Onko mahdollista hypnotisoida eläin ?
Olen kuullut kaikkea puhuttavaa että ihmisen voi hypnotisoida ja plaa plaa plaa .
Mutta en ole ikinä kuullut puhuttavan siitä , että eläimen voisi hypnotisoida ... Voiko ? Miten ???
Sitten vielä että haluaisin oppia hypnotisoimaan ..
Tiedättekö jotain kirjoja missä kerrotaan MITEN hypnotisoidaan ... Olen lukenut joitain kirjoja , mutta niissä lukee vain että mitä hypnoosi on ja sen vaikutuksia ja jotain ....
Eläin hypnoosi ( ja myös ihmis )
56
2877
Vastaukset
- hypnotosoidaan
...menet vain kohteen luokse ja sanot PIM..olet hypnoosissa
- ja jallua
Erilaisia Aku Ankka -hypnoosin tai para-"psykologi" Jallu Fahlerin 70-luvun oppien tasoisia uskomuksia ja sepittelyjä liikkuu paljonkin hypnologiapiireissä.
- hyp noosi
TV:ssä oli joskus 80-luvulla, kun joku hypnoosi heilutteli sormea kanan edessä ja sitten kun sormen heilutus lakkasi, niin kana pyörtyi.
Itse ihmettelin lähinnä sitä, miten saa kanan tuijottamaan sormea niin pitkään. Mummolan kanat ei koskaan siihen suostunu kun monesti yritin.- myös uskomuksia
Suomenkin maallikkohypnologian parissa on näitä uskomuksia levitelty. Kuvaukseesi ei voi muuta sanoa, kuin katso sirkusta: alllez-hop! Oppiminen = ärsyke-reaktio-palkitseminen.
- itse......
Olen itse hypnotisoinut 2 koiraani ja yhden hevosen. tekniikkana ainoastaan fiksaatio sormen päähän ja sitten sormen lasku alas....ja pim!
Ammattilainen- no bullshit
Maallikkohypnoosin ammattimiesten (hypnosis professional of lay hypnosis) teorioista, voi hyvänen aika... Klassinen ehdollistuminen (Pavlov) tulee tuosta mieleen. Mikään tarinoinnissa ei viittaa tajunnantason tai -tilan muuntumiseen.
Agility-treenaus tuosta nyt tuli mieleen.
Eläinten "psykologiaa" ja kommunikaatiota tutkii etologia. Myös sosiaalipsykologeilta ja psykofysiologeilta löytyy eläinten kommunikaatiota ja käyttäytymistä kuvaavaa tutkimusta. - Kissarakastaja
no bullshit kirjoitti:
Maallikkohypnoosin ammattimiesten (hypnosis professional of lay hypnosis) teorioista, voi hyvänen aika... Klassinen ehdollistuminen (Pavlov) tulee tuosta mieleen. Mikään tarinoinnissa ei viittaa tajunnantason tai -tilan muuntumiseen.
Agility-treenaus tuosta nyt tuli mieleen.
Eläinten "psykologiaa" ja kommunikaatiota tutkii etologia. Myös sosiaalipsykologeilta ja psykofysiologeilta löytyy eläinten kommunikaatiota ja käyttäytymistä kuvaavaa tutkimusta.Ei toiminut kissoihin vaikka yritin sillä sitä minä yritin tavoittaa tai sitten tein sen väärin
- poika.tuntureilta
.....
Kesäkuussa 1967, Lähi-Idän kuuden päivän sodan aikaan, minulla oli pieni laveranssisavotta lähellä Sodankylän kunnan Torvisen kylää. Tällä työmaalla olin varannut nuotiopaikakseni suon keskellä olevan kivikkorakan, josta tuli ei pääsisi missään olosuhteissa ympäristöön leviämään. Kivien välisissä kuopissa oli puhdasta vettä ja yksi rakan kivistä oli iso tasainen kivi, kuin pöytä koskakin, joten pidin tätä kiveä: pöytänäni.
Eräänä aurinkoisena päivänä tulin nuotiopaikalleni päiväkahvin keittoon. Samalla havaitsin, että pöytäkivelleni oli kokoontunut muutamia muurahaisia ilmeisesti leivänmurujen houkuttamina. Näitä muurahaisia aloin kahvin kiehumista odottaessani komentamaan pois kiveltäni, mutta millään tavalla mokomat eivät komenteluuni reagoineet. Korotin ääntäni, mutta turhaan. Lopulta huusin näille muurahaisille, mutta nämä eivät reagoineet millään tavalla, vaan jatkoivat kaikessa rauhassa leivänmurujen etsimistä. Samalla kun pannu nuotiolla kiehui, suutuin tosissani näille uppiniskaisille muurahaisille: "Nyt jos ette justiin lähde, niin kaadan kuumaa vettä niskaanne". Ja välitön seuraus tästä oli, että jokainen muurahainen, kuin yhteisestä käskystä, loikki tasajalkaloikkaa kovalla kiireellä pois kiveltäni.
.........
http://www.aretalogia.com/profeetta/henk.sielunhoito.html- Monty Python
Yhä fantastisempaa tarinaa maallikkohypnologian asiantuntijoilta, nyt aiemmin SHY:ssä toimineelta pohjolan maallikkosaarnaaja-hypnologin sivuilta.
Kun muurahaisten (ei-selkärankaisia) aistiminen, "toiminnanohjaus" ja kommunikaatio perustuu kemiallisiin ym ei-akustisiin ilmiöihin, on ote joko parodiaa, fantastista tarinointia tai osoitus hypnologian tiedontasosta.
SHY-Leksan mukaan ei-selkärankaisiltakin löytyisi kädellisiin, osin muihin nisäkkäisiin, verrattavia tajunnantasoja ja inhimillisia tajunnantilojen muuntumisia ja kykyä ymmärtää verbaalista viestintää. - poika.tuntureilta
Monty Python kirjoitti:
Yhä fantastisempaa tarinaa maallikkohypnologian asiantuntijoilta, nyt aiemmin SHY:ssä toimineelta pohjolan maallikkosaarnaaja-hypnologin sivuilta.
Kun muurahaisten (ei-selkärankaisia) aistiminen, "toiminnanohjaus" ja kommunikaatio perustuu kemiallisiin ym ei-akustisiin ilmiöihin, on ote joko parodiaa, fantastista tarinointia tai osoitus hypnologian tiedontasosta.
SHY-Leksan mukaan ei-selkärankaisiltakin löytyisi kädellisiin, osin muihin nisäkkäisiin, verrattavia tajunnantasoja ja inhimillisia tajunnantilojen muuntumisia ja kykyä ymmärtää verbaalista viestintää.oli kysymys.
Eli muurahaisille on turhaa huutaa ja niitä uhkailla. Niillä ei tietääkseni ole edes kuuloaistia. Kysymys oli VIHAISESTA TUNTEESTA, joka herätti pelon tunteen muurahaisissa ja muurahaiset toimivat sen mukaisesti. Eli telepaattisesta yhteydestä.
Näitä samanlaisia yhteyksiä minulla on ollut koiriin, kaloihin, hirviin, riistalintuihin ym.
http://www.aretalogia.com/hyp/hypnoosi_8.html - Monty Python
poika.tuntureilta kirjoitti:
oli kysymys.
Eli muurahaisille on turhaa huutaa ja niitä uhkailla. Niillä ei tietääkseni ole edes kuuloaistia. Kysymys oli VIHAISESTA TUNTEESTA, joka herätti pelon tunteen muurahaisissa ja muurahaiset toimivat sen mukaisesti. Eli telepaattisesta yhteydestä.
Näitä samanlaisia yhteyksiä minulla on ollut koiriin, kaloihin, hirviin, riistalintuihin ym.
http://www.aretalogia.com/hyp/hypnoosi_8.htmlEli uskotko, ex-SHY-Leksa, hypnoosin olevan telepatiaa vai että sinulla muurahaisille, koirille. ja ristaeläimille ominainen on erityinen telepaattinen kyky? Entä oppi hypnoosin haltioista? Uskotko siihen?
- poika.tuntureilta
Monty Python kirjoitti:
Eli uskotko, ex-SHY-Leksa, hypnoosin olevan telepatiaa vai että sinulla muurahaisille, koirille. ja ristaeläimille ominainen on erityinen telepaattinen kyky? Entä oppi hypnoosin haltioista? Uskotko siihen?
olen pyrkinyt valaisemaan telepaattisten yhteyksien toimintaa ja perusteita.
Eli on olemmassa sellainen henkinen ulottuvuus, jossa koko luomakunta on yhtä kokonaisuutta ja telepaattiset (=kaukotunne) yhteydet perustuvat juuri tähän. Tunteena voi olla viha, pelko, rakkaus, hyvänolontunne jne. johon ympäristö reagoi vastaavalla tavalla. Myös kasvikunta.
Mainittakoon vielä, että intialaisessa uskontofilosofiassa käsite MINÄ ei rajoitu vain ihmiseen itsensä. Se on paljon laajempi ja niinpä intialainen sanoo katseltuaan kedon kukkaa: "Minä olen tuo". Tai taivaalla lentävää lintua: "Minä olen tuo" jne. - Avoin Mieli
olen pyrkinyt valaisemaan telepaattisten yhteyksien toimintaa ja perusteita.
Eli on olemmassa sellainen henkinen ulottuvuus, jossa koko luomakunta on yhtä kokonaisuutta ja telepaattiset (=kaukotunne) yhteydet perustuvat juuri tähän. Tunteena voi olla viha, pelko, rakkaus, hyvänolontunne jne. johon ympäristö reagoi vastaavalla tavalla. Myös kasvikunta.
Mainittakoon vielä, että intialaisessa uskontofilosofiassa käsite MINÄ ei rajoitu vain ihmiseen itsensä. Se on paljon laajempi ja niinpä intialainen sanoo katseltuaan kedon kukkaa: "Minä olen tuo". Tai taivaalla lentävää lintua: "Minä olen tuo" jne.ääretön rajattomuus
ihmisyyden kohtaamisessa
matka Minuuteen
sinä minä hirvikoira kahvikuppi
... kaikessa kaikki..
laajeneva tajunta
hengen voima
yhteys
kaukotunne itä länsi ykseys
- SIKMA
Olen itse myös törmännyt ilmiöön ja jopa lukenut parit ohjeet siitä! Ohjeissa oli aina jonkun sorttista fyysistä manipulointia(rintakehän painamista tms) Tuli lähinnä mieleen lavahypnotisoijien ennen käyttämä tekniikka jossa vaivutettiin transsiin painamalla karotispoukamaa. Siis se että kana kaatuu voi olla yhtä hyvin temppu kuin hypnoosia! Tietysti emme voi tietää mitä kanan 'tajunnassa' tapahtui, mutta eihän ihmistenkään kohdalla kaatuminen ole merkki hypnoosista :D
Ja jos haluat oppia hypnotisoimaan, suosittelen etsimään apua tämän foorumin ulkopuolelta! Täältä saat vain moralisointia. Voin jossain määrin kyllä auttaa jos hieman tarkennat, mitä haluat oppia ja mitä olet lukenut?
[email protected]
-Sikma- moraali
Aivoverenkierron estäminen aiheuttaa pyörtymisen. Muutenkin voi tajunnantasoa (vähän eri juttu kuin tajunnan- tai "tietoisuudentila") eri tavoin vaikuttaa, mutta sitten tullaan lähelle pahoinpitelyepäilyä.
Toki voidaan fantasioida, että para-"psykologi" Jallu Fahlerin joskus plagiaatiksi syytetty teos tai amerikkalaisten hypnologien ajatukset tai SHY:n ja Hypnoosiliiton piirissä kulkeva perimätieto olisivat asiantuntemusta. Tämä pätee sekä "eläinhypnoosiin" kuin ihmisarvoa loukkaavaan manipuloivaan lavahypnoosiinkin.
Olen ihmetellyt, Sikma, kirjoitustesi moraalia ja sen asian oikeutusta, mitä ajat. Miten itse näet eettisen vastuusi? - poika.tuntureilta
tein koirani kanssa pitkiä eräretkiä ja nukuin monet yöt rakotulilla havuvuoteella.
Erämaiden keskellä, pitkinä iltoina ja keskellä pimeyttä juksasin joskus koirani haukkumaan vihaisesti karvat pystyssä siten, että aloin kuuntelemaan tarkkaavaisesti aivan niin kuin jotain kuulisin. Koirani katsoi minua ja kuunteli sekin, mutta ei mitään kuullut ja taas katsoi minua ja kun jatkoin tarpeeksi kauan, lopulta koirani haukkui täyttä päätä karvat pystyssä.
Mitään ei ollut eikä kuulunut, mutta eläytymiseni herätti koirassani mielikuvan liikkuvasta otuksesta tai hiipivästä vaarasta ja koira toimi tämän mielikuvan mukaisesti. - SIKMA
moraali kirjoitti:
Aivoverenkierron estäminen aiheuttaa pyörtymisen. Muutenkin voi tajunnantasoa (vähän eri juttu kuin tajunnan- tai "tietoisuudentila") eri tavoin vaikuttaa, mutta sitten tullaan lähelle pahoinpitelyepäilyä.
Toki voidaan fantasioida, että para-"psykologi" Jallu Fahlerin joskus plagiaatiksi syytetty teos tai amerikkalaisten hypnologien ajatukset tai SHY:n ja Hypnoosiliiton piirissä kulkeva perimätieto olisivat asiantuntemusta. Tämä pätee sekä "eläinhypnoosiin" kuin ihmisarvoa loukkaavaan manipuloivaan lavahypnoosiinkin.
Olen ihmetellyt, Sikma, kirjoitustesi moraalia ja sen asian oikeutusta, mitä ajat. Miten itse näet eettisen vastuusi?Jos verenkierron vapauttaa ennen pyörtymistä, se toimii! Mutta tekniikassa on toki vakavat riskinsä! Sitä en itse käytä enkä opeta! Mainitsin sen vain mahdollisesti liittyvän 'eläinhypnoosiin'
Ja itse en jaksa ajatella mikä on asiantuntemusta ja mikä ei! Ajattelen mieluummin mikä toimii ja mikä ei ja mikä ei!
En ole varma mitä asiaa kuvittelet minun ajavan, mutta olisi kyllä mielenkiintoista kuulla! Itse katson olevani vastuussa omista toimistani ja niin ovat kaikki muutkin!
-Sikma - ja ihmisarvo
SIKMA kirjoitti:
Jos verenkierron vapauttaa ennen pyörtymistä, se toimii! Mutta tekniikassa on toki vakavat riskinsä! Sitä en itse käytä enkä opeta! Mainitsin sen vain mahdollisesti liittyvän 'eläinhypnoosiin'
Ja itse en jaksa ajatella mikä on asiantuntemusta ja mikä ei! Ajattelen mieluummin mikä toimii ja mikä ei ja mikä ei!
En ole varma mitä asiaa kuvittelet minun ajavan, mutta olisi kyllä mielenkiintoista kuulla! Itse katson olevani vastuussa omista toimistani ja niin ovat kaikki muutkin!
-SikmaSikma: "Ja itse en jaksa ajatella mikä on asiantuntemusta ja mikä ei! Ajattelen mieluummin mikä toimii ja mikä ei ja mikä ei!"
- Ehkä asiantuntemuksen moraalia onkin pohtia, miten vanhentunut, virheellinen tai valheellinen info erotellaan kriittisesti koetellusta ja tutkitusta, ajantasaisesta tiedosta.
Sikma: "En ole varma mitä asiaa kuvittelet minun ajavan, mutta olisi kyllä mielenkiintoista kuulla! Itse katson olevani vastuussa omista toimistani ja niin ovat kaikki muutkin!"
- Tunnustat itsekin, että Sinulla on eettinen vastuu seurauksista, jos yrität opettaa erityisen herkille (hypnoosivirtuoosit, ent. somnambulit) riskialttiita transsitekniikoita ties kenelle.
Ajatuksenlukuleikkiä ei leikitä, vaan voit itse kertoa, mitä asiaa ajat. Ja mitä teet ihmisten kanssa? - veljesi tajunnassa
tein koirani kanssa pitkiä eräretkiä ja nukuin monet yöt rakotulilla havuvuoteella.
Erämaiden keskellä, pitkinä iltoina ja keskellä pimeyttä juksasin joskus koirani haukkumaan vihaisesti karvat pystyssä siten, että aloin kuuntelemaan tarkkaavaisesti aivan niin kuin jotain kuulisin. Koirani katsoi minua ja kuunteli sekin, mutta ei mitään kuullut ja taas katsoi minua ja kun jatkoin tarpeeksi kauan, lopulta koirani haukkui täyttä päätä karvat pystyssä.
Mitään ei ollut eikä kuulunut, mutta eläytymiseni herätti koirassani mielikuvan liikkuvasta otuksesta tai hiipivästä vaarasta ja koira toimi tämän mielikuvan mukaisesti.mainiollepa matkalle ihmisyyden erämaihin sanoillasi siivität eikä kirjoitettuja ajatuksiasiakaan profeetan, Näkijän, sivuillasi tarvitsisi nähdä niinkään julisteluina, vaan nimenomaan avaajina ja herättelijöinä vapaaseen ihmisyyteen sillä sinulla kyky saatella matkoille juuri näin, että siinä myös sivujesi lukija samalla tavoin mukana omia polkujaan kulkien, samalla tavoin kysellen ja kyseenalaistellen omaansa ja samalla niitä omien reittiensä lahjoja nähden eikä pyhiinvaelluksilla ihmisyyteen kanssakulkijoita kunnioittaen kohtaava katse ei ole vain sanahelinää vaan juuri sitä, että tällaisilla yhteisillä matkoilla kohtaamisista näkyy esille tulevana se minkä kukin kokee arvokkaana.
veljesi tajunnassa - kriittinen mieli
Ovatko viiteryhmääsi lay hypnotist- ja stagehypnotistpiirit laillistamattomine "terapeutteineen", fantastisine diploomeineen ja 1800-luvun tietoineen ihmisen neurokognitiivisista ja vuorovaikutusprosseista?
Tiedeyhteisöjen ja ammattipätevien, "oikeitten", terapeuttien kansainväliset järjestöt ISH, ja ESH ovat selväsanaisesti tuominneet lavahypnoosin ja kieltävät sen jäseniltään, laillisilta ammattilaisilta. Syy on selvä: dokumentaatio haitoista ja väärinkäytöksistä on selvää ja pitkäaikaista
Monissa sivistysmaissa showhypnoosi on joko kiellettyä tai luvanvaraista.
Lavahypnoosi voi olla vaarallista hypnoosiherkille (ns. hypnoosivirtuooseille eli ennen somnanbuleille) tai sairaille tai haavoittuvassa elämäntilanteessa oleville.
Suomessa ongelmat ovat olleet esillä mm. lääninlääkärin emer Jääskeläisen ym artikkelissa 2006 ja Kallion ym oppikirjassa 2004. - nopeasti oppinut
Muutama viikko sitten vielä kaipailit täällä apua hypnotisoinnin taidoissa, ja nyt tarjoat jo itse omaa apuasi.
- SIKMA
nopeasti oppinut kirjoitti:
Muutama viikko sitten vielä kaipailit täällä apua hypnotisoinnin taidoissa, ja nyt tarjoat jo itse omaa apuasi.
1. Muutama viikko sitten yritin herättää rakentavaa keskustelua ja kokemusten vaihtoa! En kerjännyt ohjeita!
2. Olen luvannut halukkaille suomennostani Dave Elmanin induktion skriptistä, siihen ei kauhean oppinut edes tarvitse olla!
3. Hypnoosi ilmiönä ei ole niin monimutkainen että sen alkeita tarvitsisi opetella montaa vuotta! Tärkeämpää on että ymmärtää mistä siinä on kyse!
-Sikma - Davea
SIKMA kirjoitti:
1. Muutama viikko sitten yritin herättää rakentavaa keskustelua ja kokemusten vaihtoa! En kerjännyt ohjeita!
2. Olen luvannut halukkaille suomennostani Dave Elmanin induktion skriptistä, siihen ei kauhean oppinut edes tarvitse olla!
3. Hypnoosi ilmiönä ei ole niin monimutkainen että sen alkeita tarvitsisi opetella montaa vuotta! Tärkeämpää on että ymmärtää mistä siinä on kyse!
-SikmaPaljonko pyydät? Olen kiinnostunut.
- SIKMA
Davea kirjoitti:
Paljonko pyydät? Olen kiinnostunut.
Olen suomentanut löytämistäni Elmanin induktion skripteistä parhaiten itselläni toimivan. Kyseessä on siis vain suomen kielinen hypnoosi-induktioteksti! Ja halukkaat saavat sen ilmaiseksi! Teksti on netissä englanniksi ja olen sen parhaani mukaan kääntänyt!
[email protected]
-Sikma - kiertohäiriöitä???
SIKMA kirjoitti:
Jos verenkierron vapauttaa ennen pyörtymistä, se toimii! Mutta tekniikassa on toki vakavat riskinsä! Sitä en itse käytä enkä opeta! Mainitsin sen vain mahdollisesti liittyvän 'eläinhypnoosiin'
-SikmaSikma: "Jos verenkierron vapauttaa ennen pyörtymistä, se toimii! Mutta tekniikassa on toki vakavat riskinsä! Sitä en itse käytä enkä opeta!"
- On hyvä että et yritä estää aivoverenkiertoa, sillä karotisvaltimon ja -hermon manipuloinnista voi seurata vakavia, usein toki ohimeneviä, haittoja: pyörtymistä, rytmihäiriöitä, puhevaikeuksia, sekavuutta, kenties lähtee proppujakin liikkeelle, mustelmia, hermokipua, ruhjeita, käheytymistä.
Koska kerrot liikkuvasi alan miesten piireissä, niin tiedätkö käytettävtkö lavahypnotisoijat Suomessa aivoverenkierron estämistä? - kovin kiinnostavaa
SIKMA kirjoitti:
-SikmaSikma: "Hypnoosi ilmiönä ei ole niin monimutkainen että sen alkeita tarvitsisi opetella montaa vuotta! Tärkeämpää on että ymmärtää mistä siinä on kyse!"
- Nii-inpä, mielenkiintoisen riski- ja vastuunäkemyksesi valossa voisitko kommentoida tässä yhteydessä lava- ym maallikkohypnoosin riskejä, psyykkisiä ja fyysisiä.
Sikma: "Jos verenkierron vapauttaa ennen pyörtymistä, se toimii! Mutta tekniikassa on toki vakavat riskinsä! Sitä en itse käytä enkä opeta!"
- On hyvä, että et yritä estää aivoverenkiertoa etkä opeta sellaista tekniikkaa, sillä karotisvaltimon ja -hermon manipuloinnista voi seurata vakavia, usein toki ohimeneviä, haittoja: pyörtymistä, rytmihäiriöitä, puhevaikeuksia, sekavuutta, kenties lähtee proppujakin liikkeelle, mustelmia, hermokipua, ruhjeita, käheytymistä.
Koska kerrot liikkuvasi alan miesten piireissä, niin tiedätkö käytettävtkö lavahypnotisoijat Suomessa aivoverenkierron estämistä? - tärkeää
SIKMA kirjoitti:
Olen suomentanut löytämistäni Elmanin induktion skripteistä parhaiten itselläni toimivan. Kyseessä on siis vain suomen kielinen hypnoosi-induktioteksti! Ja halukkaat saavat sen ilmaiseksi! Teksti on netissä englanniksi ja olen sen parhaani mukaan kääntänyt!
[email protected]
-SikmaEhtisitkö, Sikma, vielä kommentoida tätä jo esitettyä tiedustelua, kiitos!
"Ovatko viiteryhmääsi lay hypnotist- ja stagehypnotistpiirit laillistamattomine "terapeutteineen", fantastisine diploomeineen ja 1800-luvun tietoineen ihmisen neurokognitiivisista ja vuorovaikutusprosseista?
Tiedeyhteisöjen ja ammattipätevien, "oikeitten", terapeuttien kansainväliset järjestöt ISH, ja ESH ovat selväsanaisesti tuominneet lavahypnoosin ja kieltävät sen jäseniltään, laillisilta ammattilaisilta. Syy on selvä: dokumentaatio haitoista ja väärinkäytöksistä on selvää ja pitkäaikaista
Lavahypnoosi voi olla vaarallista hypnoosiherkille (ns. hypnoosivirtuooseille eli ennen somnanbuleille) tai sairaille tai haavoittuvassa elämäntilanteessa oleville.
Suomessa ongelmat ovat olleet esillä mm. lääninlääkärin emer Jääskeläisen ym artikkelissa 2006 ja Kallion ym oppikirjassa 2004." - SIKMA
tärkeää kirjoitti:
Ehtisitkö, Sikma, vielä kommentoida tätä jo esitettyä tiedustelua, kiitos!
"Ovatko viiteryhmääsi lay hypnotist- ja stagehypnotistpiirit laillistamattomine "terapeutteineen", fantastisine diploomeineen ja 1800-luvun tietoineen ihmisen neurokognitiivisista ja vuorovaikutusprosseista?
Suomessa ongelmat ovat olleet esillä mm. lääninlääkärin emer Jääskeläisen ym artikkelissa 2006 ja Kallion ym oppikirjassa 2004."Viiteryhmään kuuluu lavahypnotisoijia, mutta vastuullisia sellaisia! Ja samaiset hypnotisoijat ovat myös täysin laillistettuja hypnoterapeutteja! Ehkeivät ISHn tai ESHn jäseniä, mutta jäsenyys tuskin kuuluu laillisen hypnoterapeutin määritelmään!
Ja olkoonkin joissain maissa kiellettyä, Suomessa lavahypnoosi on sallittua!
Ja en löytänyt mistään lähteitä jota mainitsit. Olisiko jotain helpommin saatavaa?
-Sikma - iipåi
SIKMA kirjoitti:
-SikmaMoni on asia on HELPPO JA NOPEA OPPIA. Netistä löytyy vaikka pomminteko-ohjeet, mutta ohjaisitko silti kenet tahansa pommin rakentamiseen?
Kysymys on moralisoiva ja retorinen, mutta ehkä voisit "visualisoida", mitä kaikkea ja mihin kaikkeen lavahypnotisoijien temppuja ja herkkiä yksilöitä transsitiloihin ohjaavia menetelmiä voidaan käyttää.
Entä lava- ja maallikkohypnoosin arvaamattomat komplikaatiot sairaille, somnambuleille ja psykoosialttiille? Niistähän on järkyttävää tietoa jo vaikka kuinka. Miten suhteutat niihin viestittelysi tällä foorumilla?
Kieltäminen ja sumutus eivät auta pitkälle. - SIKMA
kovin kiinnostavaa kirjoitti:
Sikma: "Hypnoosi ilmiönä ei ole niin monimutkainen että sen alkeita tarvitsisi opetella montaa vuotta! Tärkeämpää on että ymmärtää mistä siinä on kyse!"
- Nii-inpä, mielenkiintoisen riski- ja vastuunäkemyksesi valossa voisitko kommentoida tässä yhteydessä lava- ym maallikkohypnoosin riskejä, psyykkisiä ja fyysisiä.
Sikma: "Jos verenkierron vapauttaa ennen pyörtymistä, se toimii! Mutta tekniikassa on toki vakavat riskinsä! Sitä en itse käytä enkä opeta!"
- On hyvä, että et yritä estää aivoverenkiertoa etkä opeta sellaista tekniikkaa, sillä karotisvaltimon ja -hermon manipuloinnista voi seurata vakavia, usein toki ohimeneviä, haittoja: pyörtymistä, rytmihäiriöitä, puhevaikeuksia, sekavuutta, kenties lähtee proppujakin liikkeelle, mustelmia, hermokipua, ruhjeita, käheytymistä.
Koska kerrot liikkuvasi alan miesten piireissä, niin tiedätkö käytettävtkö lavahypnotisoijat Suomessa aivoverenkierron estämistä?Tietääkseni karotispoukaman painamista ei nykyään kukaan käytä! Mutta historiassa sitä on jopa opetettu lavahypnotisoijien keskuudessa! Mainitsin sen siis vain viitteenä eläinhypnoosiin. On mahdollista että hypnotistien tempuissa joissa vakuutellaan eläinhypnoosin puolesta on mukana myös samantapaisia fyysisiä manipulointimenetelmiä.
Lavahypnoosin riskejä en voine kommentoida, koska kukaan ei ole niistä konkreettisesti kertonut ja monet jopa sanovat sen olevan puppupuhetta!
-Sikma - SIKMA
iipåi kirjoitti:
Moni on asia on HELPPO JA NOPEA OPPIA. Netistä löytyy vaikka pomminteko-ohjeet, mutta ohjaisitko silti kenet tahansa pommin rakentamiseen?
Kysymys on moralisoiva ja retorinen, mutta ehkä voisit "visualisoida", mitä kaikkea ja mihin kaikkeen lavahypnotisoijien temppuja ja herkkiä yksilöitä transsitiloihin ohjaavia menetelmiä voidaan käyttää.
Entä lava- ja maallikkohypnoosin arvaamattomat komplikaatiot sairaille, somnambuleille ja psykoosialttiille? Niistähän on järkyttävää tietoa jo vaikka kuinka. Miten suhteutat niihin viestittelysi tällä foorumilla?
Kieltäminen ja sumutus eivät auta pitkälle.Netistä saa ohjeet kaikkeen, joten miksi sitten mitään salailemaan? Eikö olisi parempi järjestää valistavaa opetusta kuin tehdä asiasta mystiikkaa?
Kieltäminen ja sumutus eivät tosiaan auta pitkälle! Joten missä on tämä kaikki järkyttävä tieto? En ole löytänyt muuta kuin varoittelua ainoana perusteena että 'se on vaarallista'
-Sikma - koiranhoitaja
SIKMA kirjoitti:
Viiteryhmään kuuluu lavahypnotisoijia, mutta vastuullisia sellaisia! Ja samaiset hypnotisoijat ovat myös täysin laillistettuja hypnoterapeutteja! Ehkeivät ISHn tai ESHn jäseniä, mutta jäsenyys tuskin kuuluu laillisen hypnoterapeutin määritelmään!
Ja olkoonkin joissain maissa kiellettyä, Suomessa lavahypnoosi on sallittua!
Ja en löytänyt mistään lähteitä jota mainitsit. Olisiko jotain helpommin saatavaa?
-SikmaJoko on tiedoissa puutteita tai sitten ei ole otettu selvää luotettavista lähteistä. "Terapeuttina" esiintyminen ilman laillisia ammattipätevyyksiä on yksi 'lay hypnosis' -skenen lieveongelmista. Siinä missä lavahypnoosin riskialttiit temput, epäpätevän hypnoosin käytön haittojen kieltäminen tai väitteet, että hypnoositila sinänsä olisi hoitomuoto.
http://www.ish-web.org/page.php
Vermetten, MD, pätevyyksistä: "Often the question of lay hypnosis is asked: this is a difficult one, because any-one can hypnotize -- it is all in the subject, after all, not in the hypnotist. You can't prevent people from hypnotizing each other at cocktail parties and night-club shows. But lay hypnotists have no business be treating patients. Martin Orne taught a good rule: 'if a person is not professionally qualified to treat something without hypnosis, then they’re not qualified to treat something with hypnosis, either. First you look for that professional certificate on the wall -- physician, dentist, clinical psychologist, or whatever. Then you look for the certificate of hypnosis'."
http://www.abanet.org/publiced/insights/humor/lawyers.html
USA:n lakimiesliitto tri Kissan terapeuttipätevyyksistä. - ja kieltäminen
SIKMA kirjoitti:
Netistä saa ohjeet kaikkeen, joten miksi sitten mitään salailemaan? Eikö olisi parempi järjestää valistavaa opetusta kuin tehdä asiasta mystiikkaa?
Kieltäminen ja sumutus eivät tosiaan auta pitkälle! Joten missä on tämä kaikki järkyttävä tieto? En ole löytänyt muuta kuin varoittelua ainoana perusteena että 'se on vaarallista'
-SikmaKiellätkö siis erityisen hypnoosiherkkien yksilöiden (ent. somnambulien, nyk. hypnoosivirtuoosien), sairaiden ja psykoosialttiiden olemassaolonkin?
Ja miten oletkaan kantanut vastuusi "valistavasta opetuksestasi" koskien epäpätevää hypnoosin käyttöä ja tekniikoiden opetusta kenties ihmisarvoa alentaviin showpyrkimyksiin? - nytkö suojeltu?
SIKMA kirjoitti:
Tietääkseni karotispoukaman painamista ei nykyään kukaan käytä! Mutta historiassa sitä on jopa opetettu lavahypnotisoijien keskuudessa! Mainitsin sen siis vain viitteenä eläinhypnoosiin. On mahdollista että hypnotistien tempuissa joissa vakuutellaan eläinhypnoosin puolesta on mukana myös samantapaisia fyysisiä manipulointimenetelmiä.
Lavahypnoosin riskejä en voine kommentoida, koska kukaan ei ole niistä konkreettisesti kertonut ja monet jopa sanovat sen olevan puppupuhetta!
-SikmaRauhoittavaa kuulla, että karotispoukaman rusikoimista ei nykyään käytetä Suomen lava- ja maallikkohypnologien piirissä.
Ajatustenlukua ei nyt tarvita, vaan jokainen voi tehdä päätelmänsä täkäläisen hypnotismin yhden sektorin arvomaailmasta ja opeista näitten "opetustarjousten" ja "opetuspyyntöjen" pohjalta.
Kansainvälisiä kriittiseen tutkimukseen ja luotettavaan kokemukseen pohjaavia lähteitä löytyy onneksi, myös 'lay and stage hypnosis' -kentästä. - vikaa...
ja kieltäminen kirjoitti:
Kiellätkö siis erityisen hypnoosiherkkien yksilöiden (ent. somnambulien, nyk. hypnoosivirtuoosien), sairaiden ja psykoosialttiiden olemassaolonkin?
Ja miten oletkaan kantanut vastuusi "valistavasta opetuksestasi" koskien epäpätevää hypnoosin käyttöä ja tekniikoiden opetusta kenties ihmisarvoa alentaviin showpyrkimyksiin?viihehypnoosissa on...minusta se on hyvin hauskaa...lisää sellaista vaan...
- klklk
koiranhoitaja kirjoitti:
Joko on tiedoissa puutteita tai sitten ei ole otettu selvää luotettavista lähteistä. "Terapeuttina" esiintyminen ilman laillisia ammattipätevyyksiä on yksi 'lay hypnosis' -skenen lieveongelmista. Siinä missä lavahypnoosin riskialttiit temput, epäpätevän hypnoosin käytön haittojen kieltäminen tai väitteet, että hypnoositila sinänsä olisi hoitomuoto.
http://www.ish-web.org/page.php
Vermetten, MD, pätevyyksistä: "Often the question of lay hypnosis is asked: this is a difficult one, because any-one can hypnotize -- it is all in the subject, after all, not in the hypnotist. You can't prevent people from hypnotizing each other at cocktail parties and night-club shows. But lay hypnotists have no business be treating patients. Martin Orne taught a good rule: 'if a person is not professionally qualified to treat something without hypnosis, then they’re not qualified to treat something with hypnosis, either. First you look for that professional certificate on the wall -- physician, dentist, clinical psychologist, or whatever. Then you look for the certificate of hypnosis'."
http://www.abanet.org/publiced/insights/humor/lawyers.html
USA:n lakimiesliitto tri Kissan terapeuttipätevyyksistä.American Bar Association
" #2 Case of the Cat's Credentials
Zoe D. Katze has an impressive-looking set of credentials—Ph.D., C. Ht., DAPA. She has been board certified by three major hypnotherapy associations and holds diplomate status in the American Psychotherapy Association.
Not bad for a 6-year-old house cat. And not even a pedigreed one at that.
But Zoe's not just any cat. She's a Philadelphia psychologist's cat. He had a point that he had been wanting to make about the proliferation of bogus credentialing organizations over the past 10 or 20 years.
So he decided to credential his cat.
To do so, he first had to get Zoe some credit, which turned out to be the hardest part of the process. The credit card company's agent initially asked for her Social Security number, her owner says, but cheerfully relented when the owner told him it wasn't readily available. Zoe was then added to the owner's account as an authorized user.
To get Zoe her first credential, the owner simply filled out an application for certification on a lay hypnosis association's Web site and charged the fee to his credit card under Zoe's name. Since most lay hypnosis associations have reciprocity agreements, he says, it was a snap getting Zoe board-certified by two other credentialing organizations.
The owner then decided to go for the gold: diplomate status in the American Psychotherapy Association (APA), which, according to its own promotional literature, "is limited to a select group of professionals who, by virtue of their extensive training and expertise, have demonstrated their outstanding abilities in regard to their specialty."
The APA is affiliated with the American College of Forensic Examiners. To its credit, the APA requested a copy of Zoe's résumé before it would issue her any credentials, the owner says. So he made one up. And it's a real doozy.
The name itself is the first clue as to Zoe's true identity. In German, Zoe Die Katze translates to "Zoe the Cat." And the owner didn't stop there. He listed a previous job with the St. Felix (as in Felix the Cat) Home for Children. And he gave her a consulting position with the Tacayllaermi Friends School, the first name of which is "I'm really a cat" spelled backward.
That's where it might have ended. The owner says he had no intention of publicizing the matter further. But when his cat started getting a lot of e-mail, he felt obliged to answer. When a reporter for a major magazine requested an interview with Zoe for a story on the use of hypnosis during childbirth, however, the owner decided it was time to let the cat out of the bag.
The APA's executive advisory board chair says the association has a system of checks and balances in place to prevent something like this from happening. "I'm not exactly sure how it happened," he admitted. "But the truth is, this one just slipped right through the cracks."
Zoe's credentials have since been revoked. And the association has taken steps to tighten its credentialing procedures. "We don't want anything like this to ever happen again," says the chair.
Zoe's unmasking has already made some people very angry. The credit card company that issued the credit card that the owner used to get Zoe's credentials is investigating a report of credit card fraud against the two. The report lists the training director of the International Medical and Dental Hypnotherapy Association, one of the three organizations that issued Zoe credentials, as the source of the complaint.
But the owner hopes the episode will inspire others to demand changes in the way some credentialing is done: "Limiting a credential to Homo sapiens would be a good start."
Source: Mark Hansen, "See the Cat? See the Credentials? Psychologist's Scam Gets His Pet 'Board-Certified,'" in ABA Journal Ereport (October 25, 2002)." - ollenkaan
vikaa... kirjoitti:
viihehypnoosissa on...minusta se on hyvin hauskaa...lisää sellaista vaan...
Katsoin 2 jaksoa noista jimin sowhypnooseista. Eivät viihdyttäneet, minusta kyse oli sensaatiohakuisesta eksploitaatioviihteestä.
- että olet
ollenkaan kirjoitti:
Katsoin 2 jaksoa noista jimin sowhypnooseista. Eivät viihdyttäneet, minusta kyse oli sensaatiohakuisesta eksploitaatioviihteestä.
totinen torvensoittaja... huumoria maailmaan, niin menee paremmin
- sen yhteys?
että olet kirjoitti:
totinen torvensoittaja... huumoria maailmaan, niin menee paremmin
Et sitten, suggeri, pystynyt hillitsemään reaktiotasi. Nälväisysi asiayhteys ja kohteen valinta kertoo jotakin arvoista. Voi valita kenen ja minkä puolella on. Ja mitä asiaa huumorillaan ajaa.
- on eläimen
hypnotisoinnissa. Onko tarkoitus antaa eläimelle itsetuntoa vahvistavia suggestioita, vai hoitaa jotain fobiaa? Kyllähän hypnoosi itse tilanakin on terveyttä edistämä mutta kyllä hypnoosissa on tärkeintä mitä sen aikana tehdään. Hypnoosiin vaivuttamisen voi todellakin oppia nopeastikin. vaativampaa on oppia hyödyntämään sitä tilaa.
- Sinulla!
Hyvät kysymyksesi osoittavat taas kerran näissä maallikkohypnoosipiireissä leviävien käsitysten huvittavuuden ja virheellisyyden.
- SIKMA
En ole koskaan kuullut kenenkään vielä hypnotisoineen eläintä terapiatarkoituksessa! "Eläinhypnoosi" on ennemminkin showhypnotisoijien käyttämä temppu jolla yhä pönkitetään hypnotisoijan vallan mahtavuutta! Nyt siis huomataan että ei ole kyse siitä onko eläin hypnoosissa vaan siitä, uskooko yleisö niiden olevan!
Monet showhypnotisoijat käyttävät myös mentalismia tai jotain muuta temppuihin perustuvaa menetelmää tehdäkseen showsta entistä kiinnostavamman. Ja ihan oikein niin! Show hypnoosin tarkoitus on luoda hyvä show ja viihdyttää!
-Sikma - Juha Mäkinen
SIKMA kirjoitti:
En ole koskaan kuullut kenenkään vielä hypnotisoineen eläintä terapiatarkoituksessa! "Eläinhypnoosi" on ennemminkin showhypnotisoijien käyttämä temppu jolla yhä pönkitetään hypnotisoijan vallan mahtavuutta! Nyt siis huomataan että ei ole kyse siitä onko eläin hypnoosissa vaan siitä, uskooko yleisö niiden olevan!
Monet showhypnotisoijat käyttävät myös mentalismia tai jotain muuta temppuihin perustuvaa menetelmää tehdäkseen showsta entistä kiinnostavamman. Ja ihan oikein niin! Show hypnoosin tarkoitus on luoda hyvä show ja viihdyttää!
-SikmaOlen opiskellut hypnoosia Suomalaisen hypnotisoijan kursseilla ja yksityisoppilaana. Alan tänä kesänä pitämään hypnoosinäytöksiä ympäri Suomea. En näkisi mitään vaikeutta eläinten hypnotisoimiseen. Eräs ulkomaalainen hypnotisoija käyttää koiraa showssaan
http://www.hypnodog.co.uk :) - SIKMA
Juha Mäkinen kirjoitti:
Olen opiskellut hypnoosia Suomalaisen hypnotisoijan kursseilla ja yksityisoppilaana. Alan tänä kesänä pitämään hypnoosinäytöksiä ympäri Suomea. En näkisi mitään vaikeutta eläinten hypnotisoimiseen. Eräs ulkomaalainen hypnotisoija käyttää koiraa showssaan
http://www.hypnodog.co.uk :)Kuulostaa mielenkiintoiselta! Kertoisitko vähän lisää? Mitä hypnoosi eläimellä tarkoittaa? Eläimillä on kuitenkin rajoittuneet lahjat sanalliseen kommunikaatioon. Miten hypnoosi ilmenee eläimellä ja mitä sillä voi eläimessä saada aikaan?
-Sikma - kuules
Juha Mäkinen kirjoitti:
Olen opiskellut hypnoosia Suomalaisen hypnotisoijan kursseilla ja yksityisoppilaana. Alan tänä kesänä pitämään hypnoosinäytöksiä ympäri Suomea. En näkisi mitään vaikeutta eläinten hypnotisoimiseen. Eräs ulkomaalainen hypnotisoija käyttää koiraa showssaan
http://www.hypnodog.co.uk :)ei kait kyseisellä sivulla ole viruksia. katsos tänne on joskus laitettu linkkejä, jotka sisältävät viruksia ja ip kaappareita...Minä en ainaskaan avaa kyseistä linkkiä...ja eläimiä ei voida hypnotisoida...siten mitä hypnoosilla tarkoitetaan....
Suggeri - kaikenkarvaiset ystäväy
SIKMA kirjoitti:
Kuulostaa mielenkiintoiselta! Kertoisitko vähän lisää? Mitä hypnoosi eläimellä tarkoittaa? Eläimillä on kuitenkin rajoittuneet lahjat sanalliseen kommunikaatioon. Miten hypnoosi ilmenee eläimellä ja mitä sillä voi eläimessä saada aikaan?
-SikmaSikma, joka on perehtynyt erilaisen "valistuksen" seuraamuksiin "valistetuille" ja näiden edelleen "valistamille", jatkaa peliään.
Kyllä ihmistä voida hypnotiseerata ei-sanallisestikin.
Olet kylläkin oikeilla jäljillä, mutta useilla eläinlajeillä on jonkinlaista kielikykyä sanalliseen tai ei-sanalliseen viestintään. Korkeimmillakin kädellisilläkin vastavuoroisuus, itserefleksiivisyys ja ei-tilannesidonnaisuus on kuitenkin vähäistä.
Eläinten "tietoisuuden", joka voisi muuntua, laatukin on vähän niin ja näin: peilitestistäkään eivät eläimet selviä. - stylo
SIKMA kirjoitti:
-SikmaSikma, vaihtuivatko tyylisi ja roolisi palstalla äkillisesti? Etkö suhtaudukaan tuohon showhypnoosiin ja alan "valistustoiminnan" seuraamuksiin täysin varauksettomasti?
Asiasta toiseen, miten suhtaudut puoskarilaki keskusteluun? Onko sinulla sen suhteen tarpeita?
Sikma: ""Eläinhypnoosi" on ennemminkin showhypnotisoijien käyttämä temppu jolla yhä pönkitetään hypnotisoijan vallan mahtavuutta! Nyt siis huomataan että ei ole kyse siitä onko eläin hypnoosissa vaan siitä, uskooko yleisö niiden olevan!" - SIKMA
kaikenkarvaiset ystäväy kirjoitti:
Sikma, joka on perehtynyt erilaisen "valistuksen" seuraamuksiin "valistetuille" ja näiden edelleen "valistamille", jatkaa peliään.
Kyllä ihmistä voida hypnotiseerata ei-sanallisestikin.
Olet kylläkin oikeilla jäljillä, mutta useilla eläinlajeillä on jonkinlaista kielikykyä sanalliseen tai ei-sanalliseen viestintään. Korkeimmillakin kädellisilläkin vastavuoroisuus, itserefleksiivisyys ja ei-tilannesidonnaisuus on kuitenkin vähäistä.
Eläinten "tietoisuuden", joka voisi muuntua, laatukin on vähän niin ja näin: peilitestistäkään eivät eläimet selviä.Tiedän kyllä nonverbaaleista induktioista! Mutta se ei ollut kysymykseni ydin! Tarkoitin: mihin eläinten hypnotisoimista käytetään ja on yritetty käyttää!
Jos yritettäisiin kerrankin nähdä se mitä joku yrittää ilmaista, eikä se mistä yksityiskohdita tällä kertaa voisi väittää vastaan :D Ei millään pahalla, mutta aika alkeellista kommunikointia!
-Sikma - SIKMA
stylo kirjoitti:
Sikma, vaihtuivatko tyylisi ja roolisi palstalla äkillisesti? Etkö suhtaudukaan tuohon showhypnoosiin ja alan "valistustoiminnan" seuraamuksiin täysin varauksettomasti?
Asiasta toiseen, miten suhtaudut puoskarilaki keskusteluun? Onko sinulla sen suhteen tarpeita?
Sikma: ""Eläinhypnoosi" on ennemminkin showhypnotisoijien käyttämä temppu jolla yhä pönkitetään hypnotisoijan vallan mahtavuutta! Nyt siis huomataan että ei ole kyse siitä onko eläin hypnoosissa vaan siitä, uskooko yleisö niiden olevan!"En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat roolivaihdoksella? Mutta kerro ihmeessä! Olen sitä mieltä että showhypnoosi on liian vähän arvostettu viihteenlaji.
En ole puoskarilain kannalla, mutta uskon että sitä ei suomi24:n keskustelupalstoilla ratkaista! Ja oli miten oli, hypnoosia ei voi kieltää! Voi vaan kieltää että ilmiöstä käytetään hypnoosi-nimitystä ja että järjestetään maksullista hoitoa!
-Sikma - ja argumenttisi
SIKMA kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat roolivaihdoksella? Mutta kerro ihmeessä! Olen sitä mieltä että showhypnoosi on liian vähän arvostettu viihteenlaji.
En ole puoskarilain kannalla, mutta uskon että sitä ei suomi24:n keskustelupalstoilla ratkaista! Ja oli miten oli, hypnoosia ei voi kieltää! Voi vaan kieltää että ilmiöstä käytetään hypnoosi-nimitystä ja että järjestetään maksullista hoitoa!
-SikmaSikma: "Ja oli miten oli, hypnoosia ei voi kieltää! Voi vaan kieltää että ilmiöstä käytetään hypnoosi-nimitystä ja että järjestetään maksullista hoitoa!"
- Olkiukoksi kutsutaan tällaista argumentointia. Kukaanhan ei ole esittänyt hypnoosin "kieltämistä". Jokainen omilla aivoillaan ajatteleva osaa koodata piilosuggestiivisen merkityksen viesteissäsi. - eivät useimmat
SIKMA kirjoitti:
Tiedän kyllä nonverbaaleista induktioista! Mutta se ei ollut kysymykseni ydin! Tarkoitin: mihin eläinten hypnotisoimista käytetään ja on yritetty käyttää!
Jos yritettäisiin kerrankin nähdä se mitä joku yrittää ilmaista, eikä se mistä yksityiskohdita tällä kertaa voisi väittää vastaan :D Ei millään pahalla, mutta aika alkeellista kommunikointia!
-SikmaKorkeampia kädellisiä (kenties) lukuunottamatta tietoisuuden tilan ja sisällön muuntaminen nonverbaalisessa tai verbaalisessa vuorovaikutuksessa ei onnistu. Kuvatut ilmiöt kertovat vain eläinten oppimisesta ja ihminen-eläin -vuorovaikutuksesta.
Siis: tällä hetkellä kehittyneimmistäkin kädellisista voi hypnoositilaa päätellä ja todentaa vain ihmisellä. Tulevaisuudessa voi löytyä vastaavia neuraalisia vasteita kenties muillakin eläimillä, mutta tuskin hypnoosirituaaliin liittyen.
"Eläinhypnoosi" kertoo ehkä myös inhimillisestä kyvystä projektioon.
"Alkeellista" ei ole, jos kiinnittää huomiota siihen, miten ignoroit huomiot villien ja avointen
hypnoosiopetusten seuraamuksista ja miten jätät moraalisen vastuun huomioimatta. - SIKMA
ja argumenttisi kirjoitti:
Sikma: "Ja oli miten oli, hypnoosia ei voi kieltää! Voi vaan kieltää että ilmiöstä käytetään hypnoosi-nimitystä ja että järjestetään maksullista hoitoa!"
- Olkiukoksi kutsutaan tällaista argumentointia. Kukaanhan ei ole esittänyt hypnoosin "kieltämistä". Jokainen omilla aivoillaan ajatteleva osaa koodata piilosuggestiivisen merkityksen viesteissäsi.Kiitos vaan, arvon olkiukko :D Puhutaan puoskarilain ajamisesta ja puoskarilaki kieltäisi hypnoosin harjoittamisen ammattina suurelta joukolta ihmisiä(myös päteviä)!
-Sikma - sekaisin?
SIKMA kirjoitti:
Kiitos vaan, arvon olkiukko :D Puhutaan puoskarilain ajamisesta ja puoskarilaki kieltäisi hypnoosin harjoittamisen ammattina suurelta joukolta ihmisiä(myös päteviä)!
-SikmaTri Sikman lay hypnosis-agenda paljastui: "puoskarilaki kieltäisi hypnoosin harjoittamisen ammattina suurelta joukolta ihmisiä(myös päteviä)!"
- Hypnoositilan soveltaminen EI ole erillinen hoito- tai kasvastusmuoto eikä erillinen ammattiala. Jokainen soveltakoon sitä oman ammattinsa ja sen laillisten vastuiden puitteissa. Puoskarilaki tulee, tri Sikma, antamaan välineet puuttua terveydelle vaaralliseen tai kuluttajaa huijaavaan toimintaan ja suojelemaan potilaita epäpäteviltä eri peitetemrmien alla puuhailevilta terapoijilta.
Sinun pätevyyttäsi voi arvioida tällä esittämiesi hypnoosia koskevien väitteiden, väärinkäytösten ja opetuspuoskarointien vähettelyn ja moraalisen vastuun kyseenalaistamisesi perusteella.
- esimerkki..
Kyseessä oli 26-vuotias ruuna. Aloitin tyskentelyn puhtaalla fiksaatiolla, ja samalla kun totesin hevosen seuraavan sormeani, niin laskin kättäni alemmaksi, kunnes ruuna oli lopulta etujalat polvillaan. Ja seuraavaksi ainoastan pieni tönäisy kylkeen niin tuo hevonen kellistyi maahan kyljelleen.
Oliko kyseessä transsitila, en tiedä koska en saanut ruunalta vastausta kysymykseeni. Mutta 15 min. myöhemmin tönäisin taas ruunaa kylkeen ja tämä nousi seisomaan ja lipaisi kättäni
Tässä Sikma sulle esimerkki miten voi toimia. Toivottavasti et sovella tätä koekaneihisi, jotka ovat käsitääkseeni ihmisiä.- SIKMA
Voi kiitos, kun oikein omistit vastauksesi minulle vaikka edeltävä kommentti ei edes ollut kirjoittamani! Tällä palstalla tuntuu olevan syntymässä sanasota Sikma vs. muut :D Ei siinä mitään! Kiitos vaan, olen hyvin otettu!
-Sikma - STOPmaallikoille
Höpön höpön juttuja ja hevosen peetä.
Ei hevosia voi hypnotiseerata.
Maallikot tietty ossaa hypnotisoida kaikkea liikkuvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073