olisikohan kenneläkään takaskussa sanoja lauluun, Roineen rannalla. Alkaa sanoilla Karja kulkee soi, helkäyksin....tarvisin niitä...netistä ei löytynyt...
laulun sanat
11
22440
Vastaukset
- haben
Karja kulkee soi helkähdyksin kellot rannalla roinehen, valkosiipinen joutsen yksin liitää palteilla pilvien,liitää palteilla pilvien.Tuuli lehviä häilyttää, päivä paistaa veet kimmeltää, yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen, yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.
Metsän koivu on taattoseni, suvipilvi mun äitisein, riihen tähkä on veljyeni, niityn talvikki siskosein X2. Yksin kaltaisna kanervan kukin nuorena katoan
yksin pitkää ma jne.......
Jospa säihkyvä päivä saisi, tietää rintani polttehen, ruusuhohteen se kadottaisi alle vaipuisi laineitten X2.yöhön synkkähän sukeltain, mutta nimeäs kuiskaan vain
Yksin pitkää mä jne.........- kopiraittipolliisi
ja taas löytyi "kriminaaleja": suomennos ei ole vielä tekijänoikeusvapaa vaikka alkuperäinen runo onkin.
- MOi134
mdkfjjasdjk dshn jfhsd id hj hdsfa gdf dafg df
- Nuotit myös
Jos haluat myös nuotit ja soinnut, niin laulu löytyy Suuren Toivelaulukirjasarjan 8. osasta sivulta 12
- tässäpänämä
Karja kulkee soi helkähdyksin kellot rannalla roinehen,
valkosiipinen joutsen yksin liitää palteilla pilvien,
liitää palteilla pilvien.
Tuuli lehviä häilyttää, päivä paistaa veet kimmeltää,
yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen,
yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.
Metsän koivu on taattoseni, suvipilvi mun äitisein,
riihen tähkä on veljyeni, niityn talvikki siskosein,
niityn talvikki siskosein.
Yksin kaltaisna kanervan kukin nuorena katoan
yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.
Jospa säihkyvä päivä saisi, tietää rintani polttehen,
ruusuhohteen se kadottaisi alle vaipuisi laineitten,
alle vaipuisi laineitten
Yöhön synkkähän sukeltain, mutta nimeäs kuiskaan vain
yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.- Kuulija018
En muista laulajaa, mutta tänäänkin radiossa kuului, miten hä joka kerta lauloi "... Roinen rannalla laulelen..." Sanathan ova käännös ruotsista.
- Anonyymi
Hienolaulu
- minkä.laulun.sanat
Minun kultani kaunis on vaik'on kaitaluinen . Hei juuliaillallaa, vaikk' on kaitaluinen.
Suu on sillä supukka, vaikk' on toista syltä . Hei juuliaillallaa, vaikk' on toista syltä.
Silmät sil on siniset, vaikk' on kieronlaiset. Hei juuliaillallaa, vaikk' on kieronlaiset.
Kun minä vien sen markkiinoille hevosetkin nauraa. Hei juuliaillalaa, hevosetkin nauraa.
Onko tämä kansanlaulu vai mikä ?- hevosetkin.nauraa
"Minun kultani...
Onko tämä kansanlaulu vai mikä ?"
Joo, on se. Löytyy kirjoista nimellä "Kullan ylistys"
- Roineen_rannalla
Roineen rannalla:
Suomennosesimerkki:
https://www.youtube.com/watch?v=ug4zbPg5bQw
Ja Sakari Topeliuksen alkuperäinen ruotsin kielellä:
https://www.youtube.com/watch?v=mNWK3pQJRiI - ykspähänmummo
Roineen rannalla rojotannotta munapussit hikoaa,
vetehen ne vieritä, siellä munat hikoaa.
lal lal lal jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097102Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662116- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992