eikös ystävyyssuhde ala kielimään lopahtamisestaan kun toisesta osapuolesta ei enää mitään kuulu,ehkä sitten kun on kulunu viikkokausia jolloin ehkä alkaa omatunto kolkuttamaan sen verran että pitää soittaa ja kysellä kuulumisia? vuosia kausia ollaan ystäviä oltu,perheellisiksi molemmat tultu mutta nyt alkaa tuntua että ite tässä saa olla kyselemässä näkemisiä jne.ja toisesta ei kuulu mitään..
ja tämä ystäväni on alkanut viettää enemmänti aikaa toisen ystävänsä kanssa,asuvatkin lähemmin..joten ei tässä hirveen viisas tartte olla tajutessaan että ehkäpä ollaan yhteydessä mun voimavaroilla ainoastaan.alkaa olla muuten juntti olo..kakkos ystävä,vara ystävä fiilis..että mieleni tekisi sanoa että painu helvettiin mutta silti välitän hänestä eikä näitä ystäviä muutenkaan paljoa ole..muilla vastaavaa ollu?
yksipuolista ystävyyttä
5
839
Vastaukset
- erilaisia ystäviä
Mulla esim. on yksi tosi pitkäaikainen ja läheinen ystävä, joka kylläkin asuu kaukana, joten joskus vierähtää yht'äkkiä puolikin vuotta, kun taas olemme yhteydessä. Siitä huolimatta hän on mun yksi luotettavimmista ystävistäni, jonka jotenkin kuitenkin koen eniten hengenheimolaisekseni. Niinä harvoina kertoina kun näemme, kerron sen kyllä hänelle aina suoraan. Välillä soittelemme enemmän ja viestittelemme, mutta todellakin välillä voi olla hurahtanut puolikin vuotta ilman minkäänlaista yhteydenottoa puolin tai toisin. Silti hänen arvonsa ystävänä ei ole muuttunut mihinkään, kuten keskustelujemme mukaan ei minunkaan arvoni hänelle.
Kummallakin meistä on lisäksi niitä ystäviä, joita tapaamme ja näemme useammin, joiden kanssa tulee jaettua pieniä arkipäivän murheita enemmän, ja jotka ovat myös toisella tavalla hyvin läheisiä ystäviä.
Tarkoitukseni on kai sanoa, että aikuisilla voi olla useita ystäviä sen yhden kouluaikojen bestiksen sijaan, ilman että kukaan ikään kuin syrjäyttäisi toista. Vaikka se käytännössä välimatkasta tai jostain muusta elämäntilanteen erilaisuudesta johtuen voisi siltä joskus tuntuakin.
Mitäs jos vain ottaisit rennosti. Joskus läheiset ihmiset vain tarvitsevat hetken välimatkaakin huomatakseen kuinka paljon toista kaipaavat ja mikä hänen arvonsa oikein on. Etsihän sinäkin muitakin ystäviä, ja muista, oikean ystävyyden arvo ei siitä laske, vaikka elämään mahtuisi heitä useampikin. - sivusta seurannut...
Tuota, mitä se sinulle oikeastaan kuuluu, jos ystäväsi viettää aikaa muittenkin ystävien kanssa. Yksinkö hänen pitäisi olla? Oletko jotenkin mustasukkainen, jos ystäväsi näkee lähellään asuvaa ystäväänsä useammin kuin sinua? Menisit itseesi ja miettisit nyt pari kertaa vielä. Ehkä olet osoittanut hänelle niitä mustasukkaisia piirteitä ja hän on kyllästynyt tai väsynyt käyttäytymiseesi, mutta ei viitsi sanoa sinulle sitä, jotta ei loukkaisi sinua. Toisaalta jos kovin yrität takertua johonkin ystävään, silloin vaan karkoitat luotasi sellaisen ystävän. Tarkertuminen on niin ärsyttävää, että ei ihmekään, jos toinen ei halua enää pitää yhteyttä. Sitten voisit miettiä, oletko jotenkin loukannut ystävääsi joko tahallaan tai vahingossa, esim. sanonut jotakin tyhmää ja loukkaavaa? Toisaalta, jos hän ei halua olla kanssasi tekemisissä, älä tunge väkisin seuraan.
- rapunen
no olipas rakentava kirjoitus..Huh huh..Sivusta seuranneella taitaa pipo kiristää nuppia. Mun mielestä on ihan normaalia odottaa vastavuoroisuutta ystävyyssuhteissa eikä se tarkoita sitä ettei sais muita kavereita olla.
- voi hyvänen aika
aika ilkeästi sanoit tuosta mustasukkaisuusjutusta. minusta se ei ole välttämättä niin. miksi sitten ystävä ehtii tapaamaan toisia ystäviä?? lopetin itse soittamisen ystävän kanssa,koska hänelle ei koskaan sopinut kanssani vaikka kahville lähteä,aina oli sopinut jo jonkun muun kanssa. antaa olla sitten,onneksi on muitakin ystäviä.
- huono yhteyden pitäjä
Oletko kertonut tunteistasi ja ajatuksistasi ystävällesi? Hän huomaisi, että saattaa menettää sinut, ellei varaa kalenteristaan aikaa myös sinulle. Juttelemalla saattaisi samalla selvitä syy ystävän käyttäytymiseen. Kannattaa myös muistaa, ettei kaikkien ystävien kanssa ei voi keskustella kaikista asioista samalla tavalla, mutta se ei välttämättä tee toisista ystävyyssuhteista vähäarvoisempia.
Toivottavasti saatte välinne sovittua, sillä ystäviä ei tosiaan kasva joka puussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749