yksinäinen

erty

on aatellut, että enkelit auttaa. Oliskohan noin? Onkohan enää niitä enkeleitä? En vaan jaksa enää. Tiedän, että teen väärin, mutta on kai mullakin oikeus joskus päättää elämästäni?

15

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä aloita

useampia känniaiheita tänä yönä,PLIIIS!!!

• ihan varma

känniviesteistä? Etkö usko, että jollain voi olla paha olla? Ei ole kauhean kiva olla yksin, anteeks, jos tein väärin. Mitähän varten sinä valvot ja luet tätä palstaa? Satutko olemaan yksin? Ei edes enkeleitä vierellä?

• se tais
        ihan varma kirjoitti:

känniviesteistä? Etkö usko, että jollain voi olla paha olla? Ei ole kauhean kiva olla yksin, anteeks, jos tein väärin. Mitähän varten sinä valvot ja luet tätä palstaa? Satutko olemaan yksin? Ei edes enkeleitä vierellä?

olla kännissä ku siihen aikaan oli palstalla. Pitäsiköhän minun nyt puhaltaa promillemittariin tarkistaakseni olenko minä kännissä töissä?

• on meillä

kaikilla lähellä. Ihan liki, kun vain annamme heille mahdollisuuden.
      Pahat viestit saavat jäädä omaan arvoonsa.

• YMPÄRILLÄSI ON

Monen monta enkeliä! Katsoppas vain , siinä aivan sinun vasemmalla puolellasi on yksi , joka toivoo , että antaisit lohduttaa Sinua. Paina vain pääsi hänen olkapäälleen ja tunne miten lämpö siirtyy hänestä Sinuun .Huomaatko? Toinen kultatukka enkeli odottaa sänkysi vieressä , odottaa , että saisi peitellä Sinut lämpimään ja turvalliseen uneen. Aamulla kun heräät, on uusi enkeli saattamassa Sinua uuteen päivään ,turvalliseen ja ehkä ei niin yksinäiseen! Huomaathan : Et ole yksin! Rauhaisaa yötä Sinulle ; toinen yksinäinen!

• enkeleitä on

Oikein hyvin palkattu ammattikunta Suomessakin, bisnesenkelit. Jo rikastuneita senioreja kertomassa nuoremmille, miten firmaa pitää hoitaa - tai paremminkin, miten meidän aikaan ennen vanhaan tehtiin.

• on; yritä löytää sellainen tai ryhtyä itse sellaiseksi. Jaksaisitko pysähtyä hetkeksi miettimään, kuka voisi ilahtua yhteydenotostasi tai tarvitsisi apua?

Tai ehkä voisit ottaa yhteyttä johonkin järjestöön, joka järjestää ihmisille apua? Voisit tarjoutua auttamaan tai pyytää itsellesi. Joskus empaattinen kuunteleminenkin riittää.
      Parempaa huomista.

• Sinulla on aina niin ihania ideoita. Tuokin, että jos kaipaa hyviä ihmisiä, niin ryhtyy itse sellaiseksi. Tuo on kiva ajatus sinulta orvokki.

• Toisten huolista
        miljoona kirjoitti:

Sinulla on aina niin ihania ideoita. Tuokin, että jos kaipaa hyviä ihmisiä, niin ryhtyy itse sellaiseksi. Tuo on kiva ajatus sinulta orvokki.

Sairaudesta tai jostain muusta? Jos on itse avun tarpeessa. Hyväkin ihminen voi uupua ja palaa loppuun. Ei siinä enää kuormaa tarvita. Joskus kun on oikein onneton niin ihmettelee vaan että missä on ne ihmiset nyt keitä olen itse auttanut. Monta kertaa jos ihminen on auttavainen ja ajattelee muita ihmisiä siltä odotetaan aina vain yhä enemmän.

• Toisten huolista kirjoitti:

Sairaudesta tai jostain muusta? Jos on itse avun tarpeessa. Hyväkin ihminen voi uupua ja palaa loppuun. Ei siinä enää kuormaa tarvita. Joskus kun on oikein onneton niin ihmettelee vaan että missä on ne ihmiset nyt keitä olen itse auttanut. Monta kertaa jos ihminen on auttavainen ja ajattelee muita ihmisiä siltä odotetaan aina vain yhä enemmän.

Ihan totta. Uupunut ihminen ei jaksa auttaa muita, mutta jos pienin "askelin" yrittää vaan eteenpäin. Mitään mullistavaahan tuskin tapahtuu hetkessä. Jos ei jaksa auttaa ruumiillisesti, voi yrittää ihan pienillä lämpöisillä ajatuksilla muistaa jotain toista.

Itse uskon, että hyvä kasvaa ihan samoin kuin se pahakin. Pienikin ystävällinen ja kannustava sana tuntuu kenestä tahansa kivalta vaikeina hetkinä ja siten sellainen antaa hyvää mieltä niin antajalle kuin saajallekin. Tähänhän perustuu esim. vertaistuki.

• Otto-Vaan

Auttajaksi ryhtyminen vaatii "tietyissä" tapauksissa
        myös sitoutumista ja aina vastuun tuntoa.
        "Enkelinä" oleminen ei aina ole helppoa,joudut
        antamaan itsesi ympärivuorokautiseen käyttöön.
        Puhelimen tavoitettavissa kellon ympäri.

Tämän sanoin vain vinkiksi enkeliksi haluaville,
        kovin kevyt mielisesti ei kannata alalle aikoa.

Aloittajalle toivon aurinkoisia hetkiä ajatuksiin.

• Toisten huolista kirjoitti:

mainitsin siitä viestissänikin ja tarkoitin, ettei apua välttämättä aina tarvitse hakea ammattiauttajilta. Joskus voi olla helpompaa yrittää hakea sitä muualta, esim. jonkin järjestön kautta, auttavista puhelimista tms.
        Aloitin muistaakseni ehdotuksella ottaa yhteyttä siihen hyvään ihmiseen... Toivottavasti jokainen tuntisi ainakin yhden.;))

Jos/kun jaksaa ajatella muitakin, omat murheet saattavat saada uudet mittasuhteet tai kadota kokonaankin vähitellen.

Joskus kilttejä hyviä ihmisiä aletaan käyttää hyväksi, sellaista en tarkoittanut.
        Esim. joissain hyvinvointi-keskuksissa, jotka on perustettu muiden auttamista varten, pidetään hyvin tärkeänä huolehtia eri tavoin myös aktiivisesti auttamistyötä tekevien hyvinvoinnista. Auttaminenkin voi olla antoisaa ja kivaa, ei ainoastaan ikäviä velvollisuuksia.

• Otto-Vaan kirjoitti:

Auttajaksi ryhtyminen vaatii "tietyissä" tapauksissa
        myös sitoutumista ja aina vastuun tuntoa.
        "Enkelinä" oleminen ei aina ole helppoa,joudut
        antamaan itsesi ympärivuorokautiseen käyttöön.
        Puhelimen tavoitettavissa kellon ympäri.

Tämän sanoin vain vinkiksi enkeliksi haluaville,
        kovin kevyt mielisesti ei kannata alalle aikoa.

Aloittajalle toivon aurinkoisia hetkiä ajatuksiin.

huolehtia itsestään.
        Ei kenenkään pitäisi normaalioloissa suostua 24h päivystykseen. Poikkeustilanteita voi tietysti jokaiselle tulla.

Voi päättää uhrata esim. ystävä-, sairaala-, tukihenkilö- tai puhelinpalveluun vaikka vain kaksi tuntia viikossa tai vaikka kahdessa viikossa. Jokainen voi päättää miten paljon resursseja hän toimintaan tarjoaa. Suosittelisin aloittamaan varovasti, ettei kiva asia muuttuisi ikäväksi velvollisuudeksi, josta pian haluaa päästä eroon. Omaa aktiivisuutta voi lisätä sitten, kun tunnistaa omat voimansa ja ajankäyttönsä tarjoamat mahdollisuudet.

Tuo yksityinen 24h-puhelinpalvelu voi helposti muuttua hyväksikäytöksi. Siitä minullakin on omakohtaisia kokemuksia. - Onhan esim. mukavampaa juopotella, kun saa juttukaverin, ellei muuten niin aina voi kiristää itsemurhalla uhkailemalla. Myös "enkeli" voi päättää omasta "työajastaan" ja hyväksyä siitä poikkeamisen vain harvinaisissa poikkeustapauksissa. Kysymys on molemminpuolisesta arvostamisesta ja silloin auttaminenkin sujuu paremmin.;))

• miljoona kirjoitti:

Sinulla on aina niin ihania ideoita. Tuokin, että jos kaipaa hyviä ihmisiä, niin ryhtyy itse sellaiseksi. Tuo on kiva ajatus sinulta orvokki.

ystävällisistä ajatuksista ja positiivisesta palautteesta. Piristit hyvää päivääni vielä lisää.;))
        Olen aina ollut sitä mieltä, että itse antamalla saa paljon enemmän kuin vaatimalla.;))
        Ellei ole valmis antamaan, saattaa jäädä itsekin ilman, tai saattaa ainakin tuntea jääneensä osattomaksi. Hyvä lisääntyy vain jakamalla.;))

• lukemaan tämän

viestin, pistä silmäsi kiinni, hengitä rauhallisesti syvään ja tunnet enkelin kosketuksen vasemmalla olkapäälläsi. Se on sinun hyväntahdon enkelisi, lähetin sen sinulle, kuuntele sitä. :)

Tälläisen kokemuksen tunsin kerran itsekin, kun olin kovassa ahdingossa ja tuntui siltä etten olisi jaksanut enää.
      Suosittelen myös ottamaan yhteyttä paikkakuntasi diakonissaan ja selittämään hänelle tilanteesi, oli se sitten mikä tahansa. Kokeile edes. Toivon sinulle voimia ja hyvää mieltä tästä eteenpäin. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1066
    2. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      354
      1065
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      832
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      57
      739
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      99
      668
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      641
    7. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      633
    8. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      14
      628
    9. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      68
      620
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      600
    Aihe