Sonata vai Stratovarius

Lauri79

Kumpi on parempi? On tainnut mennä sonata arctica suosiossa ohi ja sekös Tolkkia harmittaa.

13

1082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maallikko79

      Täytyy muistaa, että Stratovariuksen kiistaton etu on loistava kitarointi, kun taas Tony Kakon loistava lauluääni vie omalla tavalla sfääreihin!!!

      Puolueeton arviointi Kemistä!!!! :D

    • tylsää..........

      miks pitää yleensä verrata? stratot taitaa tosin olla tauolla. sisäisiä riitoja tai/vai kotipellon sooloprojektit. tykkään kuitenkin molemmista.

      toi vertailu muutenkin on mun mielestä teinien puuhaa, johon kylläkin kaikki kersojen musalehdet ja -kanavat yllyttää.

    • puhhh

      Ikinä en ole sonatasta edes perustanut joten mielestäni strato on parempi.

    • allan1

      Stratovariushan julkaisi kovimmat levynsä sillon, kun suuri yleisö ei tiennyt sonatasta vielä mitään. Suosionsa huipulla bändi oli ehkä Infinite levyn aikoina, josta lähtien suunta onki ollut alaspäin. Sonata puolestaan aloitti nousunsa juuri noihin aikoihin ja tällä hetkellä sonata onkin näistä kahdesta varmasti se suositumpi yhtye. Sonatan edellisen levyn proge-vaikutteet saattavat kuitenkin karkottaa osan bändin kuulijoista ja jos straton seuraava levy on jälleen täyttä timanttia, niin ehkäpä osat tulevat vaihtumaan...

      • mutta tuota

        kuitenki jokaisen mielipide kumpi on parempi että onko laskussa vai nousussa sillä ei ole mitään väliä,kun tässä kysytään omaa mielipidettä.. Itse olen straton kannalla..


      • Mielibidee
        mutta tuota kirjoitti:

        kuitenki jokaisen mielipide kumpi on parempi että onko laskussa vai nousussa sillä ei ole mitään väliä,kun tässä kysytään omaa mielipidettä.. Itse olen straton kannalla..

        ehdottomasti, Strato ei koskaan ole iskenyt, vaikka tietysti kaikki kunnia ko. bändille. En yleensäkään pidä vertailuista, molemmille bändeille on kuulijansa. SA mielestäni kaikkien aikojen bändi ja uusi suunta kuulostaa entistä lupaavammalta.


      • mmiiiia
        Mielibidee kirjoitti:

        ehdottomasti, Strato ei koskaan ole iskenyt, vaikka tietysti kaikki kunnia ko. bändille. En yleensäkään pidä vertailuista, molemmille bändeille on kuulijansa. SA mielestäni kaikkien aikojen bändi ja uusi suunta kuulostaa entistä lupaavammalta.

        Sonataa minäki kannatan, tosin ei Stratossakaan mitään vikaa ole. Sonataa tulee vain enemmän kuunneltua.


      • vahrrer
        mmiiiia kirjoitti:

        Sonataa minäki kannatan, tosin ei Stratossakaan mitään vikaa ole. Sonataa tulee vain enemmän kuunneltua.

        Minä olen aina pitänyt Sonatasta enemmän. En tiedä, jotenkin ne Straton ainaiset maailmanpelastuslyriikat käyvät välillä ahdistamaan... Visionsista ja Dreamspacesta pidän ehkä eniten. Niinhän sitä on huhuttu, että seuraavaksi palattaisiin vähän juurille, niin saa nähdä.

        Suosiosta nyt sitten tiedä. Onhan Sonata ehkä tyyliltään muutenkin suurempaan yleisöön vetoavaa. Ja sen puolella on aina ollut monipuolisempi laulu. Onhan Kakko myös aika avoimesti myöntänyt, ettei Sonataa olisi ilman Stratovariusta, että kuinka paljon se suosiossa ohirynniminen sitten Tolkkia harmittaisi, en tunne tyyppiä, mutta jotenkin en uskoisi yöuniaan menettävän.

        Tänä päivänä vähän vaikea verrata yhtyeitä muutenkin. Unia on jo aika kaukana "taas yhdestä Stratovarius -kopiosta". Jos Strato taas jatkaa vanhemmalla linjallaan, en välttämättä näkisi näitä "kilpaileviksi" bändeiksi. Jos niin nyt ylipäänsä voi sanoa, kun eihän musiikki mitään kilpailua ole muutenkaan.


      • ..............
        vahrrer kirjoitti:

        Minä olen aina pitänyt Sonatasta enemmän. En tiedä, jotenkin ne Straton ainaiset maailmanpelastuslyriikat käyvät välillä ahdistamaan... Visionsista ja Dreamspacesta pidän ehkä eniten. Niinhän sitä on huhuttu, että seuraavaksi palattaisiin vähän juurille, niin saa nähdä.

        Suosiosta nyt sitten tiedä. Onhan Sonata ehkä tyyliltään muutenkin suurempaan yleisöön vetoavaa. Ja sen puolella on aina ollut monipuolisempi laulu. Onhan Kakko myös aika avoimesti myöntänyt, ettei Sonataa olisi ilman Stratovariusta, että kuinka paljon se suosiossa ohirynniminen sitten Tolkkia harmittaisi, en tunne tyyppiä, mutta jotenkin en uskoisi yöuniaan menettävän.

        Tänä päivänä vähän vaikea verrata yhtyeitä muutenkin. Unia on jo aika kaukana "taas yhdestä Stratovarius -kopiosta". Jos Strato taas jatkaa vanhemmalla linjallaan, en välttämättä näkisi näitä "kilpaileviksi" bändeiksi. Jos niin nyt ylipäänsä voi sanoa, kun eihän musiikki mitään kilpailua ole muutenkaan.

        Voiko näitä kahta bändiä edes vartailla keskenään?
        Ovat kuitenkin niin erillaisia keskenään...


      • vertailla
        .............. kirjoitti:

        Voiko näitä kahta bändiä edes vartailla keskenään?
        Ovat kuitenkin niin erillaisia keskenään...

        kaikkea; meidän mutsi tekee teidän mutsien safkat;D


    • Kumpi on parempi ?

      Mikä nyt on sun mittaris?

      Jos klassisen musiikin ymppäämiseen metallimuottiin keskitytään, niin Strato.

      Jos nopeudesta puhutaan, niin tasan taitaa mennä (tosin Sonta veteli sitä kuuluisaa tuku-tuku-juttua, kun taas Strato.. no kuuntele vaikka I'm Still Alive vuodelta 2003).

      Jos bändin ikä painaa vaa'assa jotakin, niin Helsinki voittaa taas Keminmaan tullen mennen.

      Laulamisen suhteen ne molemmat on omanlaisiaan vonkujia, kenen korva sitten mitäkin daggailee. High und Loud!

      Jos taas on kysymys esim. siitä, kenen kitaristi on eniten in tai eniten out, niin täytyy kait sanoa, että Tolkki on in ja Liimatainen on out.

    • Bastrados

      Kuunteleehan noita kumpiakin sujuvasti,mutta omalta kohdaltani vaaka kallistuu Stratovariuksen puolelle.Suosiosta en tiedä, mutta tuntuu siltä että Statojen suosio on ulkomailla suurempi kuin Suomessa.Tottahan on että Stratojen levyjen taso on ollut laskusuhdanteinen.Odotelen seuraavaa levyä mielenkiinnolla koska Timo K:n mukaan viimeksi kun puheltiin on paluuta vanhempaan tyylisuuntaan.

    • Great_White_Hunter

      Sonata Arctica on mun mielestä vaan parempikuin Stratovarius, mutta ei siinä bändissä mitään vikaa ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe