita, en ny tiedä maksaisivatko paljoakaan; usein laittavat vanhoihinkin korjaattaviin jotain keinoluuta tai muuta luuta.


      • lulalei
        zamppa63 kirjoitti:

        yleensä jotkut pianokorjaamot saattaa käyttää vanhoja koskettimenpäällysiä johonki vanhaan kunnostettavaan/entistettävään pianoon. Uudempiin pianoihinhan niitä ei ole mitään järkeä käyttää.

        Googleta: pianokorjaamo . Saattavat ollaki kiinnostuneita, en ny tiedä maksaisivatko paljoakaan; usein laittavat vanhoihinkin korjaattaviin jotain keinoluuta tai muuta luuta.

        Kuten tuli jo selväksi, niin aitoja norsunluukoskettimisia pianoja ei enää uutena myydä. Käytetyn hintaa on vaikea veikata, riippuu niin paljon pianon muusta kunnosta.
        Pianoja, joissa on teko norsunluupinnoite myydään nykyään. Hintaero verrattuna samanlaiseen, ei-norsunluupintaiseen on yleensä 100-300 euron välillä. Itse sekä aitoa norsunluupianoa että tekonorsunluupianoa soittaneena voin sanoa että aika lailla saman tuntuisia ovat, peruskoskettimiin verrattuna paljon miellyttävämpi kosketus


    • teedy

      Ja lähtee Tischner fortepiano hyvään uuteen kotiin jos joku keräilijä on kiinnostunu.
      Numero 0n 040-8453942. Sillä ei kyll enää soiteta mutta on sentään vuodelta 1840.

      • jtu3

        Moi, voisin olla kiinnostunut itse norsunluukoskettimista, mutta minusta on "hienompaa", jos saat myytyä sen entisöitäväksi. Ovat kuitenkin sen verran harvinaisia Suomessa nuo Square Pianot / Fortepianot . - Itse löysin ruotasalaisen fortepianon hiljattain Helsingistä ( noin 1850, valmistaja Pehr Rosenwall). Olen purkanut sen täysin ja aion kunnostaa soittokuntoon, entsiöidä siihen loistoonsa kun se on alkuaan ollut. Kaikki osat ovat kuitenkin vain mekaanisia . Osia niihin saa maailmalta, sillä se on jenkeissä ja Englannissa harrastus. Esim:
        http://www.friendsofsquarepianos.co.uk/
        http://www.squarepiano.net/index.html
        t
        jukka u


      • teedy15

        Fortepiano tischner valmistettu Pietarissa Nikolai II aikana. Huonossa kunnossa liiterissä.. Saa viedä pois.


    • Hellas Yamaha

      Voin tuotattaa sinulle mammutinluukoskettimet, jos hinnasta sovitaan.

    • Norsujenkaveri

      Joo myykää ihmeessä koko soitin jos vain kaupaksi saatte.

      Ammattipianisti joka luonnon ystävänä ei halua itselleen dumbon luista tehtyä kosketinta vahvisti että hyväkään muovi ei toistaiseksi ole norsun kaltainen: Norsunluu on paperin sileä, pehmeä ja liukas kylmiltään ja sitten kun soittaja soittaa ja dormenpäät hikoaa, niin tuntuma pysyy silti samana. Muovikosketin muuttuu liukkaaksi. Älkää silti ostako norsupllon luita.

    • PIPI_PILIPÄÄ

      Älä tee pahaa Noralle.

    • HELLASmusta

      mulla on norsunluukoskettimilla musta hellaksen piano., mutta koskettimet on rumasti kellastuneet osin.. ja piano on virittämätön.. Kaunis kyllä.

    • jaa-aa

      Norsunluu koskettimia tuli joskus raastettua vanhasta pianosta ja niitä jäi ylimääräiseksikin. Ihan kivoja koristejuttuja saa tehtyä.

    • Anonyymi

      Saahan sitä norsunluuta kun käy itse ampumassa muutamia norsuja .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe