lahjakkuudet? Kaikki lopettivat pastorin työn Suomen Adventtikirkossa; MIKSI?!
1. Arsi Broberg----luki itsensä lääkäriksi; miksi?
2. Paavo Leppänen; luki itsensä psykologian tohtoriksi; miksi?
3. Esa Rouhe; luki itsensä lääkäriksi; miksi?
4. Timo Pekkala; juoksee edelleen ja pelaa lentopalloa; miksi?
5.Leif Hongisto; jatkaa opintoja Åbo Akademiassa; miksi?
6. Harri Kuhalampi; jatkaa opintoja Hgin Yliopistossa? Miksi?
7. Tapio Tervamäki; jatkaa lukujaan Yliopistossa ..
.....JNE.
Miksi ainoastaan Aimo ja Atte Helminen ja Jyrki ja Sakari Vehkavuori ovat jäljellä ja tekevät pastorin työtä Suomen Adventtikirkossa?!
Eivätkö vanhemmat pastorit antaneet tilaa nuorille lahjakkuuksille ja lukeneemmille teologeille?!
Helmiset, Peltoset, yms...antoivat kyllä oman sukunsa jälkikasvulle....?!
Kuka maksaa kymmenyksiä näille....sanoohan Paavali 1 Korinttolaiskirjeessä mm. luvussa 9. ...ettei se ole suotavaa vaikka niin voisi ajatellakin...?!
Politiikkaa ja salajuonia?! Vai selvisikö heille; kuinka hauras ja epäraamatullinen oppi on.Adventismi pettymyksineen ja kaksinaismoraalisine oppeineen ja valheineen on....?!
Ja jäljelle jääneet "keskinkertaisuudet" valehtelevat rahasta?
Missä ovat nämä pastorin koulutuksen
43
8602
Vastaukset
- Milalinen kirkkomme
olisikaan, jos se olisi säilynyt Totuutta etsivänä Adventtiliikkeenä, eikä se olisi jämähtänyt paikoilleen ja kirkottunut ja pilaantunut!?
"Koska olet penseä, et kylmä etkä kuuma, ...olen oksentava sinut suustani ulos!"
"Luulit olevasi rikas, mutta olet köyhä ja alaston!"
Sanoi srk:n nkeli Adventisteille...Laodikean kautta?!
Mitä tehdä; etsiä ja ostaa silmävoidetta?
Katua, tunnustaa syntinsä ja kääntyä parannukseen..?
Niin tulisi tehdä----Mutta.... - kymmenyksistä
heidän kaikkien "muuntokoulutuksen", ns. laillisten "potkujen" tai erojen ja ns. YT-neuvotteluiden seurauksena?
- että joutui maksamaan
näiden miesten uudelleen koulutuksen ja muutamat saivat olla "suojatyössä" opiskelun ajan...joten siinä nämä "pyhät kymmenykset" taas saivat siunauksensa...
Kiitos mummoille, jotka jättivät omat sukulaisensa rahatta ja perinnöttä!?
Jaakobin kirjeet ovat jääneet lukematta ja ei niistä juuri saarnojakaan ole kuullut---? - hyviin kohteisiin
että joutui maksamaan kirjoitti:
näiden miesten uudelleen koulutuksen ja muutamat saivat olla "suojatyössä" opiskelun ajan...joten siinä nämä "pyhät kymmenykset" taas saivat siunauksensa...
Jaakobin kirjeet ovat jääneet lukematta ja ei niistä juuri saarnojakaan ole kuullut---?tuen mielelläni fiksuja nuoria miehiä hyviin ammatteihin...joten eipä siinä, mummollekin kerron tämän ilouutisen, että on kerrankin mennyt hyvään kohteeseen!
Aloittaja :) - !!!!
että joutui maksamaan kirjoitti:
Jaakobin kirjeet ovat jääneet lukematta ja ei niistä juuri saarnojakaan ole kuullut---?kaikenmaailman huhuja päässäsi ja sitten sanot uskovasi niihin... kannattaisi harkita psykologilla käyntiä.
Jep! Haastakaa Jeesus ja Hän haastaa teidät!
Vallatkaa tämä kristinusko-palsta adventtitotuudellenne! Teette hyvin, jos
kumoatte esiin tuodut Kristuksen totuudet
osoitatte, että Kristuksen jälkeen on tullut
väkevämpi.
Minä en mitään Raamatusta tiedä, mutta erästä
kohtaa rakkaassa Ilmestyskirjassa olen nähnyt
hyväksi soveltaa ellenismiin - ja nythän asia
alkaa varmistua, kun todella vaaditte uutta
totuutta - adventtitotuutta jyräämään täällä.
Omat sisäiset salasanoin suljetut (suljettujen
ovien oppi?) ovat täysin hallinnassanne, mutta
tämä kun sattuu olemaan avoin ja julkinen ja
yleinen kristinusko-palsta - niin täällä saa
esittää joka ikisen sanankohdan ja myös sen
selostaa, niin kuin se on ITSELLE avautunut.
AVOIMEN RAAMATUN ÄÄRELLÄ
Löysin palstalta seuraavanlaista:
Ilm 3:8-10
8
Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat;
katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
10
Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
Mitä se on?
Jeesus antaa seurakunnalleen väärästä kirkosta niitä, jotka valehtelevat olevansa juutalaisia.
Ainakin adventtitotuuden julistajat väittävät
olevansa juutalaisia. En toistaiseksi löydä
tälle sanankohdalle muuta selitystä kuin, että
Jeesus kutsuu sellaisesta yhteisöstä, mikä
väittää olevansa uusi Israel - kutsuu sieltä
omansa ulos.
Sillä tuo Raamatun viimeinen kirja osoittaa
juutalaisista puhuessaan, että Jumala ei ole
hyljännyt kansaansa - vaan tarkoin tietää, ken
on oikea israelilainen ja kuka ei!
Kaikella kunnioituksella ja rakkaudella!
- - - -
LISÄÄ HAASTEITA VIHDOINKIN VASTATTAVAKSI
Kirjoittanut: AnttiVKantola 29.1.2008 klo 17.43
>>> Sen lisäksi on tuskin kohtuutonta nähdä Ilm.14:7,8 puhuvan ennen Jeesuksen tuloa tapahtuvasta tuomiosta. Tuomiota julistetaan osana kutsua viedä evankeliumi kaikille; on siis ilmeistä, että tämän tuomion, jonka esitetään jo tulleen, täytyy tapahtua ennen Jeesuksen toista tulemista, koska silloin evankeliumi on jo julistettu kaikkialle maailmaan. Toisin sanoen, kutsu julistaa evankeliumia esitetään samaan aikaan kuin sanoma siitä, että tuomio on tullut, eli kyseessä on adventtia edeltävä tuomio. Miksi muuten kehotettaisiin julistamaan maailmalle evankeliumia?- Turhaanko?
Goldstein ei ole teologi, vaan mennyt naimisiin adventistiteologin tyttären kanssa ja päässyt maallisena juutalaisena "vallan kahvaan" USA:n Adventistisessa hierarkkiassa.
Mies ei pahojen kysymysten alla yritäkään valehdella, vaan myöntyy kritiikkiin ja asettuu "Matti maikäläisen tasolle ihmettelemään opppejamme" luennoillaan....sitä arvostin. Mutta muutoin hänen juutalaisuutensa ja adventisminsa lepää omien kirjallisten ambitioidensa varassa; eli kun hän kertoi polttaneensa romaaninsa, sittemmin adventtikirkko on julkaissut kirjojaan ja romaanejaan liukuhihnalta, teologisina oppikirjoina...siinä mennään metsään samalla tavalla kuin EGW:n kirjallisuuden ja "kioskiromaanien" kanssa...?
Kirkkomme menetti paljon aloittajan tuomien nimien kautta, joita ei hyväksytty kirkossa ja johdossa tuomaan uusia terveitä ajatuksia mukanaan?!
Vanhemmat pastorit ja vanhimmat halusivat pitää valheensa ja ovat nyt umpikujassa...
Saatanan synagoogasta todella on adventismissa kysymys,...siinä olit ottanut oikean kohdan Raamatusta! :)
Paavo Pesusieni
- Helsingin yliopistossa
Mitä hän siellä lukee? Nytkö kansankirkon paimeneksiko vai jotain muuta?
- fiksu ei jaksa
Suku on parasta adventtikirkossa = )
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat;
katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Jeesus rakastaa erityisesti adventtitotuuden hyljännyttä entistä adventistipastoriakin. - Aitolahdessa Ev.Lut.kirkossa
Hän teki Newboldissa maisterin työn aiheesta;"Naisen asema Adventtikirkossa"....luulisin Erja-vaimon auttaneen häntä, onhan hän aina ollut vahva feministi.
Nyt hän tekee teologian tohtorin väitöstä Prof. Markku Heikkilän alaisuudessa aiheesta "Ellen G Whiten hengellisyys ja hengelliset kirjat"...
Jäämme odottamaan Piirikunnan johtajan toimesta painostuksesta (Erkki Haapasalon avustuksella; olivat yhdessä H.K:n ja Raimo Lehtisen kanssa 3-vuotta Pakistanissa; mutta "lojaalisuuteen ei ollut aihetta" tällä kertaa...) eronneen miehen seuraavia liikkeitä.
H.Kuhalampi yritti päästä kirkkoneuvostoon ja valtuustoon Pyynikiltä; en tiedä pääsikö?
Mielenkiintoista, miksi mies teke työtä juuri Aitolahden vanhainkodin ja Kirjatoimen naapurissa ja pyrkii tampereen keskustan kirkon alueelta Ev.Lut.kirkon sisäpiiriin?
Oliko siis Antti Kantola oikeassa "juutalaisen huijarin suhteen, joka tulee Saatanan synagoogasta ..pyrkimyksistä päästä babyloniin sekoittamaan lisää booliaan?"
Vai onko Kuhalampi vainon kohteeksi joutunut pyhimys? Mene ja tiedä?!
Nikodeemus :) - heikkouksistaan
huolimatta...niinkuin kaikki edellä mainitut. vahvuuksia heillä onkin vaikka muille jakaa...he ovat minusta tosi "kalastajia" eli opetuslapsiainesta ja jopa Apostoleiksi asti!
Itse koen menetyksenä heidän roolinsa ja panoksensa puuttumisen teologiassa, mutta he ovat saaneet nyt jopa enemmän mielestäni omassa elämässään ja hyvä maineensa tunnetaan paremmin "pakanoiden keskuudessa"...tuskin he adventismi taustastaan kovin paljoa puhuvat...?!
Loistavia miehiä; hyvät muistot...siunausta kaikille!
J. http://www.helsinki.fi/teol/ktel/tutkimus/tekeillaolevat.htm
Kuhalampi, Harri The Impact of Mrs Ellen G. White as a Spiritual Guide on Today's Adventist Spirituality HK 2004-2005- Paavo Virtaniemi
uskova_1 kirjoitti:
http://www.helsinki.fi/teol/ktel/tutkimus/tekeillaolevat.htm
Kuhalampi, Harri The Impact of Mrs Ellen G. White as a Spiritual Guide on Today's Adventist Spirituality HK 2004-2005Katolisen kirkon militantti jesuiittaveljeskunta on aloittanut vastauskonpuhdistuksen jo Martti Lutherin aikoina. Se on jatkunut ja jatkuu edelleen voimakkaimpana adventtiliikkeen ympärillä. Jesuiitat ovat soluttautuneet ns. suuren Baabelin kirkkokuntiin jopa satoja vuosia sitten, yrittäen tehdä tyhjäksi uskonpuhdistuksen hedelmät. Jumalan herättämät uskon puhdistusliikkeet ovat mm.; Luterilaiset, Babtistit, Metodistit ja viimeisenä uskonpuhdistusliikkeenä seitsemännen päivän adventistit. Adventisteilla on kaikkien uskonpuhdistajien löytämä totuus, ja lisäksi Herran antama valo Jumalan laista, johon kuuluu sapatti, taivaallisesta pyhäköstä, kuoleman jälkeisestä tilasta ja Jeesuksen tulemuksen läheisyydestä.
Jesuiitat ovat soluttautuneet organisaatioon (katso Alberto Rivera), mutta tämä on kuitenkin Jumalan lopunajan seurakunta, jonka tehtävänä on julistaa viimeinen armon ja Jumalan rakkauden sanoma tälle hukkuvalle maailmalle. Tätä "kolmen enkelin sanomaa" tulee julistaa saatanan vastustuksesta huolimatta Jumalan voimassa hukkuvalle maailmalle. Pian Herra erottaa jyvät ja akanat toisistaan, jyvät ovat se seurakunta jonka Jeesus käy noutamassa, heitä tulee kaikista seurakunnista ja akanat tietenkin poltetaan. Katsokaamme ettemme olisi Herramme vastustajia, sillä se johtaa perikatoon. Herra haluaa pelastaa jokaisen joka vain suostuu pelastettavaksi, kysymys on elämästä ja kuolemasta meidän jokaisen kohdalla. Ei tule katsoa ihmistä tai organosaatiota, vaan Jeesusta vapahtajanamme ja panostaa kuuliaisuuteen. - uraVALINTA
fiksu ei jaksa kirjoitti:
Suku on parasta adventtikirkossa = )
Jeesus rakastaa erityisesti adventtitotuuden hyljännyttä entistä adventistipastoriakin.Adventistipastorin ura vetoaa vain määrättyihin tyyppeihin jotka kokevat saavansa tyydytystä adventismin opettamisesta (tietysti rahasta)?
- 234234234234
Kaikista en osaa sanoa, mutta Esa Rouhe luki lääkäriksi, koska se oli hänen nuoruutensa haave, joka oli jäänyt aikoinaan toteutumatta. Näin hän itse kertoi. Ja Esa tekee pastorille kuuluvia tehtäviä hiukkasen silloin kun ehtii.
Leif Hongisto on kuule jo valmistunut ja tällä hetkellä Adventtikirkon Middle East Collegen rehtori.
Harri Kuhalampi ei ole ollut Adventtikirkon jäsen vuosikausiin, joten eipä hän tietenkään ole siten pastorikaan.
ja ainoa joka valehtelee, olet sinä itse.- EM
EM kirjoitti:
http://helsinginyliopisto.etapahtuma.fi/Default.aspx?tabid=304&id=1341
Tuo Kuhalammin väitöstilaisuus on siis 15.10.2010
http://helsinginyliopisto.etapahtuma.fi/Default.aspx?tabid=304&id=1341
- ?!?!?!
olisi isästä perkeleestä?!
- sda.manager
vaan äidin per....tä.
- Paljastajana
sda.manager kirjoitti:
vaan äidin per....tä.
tämän huvittavan managerin olevan todella Isän Perkeleen hauskuttajia. Harhaan johtajana hän tekee itseään tunnetuksi. Onhan hän tavoiltaan hyvinkin huvittava. Anteeksi minun täytyy pyyhkiä silmiäni nauruni takia. Itse Perkele esiintyy sda. managerina. Kylläpä pirulla on kivoja huvituksia.
- _fanittaja
Että tämmöstä.
- Totuuden Pasuuna
Katosivatkohan kaikki nuoret "adventistipastorinalut" sen vuoksi, kun luettuaan ja tutkittuaan adventismia tarkemmin totesivat, että kuinka heitä oli adventtikirkossa petetty ja viilattu linssiin oikein olan takaa?
Silloinhan on ymmärrettävää, että ammatinvaihto tulee kysymykseen.
Parempi lääkärinä määrätä lumelääkkeitä kuin adventtikirkon työntekijänä tuoda esiin amerikkassa keksittyjä taruja ja unia.- !"#€%&/()=
Potaskaa tuo taas.
Syy on paljon yksinkertaisempi. Ei ollut rahaa palkata. - Anonyymi
!"#€%&/()= kirjoitti:
Potaskaa tuo taas.
Syy on paljon yksinkertaisempi. Ei ollut rahaa palkata.Joo. Olisi tietysti palkattu, jos olisi ollut enemmän rahaa ja maksavia jäseniä.
Hei
Ihmiset kvalifikoituvat ja kaikille ei riitä edes työtä ja palkanmaksajaa.
Vapaaehtoistyötä aina on riittämiin mutta leipäpuutakin ihmiset tarvitsevat.
Monenlainen humanitaarinen ammatti ja koulutus on tarpeen ja leipäpuita muitakin kuin papin hommat.
Nehän ovat työsuhteita kokopäiväiväisen evankeliumin työssä. 1 Kor 9. Leipääkään ei riitä kaikille.
Ihmiset laiskoja hengellisillä markkinoilla. Makaavat sohvalla kotiteattereissa kun pitäisi istua kirkossa käsi pitkällä kolehtihaaviin ja kirjekuoriensa kanssa niin työtäkin piisaisi tietysti enemmän kun mistä maksaa palkkoja.
yst. t. jari- pyh!
Esa halusi alkuaan lääkäriksi, mutta luki sitten pastoriksi ja palasi takaisin alkuperäiseen toiveeseensa. Entäs sitten? Hän on edelleen pienellä osa-aikaisuudella pastorikin.
Leif Hongisto on rehtorina Adventtikirkon Middle East Collegessa.
Olet TÄYSIN väärässä, jos luulet, että Adventtikirkossa on vain kaksi Helmistä ja kaksi Vehkavuorta pastorina ...- valtataistelu
Onko mahdollista että Adventtikirkkoa hallitsevat pari sukua Helmiset ja Vehkavuoret mutta mitä historia on opettanut?
- laskes uudestaan
valtataistelu kirjoitti:
Onko mahdollista että Adventtikirkkoa hallitsevat pari sukua Helmiset ja Vehkavuoret mutta mitä historia on opettanut?
Eikö Adventtikirkolla tosiaankaan ole muuta kuin neljä pastoria? Vai mitä sinä höyryät?
- paria sukua
laskes uudestaan kirjoitti:
Eikö Adventtikirkolla tosiaankaan ole muuta kuin neljä pastoria? Vai mitä sinä höyryät?
Eivät kaikki adventistipastorit johda Suomen Adventtikirkkoa vaan ainoastaan pari sukua joilla on periytyvä johtamisvalta.
Uskovatko tähän edes maksavat surakuntalaisetkaan? "Muutama vuosi sitten tehdyn tutkimuksen perusteella pastorit tekevät töitä n. 50 tuntia viikossa." Timo Flink kirjoitti. paria sukua kirjoitti:
Eivät kaikki adventistipastorit johda Suomen Adventtikirkkoa vaan ainoastaan pari sukua joilla on periytyvä johtamisvalta.
Uskovatko tähän edes maksavat surakuntalaisetkaan? "Muutama vuosi sitten tehdyn tutkimuksen perusteella pastorit tekevät töitä n. 50 tuntia viikossa." Timo Flink kirjoitti.Adventtikirkossa ei ole mitään periytyvää johtamisvaltaa, vaan johtajien tehtävä on aina määräaikainen.
Suomen Adventtikirkon johtaja on Kalervo Aromäki.
Suomen Adventtikirkon suomalaisen piirikunnan johtaja on Erkki Haapalo.
Suomen Adventtikirkon ruotsalaisen piirikunnan johtaja on Kenth Stolpe.laskes uudestaan kirjoitti:
Työsuhteessa olevia vihittyjä pastoreita on tällä hetkellä 13, syksyyn mennessä muutama lisää, koska muutama seurakuntapastorina toimiva mies vihitään tänä vuonna saarnaajaksi eli he saavat pastorivihkimyksen. Näiden lisäksi on sitten joukko naistyöntekijöitä ja muita miespuolisia seurakuntapastoreita.
- Valvova
Palkkapaimenia kaikki tyyni.
Nämä helmiset ja kelmiset ja muut adventtikirkon pastorikuntaan kuuluvat juoksevat vain helpon rahan perässä.
Suomen adventtikrkon jäsenkato laittaa pastorikunnan miettimään ansioitaan ja siihen pähkäilyyn liittyy luonnollisesti "kyynerpääpolitiikka", jolla tehdään itselle tilaa kuihtuvassa Suomen adventtikirkossa.
Saa nähdä, että kuka pastoreista onnistuu kahmimaan loput SPA:n varoista ja pakenemaan vaikkapa USA.han rahasäkkien kanssa. Aika näyttää.- toteutuva profetia
TimoFlink kirjoitti:
Tuollainen valheellinen panettelu on jo aika sairasta.
Virheellistä panetteluako?
Nyt se kaikki kuitenkin on tapahtunut ja tapahtumassa, kuten "Valvova" aikanaan ennusti ja kirjoitti. Aika vielä näyttää, että milloin tuo viimeinen lause em. tekstissä toteutuu. Se aika on kuitenkin jo hyvin lähellä, ihan oven edessä.
- ainakin yksi löytyi
- Ei nimi miestä...
Arsi Broberg (Siltavuori)
Muutti sukunimensäkin ruotsinkieliseen vastiineeseen, koska suvussa oli tuo rikoksistaan kuuluisaksi tullut lasten raiskaaja/murhaaja Jammu Siltavuori.
- Yksimikrosiru
Minä lammas vastaan. Ei ole lampaita, joilta saa villoja. 20 jäsentä srk:ssa ei pysty maksuja maksamaan. Liike on jämähtänyt paikoilleen.
Hei!
Adventtiliikkeessä on vakaasti Kristus kalliolla seisova jumaluusoppi/ teologia, joka ei missään hievahda piiruakaan maailman synnin puolelle.
Tämä on erinomainen asia, ja hengellisesti hieno alusta ko. hengelliselle toiminnalle.
Laodikean seurakunta on todellisuutta, ja jostakin syystä siihen jokainen jollakin tavalla kärsii.
Mutta eikö työelämää voi ajatella silloin kun on palkan nauttijoista kyse, eikö sitä voi ajatella henkilökohtaisena työelämän ratkaisuna.
Kirkossa on raha tiukalla, eikä siellä voi palkata yllin kyllin ihmisiä.
Kirkon palkat voivat kattaa elannon, ei henkilökohtaista vaurastumista; 1 Kor 9.
Eikö voi ajatella että ihminen säilyttää uskonsa vaikka on vaihtanut työnantajaa?
Kaikki uskovaiset eivät elä kirkon piiirissä, on maantieteellisiä ja inhimillisiä syitä olla erossa.
Mutta se että kirkon teolgiassa olisi jotakin vikaa suhteessa Raamattuun, kompastuu se ajatus aina pakosta siihen ettei arvostelijalla on ymmärrystä.
Raamatun tuntemuksessa jokainen jätkä jää toiseksi Adventtikirkon teologien kanssa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- pyhpyhjapyh
Älä Jari turhaan vastaa noille sekopäille. Ikivanha viesti.
- Ellen.G.White.666
Ikivanha ketju. Kuin Metusalah! Mutta kuka älykäs talonpoikaisjärjellä varustettu pastori nyt adv. kirkossa pysyisi? Jos pysyy Ellentädin harhoille rakennetussa kultissa, niin onko kyseinen henkilö ns. järjissään? Häh?!
- Anonyymi
No sinä ainakaan et ole järjissäsi väittäessäsi Whiten olevan 666. Eikä adventtikirkko ole mikään harhoille rakennettu kultti missään muualla kuin sairaassa mielikuvituksessasi.
Meillä on monta hyvää pastoria, joilla on talonpoikaisjärki tallella, kiitos vain.
- Anonyymi
Älä unohda, että Aimokin luki uuden ammatin.
Mutta miksei. Minullakin oli lukuisia työpaikkoja eri aloilta ja useampikin koulutus eri ammatteihin. Se on suomalaisen ihmisen osa, jota on tuettu myös yhteiskunnan varoin. Nyt olen eläkkeellä mutta perustin firman, ja jälleen uudelle alueelle. - Anonyymi
En tue adventtikirkkoa rahallisesti. Syitä on lukuisia.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2976844Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652069- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151287- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71156RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541066Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982