sairaseläkkeelle 19v

aivovammainen

minusta tuli aivovammainen tuossa joku aika sitten en ole ollut muuta kuin kesätöissä parina kesänä.olen opiskellut mutta kun siitäkään ei tunnu tulevan mitään kun ei jaksa tehdä mitään mm.lukea mikä olisi opiskelussa miltei välttämätöntä.
olen alkanut miettiä että miten jaksan töissä jos en jaksa istua paikallaan ja lukea . elikkäs jos ei jaksa käydä toissä niin jostain se toimeen tulo on saatava ... kuinka paljon mahtaisi olla sairaseläkkeeni? jos hakisi sellaista? saanko edes sellaista??

5

3109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raja johonkin

      Suoraan mainittuna..mikäli"aivovammainen"kykenee tänne kirjoittamaan niin kysynpähän vain, että mikä on se lääkäri, joka tällaisen puollon antaa?

      Oikeasti aivovammainen ei todellakaan kykene tänne kirjoittamaan tai ajattelemaan itsenäisesti..

      Ja se mikä minua henkilökohtaisesti vituttaa=joudun veroissani maksamaan tuollaisten menoja saatana!

      • perk

        vai niin ... ei vissiin tiedä yhtään mistä puhuu http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivovamma jos tuo hieman selventäisi... kuukauden tajuttomuus... tyksissä pidetty tapauksena joka ei koskaan herää!


    • hoh hoh...

      en kyllä ole tiennyt että noinkin typeriä ihmisiä on olemassa... aivovamma -et sitten viitsinyt ottaa selville mitä kyseinen sana tarkoittaa!!? mun suositus sulle olisi et unohda vaikka se sun ex- poikakaveri, joka varmasti todella kylmällä tavalla sut jätti, unohda siis "sairautesi" ja opiskele!! sairaseläkkeelle et todella tule pääsemään!

    • on haettava

      Lääkäri diagnosoi ensin sairauden, jonka jälkeen on mahdollista arvioida henkilön jäljellä oleva työkykyisyys.

      Sairaseläkkee on sama kuin työkyvttömyyseläke. Se on kansaneläkkeen suuruinen, mutta vaihtelee hieman asuinkunnan ja perhesuhteiden mukaan. Yksinäisellä henkilöllä täysi eläke on noin 500 euroa kuukaudessa esimerkiksi pääkaupunkiseudulla. Eläke on veronalaista tuloa.

    • tapaus...

      Sairaseläkettä on tosi vaikea saada noin nuorena. Oikeasti työkyvyttömän 50-vuotiaankin tarvitsee moisesta tapella useita vuosia.

      Onko sinulla diagnoosi vammastasi? Pitäisi olla ainakin 60 % alentunut työkyky ja luultavasti vaikka olisikin niin sinut työllistetään vajaakuntoisena (esim osa-aikaisena).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe