alkoholi lihottaa???

oikeestivai

lihottaako alkoholi oikeasti muka enemmän kuin mikään muukaan? leikitään nyt vaikka et olen syönyt 600 kcal ja juonut 600 kcal eli yhteensä 1200 kcal, niin lihottaako tuo muka enemmän kuin se jos vain söisi tuon 1200 kalorin edestä???

16

5796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakaan

      älä usko raittius/laihdutuskiihkoiljoita!

      • Viininystävä

        Kyllä alkoholi lihottaa sillä lailla että aina kun on alkoa veressä ei rasva pala. Olen väitellyt tästä mieheni kanssa ja nyt näytin käytännössä mitä se tarkoittaa. Join viime vuoden puolella melkein joka päivä jotain, söin vähemmän ja urheilin, paino ei meinannut tippua. Nyt olen jättänyt juomat minimiin (vkl otan jonkun verran), johan on alkanut tapahtua, tulee kunnon nälkä ja kroppa rullaa, olen laihtunut vuoden alusta 3kiloa!! Sitä paitsi käy niinkin, ainakin mulle, jos juon tekee mieli syödä myös epäterveellisemmin.


    • lihottaa ja

      myös turvottaa. Kun olen katsonut lähipiirin kaljan kittaajia sillä silmällä niin melkein kaikilla on ns "viinapöhö"...turpeat kasvot erityisesti ja kaljamaha...

      Onpa julkisuudessa kerrottu että kun on jättänyt oluen juonnin ( vissiin kaiken alkoholin) pois nii on laihtunut kymmeniä kiloja. Mm Fredi kaventui kymmeniä kiloja ja kun jätti alkoholin...Tuossa eräs taulukko:

      http://www.naisensydan.fi/terveysasema/alkoholi.html

      • eihän kysyjä

        sitä tarkoittanut!


    • olettaja vaan

      saat ruuasta ja juomista 1200 kcal.
      Silloin ei merkitse mitään, jos vaikkapa 1-2 päivänä saat puolet kalorimäärästä (600 kcal) esim valkoviinistä.
      Eri asia on mitä muita, varsinkin pitemmän ajan vaikutuksia alkoholin käytöllä on.
      Itse tunnen erään 30-vuotiaan miehen, joka on laiha ja terve kuin mikä vaikka joka viikonloppu kaataa 1-2 mäyristä olutta suustaan alas! Hän ei kuitenkaan ryyppää arkipäivinä koska on vuorotyössä.

      • sensio9

        Joo laskin äsken, et jos tempasee mäyriksen yksinään tulee 1560 kcal, eli sen polttamiseen esim uimalla menee 8 tuntia jos painaa 80kg !


      • ...
        sensio9 kirjoitti:

        Joo laskin äsken, et jos tempasee mäyriksen yksinään tulee 1560 kcal, eli sen polttamiseen esim uimalla menee 8 tuntia jos painaa 80kg !

        80kg mies kuluttaa uimalla alle 200kcal tunnissa?? Sun kannattais varmaan jättää laskemiset muille...


    • Nimetön

      itse olen pitänyt tipallisen tammikuun laihdutuksen lisäksi. Kiloja on lähtenyt noin 5 ja silti olen juonut joka viikonloppu ja yhtenä viikonloppuna molempina iltoina.

      Eli juonut olen lonkeroa ja valkovenäläisiä pääasiallisesti ja hirveitä määriä/3kin litraa maitoa planninkiksi. Jostain luin väittämän, että vaikka maito lihottaa, niin se saattaa myös edistää painonlaskua.

      Että kyllä se on painonhallinnassa aina se tärkein juttu, että löytää oman tasapainonsa, eikä tiukkapipoisesti laihduta.

      Oma salaisuuteni taitaa olla myös runsas liikunta kaiken muun ohella. ja jos juot niin voihan sitä juoda kevyin vaihtoehdoin, vodkassa ei esim ole paljoa kaloreita jos sen laittaa joko veden tai wishyn joukkoon. Itse en suosi kevyyt ciidereitä tai muita juomia, mutta varmaan nekin ihan hyviä vaihtoehtoja.

