kuinka tehdä

itse korviin reiät?

ihan tuohon korvan lehteen haluisin reiät,siksi harkitsen itse niiden tekemistä,kun olen päivät lapsen kanssa kotona enkä pääse mihinkään liikkeeseen pitkään aikaan. oisko jollakin vinkkejä,miten tehdä ne? mikä ero on niillä "hoitokorviksilla" ja ihan normaaleilla? voiko heti laittaa ihan normaalikorut ku mulla ois valmiina.

30

5796

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

itsekkö meinasit tehdä?
      hoitokorvis on paksumpi kuin tavallinen, se (luulisin) helpottaa parantumista.
      suosittelen että menet kultasepän liikkeeseen, siellä ei mene kauvan, eikä se maksa paljoa (n.10e)

• kysyinki

neuvoja et miten tehdä ite...

• saatavana

myös neuloja lävistyksien tekoon.Kannattaa käydä kysymässä:) tai sitten perinteisesti hakaneulalla tm laittaa kunhan muistaa puhdistaa huolella.

• 4 itse!!!! :):):)

Eli tuosta kävi ilmi, että olen tehny neljä korvista itse, 1 epäonnistui mutta ei tullu mitää "komplikaatioita"... Eli:

tarvitset: 4 jääpalaa, hakaneulan, desifiniointi ainetta ja pumpulia.

1. Otat kaksi jääpalaa, ja puristat niillä korvanlehteä melko kovaa.

2. Kun korvanlehtesi on tunnoton otat hakaneulan ja työnnät sen haluamastasi kohdasta läpi.

3. Kun olet saanut hakaneulan läpi, työnnät siihen korviksen, mieluiten mahdollisimman yksinkertaisen napin.

4. Tee sama toiselle korvalle, ja varmista että korut tulevat samalle kohdalle!

PS: Ns. "harjoitus" korviksilla ja "oikeilla" korviksilla ei ole muuta eroa kuin että harjoitus korvikset ovat paksumpia.

• harjoituskorvikset...

onko jotai haittaa jos laittaa heti aluks ihan normaalikokoiset korvikset,vai pitääkö olla aluks välttämättä ne paksummat?

• semmonen..
        harjoituskorvikset... kirjoitti:

onko jotai haittaa jos laittaa heti aluks ihan normaalikokoiset korvikset,vai pitääkö olla aluks välttämättä ne paksummat?

..kysymys et jos tekee reiän ihan tuohon korvannipukkaan nii onko siinä jotai hermoja tai verisuonia mitä pitää varoo??

• ...
        semmonen.. kirjoitti:

..kysymys et jos tekee reiän ihan tuohon korvannipukkaan nii onko siinä jotai hermoja tai verisuonia mitä pitää varoo??

Älä ala pelleilemään jääpalojen kanssa, jos et sitä kipua kestä niin älä lävistä korviasi. (Ja synnyttäneenä varmasti kestät.) Jos välttämättä pitää itse tehdä, niin käy apteekista steriili neula - mahdollisimman paksu. Eli n. 1,6mm. Sanoisin, että kannattaa ehdottomasti käydä ostamassa titaaniset korut ellet kaipaa nikkeliallergiaa. Itse kävisin titaanisen 1,6mm tapin..

"Harjoituskorut" ovat paksumpia siksi, että iho ja muu kudos paranee tarpeeksi väljäksi, sitten "normaalit", ohuemmat korut menevät paremmin. Jos alkuun on ohut koru, reikä paranee todella tiukaksi ja sinulla on vaikeuksia vaihtaa koruja.

Mitään merkittäviä verisuonia tai hermoja ei siinä kohtaa mene. Huomio nyt kuitenkin, kun itse teet, että erittäin todennäköisesti reikä menee vinoon -> korut ovat vinossa ja ärsyttävät korvaa.

Olen kyllä sitä mieltä, että lävistyshommat pitäisi jättää lävistäjille.

• ....

EI MITÄÄN HAKANEULOJA EIKÄ JÄÄPALOJA.

Huh huh... Jos tekee ite niin ei sitä kuitenkaan mikään idiootti tarvii olla.
        Hakaneula ei ole hygieeninen, ja ei varmasti terävä vaikka kuinka väittäisit. Lävistysneula tai apteekista injektioneula (on ihan samannäköinen kuin lävistysneula). neulaan voi jopa pujottaa korun ennen reiän tekoa, ja se menee sitten siinä samalla.

ja jos mahdollista osta lävistyspihdit, siinä reikä keskellä joten kun se puristaa, kipua ei välttämättä edes tunnu.

Tietystidesinfiointi ainetta ruikitaan korvaan ja muistetaan puhdistaa ne kädetkin ennen lävistyksen tekoa.

Terveisin : 12 lävistystä ympäri kehoa, itsetehtyinä ja ei tulehtunut yksikään

• pääsitylsä
        .... kirjoitti:

EI MITÄÄN HAKANEULOJA EIKÄ JÄÄPALOJA.

Huh huh... Jos tekee ite niin ei sitä kuitenkaan mikään idiootti tarvii olla.
        Hakaneula ei ole hygieeninen, ja ei varmasti terävä vaikka kuinka väittäisit. Lävistysneula tai apteekista injektioneula (on ihan samannäköinen kuin lävistysneula). neulaan voi jopa pujottaa korun ennen reiän tekoa, ja se menee sitten siinä samalla.

ja jos mahdollista osta lävistyspihdit, siinä reikä keskellä joten kun se puristaa, kipua ei välttämättä edes tunnu.

Tietystidesinfiointi ainetta ruikitaan korvaan ja muistetaan puhdistaa ne kädetkin ennen lävistyksen tekoa.

Terveisin : 12 lävistystä ympäri kehoa, itsetehtyinä ja ei tulehtunut yksikään

reiäntekotapoja on juuri niin monta kun on tekijöitäkin. ei se sun tapa ole se ainoa oikea, vaikka miten täällä besserwisserinä pullisteletkin! "osta lävistyspihdit"...hohhoijaa! voihan sitä ostaa vaikka koko lävistäjän arsenaalinkin, autoklaaveineen päivineen. tai vaikkapa paineilmanaulaimen. siis jos siltä tuntuu! paina kokeeksi hakaneula peukkuun ja väitä sen jälkeen että "ei uppoa-tylsä on!"

• ......
        pääsitylsä kirjoitti:

reiäntekotapoja on juuri niin monta kun on tekijöitäkin. ei se sun tapa ole se ainoa oikea, vaikka miten täällä besserwisserinä pullisteletkin! "osta lävistyspihdit"...hohhoijaa! voihan sitä ostaa vaikka koko lävistäjän arsenaalinkin, autoklaaveineen päivineen. tai vaikkapa paineilmanaulaimen. siis jos siltä tuntuu! paina kokeeksi hakaneula peukkuun ja väitä sen jälkeen että "ei uppoa-tylsä on!"

pihdit saa kympillä, joten menepäs ite pullistelemaan muualle. ja ne ei ole kertakäyttötavaraa kuten neulat.

Teinit harrastaa hakaneuloja ja nuppineuloja.

Jos vertaisin hakaneulaa peukaloon ja lävistysneulaa peujaloon, uskaltaisin jopa veikata että lävistysneulalla saattaisi verta roiskahtaa.. hakaneulalla iho menisi vaan rikki... =o HUI (testasin uudella hakaneulalla, pieni piste ja verta tuskin tuli)

Lävistys pihdit auttavat saamaan lävistyksen suoraan. Hakaneulalla joutuu jonkin verran puskemaan että menee läpi, joka voi aiheuttaa vinoon menemisen.

Ps. itselle ei ole kaikista helpoin tehdä hakaneulalla. kokeiltu on, ja SIKSI totean että lävistyspihdit ja lävistysneula kannattaa hankkia.

Tehkää vaan teinit hakaneulalla reikiä, nikkeliallergia-ja tulehdus vaara melkoinen.

• miukuliini =)
        ...... kirjoitti:

pihdit saa kympillä, joten menepäs ite pullistelemaan muualle. ja ne ei ole kertakäyttötavaraa kuten neulat.

Jos vertaisin hakaneulaa peukaloon ja lävistysneulaa peujaloon, uskaltaisin jopa veikata että lävistysneulalla saattaisi verta roiskahtaa.. hakaneulalla iho menisi vaan rikki... =o HUI (testasin uudella hakaneulalla, pieni piste ja verta tuskin tuli)

Lävistys pihdit auttavat saamaan lävistyksen suoraan. Hakaneulalla joutuu jonkin verran puskemaan että menee läpi, joka voi aiheuttaa vinoon menemisen.

Ps. itselle ei ole kaikista helpoin tehdä hakaneulalla. kokeiltu on, ja SIKSI totean että lävistyspihdit ja lävistysneula kannattaa hankkia.

Tehkää vaan teinit hakaneulalla reikiä, nikkeliallergia-ja tulehdus vaara melkoinen.

Olen samaa mieltä että ei kannata tehdä hakaneuloilla.

Hakaneuloissa on paljon epämetalleja, jotka allergioivat. Vaikka se hakaneula ei olisi kuin sekunnin reiässä, menee siitä verenkiertoon, puhdistuskaan ei auta sitä.

Eli jos sinulla on taipumuksia nikkeli allergiaan eli et voi käyttää esim rihkamakoruja. Suosittelen lävistysneulan ostamista . Jos sinulla on aikaa apteekki visiittiin , suosittelen että menet kultasepänliikkeeseen ja otat korvikset siellä (vaikkakin ampumalla tehdyt reiät tulehtuvat tosi helposti). Mieluiten lävistys liikkeeseen, siellä osaavat selittää paremmin ampumisella ja lävistämisellä tehdyt reiät.

Onnea, toivottavasti teet oikean ratkaisun.

• .44 mag
        miukuliini =) kirjoitti:

Olen samaa mieltä että ei kannata tehdä hakaneuloilla.

Hakaneuloissa on paljon epämetalleja, jotka allergioivat. Vaikka se hakaneula ei olisi kuin sekunnin reiässä, menee siitä verenkiertoon, puhdistuskaan ei auta sitä.

Eli jos sinulla on taipumuksia nikkeli allergiaan eli et voi käyttää esim rihkamakoruja. Suosittelen lävistysneulan ostamista . Jos sinulla on aikaa apteekki visiittiin , suosittelen että menet kultasepänliikkeeseen ja otat korvikset siellä (vaikkakin ampumalla tehdyt reiät tulehtuvat tosi helposti). Mieluiten lävistys liikkeeseen, siellä osaavat selittää paremmin ampumisella ja lävistämisellä tehdyt reiät.

Onnea, toivottavasti teet oikean ratkaisun.

Ei se hakaneulan tuikkaus mitään nikkeliä liuota siitä, kunhan neulaa ei jätä päiväkausiksi haavaan. Ampumalla syntynyt reikä parantuu siinä kuin pistohaavakin. Kaikki riippuu siitä miten haavaa hoidetaan.

• Materiaali-anssi
        ...... kirjoitti:

Tiedätkö muuten, arvoisa itsesilävistäjä, mistä materiaalista injektio - ja kanyylineulat tehdään? Entä tiedätkö edelleen, mistä materiaalista hakaneulat tehdään? Entäpä pennington-pihdit?
        Siinä sinulle pohdittavaa...
        Tämä siis ei ollut mikään puolustuspuhe hakaneulojen puolesta.

Nikkelin kosketusekseema syntyy muuten aivan muista syistä, kun mitä väität. Ellet sitten tarkoittanut, että k.o välineet jätetään avohaavan sisään ;)

p.s. Jos sillä mitään väliä ylipäätään on, niin näitä "lävistysneuloja" tai "lävistyspihtejä" ei sinänsä ole olemassakaan...

p.p.s. Ehkäpä yksien korvareikien vuoksi ei kannata mennä moisia pihtejä ja neuloja hankkimaan. Menee vaivalloiseksi, jota juuri aloittaja pelkäsikin.

• ....
        Materiaali-anssi kirjoitti:

Tiedätkö muuten, arvoisa itsesilävistäjä, mistä materiaalista injektio - ja kanyylineulat tehdään? Entä tiedätkö edelleen, mistä materiaalista hakaneulat tehdään? Entäpä pennington-pihdit?
        Siinä sinulle pohdittavaa...
        Tämä siis ei ollut mikään puolustuspuhe hakaneulojen puolesta.

Nikkelin kosketusekseema syntyy muuten aivan muista syistä, kun mitä väität. Ellet sitten tarkoittanut, että k.o välineet jätetään avohaavan sisään ;)

p.s. Jos sillä mitään väliä ylipäätään on, niin näitä "lävistysneuloja" tai "lävistyspihtejä" ei sinänsä ole olemassakaan...

p.p.s. Ehkäpä yksien korvareikien vuoksi ei kannata mennä moisia pihtejä ja neuloja hankkimaan. Menee vaivalloiseksi, jota juuri aloittaja pelkäsikin.

neulat ja pihdit ovat kirurginterästä.

Hakaneulat teräksestä pääosin.

Turha tommosten kirjatietoa lukevien tulla pätemään.
        Et varmaankaan tajunnut pihtien tarkoitusta?

esim. nikkeli allergia syntyy kun verenkiertoon tulee epämetalleja. Oma nikkeli allergia voimistui kun tehtiin ampumalla korvikset.

• Materiaali-anssi
        .... kirjoitti:

neulat ja pihdit ovat kirurginterästä.

Hakaneulat teräksestä pääosin.

Turha tommosten kirjatietoa lukevien tulla pätemään.
        Et varmaankaan tajunnut pihtien tarkoitusta?

esim. nikkeli allergia syntyy kun verenkiertoon tulee epämetalleja. Oma nikkeli allergia voimistui kun tehtiin ampumalla korvikset.

"Kirurginteräs" = ruostumaton teräs. Taidat itse päteä olemattomalla tiedostollasi, kun noin älyttömyyksiä laskettelet ...
        (" Oma nikkeli allergia voimistui kun tehtiin ampumalla korvikset.")
        Anssilla on kirjatiedon lisäksi kokemusta lujasti. Anssi on näiden juttujen kanssa ollut tekemisissä jo silloin, kun "itsensälävistäjä" laski vielä pulkalla mäkeä...

p.s. Voin sen kyllä sanoa suoraankin: nikkelistä ja se allergisoivuudesta et kyllä näytä käsittävän yhtään mitään. Siinä mielessä kirjoituksesi on totaalinen huti...

• ...........
        Materiaali-anssi kirjoitti:

"Kirurginteräs" = ruostumaton teräs. Taidat itse päteä olemattomalla tiedostollasi, kun noin älyttömyyksiä laskettelet ...
        (" Oma nikkeli allergia voimistui kun tehtiin ampumalla korvikset.")
        Anssilla on kirjatiedon lisäksi kokemusta lujasti. Anssi on näiden juttujen kanssa ollut tekemisissä jo silloin, kun "itsensälävistäjä" laski vielä pulkalla mäkeä...

p.s. Voin sen kyllä sanoa suoraankin: nikkelistä ja se allergisoivuudesta et kyllä näytä käsittävän yhtään mitään. Siinä mielessä kirjoituksesi on totaalinen huti...

jollain on tosi kova pätemisen tarve..

mene opiskelemaan lisää..

Sori en ole alle kolmekymppinen kuten sinä... (vai olisiko paremmin kaksikymppinen )

Terveisin : Sain hyvät naurut
        Kirjoita toki lisää

• miksi?

Miksi et pääse liikkeeseen? Ei siinä mene ku pari minuuttia, voihan sen lapsenkin ottaa mukaan jos pakko on. Sitäpaitsi pitäisi sun käydä ostamassa se apteekkineulakin, sama vaiva mutta parempi tulos jos maltat liikkeeseen asti mennä.

• käytössä...

mies sen neulan joutuisi hakemaan..

• KNK erikoislääkäri

studex tuotteissa käytetään siis kirurgista terästä, joka EI SIIS OLE NIKKELIVAPAATA JA AIHEUTTAA PITKÄAIKAISESSA KONTAKTISSA NIKKELIALLERGIAA.
        NIKKELITÖNTÄ RUOSTUMATONTA TERÄSTÄ EI VOI TEHDÄ.
        Tämä on tieteellisesti tutkittu ja todistettu, ns. ensiasennus korut pahimmat, ammutaan ruostumaton teräspiikki nikkelin kera mätänemään korvalehteen ja jätetään vielä takakappale liian kireälle, ettei verenkierto toimi kunnolla

Studexin osalta kts. lainaus sivustolta. Kiinnitä huomio korujen muotoihin (hautovat)
        'Products are manufactured from nickel safe surgical stainless steel'

Lääkärin näkökulmasta seuraava sivusto vastaa OIKEAA lääketieteellistä, ei siis uskomus, MUTU, höpöhöpö uskomuksia
        Suosittelen tutustumaan ao linkkiin
        http://www.wormz.org/riskit.html

• apteekinkannalla

KÄY APTEEKISTA OSTAMASSA LÄVISTYSNEULA... MAKSAA VAIN 25 SNT

• kokeilin itsekkin

pistä siihen ensin jotai kylmää... se tavallaa "puuduttaa" sen....
      sitte otat paksuimman neulan minkä löydät... pistät sen siihen kohtaan ja painat lujaa.... sen tuntee kun se neula menee ihokerrosten läpi...
      sitten kun olet saanut sen läpi... älä ota sitä pois reiästä.. sen pitää olla siinä 2 vk. koska reikä menee umpeen muuten....
      pyörittelet sitä joka päivä nii kyllä saat

• Lävistelen c":

Tein ittelleni just muutama päivä sit toiset lävistykset korviin käyttäen mun ekoja harkka korviksia, ilman mitään jäätä.
      -> Definsion ensin korvalehden & ne korvikset joita käytin, sitten tungin ne vaan läpi korvalehestä. Tottakai se hiukan nipistää aluksi & lopuksi tuntuu polttavalta, mut se menee ohi alle päivässä. Mulla ero tavallisilla & harjoituskorviksilla on se että harkkakorviksissa on terävä pää kuin niissä taviksissa, & mulla on myös ohuempi kuin taviksissa.

• Kirstin

Tässä ohjeet joilla itse olen tekemässä

1.Puuduta korva jäällä
      2. Polta (haka- tai nuppi)neulan pää sytkärillä tai tulitikulla
      3. Desinfioi korvalehti ja neula
      4. Laita kumi korvalehden taakse jotta et satuta korvan vieressä olevaa ihoa
      ja pistä neula korvan läpi.

Paras olisi jos sinulla olis harkkakorvikset...

• Joo eli suosittelen et
      ostatte apteeksita lävistysneulan. (se o myös todella halpa)
      sitte kannattais laittaa harjoituskorvakoru koska...hmm miettikääs ite ;) ♥

• mölh

Mun äiti ei anna mun ottaa vasempaan korvaan toista reikää mutta haluaisin sen niin ajattelin tehdä sen itse mutta mä pelkään sitte tosi paljon, että mulle suututaan ja että se epäonnistuu :( saako alaikäiset käydä ostamassa lävistysneuloja?

• timanttisille!

Käy vaan ottamassa esim. Timanttisilla, siellä mulle pistettiin just alle 10llä. Sanot vaa äidilles että meni jo, sitte ku se sen näkee. Kyllä se siitä leppyy.;)

• Pim ja Pam
        timanttisille! kirjoitti:

Käy vaan ottamassa esim. Timanttisilla, siellä mulle pistettiin just alle 10llä. Sanot vaa äidilles että meni jo, sitte ku se sen näkee. Kyllä se siitä leppyy.;)

Idiootti, ne ampuu sen sielä ja se on väärä tapa! Koskaan ei muutenkaan kannata ottaa mitään ilman vanhempien lupaa.

• Millä tapaa?
        Pim ja Pam kirjoitti:

Idiootti, ne ampuu sen sielä ja se on väärä tapa! Koskaan ei muutenkaan kannata ottaa mitään ilman vanhempien lupaa.

"Idiootti, ne ampuu sen sielä ja se on väärä tapa!"

Mulle on tehty ainakin 5 reikää ampumalla, hengissä ollaan edelleen eikä rei'issä koskaan mitään vikaa. Miten se "väärä tapa" ilmenee?

• kokenut.

lävitysneuloja (injenktio) saa apteekista ja pitää olla jotain 15-16 vuotias että ne voi ostaa:) maksaa alle euron vissiikin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      280
      3496
    2. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      42
      2517
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      84
      2110
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      109
      1953
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      47
      1852
    6. Särkyneelle sydämelle

Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂
      Suhteet
      30
      1630
    7. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      126
      1453
    8. Tulli ja Poliisi HAZMAT-suojauksin varustettuna omakotitaloa tutkimassa.

Todennäköisesti kysymyksessä huumelaboratorio, jossa käsitellään tappavia ja vaarallisia kemikaaleja. Tulli ja poliisi
      Savonlinna
      21
      1183
    9. Oho! Martina Aitolehti uhoaa ex-mies Esko Eerikäiselle: "Sata tonnii, niin..."

Martina Aitolehti pitää ex-miehensä Esko Eerikäisen kanssa Martina & Esko podcastia. Pariskunta on ollut naimisissa ja h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1141
    10. Nainen sä olet

Ihailtava ihminen siinä mielessä että teet miten sydän käskee ja toisaalta taas pidättäydyt kaikesta. Pakenet ja lähest
      Ikävä
      60
      1104
    Aihe