laulun sanat

........

olisikohan kenneläkään takaskussa sanoja lauluun, Roineen rannalla. Alkaa sanoilla Karja kulkee soi, helkäyksin....tarvisin niitä...netistä ei löytynyt...

11

30948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haben

      Karja kulkee soi helkähdyksin kellot rannalla roinehen, valkosiipinen joutsen yksin liitää palteilla pilvien,liitää palteilla pilvien.Tuuli lehviä häilyttää, päivä paistaa veet kimmeltää, yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen, yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.

      Metsän koivu on taattoseni, suvipilvi mun äitisein, riihen tähkä on veljyeni, niityn talvikki siskosein X2. Yksin kaltaisna kanervan kukin nuorena katoan
      yksin pitkää ma jne.......

      Jospa säihkyvä päivä saisi, tietää rintani polttehen, ruusuhohteen se kadottaisi alle vaipuisi laineitten X2.yöhön synkkähän sukeltain, mutta nimeäs kuiskaan vain

      Yksin pitkää mä jne.........

      • kopiraittipolliisi

        ja taas löytyi "kriminaaleja": suomennos ei ole vielä tekijänoikeusvapaa vaikka alkuperäinen runo onkin.


    • MOi134

      mdkfjjasdjk dshn jfhsd id hj hdsfa gdf dafg df

    • Nuotit myös

      Jos haluat myös nuotit ja soinnut, niin laulu löytyy Suuren Toivelaulukirjasarjan 8. osasta sivulta 12

    • tässäpänämä

      Karja kulkee soi helkähdyksin kellot rannalla roinehen,
      valkosiipinen joutsen yksin liitää palteilla pilvien,
      liitää palteilla pilvien.
      Tuuli lehviä häilyttää, päivä paistaa veet kimmeltää,
      yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen,
      yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.

      Metsän koivu on taattoseni, suvipilvi mun äitisein,
      riihen tähkä on veljyeni, niityn talvikki siskosein,
      niityn talvikki siskosein.
      Yksin kaltaisna kanervan kukin nuorena katoan
      yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen,
      yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.

      Jospa säihkyvä päivä saisi, tietää rintani polttehen,
      ruusuhohteen se kadottaisi alle vaipuisi laineitten,
      alle vaipuisi laineitten
      Yöhön synkkähän sukeltain, mutta nimeäs kuiskaan vain
      yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen,
      yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.

      • Kuulija018

        En muista laulajaa, mutta tänäänkin radiossa kuului, miten hä joka kerta lauloi "... Roinen rannalla laulelen..." Sanathan ova käännös ruotsista.


      • Anonyymi

        Hienolaulu


    • minkä.laulun.sanat

      Minun kultani kaunis on vaik'on kaitaluinen . Hei juuliaillallaa, vaikk' on kaitaluinen.
      Suu on sillä supukka, vaikk' on toista syltä . Hei juuliaillallaa, vaikk' on toista syltä.
      Silmät sil on siniset, vaikk' on kieronlaiset. Hei juuliaillallaa, vaikk' on kieronlaiset.
      Kun minä vien sen markkiinoille hevosetkin nauraa. Hei juuliaillalaa, hevosetkin nauraa.

      Onko tämä kansanlaulu vai mikä ?

      • hevosetkin.nauraa

        "Minun kultani...
        Onko tämä kansanlaulu vai mikä ?"
        Joo, on se. Löytyy kirjoista nimellä "Kullan ylistys"


    • Roineen_rannalla
    • ykspähänmummo

      Roineen rannalla rojotannotta munapussit hikoaa,
      vetehen ne vieritä, siellä munat hikoaa.
      lal lal lal jne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1024
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      101
      888
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      78
      672
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe