Flegmaattisuus

Tärkeä kysymys!

onko se hyvä asia naisessa?

49

6988

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romeo.

      Miten naista voisi muutoin yrittää käyttää hyväksi?

      • gfgfsg

        Flegmaattinen = rauhallinen, harkitseva.
        = ei hyväksikäytettävä.


      • Miaroosa
        gfgfsg kirjoitti:

        Flegmaattinen = rauhallinen, harkitseva.
        = ei hyväksikäytettävä.

        sellasen kanssa, joka jatkuvasti puksuttaa eteenpäin kun höyryveturi ja kavereita tulis ja menis. Sopivasti kiirettä ja tarpeeksi aikaa olemiseen vaan,eikä se oleminen tarkota pelkkää sohvalla makaamista.


      • gfgfsg kirjoitti:

        Flegmaattinen = rauhallinen, harkitseva.
        = ei hyväksikäytettävä.

        Tarkoittaa myös välinpitämätöntä, saattaa suostua myös seksiin kenen kanssa tahansa.


    • Ainakin sellaiselle, joka haluaa parisuhteeseen elävän, pumpattavan barbaran kanssa. Oletko kiinnostunut hommasta vai muuten vain utelias?

      • ap.

        siis flegmaattisuus luonteenpiirteenä naisessa.
        Rakastatko sitten touhukkaita ja ylivilkkaita naisia, jotka ovat joka ilta menossa, lörpöttelevät puhelimessa samalla kun tekevät viittä muuta asiaa jne.


      • ap.

        muuten sellaisen johtopäätöksen, että mitä enemmän nainen "touhuaa" ulkoisesti päivisin, sen aktiivisempi hän on sitten sängyssäkin? Energiaa riittää kaikkialle yllin kyllin?


      • ap. kirjoitti:

        siis flegmaattisuus luonteenpiirteenä naisessa.
        Rakastatko sitten touhukkaita ja ylivilkkaita naisia, jotka ovat joka ilta menossa, lörpöttelevät puhelimessa samalla kun tekevät viittä muuta asiaa jne.

        nämä asiat aina heilahtavat ääripäästä toiseen, ihan kuin välimuotoja ei olisi olemassakaan?


      • ap.
        suminagashi kirjoitti:

        nämä asiat aina heilahtavat ääripäästä toiseen, ihan kuin välimuotoja ei olisi olemassakaan?

        kunhan vain testailen herra Ratikkakuskia aikani kuluksi. Vastatkaa toki tekin, herra Suminagashi.


      • ap. kirjoitti:

        kunhan vain testailen herra Ratikkakuskia aikani kuluksi. Vastatkaa toki tekin, herra Suminagashi.

        ensimmäisenä, että millä tavalla flegmaattinen?


      • ap.
        suminagashi kirjoitti:

        ensimmäisenä, että millä tavalla flegmaattinen?

        määritellä ihan itse omien mielikuviesi mukaan. Jokaisella varmaankin syntyy jonkinlaisia mielleyhtymiä tuosta sanasta.


      • who wants that??
        ap. kirjoitti:

        määritellä ihan itse omien mielikuviesi mukaan. Jokaisella varmaankin syntyy jonkinlaisia mielleyhtymiä tuosta sanasta.

        Hakutulokset sanalla 'flegmaattinen':
        Termit:
        flegmaattinen, phlegmaticus
        hidasluonteinen, välinpitämätön


        Flegmaattinen temperamentti on sisäänpäinkääntynyt, melko hiljainen, hidasliikkeinen, takertuva ja epävakaa.

        flegmaattinen = apea, väsynyt


      • ap. kirjoitti:

        määritellä ihan itse omien mielikuviesi mukaan. Jokaisella varmaankin syntyy jonkinlaisia mielleyhtymiä tuosta sanasta.

        että terveesti flegmaattinen ja normaalia elämää elävä nainen on ok.


      • ap. kirjoitti:

        siis flegmaattisuus luonteenpiirteenä naisessa.
        Rakastatko sitten touhukkaita ja ylivilkkaita naisia, jotka ovat joka ilta menossa, lörpöttelevät puhelimessa samalla kun tekevät viittä muuta asiaa jne.

        Ja se taasen syntyy menojen ja rauhoittumisen sopivasta suhteesta.


      • ap. kirjoitti:

        muuten sellaisen johtopäätöksen, että mitä enemmän nainen "touhuaa" ulkoisesti päivisin, sen aktiivisempi hän on sitten sängyssäkin? Energiaa riittää kaikkialle yllin kyllin?

        Minulla ei ole kokemusta kummastakaan ääripäästä, mutta todennäköisesti flegmaattinen on sitä sängyssäkin ja aktiivinen on aktiivinen. Ellei satu seurustelemaan skitsofreenikon kanssa.


      • ap.
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minulla ei ole kokemusta kummastakaan ääripäästä, mutta todennäköisesti flegmaattinen on sitä sängyssäkin ja aktiivinen on aktiivinen. Ellei satu seurustelemaan skitsofreenikon kanssa.

        todella noin, riittääkö asiantuntemus (epäilyttää)?


      • ap. kirjoitti:

        todella noin, riittääkö asiantuntemus (epäilyttää)?

        Oletko sinä sitten flekmaattinen sohvaperuna, joka pöksyt jalastaan saatuaan muuttuu todelliseksi villikissaksi? Tohdin epäillä...


      • ap.
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Oletko sinä sitten flekmaattinen sohvaperuna, joka pöksyt jalastaan saatuaan muuttuu todelliseksi villikissaksi? Tohdin epäillä...

        sekoita tähän. Skitsofreniadiagnoosisikin meni vituiksi.


      • ap. kirjoitti:

        sekoita tähän. Skitsofreniadiagnoosisikin meni vituiksi.

        Mutta mitä ihmeen hyvää flegmaattisuudessa voisi olla? Ja vielä hullunkurisempi on ajatus, ettei flegmaattinen ihminen olisi sellainen sängyssäkin.

        Vai mitä sinä kysymykselläsi tarkoitat? Ehkä minä putosin kärryiltä.


    • jäbä.

      Pahimmassa tapauksessa se on masentunut, mitä ei tarvitse yrittää ymmärtää.

      • ap.

        että epäilyksiä tulee lääketokkuraisesta tai muuten elämänuskonsa menettäneistä. Onko terve, flegmaattinen nainen siis uhanalainen laji, sukupuuttoon kuolemassa?


      • jäbä.
        ap. kirjoitti:

        että epäilyksiä tulee lääketokkuraisesta tai muuten elämänuskonsa menettäneistä. Onko terve, flegmaattinen nainen siis uhanalainen laji, sukupuuttoon kuolemassa?

        minua ei kiinnosta se, mistä mikäkin asia johtuu, vaan se, mitä Minä saan.


      • ap.
        jäbä. kirjoitti:

        minua ei kiinnosta se, mistä mikäkin asia johtuu, vaan se, mitä Minä saan.

        olla niin, että hössöttävä nainen ei olisi ehkä yhtä luotettava kumppanina kuin flegmaattisempi nainen?


      • jäbä.
        ap. kirjoitti:

        olla niin, että hössöttävä nainen ei olisi ehkä yhtä luotettava kumppanina kuin flegmaattisempi nainen?

        en ole itse superuskollinen, joten en arvosta luotettavuutta kaikkein ylimmäksi.


      • ap.
        jäbä. kirjoitti:

        en ole itse superuskollinen, joten en arvosta luotettavuutta kaikkein ylimmäksi.

        täytyisi olla sellainen joustava asenne sinuun? :)


      • jävä.
        ap. kirjoitti:

        täytyisi olla sellainen joustava asenne sinuun? :)

        ainakin jossain määrin.


      • ap.
        jävä. kirjoitti:

        ainakin jossain määrin.

        niin teet.. no mutta ei sillä flegmaattisuudella sitten taida suurempaa merkitystä kohdallasi ollakaan.


      • jäbä.
        ap. kirjoitti:

        niin teet.. no mutta ei sillä flegmaattisuudella sitten taida suurempaa merkitystä kohdallasi ollakaan.

        flegmaattisuus on myönteinen ominaisuus?


      • ap.
        jäbä. kirjoitti:

        flegmaattisuus on myönteinen ominaisuus?

        kyllä.. ylenmääräinen touhukkuus ei niinkään. Ohjelmaa ohjelman perään.. nou, nou.


      • jäbä.
        ap. kirjoitti:

        kyllä.. ylenmääräinen touhukkuus ei niinkään. Ohjelmaa ohjelman perään.. nou, nou.

        touhukkuus on hyvä. riittävä rentoutuminen ja lepo on eriasia kuin ainainen flegmaattisuus.


    • Krull n bones

      tarkoittaa limaa. Tämä ihan tarkennuksena.

    • Mie tykkään aktiivisista ulospäin suuntautuneista ja touhukkaista naisista :D

      • ap.

        kaltaisista siis? :D


      • ap. kirjoitti:

        kaltaisista siis? :D

        joo... Jos ääripäistä pitää valita... Tosin ehkä koko ajan ei tartteis olla haalaamassa virikkeitä. Sellanen kultasen keskitien ja hyperaktiivisen välistä kumminki.


    • Asiasta.huvittunut

      Koska mun oma energiataso ei ole järin korkea, ärsyttävät kaiken maailman hössöttävät ilopillerit yhtä paljon kuin naapurista kuuluva naisen voihkiminen darra-aamuna. On ehdottoman hyvä, jos nainen on tietyllä tavalla tyyni ja rauhallinen, tasapainoinen ja harkitsevainen. Välinpitämättömyyskin tiettyyn pisteeseen on hyvä asia, ainakin jos sen vastakohta on jokaiseen pieneen asiaan takertuva pirttihirmu.

      Monesti flegmaattiset ihmiset luovat ympärilleen miellyttävän seesteisen ja ajattoman tunnelman. En ehkä kuitenkaan käyttäisi sanaa flegmaattinen, koska sillä on hieman negatiivinen kaiku, vaan mieluummin näitä sanoja joita olen tässä viestissä viljellyt.

    • miehessä; ehkä

      silleen sopivasti kiihkeä (ei aina ja kaikkialla ja kaikkien kanssa).

    • tonou

      Jaloin luonteenpiirre. Flegmaattinen kun saa sitten ajallaan sätkyn, niin siinä onkin sitten pitelemistä, kun se unohtaa jalouden.

      • .

        opetella niitä höyryjä päästelemään silleen tasaisesti. Kerta rysäyksessä puolen vuoden - vuoden välein on se huono puoli että tahtomattaan palaa siltoja.


    • jgljg

      No ei varmaan sen parempi naisessa, kuin miehessäkään? Mielenkiintoinen on silti toi flegmaattisuuden käsite... Minä nimittäin uskon, että se voi ilmetä ajattelutoiminnassakin, eli joku ihminen voi siis olla niin laiska, ettei kertakaikkisesti viitsi ajatella mitään, jos toimii ympäristössä missä tietää saavansa varauksetonta tukea, ehkä? Äärimmilleen vietynä ajattelultaan flegmaattinen ihminen muuttuu varmaan kenties tollaseksi, niinkuin noi palstan nimimerkki Ratikkakuski & komppikaverinsa tms., tai tollaseksi kuin sinä ketjun aloittaja jutuiltasi olet ?*haukotus* Perspohjastaan näemmä vaan vetävät ensimmäisenä mieleen tulevia kommenttejaan, eikä mielessäkään käy, että annatte tuntemattomalle suorastaan piinaavan typerän vaikutelman itsestänne...

      • .

        sinä pystyt antamaan meille kaikille vaatimattomille lukijoillesi piinaavan älykkään kuvan itsestäsi. Miten tämä sinun ylivoimainen älykkyytesi pysyykin piinaavissa voimissaan kirjoituksesta kirjoitukseen. Joka kerta se yllättää näppäryydellään ja vaihtelevaisuudellaan. Tasapainoisuudesta puhumattakaan.


      • Anonyymi

        Flegmaattinen ihminen.
        On todella rasittava , ei saa aikaiseksi mitään, ei osaa hoitaa asioitaan . Tuoreessa arisuhteessa ei tapahdu mitään , aloituskyvytön. laiska,,tämä rarittaa--...mikä neuvoksi


    • 2 v. vanha aloitus. Tähän kannattaisi suhtautua flegmaattisesti.

    • (Kalja-) Pullonhenki

      No tämä vanha keskustelu. Mutta jos jotakuta muuta asia vaivaa. Niin olen erittäin flegmaattinen nainen. Ja se flegmaattisuus näkyy mulla lähinnä siinä että olen erittäin laiska, suorastaan saamaton. Ja mikään ei kiinnosta, paitsi alkoholi ja seksi kiinnostaa! Ja huolehdin ulkonäöstäni, eli käytän aina meikkiä ja siistejä vaatteita ja asuntoni pidän aina siistinä. Mutta ongelma on tässä esim. ei ole koskaan kiinnostanut työt tai koulut, ei raha, ei kunnia, ei maine tai oikeastaan melkein mikään. En näe vaivaa toisista ihmisistä, en juorua omistani tai kenenkään muun asioista! Eli ei kiinnosta muiden tekemiset, tai mielipiteet. Ja pari kertaa kuussa käyn baarissa, muuten ryyppään kotona. En pahemmin kaipaa seuraa. Ja en puhu turhaa, eli jos mulla ei todella ole mitään sanottavaa, niin olen hiljaa. Enkä mä oikein yleensä mietikään mitään, olen vain, istun kotona, kuuntelen radiota ja poltan tupakkaa. No mun puolesta jokainen saa olla sellainen kuin haluaa, ja mä olen tällainen kuin mä haluan olla. Mottoni: Antakaa kaikkien kukkien kukkia!

      • Skeptikko

        En usko, että puhut todellisesta minästäsi jos nyt edes olet ylipäätään nainenkaan. Jotenki liian mainostava vastaus mies-sukupuolen edustajille itsestäsi. Muuten hyvä jos viel vakuuttais lukijat siit ettet seposta omias.


      • (kalja-) pullonhenki
        Skeptikko kirjoitti:

        En usko, että puhut todellisesta minästäsi jos nyt edes olet ylipäätään nainenkaan. Jotenki liian mainostava vastaus mies-sukupuolen edustajille itsestäsi. Muuten hyvä jos viel vakuuttais lukijat siit ettet seposta omias.

        Mä en tiedä tarkoittiko tää skeptikko mua vai ketä. Mutta jos mua tarkoitit niin kai mä nyt sen tiedän mitä sukupuolta olen. Mitäpä jos sä nyt tarkistaisit vain sen oman sukupuolesi. Ja tosta luonteesta kun sanoin, niin en halunnut mainostaa mitään. Anteeksi jos annoin väärän kuvan, ja sillä tavoin pahotin jonkun mielen. Kerroin minkälainen olen, kun ihmeteltiin millainen flegmaattinen on. Tiedän kyllä monta muutakin naista jotka ei esim. pidä juoruilusta ja vaivannäöstä, eli se ei välttämättä liity flegmaattisuuteen, kunhan nyt mainitsin senkin. Yritin sanoa että mua ei vain kiinnosta siis oikein mikään, enkä saa aikaan oikein mitään. Mulle se ei ole ongelma, mutta monille muille se tuntuu olevan. Jos se on susta hyvä asia niin kiitos kehusta vain.


      • Anonyymi

        aivan, saa olla sellainen kuin haluaa, mutta jos joku on kiinnostunut ja näyttää, että pitää sinusta. Aletaanko oleen yhdessä, mutta.. siten osoittaautuukin toinden aivan FLegmaattiseksi. ei tapahdu mitään. ollaan yhdessä pieni usu ,käden puristus, EI riirä munulle , lopetansk9 suhteen


    • Miten niin juuri naisessa? Flegmaattisuutta tarvitaan, tietynlaista joutenoloa, esim. luovissa ammateissa. Ylikierroksilla etenevät, kaikkia asioita koheltavat ihmiset eivät keskity kunnolla mihinkään yhteen asiaan. Elämä on suorittamista. Mutta sitähän se monelle on, itsellekin joskus. Kunhan saa pakolliset hommat tehtyä.
      Varmaan samaa asennetta, flegmaattisuuden pakollisuutta voisi suositella myös ihmissuhteisiin. Niitäkään ei saisi suorittaa. Välillä voisi olla myös flegmaattinen ja vain katsoa ja pohtia.

      • Anonyymi

        mitä pitäisi tällaisessa felgmaattisessa suhteessa tehdä. lopetanko suhteen , vai odotanko "parempia" päiviä.


    • päläpäläläpäläpä

      Pirteät, touhukkaat pälättäjät on rasittavia,¨.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe