Tilanne on sellainen että olen ruvennut tapailemaan kiinalaisnaista (hänen aloitteestaan).
Ongelmanani on että en osaa suhtautua naiseen, jolle kaikki käy ja on hienoa ja ihanaa. Siis ei koskaan sano ei eikä ilmaise omaa mielipidettään.
Miten tuollaista voi oppia ymmärtämään, pelkään kokoajan, että mokailen täysillä.
Olisi myös kiva tavatessa antaa esimerkiksi kukkia tai jotain muuta pientä, mutta en tiedä mitä.
Kaikilla kukilla Kiinassa on kai ihan oma spesiaali merkityksensä, ja en haluaisi tulla väärin ymmärretyksi.
Entä joku muu pieni, juttu mitä voisi antaa kukkien sijaan.
Kiinalaisia tuntevat voisitteko antaa hieman vinkkejä.
Yökerhosta päädyimme tytön asunnolle, mutta en tiedä olisiko pitänyt vai eikö olisi. En sitten edes yrittänyt, ja sen jälkeen ollaan toki tapailtu.
Kiinalainenjuttu
20
2022
Vastaukset
- Kiinalaisen vaimo
Kiinalaisen miehen kanssa, eikä meillä ainakaan ole kulttuurierot suuremmin tullut eteen, tai ainakin niistä on selvitty. Välillä mieheni on hiukan komentelevainen, mutta meillä kummallakin on mielipiteet asioihin. Lahjoista rannekelloa ei ainakaan saa antaa lahjaksi, sen ääni muistuttaa hautajaisia. Kukkia ei myöskään kylään mentäessä ole tapana antaa Kiinassa. Sinuna antaisin jotain suomalaista, ehkäpä jokin kalevalakoru voisi olla kiva. Teit varmasti oikein, kun et heti sängyyn hypännyt. Kenties teit todella häneen vaikutuksen. Onnea teille:)
- tietoa...
http://kiinaseura.lasipalatsi.fi/
Löytyy tapakulttuuria ja linkkejä... - Näin se menee
Ota jääpuikko pois perseestäsi ja relaa. Maassa maan tavalla. Jos jonkun pitää jännittää on sen naisystäväsi eikä sinun koska hänhän on vieraassa maassa ja hänellä on velvollisuus toimia valtavirran tapojen mukaan.
- gwapo ko
Vaikea sanoa Kiinalaisista, mutta noin yleisesti aasialaiset naiset ovat arkoja suhteen alussa, koska kulttuuri yleensä rakentuu miehen päätösten ympärille.
Tilanne on sellainen, että myöskään hän ei oikein tiedä mitä sanoa sinulle ja vastata, tämän takia on varovainen. Kehoittaisin sinua vain olemaan oma itsesi ja puhut vaan juttujasi. Hän itse rakentaa koko ajan mielipidettään sinusta ja siittä oletko kenties sovelias aviomies ainesta hänelle.
Erona länsimaisiin naisiin, hän todennäköisemmin ajattelee miten teillä menee 20 avioliitto vuoden jälkeenkin eli mielessään miettii jo näitä.
Kiinalaisista en niin tiedä, mutta esimerkiksi Filippiiniläinen nainen ei kyllä päästä sinua kotiinsa yökylään saati vuoteeseensa yhden tapaamisen jälkeen, vaikka olisi ollut länkkärimaissa pidempääkin.- Aasia in my heart
Minunkin havaintojeni perusteella aasialaiset naiset ovat ylensä varovaisia alussa. Joten tämän suhteen kärsivällisyyttä kannattaa harjoittaa. Sen on muuten yksi aasialaisten perusasiosta. Itse olen naimisissa thaimaalaisen naisen kanssa ja kokemuksesta tiedän Aasiassa (Thaimaassa) pitkään asuneena, että aasialaiset naiset ovat melko pidättyväisis seksin suhteen, ellei seurustella tai olla jo naimisissa. He siis muistuttavat suomalaisia naisia ehkä joskus 1950-luvulla. Omankin vaimon kanssa seksi tuli kuvaan mukaan vasta suhteen edettyä jo melko pitkälle. Onhan tässä se hyvä puoli, että silloin ehtii paremmin tutustua henkisesti paremmin. Kiinalaisista erityisesti en kyllä minäkään osaa tästä seksi-asiasta juuri mitään sanoa. Sen sijaan joku kirjoitti, että kiinalaiselle ei saa antaa lahjaksi kelloa. Tämä on totta, mutta syynä ei liene ole kellon ääni, niinkuin joku ylempänä viestiketjussa kirjoitti, vaan se, että sana "kello" muistuttaa sanaa "hautajaiset" tai "kuolema", jompaa kumpaa näistä, en nyt muista tarkasti. Sekin selvinnee pian, sillä aloitan thai-kielen opiskelujen ohella ensi kuussa myös kiinan kiellen opinnot. Tavattoman mielenkiintoisia nämä kauko-idän kulttuurit. Joka tapauksessa onnea teille molemmille. Myös Aasiasta löytyy upeita naisia ja ihmisiä. Muten puolet kaikista maailman ihmisitä on aasialaisita. Siis puolet kaikista maailman naisista on aasialaisia.
- hipiä.
Aasia in my heart kirjoitti:
Minunkin havaintojeni perusteella aasialaiset naiset ovat ylensä varovaisia alussa. Joten tämän suhteen kärsivällisyyttä kannattaa harjoittaa. Sen on muuten yksi aasialaisten perusasiosta. Itse olen naimisissa thaimaalaisen naisen kanssa ja kokemuksesta tiedän Aasiassa (Thaimaassa) pitkään asuneena, että aasialaiset naiset ovat melko pidättyväisis seksin suhteen, ellei seurustella tai olla jo naimisissa. He siis muistuttavat suomalaisia naisia ehkä joskus 1950-luvulla. Omankin vaimon kanssa seksi tuli kuvaan mukaan vasta suhteen edettyä jo melko pitkälle. Onhan tässä se hyvä puoli, että silloin ehtii paremmin tutustua henkisesti paremmin. Kiinalaisista erityisesti en kyllä minäkään osaa tästä seksi-asiasta juuri mitään sanoa. Sen sijaan joku kirjoitti, että kiinalaiselle ei saa antaa lahjaksi kelloa. Tämä on totta, mutta syynä ei liene ole kellon ääni, niinkuin joku ylempänä viestiketjussa kirjoitti, vaan se, että sana "kello" muistuttaa sanaa "hautajaiset" tai "kuolema", jompaa kumpaa näistä, en nyt muista tarkasti. Sekin selvinnee pian, sillä aloitan thai-kielen opiskelujen ohella ensi kuussa myös kiinan kiellen opinnot. Tavattoman mielenkiintoisia nämä kauko-idän kulttuurit. Joka tapauksessa onnea teille molemmille. Myös Aasiasta löytyy upeita naisia ja ihmisiä. Muten puolet kaikista maailman ihmisitä on aasialaisita. Siis puolet kaikista maailman naisista on aasialaisia.
Tuo kirjoitus suomalaisista naisista joskus 50-luvulla on kyllä totta,mutta surullista on se että sellainen tapakulttuuri on täällä jo todellakin jäänyt historiaan,ehkä aika pitkälti.
Itse olen 70-luvun mallia ja pitänee kyllä hieman kehuskellen sanoa että ei se suomitytön maine ihan kokonaan ole mennyt,sillä minäkin olen niitä naisia joka ei koskaan sänkyyn hyppää ensi tapaamisella eikä toisellakaan.Kotiinikaan ei ihan heti tulla.
Itse haluaisin kiinalaisen miehen. - Mahal-Man
Noo...minä päädyin sänkyyn filippiiniläisen naisen kanssa jo ensimmäisenä iltana kun tapasimme. Siitä lähtien olemme olleet yhdessä ja naimisissakin jo useita vuosia. Ja hyvin menee edelleen...
On ihan höpö höpöä, että olisi jotenkin huono asia jos päädytään sekstailemaan äkkiä.
Päinvastoin on minusta vain hyvä merkki jos molemmilla tunteet ja himot toista kohtaan on heti alusta lähtien sitä luokkaa, ettei pysty pitämään toisesta näppejään erossa. Ja jos seksi toimii heti ekasta kerrasta lähtien, niin ei se huono asia ja enne ole ollenkaan.
Meillä lakanat paukkuu edelleen ahkerasti ja olemme usein edelleen kuin vastarakastuneita.
Eläkää siis sydämellä ja ajatelkaa omilla aivoillanne, eikä piintyneiden ennakkoluulojen ja -odotusten mukaan, niin elämä on paljon mukavampaa. - Gwapo ko
Mahal-Man kirjoitti:
Noo...minä päädyin sänkyyn filippiiniläisen naisen kanssa jo ensimmäisenä iltana kun tapasimme. Siitä lähtien olemme olleet yhdessä ja naimisissakin jo useita vuosia. Ja hyvin menee edelleen...
On ihan höpö höpöä, että olisi jotenkin huono asia jos päädytään sekstailemaan äkkiä.
Päinvastoin on minusta vain hyvä merkki jos molemmilla tunteet ja himot toista kohtaan on heti alusta lähtien sitä luokkaa, ettei pysty pitämään toisesta näppejään erossa. Ja jos seksi toimii heti ekasta kerrasta lähtien, niin ei se huono asia ja enne ole ollenkaan.
Meillä lakanat paukkuu edelleen ahkerasti ja olemme usein edelleen kuin vastarakastuneita.
Eläkää siis sydämellä ja ajatelkaa omilla aivoillanne, eikä piintyneiden ennakkoluulojen ja -odotusten mukaan, niin elämä on paljon mukavampaa.se mikä toisen mielestä on hyvä tapa toimia ja on oikein, ei välttämättä ole sitten varmaan aina oikea tapa toimia toiselle taas? Tästä varmaan olemme samaa mieltä.
Myöskin olettaisin, että tapasit Filippiiniläisen naisesi Suomessa? tai sitten Singaporessa or Hong Kong?
Nimittäin Filippiineillä ja varsinkin maaseudulla toi homma ei ihan tuosta vaan luonnistu nopsasti, vaikka kummalakin hyrräis minkälaiset hiiret pöksyis ja housuis:D
- nainen tässä
Tosiaan, relaa nyt. Et sinä voi mitenkään ennakoida teidän välisiänne kulttuurieroja, kun et tosiaan tunne kiinalaista kulttuuria. Äläkä kuvittele että jotain nettipalstoja tutkimalla voisit saada selville mitään olennaista. Jos aiot tosissasi alkaa seukkailla kiinattaren kanssa, sinun on vaan sukellettava ja toivottava ettei alla ole kiveä. Teidän on joka tapauksessa slevitettävä mahdollisista eri kulttuurien aiheuttamista ongelmista, eli aloittakaa se selviämisen harjoittelu heti kättelyssä.
Jos sua mietityttää esim. kukat, osta vaan semmosia jotka on sun mielestä kauniita ja sano sitten tytöllesi että pelkäsit ostaa kukkia, kun tiedät/luulet että niillä Kiinassa on jokin merkitys. Kysy tietääkö hän mitä antamasi kukat merkitsevät ja selitä että sinä ajattelit vain sitä, että halusit antaa hänelle kaupan kauneimman kimpun. Eiks se nyt ole yksinkertaista ja ymmärrettävää.
Mitä taas tulee siihen että tyttö kutsui sut kotiinsa etkä kulttuurinpelossa uskaltanut tehdä mitään, niin sanoisin että voi raukkaa. Tietty mies voi ja miehen suorastaan kuuluu mennä juuri niin pitkälle kunnes nainen sanoo "ei". Sille vaan ei voi mitään, että useimpien naisten mielestä on ihanaa vaan vikistä kun mies vie, eikä tässä sitten ole mitään kulttuurieroja vaan eroja yksilöiden välillä. Naista kunnioittavan miehen ei tarvitse ennakoida vaan kuunnella naista.
Siis: älä etsimällä etsi kulttuurieroja, sillä varmasti osut vaan harhaan. Ota asia reilusti puheeksi ja sano tytöllesi että jos teet jotain joka loukkaa häntä tai jota hän ei ymmärrä, olet avoin kuulemaan sen. Kysy sinä myös häneltä asioita, joissa olet epätietoinen. Kulttuurierot ovat salakavalia, niitä ei ihan oikeasti voi arvata.
T. Kymmenen vuotta ulkomailla asunutVaikka itse kuinka olisit valmis menemään sänkyyn heti eka kerralla, niin ei se sitä tarkoita että myös kaikki muut naiset olisivat yhtä innostuneita asiaan!
Kiinalainen nainen on perusolemukseltaan nöyrä ja ystävällinen, sekä opetettu siihen ettei koskaan saa menettää kasvojaan.
Eli kuten alkuperäinen kysyjäkin kertoi: ei tuo selvästi ilmi omaa mielipidettään vaan yrittää luovia miehen tahdon mukaan.
Siksi häntä onkin pidettävä kuin kukkaa kämmenellä ja lopputuloksena on todella ihastuttava ja ymmärtäväinen vaimo.
Eli jos haluat suhteelle tulevaisuutta, älä kiirehdi liian nopeasti ja yritä lukea tyttöystäväsi ilmeistä hänen ajatuksensa.
Kukat ovat rakkauden osoitus, eli ei kukkia muille kuin omalle rakkaalleen!
Oma vaimoni oli Kiinassa lentokentällä minua odottamassa kukkapuskan kanssa jossa n. 250 kukkaa. Ruusuja lähes 200 valkoisia liljoja ym. lisäksi :)- nainen tässä
Minä_täällä kirjoitti:
Vaikka itse kuinka olisit valmis menemään sänkyyn heti eka kerralla, niin ei se sitä tarkoita että myös kaikki muut naiset olisivat yhtä innostuneita asiaan!
Kiinalainen nainen on perusolemukseltaan nöyrä ja ystävällinen, sekä opetettu siihen ettei koskaan saa menettää kasvojaan.
Eli kuten alkuperäinen kysyjäkin kertoi: ei tuo selvästi ilmi omaa mielipidettään vaan yrittää luovia miehen tahdon mukaan.
Siksi häntä onkin pidettävä kuin kukkaa kämmenellä ja lopputuloksena on todella ihastuttava ja ymmärtäväinen vaimo.
Eli jos haluat suhteelle tulevaisuutta, älä kiirehdi liian nopeasti ja yritä lukea tyttöystäväsi ilmeistä hänen ajatuksensa.
Kukat ovat rakkauden osoitus, eli ei kukkia muille kuin omalle rakkaalleen!
Oma vaimoni oli Kiinassa lentokentällä minua odottamassa kukkapuskan kanssa jossa n. 250 kukkaa. Ruusuja lähes 200 valkoisia liljoja ym. lisäksi :)Huomautan vain että minä en ole sanonut haluavani heti miehen kanssa sänkyyn. Olenpahan vaan tavannut miehiä, jotka eivät yksinkertaisesti tajua, että voisivat välillä toimia. Kyllä nainen sanoo sitten kun ei halua, tai muuten suhteesta voi tulla aika ongelmallinen. Tarkoitin sitä, että paras ne kulttuurierot on kohdata eikä niitä pakoilla.
Olen hirveän onnellinen siitä että sait vaimoltasi noin monta kukkaa. Te elätte varmasti onnellisina elämänne loppuun saakka.
- alisalinnu
Minusta kuulostaa erikoiselta, että kiinalainen nainen olisi kutsunut sinut asunnolleen yökylään. Hän varmasti on asunut täällä jo pitkään(?) tai sitten hän on nuorempaa polvea.
Seurustelen kiinalaisen miehen kanssa. Alussa hän jotenkin jännitti sitä, että olemme samassa asunnossa yöt päivät olematta kuitenkaan naimisissa. Hänen mukaansa Kiinassa on kiellettyä asua tai oleilla samassa asunnossa vastakkaisen sukupuolen kanssa ilman avioliittoa.
Hän ei myöskään helpolla aina sano mielipiteitään ainakaan suoraan. Jos olen ymmärätnyt oikein, Kiinassa ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä, että nainen laukoo mielipiteensä suoraan tai ainakaan kovin voimakkaasti.
Kuulostaa hyvältä, ettet heti yrittänyt ns. kaataa häntä sänkyyn. Juttele hänen kanssaan avoimesti ja kuuntele häntä tarkasti. Mielestäni voit aivan hyvin antaa hänelle kukkia tai vaikkapa kauniin pienen suklaarasian ym. kaunista- Kiinalaisen vaimo
Olla varma, että menemme naimisiin, ennenkuin alamme seksiä harrastamaan, tai todella asumme samankaton alla. Lisäksi oli tärkeää saada perheen, ja lähinnä elossa olevan äidin hyväksyntä. Tämä varmasti kuuluu kiinalaiseen kulttuuriin.
- ...
"Hänen mukaansa Kiinassa on kiellettyä asua tai oleilla samassa asunnossa vastakkaisen sukupuolen kanssa ilman avioliittoa."
Olen ollut kiinalaisen puolisoni kanssa kahdeksan vuotta avoliitossa. - Kiinalaisen vaimo
... kirjoitti:
"Hänen mukaansa Kiinassa on kiellettyä asua tai oleilla samassa asunnossa vastakkaisen sukupuolen kanssa ilman avioliittoa."
Olen ollut kiinalaisen puolisoni kanssa kahdeksan vuotta avoliitossa.Me menimme pariksi yöksi Beijingiin hotelliin, kun olin tulossa Suomeen, ja hotellissa eivät meinanneet päästää meitä samaan huoneeseen, ennekuin mieheni sanoi, että olemme pariskunta.
- ...
Kiinalaisen vaimo kirjoitti:
Me menimme pariksi yöksi Beijingiin hotelliin, kun olin tulossa Suomeen, ja hotellissa eivät meinanneet päästää meitä samaan huoneeseen, ennekuin mieheni sanoi, että olemme pariskunta.
Kun hotellihuoneissa ramppaa näitä naispuolisia ammatinharjoittajiakin. Soittelevat jos on miespuolinen huoneessa.
- alisalinnu
... kirjoitti:
Kun hotellihuoneissa ramppaa näitä naispuolisia ammatinharjoittajiakin. Soittelevat jos on miespuolinen huoneessa.
kukkii kaksinaismoraali. Miesystäväni mukaan naimisiinmenolla kiinalainen yhteiskunta yrittää torjua prostituutiota.
Hän myös sanoo, että jos menemme tulevaisuudessa Kiinaan emme tule asumaan samassa hotellihuoneessa, ellemme silloin ole jo naimisissa. - ...
alisalinnu kirjoitti:
kukkii kaksinaismoraali. Miesystäväni mukaan naimisiinmenolla kiinalainen yhteiskunta yrittää torjua prostituutiota.
Hän myös sanoo, että jos menemme tulevaisuudessa Kiinaan emme tule asumaan samassa hotellihuoneessa, ellemme silloin ole jo naimisissa.Linda Jakobson on kirjoittanut Kiinasta kirjan 'Miljoona totuutta', sopii tähänkin väittelyyn.
Eikö sun miesystävä tunne yhtäkään miestä, joka avioliittonsa lisäksi pitävät 'jalkavaimoa' sen lisäksi että käyttävät maksullisten naisten palveluja? Minä tunnen. Jos tämä on mahdollista, niin miten on mahdollista, että kaikkia avioliitossa olevia syynätään niin tarkasti? - Kiina fani
... kirjoitti:
Linda Jakobson on kirjoittanut Kiinasta kirjan 'Miljoona totuutta', sopii tähänkin väittelyyn.
Eikö sun miesystävä tunne yhtäkään miestä, joka avioliittonsa lisäksi pitävät 'jalkavaimoa' sen lisäksi että käyttävät maksullisten naisten palveluja? Minä tunnen. Jos tämä on mahdollista, niin miten on mahdollista, että kaikkia avioliitossa olevia syynätään niin tarkasti?Jalkavaimoista, mutta ei niitäkään kaikilla kiinalaisilla miehillä ole, ei pidä yleistää.
Mistä se johtuu, että suomalaiset miehet ja naiset pettävät ravintolaillan päätteeksi puolisoitaan? Ei kaikki tietenkään, en yleistä.
- Thain mies
Meillä piti nostaa "kissa pöydälle" kuten sanotaan ennen kuin saatiin vähän suhteen tarkoitusperiä selville.
Nyt tyttöystävä osaa/uskaltaa ilmaista tunteitaan ja mielipiteitään niin kuin pitääkin.
Ei kukaan jaksa kauan suhteessa, jos oma sana ei vaikuta.
Aika jänskää, että yökerhosta bongasit. Mun eukkoa ei ikipäivänä saa sellaiseen paikkaan, kun on varttunut maaseudun pikkukylässä eikä kestä y-h-t-ä-ä-n alkoholia. On tuo omakin juominen vähän jäänyt, mutta ei sitä voi miinuksena pitää? Ja ensimmäinen yhteinen yö vasta reilun kk:n seurustelun jälkeen. Asiaa hieman selvensi se, että verta tuli! :)
Ärsyttää välillä, kun pitää mennä nukkuman viikonloppuisinkin aikasin ja herää jo klo 9 pirteänä kuin peipponen....
Kärsivällisyyttä ja luottamuksen rakentamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051886Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641534Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841173
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023