En tiä kuuluuks tänne, mutta! Onks siihe ikärajaa, ja tartteeks vanhempien lupaa? Kokemuksia? : D
Hammaskorut
10
4988
Vastaukset
- mindieee
Itselläni hammaskoru ollut 15-vuotiaasta asti, eikä tarvinnut vanhempien lupaa. Tiedän myös nuorempia, kuin 15.v jotka ottaneet korun. Koru tosiaan vaan liimataan hammaslääkärissä kiinni, eikä siis tehdä reikää. Eli ei niin paha "operaatio", että tarvittaisi vanhempien lupaa :) Ensimmäinen hammaskoruni lähti irti noin 3kk:n jälkeen laittamisesta, mutta nykyinen pysynyt jo 6 vuotta! Suosittelen. :)
- Se laitetaan????
Siis, laitetaanko hammaskoru liimalla, samentillä, vai tehdäänkö hampaaseen ihan reikä :D... ? Sori, kun en tiiä :E
- Anonyymi
Se laitetaan???? kirjoitti:
Siis, laitetaanko hammaskoru liimalla, samentillä, vai tehdäänkö hampaaseen ihan reikä :D... ? Sori, kun en tiiä :E
liimalla tietääkseni hammaslääkärissä niin tehdään. :)
- noraaron
moimoi. mä oon ottanu hammaskorun vähän päälle 4kk sitten ja täytän kohta 16v. Ei tietääkseni tarvitse vanhemman lupaa, mutta mä kävin mutsin kanssa laittamassa kun se makso ;)
''Operaatio'' tehdään siten, että hammas mihin se tulee kuivataan ensiksi ja sitten laitetaan liimaa jolla liimataan myös hammasraudat kiinni hampaisiin ja sitten koru painetaan hampaaseen liiman kera ja pidetään hetki siinä. Sitten se 'kovetetaan' UV-säteilyllä.
Sinun tulee välttää näkkärin tai muun kovan syöntiä parisen viikkoa mielummin, ettei vain irtoa. Ja hampaat saat pestä vasta 12tunnin jälkeen, eli minäkin sain vasta pestä seuraavana aamuna.
Ja hyvin on pysynyt ja toivottavasti pysyy jatkossaki :) enään ei ole tunnetta, että kun esim. syön niin se lähtee taikka kun pesen hampaita, että se lähtisi =) hyvin pysyy. Liima on niin vahvaa.
ja PS. muista, ettet töki sormillasi korua tms, muuten se voi irrota oli se sitten ollut sinulla kuukauden tai 10 vuotta.
Toivon,että katsot vielä tätä viestiäsi ja näet tämän minun kirjoitukseni. - ei-fani
Hyi kun musta hammaskorut on kamalan näkösiä, ihan kuin olis likaset hampaat :-o
- mooiii
Onko 11v liian nuori ottamaan hammaskorua?
- korrru
Et ole mielestäni hammaskoru on niin vaaraton ja oikeastaan varsinkin nuorilla hyvin söpö koriste että ikärajaa en asettaisi. korun saa myöskin pois ilman että jää mitään jälkeä :)
- Surullinenihminen
Onko 12v liian nuori?
- Anonyymi
Oon kuullut, että joku on käynyt hakemassa 2lk lapselle hammaskorun, joten uskon että ei ole kovin isoa ikärajaa kun se kuitenkin vain liimataan hampaaseen. :)
- Anonyymi
Jaakko
Hammaslääkäri HH Joka kulkee alistu reittiä ,mikä on se pakkokäsi työ jota siirrät Kuin Juha Tölli.
Kuka laittaa tämän ryhmän tunnustamaan mikä pakko vaihe on Viilto Be toisen suuhun Ylivieska HH saasta psykiatrian erikoislääkäri käsi tulkinta ,tulkitse saastasi3 Nyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755