sfc alueitten

päivystys

Matkailuautoilijoita alkaa olla jo niin paljon, että sfc yhdistysten tulisi parantaa talviajan toimintaansa. Arkisin liikkuu paljon "vapaapariskuntia" ja on ikävä tulla alueelle, jossa ei ole edes isäntää paikalla. Eikö tällä olisi myös taloudellista hyötyä yhdistysten kassaan.

12

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin talvella kuljeskelleena olen käyttänyt SFC alueita hyväkseni kunkin alueen järjestelyjen puitteissa. Aika harvoin olen joutunut jonnekin muualle menemään.

      Mielestäni homma on pelannut mainiosti, avaimet on haettu kaupasta/huoltoasemalta tai joku on ne tuonut kun olen soittanut leirintäoppaassa tai ilmoitustaululla olevaan numeroon. Maksu on hoitunut jälkikäteen pankkisiirrolla jos sitä ei ole voinut heti suorittaa. Mikä näissä järjestelyissä on vikana? Useimmiten ne toimivat kuin vanha ja tunnettu junan vessa.

      Varmasti saisit paremman vastauksen viisaammilta jos kysyt asiaa etuteltan jäsenosiossa.

      • Mitä???

        Onko heitä?


      • vähänkin älyä
        Mitä??? kirjoitti:

        Onko heitä?

        Niin osaa oppaasta löytää yhdyshenkilön nimen ja soittaa hänelle tai näpytellä ilmoitustaululla olevaan numeroon.
        Eihän missän paikassa isäntä istu toimistossa, jos sattuisi arkena tulemaan se yksi asiakas.


    • höh

      Vapaaehtoisvoimin, työssäkäyvien jäsenten talkoohengessä tehdyt järjestelyt toimivat kävijämäärään nähden (kävijöitä harvoin viikolla) hyvin.

      Kuinka itse hoitaisit järjestelyt?

    • suju

      Koska yhdistystoiminta pilaa kaiken.

      • älyätkö

        Tuolla asenteella. Miksi mennä yhdistysten alueille? Käytä kaupallisia majoituspalveluita. Saat "mieleisesi palvelun", tai sitten et, maksat kuitenkin täyden hinnan palvelemattomuudestakin.


      • ja jatka miettimistä
        älyätkö kirjoitti:

        Tuolla asenteella. Miksi mennä yhdistysten alueille? Käytä kaupallisia majoituspalveluita. Saat "mieleisesi palvelun", tai sitten et, maksat kuitenkin täyden hinnan palvelemattomuudestakin.

        käyn kaupallisilla alueilla,kun eivät ole sisäsiittoisia.
        ja tulevaisuudessa moni sfc-alue muuttuu myös
        yksityisten hoitoon,merkit on olemassa.


      • ja jatka miettimistä kirjoitti:

        käyn kaupallisilla alueilla,kun eivät ole sisäsiittoisia.
        ja tulevaisuudessa moni sfc-alue muuttuu myös
        yksityisten hoitoon,merkit on olemassa.

        Tulevaisuudessahan saattaa monikin oppia vaikka kirjoittamaan ja saattaa jopa löytää "sift" näppylänkin, siitäkin lienee merkit olemassa. SFC alueiden talvikäyttö nykysysteemillä on varsin toimiva ja joustavasti järjestetty ottaen huomioon käyttö volyymin.

        Jos ne tulevat jonkun yksityisen hoitoon ne muuttuvat yrityksiksi ja hinnat nousevat koska pitäjän tulee saada sekä palkkaa että kuolettaa pääomakulut. Yhdistys ja vapaaehtoispohja on ehdottomasti parempi jäsenten kannalta vaikka joku tietysti aina purnaa.


      • maksaa enemmän
        karva.naamari kirjoitti:

        Tulevaisuudessahan saattaa monikin oppia vaikka kirjoittamaan ja saattaa jopa löytää "sift" näppylänkin, siitäkin lienee merkit olemassa. SFC alueiden talvikäyttö nykysysteemillä on varsin toimiva ja joustavasti järjestetty ottaen huomioon käyttö volyymin.

        Jos ne tulevat jonkun yksityisen hoitoon ne muuttuvat yrityksiksi ja hinnat nousevat koska pitäjän tulee saada sekä palkkaa että kuolettaa pääomakulut. Yhdistys ja vapaaehtoispohja on ehdottomasti parempi jäsenten kannalta vaikka joku tietysti aina purnaa.

        Kun katsoo yhdistysten pitämien alueiden tasoa,
        verrattuna yksityisiin,on ero kuin yöllä ja päivällä.
        Yhdistytoiminta ja sen rajoitteet syövät hommasta ilon.


      • maksaa enemmän kirjoitti:

        Kun katsoo yhdistysten pitämien alueiden tasoa,
        verrattuna yksityisiin,on ero kuin yöllä ja päivällä.
        Yhdistytoiminta ja sen rajoitteet syövät hommasta ilon.

        Viime kesän Lapin reissulla jouduin käyttämään ei SFC alueita eivätkä ne oleellisesti poikenneet palveluiltaan SFC-alueista. Jossain oli joku ravintolakin mutta sen päälle en laske ainakaan plussia koska en käytä ja niistä on usein vain häiriöitä. Jotta missä sinä ne suuret yö/päivä-erot olet löytänyt?

        Mitä sinä laadulla tarkoitat tässä mielessä, minä tarkoitan ainoastaan siisteyttä ja rauhallisuutta sekä saniteettipalveluita. Kun ne ovat kunnossa minä olen tyytyväinen.


      • hihhuli
        maksaa enemmän kirjoitti:

        Kun katsoo yhdistysten pitämien alueiden tasoa,
        verrattuna yksityisiin,on ero kuin yöllä ja päivällä.
        Yhdistytoiminta ja sen rajoitteet syövät hommasta ilon.

        Montako kaupallista leirintäaluetta on ympärivuotisesti avoinna, mihin matkustava karavaanari aina pääsee yöpymään? Ennakkoon kyselemällä moni paikka ilmoittaa olevansa suljettu ulkopuolisilta talvella, vain kausipaikkalaiset voivat vierailla talvella vaunuillaan.


      • välillä
        karva.naamari kirjoitti:

        Viime kesän Lapin reissulla jouduin käyttämään ei SFC alueita eivätkä ne oleellisesti poikenneet palveluiltaan SFC-alueista. Jossain oli joku ravintolakin mutta sen päälle en laske ainakaan plussia koska en käytä ja niistä on usein vain häiriöitä. Jotta missä sinä ne suuret yö/päivä-erot olet löytänyt?

        Mitä sinä laadulla tarkoitat tässä mielessä, minä tarkoitan ainoastaan siisteyttä ja rauhallisuutta sekä saniteettipalveluita. Kun ne ovat kunnossa minä olen tyytyväinen.

        Suurin ero on ehkä henkisellä puolella.Siinä missä
        yhdistysalueilla pannaan pääpaino ihmisten ja vielä iäkkäiden holhoamiseen ja yhdistystoiminnan
        korostamiseen,niin yksityinen puoli kehittää
        viihtymistä,jotta kävijät tulisivat uudelleen.
        Ps. sulla ei vieläkään pilkut löydä paikkaansa,eikä yhdyssanatkaan onnistu,vaikka kärkkäästi puutut muiden kirjoitusvirheisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe