Geishan meikki - vinkkejä?

Geishailija

Tarkoituksena olisi esiintyä penkkaripäivänä geishana. Hankittuna on kimono ja oheishärpäkkeet, ja nyt pohdinnan alla on geishan voimakas meikki. Haluan todellakin mahdollisimman realistisen näköisen geisha-meikin, eli täysin valkoiset kasvot mustien rajausten ja punaisten huulien kera.

Minua vaan vähän huolettaa tuo pohjaväri. Olen harkinnut Grimasin valkoista värinappia (Saa esim Punanaamiosta), koska olen kuullut Grimasista hyviä kokemuksia. Mietityttää vaan, että miten tuollainen maski pysyy kasvoilla pitkän päivän (aamuseitsemästä yön pikkutunneille). Pitääkö maskia lisätä, tai käyttää jonkinlaista kiinnityspuuteria? Voiko silmärajaukset/jokin muu sotkea helposti valkoisen meikkipohjan? Ihoni on hieman epätasainen poskista (hieman aknesta jääneitä kuoppa-arpia), näkyykö epätasaisuudet maskin läpi? Normaalin meikkivoiteen kanssa olen huomannut, että pitkän päivän jälkeen poskien kuopat jostain syystä korostuvat ja tulevat esille.. Käykö näin maskinkin kanssa?

Kaikenlaiset aiheeseen liittyvät vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita!

Kiitos jos joku viitsii auttaa!

5

3502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sämppäri

itse olen ollut geisha-meikeissä, mutta en ole sinun tyylilläsi sitä tehnyt. Varuiksi kuitenkin kannattaa väriä lisätä tai ottaa taskupeilin mukaan ja lisää tarpeen tullen. itse laitoin vain paljon valkoista meikkivoidetta, kasvovärejä ja puuteria koko naaman täyteen. Rajasin huulien keskiosan punaisella rajauskynällä JA myös väritin huulet rajauskynällä. Pysyy paremmin. Kajaali näyttää hieman harmaalta joten sitäkin kannattaa reilusti lisätä.

• ...

Suosittelen laittamaan maskin alle kosteusvoidetta, varsinkin jos on herkkä iho. Olen itse käyttänyt alla voidetta geisha- maskissa (joka oli jotain punanaamion väriä) ja väri levittyy paremmin kosteutetulle kuin kuivalle iholle. Kuivalle iholle levitetty saattaa näyttää koppuraiselta. Eikä kannata laittaa liian paksua kerrosta! Itse erehdyin laittamaan liikaa pakkelia naamaan ja tulos oli hirveä. Seuraavana päivänä osasin laittaa kauniimman meikin. Jos olet katsellut geishojen kuvia, niistä näkee meikin olevan pikemminkin kuulas kuin peittävä.
      En tiedä miten pysyy koko päivän, itse olen ollut vain illan, jonka ajan maski on hyvin pysynyt. Ehkä voit varautua jauhoilla ja käyttää sitä puuterin korvikkeena? ;) Harvemmin nimittäin löytää täysin valkoista puuteria (sitäpaitsi esim. perunajauho on puhtaan valkoista ja se imee kosteutta, joten jos alkaa kasvot kiiltämään, niin jauho voi auttaa). Äläkä arvista huoli, ei kenenkään iho täydellinen ole. Kokonaisuus ratkaisee ja maski peittää tavallista meikkivoidetta paremmin.
      Muusta meikistä; rajaukset saattavat sotkea, varsinkin jos luomet rasvoittuvat päivän aikana. Kannattaa laittaa luomille tavallista puuteria harkitusti, valkoinen tietysti olisi paras vaihtoehto. Rasvaisuuden poispaineleminen vaikkapa talouspaperilla päivän mittaan auttaa. Rajauksien kohdalla on hyvä muistaa, että huolellisuus on paksuutta tärkeämpää. :)
      Erityishuomio kulmakarvoihin! Jos olet tumma, ei ongelmaa, mutta jos olet minun tavoin vaalea, lähes kulmaton, älä missään nimessä sotke mustaa väriä kulmiin. Koettu on ja tulos oli epämääräisen vihreät kulmat. T_T Ruskea käy hyvin. Kaikilla geishoilla kulmat eivät ole tarkkarajaiset ja täysin mustat. Modernimpi ja mielestäni kauniimpi tulos syntyy ns. kulmakarvattomasta lookista.Kulmat eivät siis olisi tarkkarajaiset tai kovin tummat ja ne näkyisivät selvimmin vain silmien sisänurkan kohdalla (en tarkoita mitään pistekulmakarvoja, vaan melko luonnollista tyyliä)
      Huulet ja luomet; kannattaa käyttää runsaspigmenttistä väriä, vaikka samaa punanaamion väriä kuin maskissa, mutta punaisena. Saattaa pysyäkin paremmin kuin tavalliset meikit ja ovat kirkkaampia.
      Hiusrajasta seuraavaksi, jos sinulla on otsahiuksia,ei tarvitse kiinnittää erityishuomiota. Muuten kannattaa olla huolellinen
      rajan kanssa ja jos hiusrajassa on näkyviä, "väärässä paikassa" olevia hiuksia, revi irti! Ylimääräiset haituvat karkaavat väkisinkin päivän aikana naamion alta. Se ei ole kaunista. :<
      Yksi asia vielä, jos kimonosi on geishakimono, siinä on luultavasti avara niska. Olet ehkä huomannut, että geishoilla on maskia myös kaulassa ja niskassa ja niskassa sellainen kuvio, kaksi väkästä. Pyydä kaveria levittämään ja laita RUNSAASTI kosteusvoidetta kaulaan. Valkoista väriä ei kannata laittaa kuin hiukan, ja jos pelkäät kimonon sotkeutumista, laita päälle aluskimono, ellei sinulla jo ole. Jos ei ole aluskimonoa, joku muukin rätti käy, kunhan se menee kaula-aukosta ristiin.
      Eiköhän siinä ollut jo kaikki. Linkkejä en ikävä kyllä jaksanut etsiä

• Aloittaja

Ihoni on tosiaan aika kuiva näin talvella, siksi sellainen iholle "tuputettava" maski hieman arveluttaa. Kunnon kostetus ennen meikkausta auttaa varmasti, kiitos! Tuota puuteriasiaa pohdin itsekin, ja harkitsen punanaamiosta saatavaa täysin väritöntä puuteria, joka kiinnittää meikin.

Silmiin laitan luultavasti nestemäistä eyelineria (ja toivon parasta :p), ja kulmiin tummanruskeaa väriä.

Kampausongelma on sitten vielä erikseen, siitäkään en ole vielä ollenkaa varma.. Luultavasti laitan aika tavallisen nutturan, ja kiinnitän siihen kukkia ja puikot. Hiuslaatuni on vaan aika ohutta enkä luultavasti saa kovin näyttävää kampausta aikaan. Peruukkia en missään nimessä tahdo koko päivää käyttää. Mutta kiitos tuosta hiusvinkistä, pitää tosiaan olla tarkka noiden hiusrajan haituvien kanssa! Minkäslaisia kampauksia teillä muilla on ollut?

En nyt juuri muista millainen kaulus kimonossa oli (se on vielä pukuvuokraamossa), mutta katellaan sitte ku sen saan :)

• Peccan
        Aloittaja kirjoitti:

Ihoni on tosiaan aika kuiva näin talvella, siksi sellainen iholle "tuputettava" maski hieman arveluttaa. Kunnon kostetus ennen meikkausta auttaa varmasti, kiitos! Tuota puuteriasiaa pohdin itsekin, ja harkitsen punanaamiosta saatavaa täysin väritöntä puuteria, joka kiinnittää meikin.

Silmiin laitan luultavasti nestemäistä eyelineria (ja toivon parasta :p), ja kulmiin tummanruskeaa väriä.

Kampausongelma on sitten vielä erikseen, siitäkään en ole vielä ollenkaa varma.. Luultavasti laitan aika tavallisen nutturan, ja kiinnitän siihen kukkia ja puikot. Hiuslaatuni on vaan aika ohutta enkä luultavasti saa kovin näyttävää kampausta aikaan. Peruukkia en missään nimessä tahdo koko päivää käyttää. Mutta kiitos tuosta hiusvinkistä, pitää tosiaan olla tarkka noiden hiusrajan haituvien kanssa! Minkäslaisia kampauksia teillä muilla on ollut?

En nyt juuri muista millainen kaulus kimonossa oli (se on vielä pukuvuokraamossa), mutta katellaan sitte ku sen saan :)

Älä hyvä ihminen pane tukkaan puikkoja. Pilaa vaikutelman ja näytät tyypiltä joka tunkisi kampaukseensa haarukoitakin.

Jos haet aitoa vaikutelmaa, käytä rutosti hiusvahaa, jolla saat lenkit ja kiehkurat kovetettua/asetettua muotoonsa.

Meikissä kannattaa muistaa vielä korvannipukat. Samoin se, haetko maiko- vai geiko-vaikutelmaa.

• linkkiä:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe