yötyötä yksin

jebbistäjee

Teen kolmivuorotyötä eräässä hoitokodissa. Yöt siellä valvotaan yksin ja minullakun on todella vilkas mielikuvitus, niin minua suoraansanoen pelottaa. Talo on vanha ja kaikki äänet korostuvat yön hiljaisilla hetkillä. Ulko-ovet ovat hauraat, eli periaatteessa sinne voisi tulla kuka vain jos haluaisi. Ovia pidetään kuitenkin lukittuina. Vastuun ottaminen potilaista yksin on sekin yksi murheen aihe yöllä. Ainut apu on soittaa hätäkeskukseen mikäli jotain sattuu.
Minkälaisia ajatuksia teillä on yövuoron tekemisestä. Haluaisin kuulla myös muiden mietteitä :)

8

3320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsitelty;

      ei pelottanut sitten yhtään, ulko-ovet lukossa jne.

      vaikeinta pysyä jossain vaiheessa ehkä hereillä...

    • nella75

      täälläkin valvotaan..
      ja hotellista on kyse.. kyllähän sitä joskus miettii et mitä kaikkee voi sattua, mut sit tarttee vaan kahlita se mielikuvitus.. ei tästä mitään tuu jos alkaa säikkyä varjoja (tai asiakkkaita, jotka liikkuun öisin .. )

    • jut

      Teen myös öitä eräässä hoitokodissa yksin. Meillä bonuksena on se että asukit ovat tulleet sinne vankimielisairaalasta. älä edes kysy että pelottaako?

    • kille

      Itse myös teen kolmivuorotyötä hoitokodissa. ja myös täällä yöt valvotaan yksin. yleensäkkin kaksi yövuoroa putkeen. Ja olen huomannut myös itsessäni näitä mielikuvituksen tuottamina ajatuksia varsinkin jos on todella väsynyt. Ja samoin olen miettinyt että jos tänne joku haluaa tulla niin kyllä ovista ja ikkunoista helposti pääsee. Ja miettinyt olen myös sitä että jos itse saa vaikka jonkun sairaskohtauksen tai satuttaa itsensä jotenkin että ei pysty soittamaan apua niin tänne kyllä kuolee. Näistä asukkaista tuskin kenestäkään on apua soittamaan. ja paloturvallisuudesta, jos syttyy tuli palo niin saanko yksin kaikki asukkaat ulos ajoissa... mielummin sitten jään itsekkin tänne liekkien sekaan...

    • lukossa

      Ja ikkunat salvattu!? Silti jonain kauniina yönä joku tulee sisälle kutsumatta(ehkä),usko tai älä! Näitähän sattuu jatkuvasti! Tai sit joku potilaistasi pistää ittensä "kiikkuun" just sillon ku SULLA on yövuoro! Tai kuulet ääniä (esim askelia) sellasesta paikasta missä ei kenenkään pitäis edes olla,menetkö tarkistamaan? Nah! Älä anna mielikuvituksen liikaa laukata! Jos joku tulee käymään ni soita kytät! Jos joku kuolee ni soita vaik 112 tai jätä aamuvuorolle!

    • Yökiitäjä

      Hei! :)
      Minulla on täysin samoja kokemuksia, kuin sinulla. Valvon tälläkin hetkellä yksin. Yksikkö, jossa toimin, on sama, mutta olemme muuttaneet uuteen rakennukseen.
      Edellinen rakennus, jossa tein yötöitä, oli TODELLA pelottava öisin. Talo oli todella suuri (ent. lastenkoti) kaksikerroksinen kartanomainen rakennus, joka on rakennettu jossain -50-luvulla... Putket pitivät lorinaa ja kolinaa, tuuli humisutti ikkunoita ja ilmavirta kulki niiden raoista sisään. Kun aamuyöstä piti mennä laittamaan saunaa päälle kellarikerrokseen, olo oli kuin kauhuleffassa. Myös henkilökunnan wc sijaitsi kellarikerroksessa. Siellä oli hämärää ja kellarin käytävä oli pitkä, matala ja kapea. Oikein kylmät väreet kulkee selkäpiissä, kun ajattelee, millaisia yövuorot siellä olivat. Näissä uusissa tiloissa olo paljon turvallisempi ja kotisampi.

      • jori111

        Ajan rekkaa, ja yöllä joutuu purkamaan jalostamoihin, tehtaisiin ja kauppoihin...

        Välillä pelottaa pimeät hallit ja liikkeet.

        Vaikka kukapa siellä keskellä yötä olisi. Joskus vartija ollut kiertämässä ja säikähtänyt sitä ihan kunnolla :)


      • yks lehdenjakaja
        jori111 kirjoitti:

        Ajan rekkaa, ja yöllä joutuu purkamaan jalostamoihin, tehtaisiin ja kauppoihin...

        Välillä pelottaa pimeät hallit ja liikkeet.

        Vaikka kukapa siellä keskellä yötä olisi. Joskus vartija ollut kiertämässä ja säikähtänyt sitä ihan kunnolla :)

        En varsinaisesti pelkää liikkua yksin yöllä, mutta kai jotenkin varuillani kuitenkin olen, koska säikyn ihan kaikkea. Kiertävät vartijat ovat joskus pahimpia. x)
        Myös kukkaruukut ja lastenvaunut rappukäytävissä saa sydämen hyppäämään kurkkuun kun sivusilmällä katsottuna näyttää kuin siinä olis joku. Ylipäänsä kaikki "ylimääräinen" baarista kotiintulijoita myöten säikyttää. Voi olla myös sen takia että pääsevät helposti yllättämään, koska katse on jakokirjassa/lehdissä/avaimissa, eikä säikyttäjää huomaa ennen kuin kohdalla vasta. Huvittavaahan tuo säikkyminen enimmäkseen on. Pelkääminen on sitten asia erikseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      158
      27485
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17472
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      345
      9176
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6338
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4103
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3751
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      21
      1644
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1457
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1205
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1134
    Aihe