laulun sanat

........

olisikohan kenneläkään takaskussa sanoja lauluun, Roineen rannalla. Alkaa sanoilla Karja kulkee soi, helkäyksin....tarvisin niitä...netistä ei löytynyt...

11

30958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haben

      Karja kulkee soi helkähdyksin kellot rannalla roinehen, valkosiipinen joutsen yksin liitää palteilla pilvien,liitää palteilla pilvien.Tuuli lehviä häilyttää, päivä paistaa veet kimmeltää, yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen, yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.

      Metsän koivu on taattoseni, suvipilvi mun äitisein, riihen tähkä on veljyeni, niityn talvikki siskosein X2. Yksin kaltaisna kanervan kukin nuorena katoan
      yksin pitkää ma jne.......

      Jospa säihkyvä päivä saisi, tietää rintani polttehen, ruusuhohteen se kadottaisi alle vaipuisi laineitten X2.yöhön synkkähän sukeltain, mutta nimeäs kuiskaan vain

      Yksin pitkää mä jne.........

      • kopiraittipolliisi

        ja taas löytyi "kriminaaleja": suomennos ei ole vielä tekijänoikeusvapaa vaikka alkuperäinen runo onkin.


    • MOi134

      mdkfjjasdjk dshn jfhsd id hj hdsfa gdf dafg df

    • Nuotit myös

      Jos haluat myös nuotit ja soinnut, niin laulu löytyy Suuren Toivelaulukirjasarjan 8. osasta sivulta 12

    • tässäpänämä

      Karja kulkee soi helkähdyksin kellot rannalla roinehen,
      valkosiipinen joutsen yksin liitää palteilla pilvien,
      liitää palteilla pilvien.
      Tuuli lehviä häilyttää, päivä paistaa veet kimmeltää,
      yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen,
      yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.

      Metsän koivu on taattoseni, suvipilvi mun äitisein,
      riihen tähkä on veljyeni, niityn talvikki siskosein,
      niityn talvikki siskosein.
      Yksin kaltaisna kanervan kukin nuorena katoan
      yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen,
      yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.

      Jospa säihkyvä päivä saisi, tietää rintani polttehen,
      ruusuhohteen se kadottaisi alle vaipuisi laineitten,
      alle vaipuisi laineitten
      Yöhön synkkähän sukeltain, mutta nimeäs kuiskaan vain
      yksin pitkää ma ikävääni roineen rannalla laulelen,
      yksin pitkää mä ikävääni roineen rannalla laulelen.

      • Kuulija018

        En muista laulajaa, mutta tänäänkin radiossa kuului, miten hä joka kerta lauloi "... Roinen rannalla laulelen..." Sanathan ova käännös ruotsista.


      • Anonyymi

        Hienolaulu


    • minkä.laulun.sanat

      Minun kultani kaunis on vaik'on kaitaluinen . Hei juuliaillallaa, vaikk' on kaitaluinen.
      Suu on sillä supukka, vaikk' on toista syltä . Hei juuliaillallaa, vaikk' on toista syltä.
      Silmät sil on siniset, vaikk' on kieronlaiset. Hei juuliaillallaa, vaikk' on kieronlaiset.
      Kun minä vien sen markkiinoille hevosetkin nauraa. Hei juuliaillalaa, hevosetkin nauraa.

      Onko tämä kansanlaulu vai mikä ?

      • hevosetkin.nauraa

        "Minun kultani...
        Onko tämä kansanlaulu vai mikä ?"
        Joo, on se. Löytyy kirjoista nimellä "Kullan ylistys"


    • Roineen_rannalla
    • ykspähänmummo

      Roineen rannalla rojotannotta munapussit hikoaa,
      vetehen ne vieritä, siellä munat hikoaa.
      lal lal lal jne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe