Mitä ihmettä pitäisi tehdä kun hiukset on aivan jäykät. Jos laitan esim. ponnarille ja avaan sen niin hiukset jämähtää sillälailla tyhmästi paikalleen. En voi ikinä lähteä pois kotoa ilman etten pese hiuksiani ja muotoile niitä sillä "luonnollisena" ne ovat aivan kauheat. Nyt ostin Schwarzkopfin BC hairtherapy tehohoitoa jota mulle suositeltiin..toivottavasti se edes auttaa.. Hiukseni ovat suoraan sanottuna aivan pilalla.. Yhtenä syynä on varmasti värinpoisto jonka jälkeen latvat olivat ihan kovat ja korppuset ja piti sitten leikata pois.. ja nyt jostain on taas ilmestyny ihme hamppulatvat..voi näitä ongelmia.. tätä menoa olen pian kalju :( plööh. Jos on kohtalotovereita niin neuvot ovat tervetulleita :))
Erittäin kärsineet hiukset :((
13
4290
Vastaukset
- ei sitä...
Voi sinua :( Ei olisi kannattanut tuota BC.n Hairtherapya ostaa ://
Kuka sitä sinulle oikein suositteli?!?
Ensinnäkin, se ei riitä hiuksillesi alkuunkaan, mikäli ne ovat hamppuiset kuin kuvailit..
Suosittelen panostamaan vähän kalliimpiin tuotteisiin.
BC on hyvä perus-sarja normaaleille hiuksille jotka jostain föönaamisesta kuivuvat.. Niiden korjaamiseen BC on riittävä.
Mutta sinulla on paljon käsitellyt hiukset jotka ovat hamppua.
Kokeile The Body Shopin Parapähkinä naamiota, se on erittäin öljyinen ja auttaa silottamaan hamppua. Jättää hiukset raskaiksi ja vähän "rasvaisiksi" joten varmaan viikonloppuna ihan hyvä käyttää jos ei ole menossa mihinkään.
Sitten pesua varten Tigin Oatmetal&Honey on ihan hyvä, shampoo ei ole niin pesevä ja kosteuttaa.
Hoitoaineeksi Dumb Blonde on hyvä, tosin siitäkin on paljon puhuttu että silikonia täynnä yms.
Mutta olen sitä mieltä että jos se käytössä toimii ja jättää hyvän lopputuloksen niin onko sillä väliä mitä tuote sisältää?
Ja ainakaan omat hiukset eivät ole siitä vaurioittuneetkaan.
Toki The Body Shopin kosteuttava Hunajahoitoainekin on todella hyvää ja edullisempaa jos et tuota DB.tä halua ostaa.
Osta kosteuttava hiuksiinjätettävä hoitoaine.
Coldwellin Silky sarjan voide on hyvää.
Googleta "Place verkkokauppa" sieltä pääset lukemaan näistä tuotteista ja vähän muistakin :)- pahalta.
Sakset todellinen apu. Vaikka tiedänkin, jotta kirpaisee luopua pituuksista.
- askalkalsk
Kuule kyllä sillä silikonilla loppujen lopuksi on merkitystä riippuen tietenkin siitä onko se vesiliukoista vai ei. Jos hiukset on sileät ja pehmeät ja tuotteessa on silikonia niin silikoni on sen saanut aikaan. Kun hiukset pesee svyäspuhdistavalla ja se silikonin muodostama kalvo pestään pois niin hiukset on taas entisellään. Silikoni ei siis hoida hiusta vaan se menee siihen hiuksen päälle huijausnaamioksi.
Goldwellilla ei mielestäni ole Silky nimistä sarjaa, vaan se on Kerasilk ja hoitoaineen nimi Kerasilk Instant Silk Fluid. Dumb Blonde on rahastusta ja paljon parempia ja hoitavempia tuotteita saa halvemmalla. En voi edes kuvitella miten kehtaatavat pitää niin korkeaa hintaa (muistaakseni 35 euroo). Ei auttanut minua eikä ystäviäni. Turha aine. - "ylösnousemus"?
askalkalsk kirjoitti:
Kuule kyllä sillä silikonilla loppujen lopuksi on merkitystä riippuen tietenkin siitä onko se vesiliukoista vai ei. Jos hiukset on sileät ja pehmeät ja tuotteessa on silikonia niin silikoni on sen saanut aikaan. Kun hiukset pesee svyäspuhdistavalla ja se silikonin muodostama kalvo pestään pois niin hiukset on taas entisellään. Silikoni ei siis hoida hiusta vaan se menee siihen hiuksen päälle huijausnaamioksi.
Goldwellilla ei mielestäni ole Silky nimistä sarjaa, vaan se on Kerasilk ja hoitoaineen nimi Kerasilk Instant Silk Fluid. Dumb Blonde on rahastusta ja paljon parempia ja hoitavempia tuotteita saa halvemmalla. En voi edes kuvitella miten kehtaatavat pitää niin korkeaa hintaa (muistaakseni 35 euroo). Ei auttanut minua eikä ystäviäni. Turha aine."Jos hiukset on sileät ja pehmeät ja tuotteessa on silikonia niin silikoni on sen saanut aikaan. Kun hiukset pesee svyäspuhdistavalla ja se silikonin muodostama kalvo pestään pois niin hiukset on taas entisellään."
Hiukset ovat elotonta materiaalia. Silikonia sisältävät tuotteet siloittavat hiusta ja tekevät sen pehmeämmäksi. Tietenkin vain väliaikaisesti, sillä jos hius on huonossa kunnossa, niin sitä ei enää millään taikakeinolla hyväkuntoiseksi muuteta, ikinä. Eli kaikki hiusta korjaavat tuotteet oavt kyllä ihan samanlaisia "huijausnaamioita". - vjdfhbhf
"ylösnousemus"? kirjoitti:
"Jos hiukset on sileät ja pehmeät ja tuotteessa on silikonia niin silikoni on sen saanut aikaan. Kun hiukset pesee svyäspuhdistavalla ja se silikonin muodostama kalvo pestään pois niin hiukset on taas entisellään."
Hiukset ovat elotonta materiaalia. Silikonia sisältävät tuotteet siloittavat hiusta ja tekevät sen pehmeämmäksi. Tietenkin vain väliaikaisesti, sillä jos hius on huonossa kunnossa, niin sitä ei enää millään taikakeinolla hyväkuntoiseksi muuteta, ikinä. Eli kaikki hiusta korjaavat tuotteet oavt kyllä ihan samanlaisia "huijausnaamioita".ainakin juurikasvu.org sivustolla on pitkät keskustelut aiheesta. Varmasti auttaa paremmin kuin shampoolla pesu.
- olen ollut
askalkalsk kirjoitti:
Goldwellilla ei mielestäni ole Silky nimistä sarjaa, vaan se on Kerasilk ja hoitoaineen nimi Kerasilk Instant Silk Fluid. Dumb Blonde on rahastusta ja paljon parempia ja hoitavempia tuotteita saa halvemmalla. En voi edes kuvitella miten kehtaatavat pitää niin korkeaa hintaa (muistaakseni 35 euroo). Ei auttanut minua eikä ystäviäni. Turha aine.Itse olen ollut ihan tyytyväinen..
Vaikka olen vaihdellut shampoita ja hoitoaineita niin eipä tuo DB ole näyttänyt tekevän mitään tuhoja...
Kallistahan se on mutta mikä on parempaa ja halvempaa? Jos tiedät kerrothan minullekkin..
kaiken kokeilleena itse en nimittäin ole parempaan ja halvempaan aineeseen törmännyt. - randomL
olen ollut kirjoitti:
Itse olen ollut ihan tyytyväinen..
Vaikka olen vaihdellut shampoita ja hoitoaineita niin eipä tuo DB ole näyttänyt tekevän mitään tuhoja...
Kallistahan se on mutta mikä on parempaa ja halvempaa? Jos tiedät kerrothan minullekkin..
kaiken kokeilleena itse en nimittäin ole parempaan ja halvempaan aineeseen törmännyt.Kiitos kun laitatte viestiä.. Ekaksi pitää varmaan leikata nuo huonot latvat pois ja sitten alkaa kokeilemaan hoitotuotteita että löytäis parhaimmat.. ei auta ku toivoa parasta.. itku tulee ku kattoo peilistä näitä hiuksia.
- askaslkasl
"ylösnousemus"? kirjoitti:
"Jos hiukset on sileät ja pehmeät ja tuotteessa on silikonia niin silikoni on sen saanut aikaan. Kun hiukset pesee svyäspuhdistavalla ja se silikonin muodostama kalvo pestään pois niin hiukset on taas entisellään."
Hiukset ovat elotonta materiaalia. Silikonia sisältävät tuotteet siloittavat hiusta ja tekevät sen pehmeämmäksi. Tietenkin vain väliaikaisesti, sillä jos hius on huonossa kunnossa, niin sitä ei enää millään taikakeinolla hyväkuntoiseksi muuteta, ikinä. Eli kaikki hiusta korjaavat tuotteet oavt kyllä ihan samanlaisia "huijausnaamioita".Unohdin kirjoittaa siihen että oli tuote mikä tahansa niin kun se hius puhdistetaan niistä siloittavista kalvoista niin totta kai se hius on entisensä kun käsiteltyä hiusta ei koskaan saa entiselleensä. Mutta ne hoitoaineiden kalvot yrittää korvata ja jäljitellä sitä kalvoa joka niormaalisti suojaa käsittelemätöntä hiusta. Kestovärit, permanentti ja muut käsittelyt joissa aine tunkeutuu hiuksen suomukerroksen läpi tuhoaa sen hiuksen luonnollisen kalvon. Siksi niitä värjättyjen hiuksien hoitotuotteita suositellaan käytettäväksi säännöllisesti että hiukseen muodostuu sitä luonnollista kalvoa jäljittelevä kalvo joka tietenkin lähtee pesussa pois mutta se kalvo auttaa esim. väriä pysymään hiuksessa.
- Nimimerkki
randomL kirjoitti:
Kiitos kun laitatte viestiä.. Ekaksi pitää varmaan leikata nuo huonot latvat pois ja sitten alkaa kokeilemaan hoitotuotteita että löytäis parhaimmat.. ei auta ku toivoa parasta.. itku tulee ku kattoo peilistä näitä hiuksia.
Shampoopesuja kannattaa vähennellä jos tukka on huonossa kunnossa, sillä ne kuivattavat tukkaa entisestään. Aina ei tarvitse ensi hätään kampaamon juttuja, varsinkin kun Tigin shampoot ovat varsin pesevää sorttia. Tigin O&H hoitoaine tosin on todella hyvää ja saanut monelta taholta kehuja. Se hoitaa hiusta, eikä sisällä silikonia. MOP C-System Hydrating -shampoota on kehuttu todella hellävaraiseksi shampooksi, ja onkin tarkoitettu alunperin värjätyille hiuksille ja on sulfaatiton.
Co-pesusta: Tähän kannattaa hankkia marketista silikoniton hoitoaine (esim. LV, XZ, Erisan, Erittäin hieno suomalainen - kaikilla näillä on koko sarja silikoniton). Peset siis hoitoaineella hiuksesi, etkä käytä shampoota lainkaan. Eli; laitat hoitoainetta _paljon_ päähäsi, kaikkialle hiuksiin, ja erityisesti tietenkin päänahkaan. Annat vaikuttaa vähintään 5 min, ja huuhteluvaiheessa lisäät vähitellen vettä hieroen päätäsi. Näin lika lähtee.
- hiu
Itse onnistuin tuhoamaan hiukseni siihen kuntoon että kampaaja ei antanut muuta vaihtoehtoa kuin leikata kaikki pois. Laitoin kuitenkin uuden värin päähän, ajattelin ettei mitään hävittävää. Hiukseni ovat luonnostaan kuivat ja karheat mutta, värin jälkeen näytin kuin päässäni olisi ollut auringossa palanutta kuivaa heinää...aivan kamala, ja hiuksia lähti vetämättä. Ostin kampaajalta Redken Extreme hoitoainetta(proteiinipommi hiuksille) ja Redken Extreme Deep Fuel tehohoidon sekä käytän kampaamon shampoota ja hoitoainetta. Kuukauden jälkeen hiukseni ovat taas eloisat ja kiiltävät. Kallis hoito, mutta jos hiuksesi ovat läheskään yhtä pahassa jamassa kuin minun muutama kuukausi sitten, etkä halua luopua niistä, niin suosittelen :) Nyt kasvatan pitkää tukkaa enkä värjää ainakaan vuoteen, tai ehken ikinä :)
- hiustenasiantuntija
Mulla on ollut aivan sama ongelma, mut mä käytin hoitoainetta joka kerta kun kävin suihkussa. Ja sit mun mielest Elvital Anti-Breakage hoitoainesuihke on auttanut asiaa jonkin verran. Mut ei kannata värjätä hiuksia pitkään aikaa tai muutenkaa suoristaa/kihartaa jne. Oon myös kokeillu että laittaa niihin hamppu kohtiin öljyä, joka myös autto asiaa! MUTTA ÄLÄ LAITA LIIKAA ÖLJYÄ TAI SAAT PESTÄ SITÄ KOKO PÄIVÄN POIS ! :D
- Selja_
Todella huonokuntoiset latvat kannattaa leikkauttaa pois .
Suosittelen käyttämään vain sellaisia shampoita ja hoitoaineita, joissa ei ole silikonia .
Omia suosikkejani ovat Nature's Gaten tuotteet , jotka jättävät hiukset kiiltäviksi ja sileiksi ILMAN silikonia ja luonnollisin ainein.
http://www.iherb.com/Nature-s-Gate
Esim. Aloe Vera - hoitoaine on toiminut kuiviin hiuksiin hyvin . Hintaa tuolla reilun puolen litran pullolla on muutama euro. Postitus USA:sta Suomeen on omissa tilauksissani maksanut aina noin 3 euroa ja paketti on yleensä ollut matkalla noin viikon. Ensitilaajat saavat tilauksestaan viiden dollarin alennuksen käyttämällä alennuskoodia UXO018 ( UXOnollayksikahdeksan) .
Toinen silikoniton , kosteuttava hoitoaine , jonka olen itse todennut hyväksi on Tigin Moisture Maniac.
Hoitoaineeseen voi myös lisätä tilkan öljyä , jos siitä haluaa vielä tehokkaamman.
- sax bot
Sakset ainoa apu. Kaverillani oli ihanat, paksut ja pitkät tummat hiukset vielä vuosi sitten. Kun hän halusikin värjätä blondiksi, niin hiukset kärsivät ja yli puolet pituuksista putosivat pois. Ne ovat ihan hamppua. Jos hän laittaa hiukset nutturalle ja yrittää ottaa ponnaria pois, ponnari jää kiinni ja kun ponnari on irti, hiukset ovat vieläkin yhdessä harakan nutturassa. Aamulla kun hän herää, hiukset sojotaa ylös niin, että
http://www.google.fi/imgres?q=leijona&um=1&hl=fi&biw=1639&bih=812&tbm=isch&tbnid=OSmxrs5uZHwjlM:&imgrefurl=http://www.ejippo.fi/tiesitko/tiesitko-leijona&docid=wiQlJbPNnS7I4M&imgurl=http://www.ejippo.fi/images/931.jpg&w=500&h=319&ei=AkYoT6jsBeOC4gTWoonoAw&zoom=1&iact=hc&vpx=1248&vpy=482&dur=110&hovh=178&hovw=280&tx=150&ty=130&sig=102335057287838590770&page=1&tbnh=114&tbnw=180&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:22,s:0
Siis sojottaa samalla tavalla kuin leijonalla. Ihan oikeesti :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803