      • Paxu

        En nyt muista onko se kalium vai kalsium mutta sen runsas nauttiminen vähärasvaisten maitotuotteiden muodossa vaikutta painoon n. -3kg vuodessa..Tuli pari yötä sitten prisman dokkari sivuuttaen aihetta..


      • ei kans
        Paxu kirjoitti:

        En nyt muista onko se kalium vai kalsium mutta sen runsas nauttiminen vähärasvaisten maitotuotteiden muodossa vaikutta painoon n. -3kg vuodessa..Tuli pari yötä sitten prisman dokkari sivuuttaen aihetta..

        muista mistä olen kuullut, mutta varsinkin nuorilla saattaa runsas maidonjuonti olla suotuisaa painonpudotuksen yhteydessä.

        Mut ei noita jälkeenpäin muista että mistä senkin on taas kuullut. Vaan saattaa se olla niinkin, että juoneena on paljon aktiivisempi ja kuluttaa kaloreita enemmän. Ja kauhean usein en ole törmännyt lihaviin alkoholisteihin, kyllä ne aina aika sutjakoita ovat. Tiedä sitten mikä on totta tai tarua, mut kokeilemalla ainakin selviää miten oma vatsa sulattelee asioita.


    • ei lihota

      Oma tuntemus on se että vaikka alkoholissa on paljon energiaa niin jos sitä nauttii satunnaisesti niin ei se lihota. Alkoholi ja laihdutus on siinä mielessä huonoyhdistelma että pienessä hiprakassa sortuu helpommin syömään kaikkie mitä ei pitäisi.

      • Anonyymi

        Olen todennut ettei tuu rappista, jos enne ryyppäämistä syö 250 gramman voipaketin merisuolalla.
        Jotkut vaan on nii kauhuissaan niistä rappiksista.


    • fysiologi

      No se alkoholi kiihdyttää rasvan varastoitumista, eli kyllä se periaatteessa lihottaa enempi. Mut jos sulla ei oo ylimääräisiä hiilareita mitä varastoida niin ei tietty niin paljoo lihota. Onhan toki siinä alkoholijuomassa itsessään hiilareita... Alkoholi siis laskee verensokeria ja myös sen takia seuraavana päivänä nälättää pirusti!

    • elina

      Täytyy sanoa että omalla kohdalla laihduttaminen ja alkoholi ei oikeen sovi yhteen, lähinnä siks että iskee aina hirvee suolasen himo kun juo.. Että kun rupes tekee mieli pizzaa. Hitto.:D

      Laihdutin kyllä joskus ja join pari siideriä päivässä mutta silti laihduin. Eiköhän se oo valitettava totuus että sillon lihoo kun syö enemmän kun kuluttaa. Käytin sillon painonvartijoiden pistelaskusysteemiä ja käytin pisteitä juomiseen. Eihän se kovin terveellistä ollu mutta laihtu kyllä.

    • Anonyymi

      Olen kokenut useita kertoja.
      Kuukauden päivittäinen aamusta iltamyöhään tissuttelu hieman makeapainotteisen syömisen ohella pudotti aina painoani noin 3kg.
      Aamuolut enne klo 8:aa. Maitokahvi ja reilu brandy klo 9:n tienoissa ja siitä eteen päin.
      Tasaisessa vihneessä mutta ei örvellyskunnossa.
      Päivisin olutta hyvin vähän mutta pöytäviiniä, votkaa, brandyä ja viskiä.
      Viimeinen paukku illoin noin klo 23 tienoissa.

      2:n viikon tehokuuri. Tehokkaampaa hörppimistä ja niukempaa syömistä. Vaakanäytöstä pois 6kg. Housut pyöri jaloissa.
      Alkoholi on tehokas painon pudottaja. Sivuvaikutuksena hieman hintelä olo.

      • tämän voin allekirjoittaa..nyt on ongelma on se että kalsarit tippuvat.. kun ei ois tarpeen..ja näitä on paljon ..kalsareita meinaan..vaan ei tähän vyötärön mittaan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2453
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1115
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1004
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      883
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      40
      790
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe