Eli ajattelin nyt kertoa ihan omasta kokemuksista ja esim. Saksan toimintatavoista.
Itse olen ollut 12 vuotta mukana Saksan autokaupoissa ja kerron muutamia faktoja mitä varmaan moni tietää jo valmiiksi.
Osa ihmettelee ja osa tajuaa mittarilukeman päälle, noin 90% tuontiautoista on mittarilukemaa rukattu, tyypillisesti tämä "ruuvaaminen" tapahtuu satamassa tai sataman lähellä olevissa auto"korjaamoissa"
Ja mikäs sen parempaa silmille on kun istut autoon ja katsotmittariin ja toteat että "Ohhoh, 160000 ajettu Audi, Mersu, BMW, ym ym ja vuosimalli on -90 alusta :)
Tyypillinen mittarilukema on 155000-185000 mitä on Saksan autoissa kun ne päätyvät suomeen. Olen ollut todistamassa sellaistakin tapausta kun yksityishenkilö matkusti Saksaan ja osti yksityiseltä Audin ja vuosimalli oli 1996 ja mittarilukema 234000, mutta suomeen kun pääsi niin olipa 100000 lähtenyt matkalla pois!
Eli mittarilukemiin ei juuri ole luottamista.
Ja toinen asia on se että yleensä auto on ollut 1920-1940 syntyneellä lääkärillä, opettajalle, eläkeläisellä jne jne, tuollaiset todistukset on yhtä helppo saada kun suomessa jäätelöä kesällä kioskista.
Ja sitten ne huoltokirjat, Suomessakin on sitä että myydään autoja ja laitetaan että huoltokirja on alusta asti, yhdelläkin paikkakunnalla vanhempi mies myi Toyota autoja ja aina oli huoltokirja, selvisi että mies on Toyota liikkeen entinen myyjä niin toki huoltokirjoja ja leimasia oli jäänyt kun eläkkeellee pääsi! Eli Saksassa suurimmassa osassa "huoltokirja" on tekemällä tehty, ainahan vihkoja ja leimasimia löytyy!
MUTTA MUISTUTUKSENA VIELÄ!!!
KYLLÄ SAKSASTA SAA HYVIÄKIN AUTOJA KUN PITÄÄ VAAN JÄRJEN MUKANA OSTOSSA!!!
Ja lopuksi, itse EN aja Saksan tuonneilla, aina on ollut Suomi-auto ja tulee olemaan.
Ja minä olen aina kertonut asiakkaalle suoraan että mittarilukemaa voi olla kaunisteltu ja huoltokirja tuulesta temmattu.
Rehellisyys maan perii hyvät kansalaiset!
Tuontiautot ja mittarilukema
40
10246
Vastaukset
- Mittarilukemalla
Ole merkitystä, kunto ratkaisee..
- oli taas
kuutamokirjoittelu!
Ottaako noin lujille, ei tule uni silmään, suomikauppa takkuaa vai mikä sen kielen kirvoitti?
Et tiedä tämänpäivän Saksan kuluttajasuojasta ja virhevastuusta näköjään mitään. Et taatusti löydä "satamien läheisyydestä" yhtäkään autokorjaamoa, joka sun pelis mittarin rukkais.
Se kun on Saksassa kriminalisoitu huomattavasti ankarammin kuin meillä.
Pistä nyt pari osoitetta tarvitseville esille!
Niin ja lopuksi, nyt kannattaa tuoda vähänajettuja hyvinvarusteltuja ruosteettomia autoja, koska verotuskin alkaa selkenemään, tulee elvit ja alvit takaisin, verotetaan sellaisella päivänhinnalla, että ei tarvi äimistellä jne.
Siirry sinäkin tuontipeliin, saat vekselis maksettua kun kauppa taas käy.- ...ja luulet tietäväsi
Ihan sivusta ponkaisin näitä pellesivuja tutkailemaan - täältähän saa usein tosi hyvät naurut!
Olet oikeassa: Saksassa on mittarilukemien muuttaminen kriminalisoitu. Mutta on siellä kriminalisoitu moni muukin asia, ja silti niitä asioita tehdään joka päivä.
Yksityisiä pimeitä rukkaajia riittää vaikka kuinka.
Olemme kuljettaneet paljon tuontiautoja Saksasta Suomeen, kuljetusliikettä kun pyöritämme. Takaan Sinulle sen, että kummasti ne kilometrit muuttuvat autojen siirtyessä Saksasta Suomeen.
Kahdesti on käynyt siten että isomman yhteiskuljetuksen mukana on tullut eri rahtiin kuuluva auto, ja niistäkin häipyi n. 200 000 km kummankin mittarista. Ymmärsitkö? Kaverit olivat ostaneet autot tietyllä kilometrilukemalla, ja kun autot tulivat Suomeen niin "urakkahommana" niistäkin oli napsittu kilometrilukemat pienemmiksi.
Ei minulla ole mitään sitä vastaan että ihminen käy ostamassa auton Saksasta. Ihme homma vain että itse en ole löytänyt yhtään tuomisen arvoista kapistusta; kauppaa kun en tee, ja omaan käyttöön on aina löytynyt Suomesta helpommalla, vähemmällä vaivalla ja asiallisilla takuilla kulkupeli niin edullisesti ettei Saksan kalu ole kyennyt parempaa tarjoamaan.
Lähinnä minua huvittaa tuo ehdoton varmuus Saksan auton paremmuudesta, ja ehdoton luottamus siihen että ne ovat hyvin pidettyjä, kaikki informaatio pitää kutinsa jne.
Vilunkihommaa on joka maassa, eikä Saksa ole lainkaan poikkeus, ennemminkin päinvastoin. Siellähän tämä "sonderpreis" kulttuuri kukoistaa. Kaikessa säästetään, sillä se on oikein elämäntapa ja keskinäinen kilpailumuoto.
Onhan siellä 50 miljoonaa autoa, joten tosi priimaakin on vaikka kuinka. Mutta hullu se joka sokeasti uskoo että kaikki on aina ok, ja auto aina parempi kuin Suomesta ostettu.
Poikani kaipaili itselleen tiettyä Mersua. Erään päämieheni kanssa sitten laskettiin että mistä se kannatta ostaa, Saksasta vai Suomesta. Haloo haloo! Tämä ammattilainen, ammatikseen autoja Saksasta tuonut (ja nyt sen kannattamattomana lopettanut) osoitti selvin esimerkein että parempi auto löytyi Suomesta halvemmalla.
Samoilla varusteilla ja täysin ruosteettomana!
Ymmärrän kyllä oikein hyvin sen että jotain spesiaalia kannattaa muualta hakea, on paljon autoja ja automalleja joita on Suomessa myyty hyvin vähän, jos ollenkaan, ja semmoisen hakemisessa on ideaa.
Niin, ja vinkkinä niille, jotka välttämättä haluavat autonsa muualta kuin Suomesta niin kokeilkaapa Itävaltaa tai Sveitsiä. Sveitsihän ei ole EU-maa, mutta homma hoituu välirekisteröimällä pirssi Virossa.
Nooh, kukin tulkoon uskossaan autuaaksi! - talvi on
...ja luulet tietäväsi kirjoitti:
Ihan sivusta ponkaisin näitä pellesivuja tutkailemaan - täältähän saa usein tosi hyvät naurut!
Olet oikeassa: Saksassa on mittarilukemien muuttaminen kriminalisoitu. Mutta on siellä kriminalisoitu moni muukin asia, ja silti niitä asioita tehdään joka päivä.
Yksityisiä pimeitä rukkaajia riittää vaikka kuinka.
Olemme kuljettaneet paljon tuontiautoja Saksasta Suomeen, kuljetusliikettä kun pyöritämme. Takaan Sinulle sen, että kummasti ne kilometrit muuttuvat autojen siirtyessä Saksasta Suomeen.
Kahdesti on käynyt siten että isomman yhteiskuljetuksen mukana on tullut eri rahtiin kuuluva auto, ja niistäkin häipyi n. 200 000 km kummankin mittarista. Ymmärsitkö? Kaverit olivat ostaneet autot tietyllä kilometrilukemalla, ja kun autot tulivat Suomeen niin "urakkahommana" niistäkin oli napsittu kilometrilukemat pienemmiksi.
Ei minulla ole mitään sitä vastaan että ihminen käy ostamassa auton Saksasta. Ihme homma vain että itse en ole löytänyt yhtään tuomisen arvoista kapistusta; kauppaa kun en tee, ja omaan käyttöön on aina löytynyt Suomesta helpommalla, vähemmällä vaivalla ja asiallisilla takuilla kulkupeli niin edullisesti ettei Saksan kalu ole kyennyt parempaa tarjoamaan.
Lähinnä minua huvittaa tuo ehdoton varmuus Saksan auton paremmuudesta, ja ehdoton luottamus siihen että ne ovat hyvin pidettyjä, kaikki informaatio pitää kutinsa jne.
Vilunkihommaa on joka maassa, eikä Saksa ole lainkaan poikkeus, ennemminkin päinvastoin. Siellähän tämä "sonderpreis" kulttuuri kukoistaa. Kaikessa säästetään, sillä se on oikein elämäntapa ja keskinäinen kilpailumuoto.
Onhan siellä 50 miljoonaa autoa, joten tosi priimaakin on vaikka kuinka. Mutta hullu se joka sokeasti uskoo että kaikki on aina ok, ja auto aina parempi kuin Suomesta ostettu.
Poikani kaipaili itselleen tiettyä Mersua. Erään päämieheni kanssa sitten laskettiin että mistä se kannatta ostaa, Saksasta vai Suomesta. Haloo haloo! Tämä ammattilainen, ammatikseen autoja Saksasta tuonut (ja nyt sen kannattamattomana lopettanut) osoitti selvin esimerkein että parempi auto löytyi Suomesta halvemmalla.
Samoilla varusteilla ja täysin ruosteettomana!
Ymmärrän kyllä oikein hyvin sen että jotain spesiaalia kannattaa muualta hakea, on paljon autoja ja automalleja joita on Suomessa myyty hyvin vähän, jos ollenkaan, ja semmoisen hakemisessa on ideaa.
Niin, ja vinkkinä niille, jotka välttämättä haluavat autonsa muualta kuin Suomesta niin kokeilkaapa Itävaltaa tai Sveitsiä. Sveitsihän ei ole EU-maa, mutta homma hoituu välirekisteröimällä pirssi Virossa.
Nooh, kukin tulkoon uskossaan autuaaksi!pahempi kuin suomessa. Tiet pidetään auki aurauksen ohella voimakkaalla suolauksella. Katsokaapa alppikylien autoja.
- tarkentaa
Millä väärennät esim tämän:
"Ja toinen asia on se että yleensä auto on ollut 1920-1940 syntyneellä lääkärillä, opettajalle, eläkeläisellä jne jne, tuollaiset todistukset on yhtä helppo saada kun suomessa jäätelöä kesällä kioskista"- erikoistuneita
kioskeja siellä täällä, aivan kuin Suomessa kesällä jäätelökioskeja. Hae sieltä!
En nyt juuri muista mitä noiden kioskien katolla lukee, mutta luukulla on lista saatavista todistuksista.
Siis näin: 20-30-luvulla syntyneiden lääkärien todistuksia, 30-40-luvulla syntyneiden opettajien todistuksia jne.
Vai olikohan se unta? - siinä Saksan
erikoistuneita kirjoitti:
kioskeja siellä täällä, aivan kuin Suomessa kesällä jäätelökioskeja. Hae sieltä!
En nyt juuri muista mitä noiden kioskien katolla lukee, mutta luukulla on lista saatavista todistuksista.
Siis näin: 20-30-luvulla syntyneiden lääkärien todistuksia, 30-40-luvulla syntyneiden opettajien todistuksia jne.
Vai olikohan se unta?rekisteriotteessa lukee, sen syntymäajan ja tittelin lisäksi?
- voivoivoi
siinä Saksan kirjoitti:
rekisteriotteessa lukee, sen syntymäajan ja tittelin lisäksi?
täällä kun lukee näiden älykääpiöden kirjotuksia niin osaa rivien välistä lukea että ovat itse ostaneet tuontiauton ja luulleet että kaikki on mittarissa mutta nyt kun lukivat tuon niin alkoi suoraan sanoen vituttamaan kun tajusivat että näitä on kusetettu :D:D:D:D
- Huijari, provokaattori
jopa "Timo K." on ihan selvästi ruuvattu.
- pointtisi?
Kyllähän jokainen tuontiautojen kanssa touhuava tietää että mittarilukemat on korjattu sopivaksi. Monissa autoissa tämä on tapahtunut jo jossain vaiheessa aiemmin Saksassa ja useissa vielä toiseen kertaan ennen kuin auto lähtee Suomeen.
Olen tutkinut jopa autoja joista on vanhojen huoltolappujen ym. todisteiden perusteella säädetty mittaria lähes vuosittain.
Mutta muutaman vuoden vanhoja autoja on mahdollista löytää myös ruuvaamattomana jos sellaista joku haluaa. Niitä ei vaan myydä siellä karvakäsien häkkikanaloissa josta Suomeen tuotavat autot usein haetaan. Olen itsekin tutkinut muutaman auton joista olen 90% varma ettei mittaria ole rukattu. Ne ovat niin kalliita ettei niitä voi ostaa Suomeen tuotavaksi.
Minun pointtini on se että tuontiautot ostetaan aina kunnon perusteella. Mittarilukema ja todelliset kilometrit ovat kaksi täysin eri asiaa.- Harvinainen tapaus
Noin asia on, täsmälleen. Olet harvinainen poikkeus tällä palstalla - äly pelaa eikä tunne kuohu.
Eiköhän mikä tahansa auto osteta kunnon perusteella eikä mittarilukeman perusteella.
Tuo on tosiaan niin moneen kertaan nähty ja todistettu tuo mittareiden säätely että siitä on turha edes kinata. Sitä tehdään kaikissa maissa, ja on aina tehty, on se sitten kiellettyä tai ei.
Eikä se tietenkään tarkoita että kaikkien autojen mittarilukemat on muutettu. Kukapa nyt parin vuoden ikäisestä ryhtyy lukemia muuttamaan, ellei sitten ole ollut näitä "autolla nopeammin kuin lentäen" sakuja, jotka saavat kepeästi vuodessa 80 - 100 tkm mittariin.
Viron autokauppiaat, jotka Saksasta autoja tuovat tosi paljon, ovat hämmästyttävän suoria: myynti-ilmoituksissa useimmiten kohta Mittarilukema jätetään tyhjäksi. Eli eivät itsekään usko niihin lukemiin, eivätkä yritäkään tyrkyttää niitä paikkansapitävinä.
Joo, kunto ratkaisee. 300 000 km ajettu auto voi olla paljon paremmassa kunnossa kuin 100 000 km ajettu.
Käytin eilen katsastuksessa 124 sarjan meseni, mittarissa 740 000 km, joista itse olen työntänyt 200 000 km, ja huomautuksitta läpi. Päältä ja sisältä siisti, remonttihuolia ei ole ollut. Moni mese on samoilla lukemilla täysi romu tai jo romutettu.
- tunnustan
Itsekin olen syyllistynyt mittaruuvaukseen tuontiautojen kanssa.
Vuonna 2004 toin Saksasta -91 vuosimallin farkkumersun.
Matkalla Saksasta armaaseen kotimaahamme , ruuvasimme tuttavan luona Ruotsissa mittariin 500tkm lisää ja väärensimme huoltokirjan vastaamaan mittarilukemaa. Toimenpiteellä säästin veroa n. 1500eur , joka riitti uusiin talvirenkaisiin, katsastukseen , hakukustannuksiin.
Mittarin ruuvaamisella ylöspäin ei ole mitään merkitystä, koska auto tuli omaan käyttöön, EI myytäväksi. Minua ei laisinkaan haittaa vaikka tällä hetkellä mittarilukema näyttää yli 800tkm.- Nuemo
Teit siis petoksen ja maksatat sen muilla.
- parhaimmillaan
Nuemo kirjoitti:
Teit siis petoksen ja maksatat sen muilla.
Ei todellakaan ole ainutkertaista , että suomeen tuotavista autoista on mittaria rukattu eteenpäin.
- Räpä
parhaimmillaan kirjoitti:
Ei todellakaan ole ainutkertaista , että suomeen tuotavista autoista on mittaria rukattu eteenpäin.
Tiedän, että on aika yleistä, että mittarilukemia tuontiautoissa rukataan ylöspäin, sekä todellisuudessa, että vain paperilla. En olekaan enää pitkään aikaan pitänyt suomalaisia niin rehellisinä, kuin vielä esim. 20 vuotta sitten. Suomalaiset muuttuvat kovaa vauhtia täällä asuvien vähemmistöjen kaltaiseksi, vaikka heitä kovin parjaavatkin.
- kun kattoo
ja päälle eurotakuu niin en usko et niitä mb,n merkkilikkeessä ruvetaan vääntämään
- Anonyymi
On mukava nähdä että näillä palstoilla kirjoittelee asiallisiakin kirjoittajia, kuten Timo K. joilla tuntuu olevan todellista kokemusta Saksan autokaupoista.
Olen itsekin toiminut saksalaisessa autokaupassa jo lähes 17 vuotta ja voin yhtyä Timo K:n esittämiin väittämiin.
Olen eräistä varmoista lähteistä kuullut, että ruuvauspalveluja käytetään hiukan toisin: suomalaiset ovat lisäyttäneet autojen mittareihin satoja tuhansia kilometrejä välttyäkseen Suomen raskaalta autoverotukselta. Homma ilmeisesti onnistuu helposti Rostockin ja Travemunden satamissa olevissa "ruuvauskioskeissa" (saksaksi krechenwirgenausstattung), joissa myydään myös voita, merisuolaa ja perunarieskaa.
Turkkilaiset kioskikaverit potkivat myös varman tiedon mukaan kuulemma tuontibemarin etulokkariin myös veronalennuslommon, joka on helppo oikaista kotimaassa tullin tarkistuksen jälkeen.
Samassa paikassa voi vaihtaa saksalaiseen rekisteriotteeseen omistajien määrän ja syntymäajat. Nopeimmin onnistuu peitekynällä ja täydestä menee Suomen tuliviranomaisille.
Kotimaassa sitten vaan tulliin ja konttorille.
Sitten lommot oikoseksi ja mittarista turhat kilometrit pois. Epäilyttävää toimintaa kaiken kaikkiaan.
Muutama vinkki tässä vielä autonhakijoille:
- Kaikki Saksassa asuvat ulkomaalaiset ovat pääsääntöisesti huijareita, etenkin turkkilaiset, jotka ovat KAIKKI huijareita. ÄLÄ osta heiltä autoa!
Eräässäkin tapauksessa, päältä päin erittäin siistin näköinen BMW 518i vm. 1991 (hinta 1350 €), osoittautui että autoon oli vaihdettu kuljettajan penkki, vaihdekeppi, ratti, polkimen kumit, kattoverhoilu ja moottori, vain huijatakseen suomalaista hyväuskoista vähävaraista autonostajaa. Näistä autoista mittaritkin on ruuvattu 110 % varmasti.
- Sitä paitsi asiapaperien hoitaminen on sen verta vaikeaa hommaa Saksassa, että sinne ei kannata lähteä edes vaikka pitkä Saksa olisi luettuna.
- Suomihan sitä paitsi on täynnä nyt erittäin hyviä ja halpoja vaihtoautoja, joista voi tarkistaa auton historian varmasti ja ne ovat varusteltu jo tehtaalla Suomen talvea varten esim. ruostesuojauksella ja korkeampitehoisella lämmityslaitteella.
Itse ajan "Suomiautolla", kuten Timo K. ja myös vastaisuudessakin näin tulee tapahtumaan, koska verouudistuksen jälkeen Suomiautojen hintataso kääntyi niin jyrkkää laskuun, että tuonti luullakseni kääntyy vienniksi. Kiitos Sauli! - Räpä
Viimeeksi törmäsin tänään suomiautoon, jonka mittaria oli ruuvattu. Vuonna 2004 mittarissa oli 230tkm ja nyt 202tkm.
- Todeksi tiedetyn?
Harmittavatko Suomi-autot sinua? Via mitä yrität todistaa? Sitäkö iankaiken vanhaa totuttaa, että JOKAISESSA MAASSA ON NIITÄ JOTKA MUUTTAVAT MITTARILUKEMIA?
Vai sitä että on niitä asiantuntemattomia autoista ymmärtämättömiä jotka uskovat näitä muutettuja lukemia kykenemättä arvioimaan auton kuntoa millään muulla perusteella?
Vai yritätkö lapsellisesti todistaa että kun olet törmännyt "ruuvattuun" suomiautoon niin e tarkoittaa ettei Saksassa mittareita ruuvata?
- juttuja kun
lukee, niin ei voi välttyä ajatukselta, että suomiauton kauppa on totaalisen pysähdyksissä.
Tuokin urbaani legenda, jota jo vuonna 03 esim viljeltiin, että kuljetusautossa mukana olleesta "ulkopuolisestakin" autosta olisi mittari rukattu.?? Täyttä potaskaa.
Voi voi. Ei tainnut Puputin ym jutuissa olla mitään perää ostoryntäyksestä, muuta kuin tuontiautopuolelle.
Tuotatat hyvinvarustellun tuontipelin, saat alvit ja elvit takaisin ja tullin MAHTIgeneraattorikin todetaan pikapuolin kelvottomasi, niin mikäs se edullisempaa?
Osta suomiauto ISOLLA LÄMMITYSLAITTEELLA!!! hahahaha, niin kaikki rahasi ovat menneet, lopullisesti.- Koska olin paikalla
Tuon yhteiskuljetusjutun takaan todeksi, koska minun autoni rahtasi tuon silloisen läjän. Kyseessä ei ole urbaani legenda, vaan täysin tosiasia. Eikä ainoa lajissaan meidänkään firman kuljetuksissa.
Sen verran on tämän rahtityön puitteissa näitä kuvioita nähty että osaan jättää kaltaisesi fanaatikon jutut omaan arvoonsa.
Hassua tällä pellepalstalla on se periaate mikä tätä elättää: ei mitään väliä sillä miten itselle käy, kunhan vaan katkeruus autokauppiaita kohtaan saadaan purettua.
Ihan sama ilmiö josta maajussit aikanaan olivat tunnettuja. Ennemmin 50 000 tappio ittelle kuin 1000 maksu verottajalle.
Sillon tällöin eli kerran kuussa käyn tällä palstalla, ja tuota katkeruuden ja kateuden määrää jaksan ihmetellä. Onhan kysymys vain autosta!
Mutta kaipa se on niin että kun kuljetusliikkeessä auto on pelkästään työkalu niin autoihin yleensäkin suhtautuu ilman tunnetta.
Mitähän siitä hyötyy ja kuka jos suomalainen autokauppa on pysähdyksissä (mitä se totisesti ei ole)?
Varmuuden vuoksi selasin mobile.de saitin oikein huolella, enkä löytänyt ainoatakaan autoa joka olisi kannattanut Saksasta tuoda. Jopa nuo vanhat 124 Mersutkin maksavat enemmän kuin Suomessa! Ovat myös ihan yhtä rupisia.
Suomesta saa suomiauton tai sen maailman ihanimman saksantuonnin tosi halvalla kun laittaa ostoilmoituksen silloin kun pikkunarikoiden alv-maksupäivä on kohdillaan, tai kuukauden viimeisinä päivinä. Siinä sen 20 000 euron auton yleensä saa 10 000 eurolla kun on laskea rahat heti käteen.
Enemmän siinä säästää kuin Saksasta hakemalla. Näitä persaukinaisia luksiauton tuoneita kun tuntuu riittävän tyrkylle asti. Ikinä ne ei kehtaa laitta autoaan julkiseen myyntiin, mutta kun ne tietää että jollain on käteistä rahaa niin puhelin soi jatkuvasti.
Sillä tavalla sitä tuoja tekee kiusaa suomalaisille autokauppiaille! Ei voi kuin nauraa. - ????
Koska olin paikalla kirjoitti:
Tuon yhteiskuljetusjutun takaan todeksi, koska minun autoni rahtasi tuon silloisen läjän. Kyseessä ei ole urbaani legenda, vaan täysin tosiasia. Eikä ainoa lajissaan meidänkään firman kuljetuksissa.
Sen verran on tämän rahtityön puitteissa näitä kuvioita nähty että osaan jättää kaltaisesi fanaatikon jutut omaan arvoonsa.
Hassua tällä pellepalstalla on se periaate mikä tätä elättää: ei mitään väliä sillä miten itselle käy, kunhan vaan katkeruus autokauppiaita kohtaan saadaan purettua.
Ihan sama ilmiö josta maajussit aikanaan olivat tunnettuja. Ennemmin 50 000 tappio ittelle kuin 1000 maksu verottajalle.
Sillon tällöin eli kerran kuussa käyn tällä palstalla, ja tuota katkeruuden ja kateuden määrää jaksan ihmetellä. Onhan kysymys vain autosta!
Mutta kaipa se on niin että kun kuljetusliikkeessä auto on pelkästään työkalu niin autoihin yleensäkin suhtautuu ilman tunnetta.
Mitähän siitä hyötyy ja kuka jos suomalainen autokauppa on pysähdyksissä (mitä se totisesti ei ole)?
Varmuuden vuoksi selasin mobile.de saitin oikein huolella, enkä löytänyt ainoatakaan autoa joka olisi kannattanut Saksasta tuoda. Jopa nuo vanhat 124 Mersutkin maksavat enemmän kuin Suomessa! Ovat myös ihan yhtä rupisia.
Suomesta saa suomiauton tai sen maailman ihanimman saksantuonnin tosi halvalla kun laittaa ostoilmoituksen silloin kun pikkunarikoiden alv-maksupäivä on kohdillaan, tai kuukauden viimeisinä päivinä. Siinä sen 20 000 euron auton yleensä saa 10 000 eurolla kun on laskea rahat heti käteen.
Enemmän siinä säästää kuin Saksasta hakemalla. Näitä persaukinaisia luksiauton tuoneita kun tuntuu riittävän tyrkylle asti. Ikinä ne ei kehtaa laitta autoaan julkiseen myyntiin, mutta kun ne tietää että jollain on käteistä rahaa niin puhelin soi jatkuvasti.
Sillä tavalla sitä tuoja tekee kiusaa suomalaisille autokauppiaille! Ei voi kuin nauraa.mulle Suomesta edullisesti se musta tai tumman sininen E46 M3 CS (saksassa CP) SMG:llä.
Montako on rekisterissä, saati myynnissä?
Saksassa on työlästä valita tarjolla olevista se hinta/laatu -suhteeltaan paras, mutta Suomessa on s...anan vaikeaa löytää yhtään kaupan olevaa.
Toisaalta Suomessa ei ole vaikea valita tarjolla olevista, joko otat sen ainoan mahdollisesti tarjolla olevan tai jatkat pitkää etsitää.
Pistäisitkö vielä vinkin mitä NARIKKAA pommittaisin edullisella tarjouksella ja kuinka paljon ennen 25. päivää (alvien tilityspäivä) - Typeryksiin kyllästynyt
???? kirjoitti:
mulle Suomesta edullisesti se musta tai tumman sininen E46 M3 CS (saksassa CP) SMG:llä.
Montako on rekisterissä, saati myynnissä?
Saksassa on työlästä valita tarjolla olevista se hinta/laatu -suhteeltaan paras, mutta Suomessa on s...anan vaikeaa löytää yhtään kaupan olevaa.
Toisaalta Suomessa ei ole vaikea valita tarjolla olevista, joko otat sen ainoan mahdollisesti tarjolla olevan tai jatkat pitkää etsitää.
Pistäisitkö vielä vinkin mitä NARIKKAA pommittaisin edullisella tarjouksella ja kuinka paljon ennen 25. päivää (alvien tilityspäivä)Eiköhän NORMAALILLA LUKUTAIDOLLA varustettu ihminen, jollainen sinä et ole, ole jo havainnut tässäkin keskustelussa että monien erikoismallien tuonti toki kannattaa. Juuri esittämistäsi syistä.
Mutta hyvä tavaton, kuinka moni tuoja on hakemassa jotain pelleautoa? Aika harva. Eikö siitä ole osoituksena vuosien tilastot, jotka osoittavat että sellaista perhefarkkua sieltä enimmäkseen on haettu, Volvo V70 ja vastaavaa.
Erikoisautoja haetaan aina, ja on aina haettu. Mutta tuollaisen Volvo V70 auton tuonti alkaa kyllä olla turhaa puuhaa.
Olet ilmeisesti muutenkin aika tyhmä, kun kyselet mitä narikkaa sinun pitäisi pommittaa ja kuinka paljon ennen alvien tilityspäivää. Et sinä pommittamalla mitään saa.
Laita lehteen ostoilmoitus niin että se julkaistaan 23. päivä, tai palkanmaksupäivänä, tai minä tahansa maanantaina, jolloin moni yrittäjä on kauheassa krapulassa ja firman kassa tyhjä.
Sieltä lähtee luksiauto HALVALLA!
Tuota taktiikka määrätyt autoliikkeet ovat noudattaneet jo kauan, ostamalla n 50 - 60% alle käyvän arvon autoja persaukinaisilta pelleiltä. Yksityishenkilönä saat kaupan helpommin ja vielä edullisemmin, koska myyjän ei tarvitse kokea sitä häpeää että saapastelee autoliikkeeseen.
Huono on ennusteesi tuolla oivallustasollasi. - ????
Typeryksiin kyllästynyt kirjoitti:
Eiköhän NORMAALILLA LUKUTAIDOLLA varustettu ihminen, jollainen sinä et ole, ole jo havainnut tässäkin keskustelussa että monien erikoismallien tuonti toki kannattaa. Juuri esittämistäsi syistä.
Mutta hyvä tavaton, kuinka moni tuoja on hakemassa jotain pelleautoa? Aika harva. Eikö siitä ole osoituksena vuosien tilastot, jotka osoittavat että sellaista perhefarkkua sieltä enimmäkseen on haettu, Volvo V70 ja vastaavaa.
Erikoisautoja haetaan aina, ja on aina haettu. Mutta tuollaisen Volvo V70 auton tuonti alkaa kyllä olla turhaa puuhaa.
Olet ilmeisesti muutenkin aika tyhmä, kun kyselet mitä narikkaa sinun pitäisi pommittaa ja kuinka paljon ennen alvien tilityspäivää. Et sinä pommittamalla mitään saa.
Laita lehteen ostoilmoitus niin että se julkaistaan 23. päivä, tai palkanmaksupäivänä, tai minä tahansa maanantaina, jolloin moni yrittäjä on kauheassa krapulassa ja firman kassa tyhjä.
Sieltä lähtee luksiauto HALVALLA!
Tuota taktiikka määrätyt autoliikkeet ovat noudattaneet jo kauan, ostamalla n 50 - 60% alle käyvän arvon autoja persaukinaisilta pelleiltä. Yksityishenkilönä saat kaupan helpommin ja vielä edullisemmin, koska myyjän ei tarvitse kokea sitä häpeää että saapastelee autoliikkeeseen.
Huono on ennusteesi tuolla oivallustasollasi.harvoin pastalla ja aina "virka-aikana"
Taisi mennä herne nenään ja viellä poikittain
Lehti-ilmoittelullako sitä NARIKOIDEN ALV ahdinkoa pitikin hyödyntää ???
Kerrassaan loistava idea. Kertoisitko samalla kuinka monta mannea ynm. häirikköä soittaa yhtä potentiaalista KRAPULAISTA NARIKANPITÄJÄÄ kohden.
Tiedätkö että me potentiaaliset auton ostajat kutsumme teitä JOBBAREIKSI. Ymmärrän että olet huolissasi bisneksesi kannattavuudesta ja omatoimi tuonti uhkaa vakavasti toimeentuloasi.
Lapinlahden lintujen sanoin...
Olisiko käynyt niin että kokkosi on poltettu.
Olisiko käynyt niin että vihtaasi on kustu.
Olisiko käynyt niin että BISNEKSESI kusee.
- niin voit
epäilemättä varautua ihan mihin vaan. Oli ostomaa sitten mikä tahansa. En tunne tuota Saksan autojen tuontibusinestä kummemmin. Siksipä kysynkin, että onko vanhojen katiskojen ostaminen Saksasta erityisesti suomalaisten leipälaji. Eli ostavatko suomalaiset Saksasta semmoisia romuja, jotka eivät enää kelpaa Afrikkaankaan?
- vm1994
Itse menin metsään.
Mittarissa 170tkm, todellinen "tietokoneella" oleva ajomäärä n 300tkm. "luotettavan" näköiset huoltodokumentit mukana. Alkoi vaan ihmetyttää kun joka paikassa tuli jotain murhetta vastaan - no ei ihme... - Käryttää
vm1994 kirjoitti:
Itse menin metsään.
Mittarissa 170tkm, todellinen "tietokoneella" oleva ajomäärä n 300tkm. "luotettavan" näköiset huoltodokumentit mukana. Alkoi vaan ihmetyttää kun joka paikassa tuli jotain murhetta vastaan - no ei ihme...60000 km. Oisko vähä rukattu mittaria.
- 5863956
vm1994 kirjoitti:
Itse menin metsään.
Mittarissa 170tkm, todellinen "tietokoneella" oleva ajomäärä n 300tkm. "luotettavan" näköiset huoltodokumentit mukana. Alkoi vaan ihmetyttää kun joka paikassa tuli jotain murhetta vastaan - no ei ihme...Millä tietokoneella sait mittarilukeman vm 1994 bmw:stä? Nimittäin muistelisin että toi ominaisuus tuli vasta vm.98 jälkeen, muistaakseni 99 bmw:hen että oikean mittarilukeman voi lukea autosta. Joten taisi olla keksitty tää sun juttu.
- innocent-bystander
Jaaha, taitaa tosiaan siellä peltihallissa tulla aika pitkäksi, kun nyt tuo ELV/ALV keskustelu on pysäyttänyt autokaupan. Niin kuin pitääkin. Odotellaan rauhassa pari vuotta, sitten EYT putkauttaa sellaisen päätöksen, että siellä peltihallissa tai häkkiverkon takana on vieläkin yksinäisempää...jos mahdollista.
Asiaan: jos on ostamassa jotain 91 - 95 = ikäloppua paskaa ihan mistä vaan , totta kai pitää olla tarkkana ja katsoa se auto, eikä mittaria, mutta eihän tuollaisia paalausikäisiä enää kukaan järkevä tuo, paitsi tietysti MB-uskovaiset, joille kaikki viime vuosituhannellakin tehdyt meset ovat vielä uudenkarheita.
Sen sijaan ns älymystö on siirtynyt 2002 - 2006 vuotisiin ,joita ylipäätään myydään pääosin merkkiliikkeissä. Juu, jepu jep, niitähän siellä ruuvataan, heko heko.
Hus hus, menepäs nyt lakaisemaan sitä toimistonurkan lattiaa, kun ei ole muutakaan tekemistä. - kymmenvuotiaisiin
esim BMW, mersu jne. ei mittarin rukkaus ole mikään ongelma. Ongelma on siinä, että esim BMW:ssä jää aivoboxiin muistiin kokonaisajomäärä, jonka pystyy lukemaan nykyaikaisilla testereillä.
Lisäksi virtavaimissa on kokonaisajomäärä muistissa. Huoltoavainta myöden.
Mersun kohdalla yksikin huoltotoimenpide merkkiliikkeessä ja käry käy.
Saab, Pösö ja Volvo ovat taasen niin suuritöisiä, että pelkän mittariruuvauksen takia harva poistattaa koko kojetaulun.
Nuo muut jutut esim huoltokirjojen väärennöksistä jne. ovat valitettavasti vain suomikauppureiden propagandaa.
Ei tarvita kuin yksi puh. soitto ko huoltoliikkeeseen, niin homma valkenee. Puhelutkin ovat nykyään halpoja.
Ei voi kuin todeta niinkuin joku toinenkin tässä ketjussa, että huonosti on suomikauppiaiden asiat, kun tästä taas pitää jauhaa.
Mekaaniset mittarit on asia erikseen, mutta ei kait sillä väliä, onko jollain 15 v vanhalla autolla ajettu 150 tai 250 thkm.
Niin ja Saksasta löytää kyllä tuonkin ikäisiä oikeesti alle 50 thkm ajettuja, kun vain osaa etsiä.
Muuten mites olis taas toi Saksan teiden suolaus? Eikös siitäkin nyt jotain irtois? - 12 vuoden
aikana tullut mieleen ostaa välillä jotain kunnollista josta ei tarvitse mittaria ruuvata. Niitä autoja saksassa on paljon ja niitähän ne saksalaisetkin ostavat. Ilmeisesti Timo&kumppanit ovat viettäneet aikaansa häkkikauppojen liepeillä kun tuntuu ruuvauskulttuuri olevan paremminkin sääntö noissa piireissä. Tajuatko, miten paljon hallaa sinä ja sinunlaisesi ovat tehneet koko tuontiautobisnekselle? Tavallisen kansalaisen päässä tuontiauto ja mittarinruuvaus kuuluvat yhteen ja syyllisiä ovat SINÄ JA KUMPPANISI. Toivoisin että jokainen jobbari joka kärähtää ruuvauksesta tai ruuvatun auton tuonnista saisi niin kovan tuomion että peli olisi kerrasta poikki. Vaikka suomalaiset ovat tyhmiä ja persaukinaisia niin eivät he kaikki ansaitse päättymätöntä kusetusta tuojien, Ake:n ja Tullin toimesta. Ehkäpä autoalan pamput ovat päässeet näin tavoitteeseensa pyrkiessään estämään yksityisen tuonnin. "Timot" ovat olleet siinä osaltaan hyvänä apuna.
- bavaria
todella hyvin kirjoitit!
olen asunut Saksassa nyt noin vuoden verran ja tämä on kaikki täyttä totta!
mittarin ruuvaus maksaa 30-60 eur!
huoltakirjan saanti ei ole onglema!
kannattaa myös katsoa kun on autoa ostamassa netistä ettei siellä mainita sanaa (export)!
yleensä exportti autot ovat ruuvattuja tai kolari autoja!- aika hoitaa
asuisit vielä siellä muutaman vuoden ja lukisit tuon kirjoituksesi sen jälkeen uudelleen. Saattaisi olla että et sitten kirjoittelisi yhtä suuren tietämättömyyden tuomalla varmuudella.
Mailma ei ole mustavalkoinen ja on muitakin prosentteja kuin 1 ja 100! - äöplßokpok
aika hoitaa kirjoitti:
asuisit vielä siellä muutaman vuoden ja lukisit tuon kirjoituksesi sen jälkeen uudelleen. Saattaisi olla että et sitten kirjoittelisi yhtä suuren tietämättömyyden tuomalla varmuudella.
Mailma ei ole mustavalkoinen ja on muitakin prosentteja kuin 1 ja 100!tai urpo joka osti auton ja huomasi että kilometrejä on ruuvailtu......
- Arska
Kävin hakemassa 2003 kesällä VW Transporterin 2,4 D -00. Auton mittarissa 101 tkm, tähän päivään menessä ei ole tullut esille että autolla olisi ajettu enemmän. Nyt mittarissa on nyt 195 tkm. 2004 katsastusmies halusi vuisikatsastuksen yhteydessä tutkia autoa tarkemmin kun ei ollut hänellä kiire. Tutkittuaan autoa n.40 minuuttia tuli minun luokse ja sanoi ettei löytänyt mitään merkkiä että autolla olisi ajettu enemmän. Kun menee ostamaan n. 10 vuotiasta autoa niin sama ostatko Suomesta tai Saksasta kilometrit ovat arvauspuuhaa. Kun katseletta autojen hintoja Saksan ja Suomen välillä suurin hintaero on 3-4 vuotiailla autoilla.
- Tuoja II
Kannattaa muuten itse ruuvata mittaria tullia varten 100-150tkm lisää niin säästää veroissa helposti useamman tonnin. Mm. Virossa ruuvaus 30eur/suunta ja onnistuu parissa minuutissa.
Toinen homma sitten se että ilmoittaa vaan tullin erittelykaavakkeisiin 100tkm liian suuret kilometrit. Ei ne niitä autoja käy katsomassa juuri koskaan...
"Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!"- lusmu07
Pitäisi saada vinkki virossa olevasta firmasta joka laittaisi 05 transportein metriä lisää. Liekkö on mahdollista lisätä? Kuulin juttua että autossa on jokin ominaisuus että metrejä ei voi lisätä?
- Timppa....
Jos ostaja ei tosiaan pääse/osaa satamaa pidemälle ostoksille, saattaa tilanne ollakin kuvaamasi tyypinen.
Normaalilla ostajalla kuitenkin on tavanomaista edemmän kielitaitoa ja rahaa (mahdollisuus ostaa auto käteisellä, eikä esim. osamaksulla Suomesta)kun ns. tavallisella pulliaisella ja kaupoille mennään satamaa pidemmälle, eikä tuolloin jouduta asiakkaaksi sataman ruuvaajille...
Lainaus: "Olen ollut todistamassa sellaistakin tapausta kun yksityishenkilö matkusti Saksaan ja osti yksityiseltä Audin ja vuosimalli oli 1996 ja mittarilukema 234000, mutta suomeen kun pääsi niin olipa 100000 lähtenyt matkalla pois!"
Puhutko tässä siitä tunnetusta tapauksesta, jossa yksityisen ostama auto joutui vanhingossa Suomeen menevän autoliikkeen rekkaan. Autosta ruuvattiin 100.000 kilometriä pois Suomessa, tarkemmin sanottuna Pohjanmaalla - ei siis Saksassa.
Kun olet ollut mukana Saksan autokaupoissa, etkö tunne sitä käytäntöä, joka Saksassa koskee ilmoittamisvelvollisuutta myytäessä auto luotettavalta myyjältä. Kauppasopimukseen tulee tarkat merkinnät mm. ajokilometreistä, omistajien määrästä, huoltokirjasta, entisestä taksina olosta yms. ja väärän tiedon antaminen on Saksassa RIKOS ja siitä seuraa lähes poikkeuksetta vankeusrangaistus.
Entisten omistajien tiedot on muuten luettavissa Saksan ns. rekisteriotteesta, josta käy ilmi mm. omistajien henkilötunnus eli ikä, joten sekään asia ei jää arvailujen varaan.
Muuten juttusi sinällään oli jopa "melko" hyvä provo erityisesti huomioonottaen loppulauseesi "Rehellisyys maan perii hyvät kansalaiset". - sellainen..
..Saksassakin! Missä tahansa maassa tuotteen myyminen harhaan johtavilla tiedoilla on petos.
Jos ne sellaista touhuaa niin kyllä varmaan käryjäkin käy.
Mutta samalla lailla, Suomessa ruuvataan sataman vieressä korvessakin mittaria. Mittarin piuha vaan irti ja menoks. Mitä enemmän ajaa niin sitä enemmän tulee voittoa. Siistikuntoisesta maantieajoa tai erämaaajoa 200 000tkm voi hyvin ottaa 100 000tkm pois mittarista eikä kukaan huomaa kun sen tekee pikku hiljaa eli ajaa mittari irti aina välillä. - pakko olla
tyhmä provo tai tarkoituksella laadittu kyhäelmä sekoittamaan autontuontia miettivien ajatuksia. Hyvä löytyy helposti-mutta maksaa Saksassa verottomana saman verran kuin suomiauto veroineen. Mutta se on sitten myös H Y V Ä. Myös halpa löytyy helposti ja jos sen löytää suoraan käyttäjältä, sekin voi olla hinta- laatusuhteeltaan ok. Mutta häkissä asiakasta kusetetaan aina. Hyvää et saa häkistä koskaan halvalla, yleensä et saa sitä hyvää edes rahallakaan. Siellä kun ei niitä ole. Häkkiautot on otettu sisään lähes ilmaiseksi ihmisiltä jotka eivät ole saaneet autoa itse kaupaksi. Häkkikauppiaalle ei mikään muu merkitse mitään kuin ostohinta sillä sitä kautta tulee kate. Tässä tilanteissa korkeat kilometrit ovat pienin ja halvin mahdollinen murhe. Siis ÄLÄ OSTA HÄKISTÄ. Myykööt autonsa Afrikkaan, Lähi-itään tai vaikka Viroon.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257007Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451295Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271102- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49875Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62867Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.95832Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43743