Kuvittelenkohan mä, kun musta tuntuu että kadulla kulkevissa pariskunnissa mies näyttää olevan naista "markkina-arvoltaan" paremmissa kuoseissa.
Yleensä vastaan tulevassa pariskunnassa mies on lähes aina hitusen verran "parempi" kuin nainen. Tämä näkyy varsinkin 30-vuotiaissa lapsipariskunnissa. Mies on pukeutunut trendikkäästi ja on hyvässä kunnossa, nainen on verkkareissa ja (suoraan sanottuna) älytön läski.
Joskus näkee ulkomuodoltaan sopusuhtaisia pariskuntia. Harvemmin näkee niitä, joissa mies on ulkomuodoltaan todella ruma ja hänen naisensa kaunis.
Onko niin, että miehen on tyydyttävä markkina-arvoltaan huonompaan naiseen? Naisella on kuvitelma omasta markkina-arvostaan, joka ei todellisuudessa vastaa oikeata arvoa?
Kalle
epäsuhtaisia pareja
75
10276
Vastaukset
- matkaaja
a) mies näyttää paremmalta
b) ei saa omaa tasoluokkaa olevaa naista
c) on alistanut naisensa ja nainen on hyväksynyt tämän
d) naisen oma ego on tarpeeksi vahva kävelläkseen yli-minä-egon-seurassa. - Rocktyär
Markkinaarvoltaan huonompaan!!!! Voi helevetti, ihan ko palkintolehmistä puhuisit... Sun älykkyystasolla ihan takuulla joudut tyytymään huonoon kurssiin... Lapsiperheistä puhuttaessa niin pyöräytäs ite äijäseni kolme muksua ni katotaan muuttuuko kroppa yhtään??? Ei pinnallisempaa, tyhjempää ja aivottomampaa tekstiä enään voi kukaan suoltaa näppäimistöltään.. Äläkä ala seuraavaksi jauhaan et siel yks läski veti herneet nenään, mut mä oon laiha ja ihan kauniiksi kehuttu, mut mulla on aivot tallella myöskin ja sisäinen kauneus merkkaa enempi ko puolet
- Jeppe
Ei voi haukkua toisen älykkyystasoa, jos oma kirjoitus on sisällöltään ja kirjoitusasultaan ala-arvoinen. Suuret aivosi eivät tainneet olla läsnä äidinkielen tunnilla?
Jeppe - Rocktyär
Jeppe kirjoitti:
Ei voi haukkua toisen älykkyystasoa, jos oma kirjoitus on sisällöltään ja kirjoitusasultaan ala-arvoinen. Suuret aivosi eivät tainneet olla läsnä äidinkielen tunnilla?
JeppeVoi ei se oo kuule haukkumista vaan täysin fakta asia. Mies, joka tsiigaa kadulla ihmisiä ja mittaa heidän ulkonäköään arvostellen ja tehden markkinaarvosteluja ei voi aivan täyspäinen olla. Jeppeseni sun kannattaa mennä vielä kotiin kasvamaan jos mun kirjoitus hätkähdytti, sulla on vielä paljon kuultavaa maailmassa. Paljon enempi mun sinuna pitäis hätkähdyttää tämä kirjoitus johon vastasin.
- Jeppe
Rocktyär kirjoitti:
Voi ei se oo kuule haukkumista vaan täysin fakta asia. Mies, joka tsiigaa kadulla ihmisiä ja mittaa heidän ulkonäköään arvostellen ja tehden markkinaarvosteluja ei voi aivan täyspäinen olla. Jeppeseni sun kannattaa mennä vielä kotiin kasvamaan jos mun kirjoitus hätkähdytti, sulla on vielä paljon kuultavaa maailmassa. Paljon enempi mun sinuna pitäis hätkähdyttää tämä kirjoitus johon vastasin.
"Jeppeseni sun kannattaa mennä vielä kotiin kasvamaan jos mun kirjoitus hätkähdytti, sulla on vielä paljon kuultavaa maailmassa. "
Voisitko valistaa minua ja kertoa mitä kaikkea maailmalla on mulle annettavana?
Jeppe - Rocktyär
Jeppe kirjoitti:
"Jeppeseni sun kannattaa mennä vielä kotiin kasvamaan jos mun kirjoitus hätkähdytti, sulla on vielä paljon kuultavaa maailmassa. "
Voisitko valistaa minua ja kertoa mitä kaikkea maailmalla on mulle annettavana?
JeppeEn.
- erkki
nii oli älzin tyhmää textiii...
Naisill ei oo markkina arvoo vaan markkinarako
- tanjuska
Voin kirjottaa vain omasta kokemuksesta elikä ollaan kolkytvuotias pariskunta jolla on pieni lapsi, eikä lapsen saaminen ole mitenkään vaikuttanut siihen, minkä näköinen olen, miten pukeudun yms. Minulla on monia ystäviä, jotka ovat vastaavassa tilanteessa,ja väitän, että naiset pukeutuu paremmin.
Mitä ihmeen väliä sillä on minkä näköisiä ihmiset ovat, verkkareissa on rentoa hyppiä lasten perässä. Ehkä sä kiinnität liikaa huomiota muihin ihmisiin? En tiedä miksi viitsin vastata tähän... - Lue tämä...
Kalle rakas kerronpa sinulle jotain. Asun Euroopan ulkopuolella ja aina kun tulen kotona käymään eli suomessa, niin joudun pakokauhun valtaan sillä vain suomalainen mies osaa olla todella RUMA. Inhottaa nämä nuoret miehet tai kaikenikäiset pojasta vaariin terasseilla istuskelevat inhottavat kaljankittaajat. Eikö ole muuta puuhaa kauniina kesäpäivänä kuin kuluttaa se terassilla. No ulkonäöstä sen verran, että ei kiinnosta ainakaan meikäläistä. Haluan miehen olevan miehen näköinen ja söpökin saa olla. Mutta suomalainen mies kesäshortseissaan, valkoiset tikkujalat ja valkoinen iho, ja kaiken kruunaa LIPPIS. Minä kyllä vaadin tasoa niin ulkonäössä, eli tasolla tarkoitan miestä joka huolehtii itsestään ja haluaa näyttää hyvältä, ja sekä hyviä käytöstapoja. Suomesta ei sellaista miestä löydä ja jos löytää niin sitten kyseessä on itserakas, yli narsistisen persoonan omaava ' juntti ' Ja kun sanoin etten asu Euroopassa niin valotan hieman eli maa on USA. Ja miehet siellä on toinen toistaan komeampia, koulutettuja, hyväkäytöksisiä jne ..keskustelutaitoisia. Varmaan arvaat että olen onneni löytänyt suomen rajojen ulkopuolelta.
- Jeppe
Onneksi olkoon onnestasi. Miten kirjoituksesi liittyi Kallen kirjoitukseen?
Jeppe - nainen
Voihh.. "halipusmussukka" kun tuossa jokunen aika sitten lueskelin alankirjallisuutta, kuinka ollakkaan, silmiini pisti tuo tieto, että "jenkkilässä" ylipaino-ongelma on tosi paha ja lukutaidonkin kanssa on vähän niin ja näin. Eiköhän tuo kerro jo jotain ihailemastasi väestörakenteesta. Kaikkialla on kaikkea, rumia ja kauniita lihavia ja laihoja.
- chickaboo
nainen kirjoitti:
Voihh.. "halipusmussukka" kun tuossa jokunen aika sitten lueskelin alankirjallisuutta, kuinka ollakkaan, silmiini pisti tuo tieto, että "jenkkilässä" ylipaino-ongelma on tosi paha ja lukutaidonkin kanssa on vähän niin ja näin. Eiköhän tuo kerro jo jotain ihailemastasi väestörakenteesta. Kaikkialla on kaikkea, rumia ja kauniita lihavia ja laihoja.
Sinänsä aika pahasti ohi Kallen aloittaman aiheen vierestä, mutta koska satun itsekin asustamaan täällä rapakon toisella puolella, niin pakko korjata etteivät asiat nyt ihan niin ole, että miehet olisivat "toinen toistaan komeampia" muuta kukkua...ja blahh. Niin mahtuu sekaan kauniita kuin rumiakin, hoikkia ja lihavia...mielenkiintoinen vertaus sinänsä, kun puhutaan maasta jossa on yli 300milj. asukasta, ja Suomessa 5milj. Hmmm....siitähän se on kiinni mihin katseensa kääntää.
Mutta alkuperäinen aihe...Kalle kun puhui nimenomaan pariskunnista joilla on lapsia... lienee aika ymmärrettävää, että kun nainen raskauden aikana kerää painoa keskimäärin n.12-20kg, josta lapsen osuus on n.10kg ja yleensä sitä ylimääräistä pääsee jonkin verran kertymään, koska liikunta ei raskauden aikana ole mahdollista samaan tyyliin kuin ennen raskautta, eikä kovin usein ihan lähiaikoina synnytyksen jälkeenkään. On myös otettava huomioon, kuinka paljon pienen lapsen äidillä lopulta on aikaa ja energiaa lähteä harrastamaan ja pitämään huolta ulkonäöstään. Markkina-arvo...heh. Voi olla, ja usein onkin niin, että ennen raskaaksituloa nainen on ollut sporttinen, kaunis etc.etc. Useimmat vain laittavat lapsen hyvinvoinnin oman ulkonäkönsä edelle (ja näin pitäisi aina olla), ja usein jos ihminen tuntee itsensä rumaksi ylimääräisine kiloineen, hän myös pukeutuu "rumasti", tavallaan haluaa piilottaa itsensä.
Kun näkee mainitunlaisen pariskunnan kadulla, jossa mies on niiiiin hyvinhoidettu etc. ja nainen niiiiiin ruma etc., voidaan kääntää ajatukset toisinpäin, ja miettiä, että ompa siinä pirullisen itsekäs mies, kun ei hoida lasta/lapsia sen aikaa, että naisella olisi aikaa harrastaa ja pitää huolta ulkonäöstään....
Mutta kuten muissakin kirjoituksissa mainittu, kyllä se rakkaus näkee syvemmälle pinnan alle, kuin ulkopuolisen silmät kadulla, ja onneksi niin. Jos sinä Kalle siis päivänä eräänä satut löytämään naisen, joka suostuu kanssasi lisääntymään, muistathan pitää huolen siitä, että olet mies joka hoitaa lapsensa jotta naisella on aikaa huolehtia ulkonäöstään. - Rocktyär
Voi helevetti mitä yleistystä! Joo-o toihan onkin niin, että jotku maalaiset on tommosia ja jotku toiset taas tommosia... Näinhän se menee USA ihanan narsistinen maailmannapa maa, joka suoltaa suosittuja tv ohjelmia kuten RAW, Keskusteluohjelmat joissa ihmissuhteet käsitellään julkisuudessa, Heaters, jossa ihmiset tosissaan antavat toimittajien kyylätä partnerian pettääkö hän... Se on myös maa jossa on enemmän ylipainoisia kuin missään muualla maailmassa... Maa joka sotii ilman YK:n lupaa jne... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka... Eiköhän joka maassa ja ihmisessä oo plussat ja miinukset
- Mr_Furious
Rocktyär kirjoitti:
Voi helevetti mitä yleistystä! Joo-o toihan onkin niin, että jotku maalaiset on tommosia ja jotku toiset taas tommosia... Näinhän se menee USA ihanan narsistinen maailmannapa maa, joka suoltaa suosittuja tv ohjelmia kuten RAW, Keskusteluohjelmat joissa ihmissuhteet käsitellään julkisuudessa, Heaters, jossa ihmiset tosissaan antavat toimittajien kyylätä partnerian pettääkö hän... Se on myös maa jossa on enemmän ylipainoisia kuin missään muualla maailmassa... Maa joka sotii ilman YK:n lupaa jne... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka... Eiköhän joka maassa ja ihmisessä oo plussat ja miinukset
minkä lainen tuo Heaters on? Suolataanko siinä lopussa ihmisiä drive-by-shooting tapaan? Eipä muuta kysyttävää.
Niin ja sitä vaan että koitahan hillitä tuota (teini)angstias, vaikket varmaan teini olekkaan. Ei tätä virtuaali maailmaa kannata noin tosissaan ottaa. Jos olet livenä samanlainen raivoaja mitä täällä sinun viesteistä saa lukea, ei olisi ilo tuntea. - Jeppe
Rocktyär kirjoitti:
"Heaters"
Oletko sä oikeasti näin tyhmä?
Jeppe - Rocktyär
Mr_Furious kirjoitti:
minkä lainen tuo Heaters on? Suolataanko siinä lopussa ihmisiä drive-by-shooting tapaan? Eipä muuta kysyttävää.
Niin ja sitä vaan että koitahan hillitä tuota (teini)angstias, vaikket varmaan teini olekkaan. Ei tätä virtuaali maailmaa kannata noin tosissaan ottaa. Jos olet livenä samanlainen raivoaja mitä täällä sinun viesteistä saa lukea, ei olisi ilo tuntea.Vai raivoaja... Ei kyllä mä oon real elämässä tosi lepposa ja aurinkoisuudesta tunnettu tyyppi.. Mut täälläkö lukee tekstejä ni ei mahda mitään, että välillä kuohahtaa ihan kympillä, sikäli idioottia ... Teiniangstia vai.. Pakko ottaa kohteliaisuutena tuo.. Hyvä vaan jos on säilyttäny ees hieman katu-uskottavuutta ja lapsen naiviutta tässä maailmassa ... Nii sit vastaus Heaters on jenkkisarja, joka näky sub tv:ssä. Siinä Pariskunnasta toinen osapuoli laittaa toimittajat vakoilemaan pettääkö toinen osapuoli, sit ko todisteet on saatu ni yllätetään pettäjä ja kolmas osapuoli ja siinä julkisuudessa tapellaan ja puidaan ihmissuhteet ihan kymppi syvältä. Vieressä sit toimittajat moralisoi pettäjää ja heittää omia kommenttejansa... Ihan sairaita noi jenkit... Siellä riittää julkisuudenkipeitä ihmisiä... ja tekopyhyyttä..
- Mr_Furious
Rocktyär kirjoitti:
Vai raivoaja... Ei kyllä mä oon real elämässä tosi lepposa ja aurinkoisuudesta tunnettu tyyppi.. Mut täälläkö lukee tekstejä ni ei mahda mitään, että välillä kuohahtaa ihan kympillä, sikäli idioottia ... Teiniangstia vai.. Pakko ottaa kohteliaisuutena tuo.. Hyvä vaan jos on säilyttäny ees hieman katu-uskottavuutta ja lapsen naiviutta tässä maailmassa ... Nii sit vastaus Heaters on jenkkisarja, joka näky sub tv:ssä. Siinä Pariskunnasta toinen osapuoli laittaa toimittajat vakoilemaan pettääkö toinen osapuoli, sit ko todisteet on saatu ni yllätetään pettäjä ja kolmas osapuoli ja siinä julkisuudessa tapellaan ja puidaan ihmissuhteet ihan kymppi syvältä. Vieressä sit toimittajat moralisoi pettäjää ja heittää omia kommenttejansa... Ihan sairaita noi jenkit... Siellä riittää julkisuudenkipeitä ihmisiä... ja tekopyhyyttä..
Se mun kysymys oli lähinnä sarkasmia:
Cheater=pettäjä
Heater=slangisana pistoolille
Mutta ehkäpä se pettäminen myös jonkinlaista kuumottamista on, joten ehkä sun lukuvirhe(?) menee läpi inhimillisenä erehdyksenä.
Kyllä tietysti palstoilla aina saattaa kuohahtaa, mutta mua taas ottaa päähän toisten mollaaminen idiootiksi jne., vaikka varmasti kukaan, tai harva, ihan yhtä suorasti puhuu normaalissa elämässä, ja sinänsä täällä esitetyt kysymykset on enemmän tai vähemmän kärjistettyjä.
Ja toinen mikä mua vituttaa on viesteissä kiroilu. Haa, ironiaa! Ja sitäpaitsi naisen suuhun ei muutenkaan kirosanat sovi. - Jeppe
Rocktyär kirjoitti:
Vai raivoaja... Ei kyllä mä oon real elämässä tosi lepposa ja aurinkoisuudesta tunnettu tyyppi.. Mut täälläkö lukee tekstejä ni ei mahda mitään, että välillä kuohahtaa ihan kympillä, sikäli idioottia ... Teiniangstia vai.. Pakko ottaa kohteliaisuutena tuo.. Hyvä vaan jos on säilyttäny ees hieman katu-uskottavuutta ja lapsen naiviutta tässä maailmassa ... Nii sit vastaus Heaters on jenkkisarja, joka näky sub tv:ssä. Siinä Pariskunnasta toinen osapuoli laittaa toimittajat vakoilemaan pettääkö toinen osapuoli, sit ko todisteet on saatu ni yllätetään pettäjä ja kolmas osapuoli ja siinä julkisuudessa tapellaan ja puidaan ihmissuhteet ihan kymppi syvältä. Vieressä sit toimittajat moralisoi pettäjää ja heittää omia kommenttejansa... Ihan sairaita noi jenkit... Siellä riittää julkisuudenkipeitä ihmisiä... ja tekopyhyyttä..
Sä siis tosiaan olet luullut, että Sub tv:n ohjelman "cheaters" nimi on "heaters". Hah, päivän paras.
Kyselin tuossa alempana:
"Oletko sä oikeasti näin tyhmä? "
Kiitokset vastauksesta.
Jeppe - Rocktyär
Mr_Furious kirjoitti:
Se mun kysymys oli lähinnä sarkasmia:
Cheater=pettäjä
Heater=slangisana pistoolille
Mutta ehkäpä se pettäminen myös jonkinlaista kuumottamista on, joten ehkä sun lukuvirhe(?) menee läpi inhimillisenä erehdyksenä.
Kyllä tietysti palstoilla aina saattaa kuohahtaa, mutta mua taas ottaa päähän toisten mollaaminen idiootiksi jne., vaikka varmasti kukaan, tai harva, ihan yhtä suorasti puhuu normaalissa elämässä, ja sinänsä täällä esitetyt kysymykset on enemmän tai vähemmän kärjistettyjä.
Ja toinen mikä mua vituttaa on viesteissä kiroilu. Haa, ironiaa! Ja sitäpaitsi naisen suuhun ei muutenkaan kirosanat sovi.Ai, että naiset ei saa kiroilla... Nyt nousee feminismi kehiin... Naisen kuuluu siis pukeutua pastellisävyihin ja kukkamekkoihin, ehdottomasti pitkät hiukset, ylikorrekti hissukka käytös,ja ei ehdottomasti kiroilla, korkokengät, juoda vain yksi siideri, osata kokata,... Semmosta klisee hommaa, että alta pois...
Mä inhoan ylikorrektiutta ja tekopyhyyttä.. Jos joku kirjoittaa täysin idioottimaisuuksia ni kai mä nyt sanon sen.. Täällä vallitsee mielipiteenvapaus.. Ihan samalla tavalla sä saat tulla sanoon, et mä oon ärsyttävä akka, joka kiroilee ja haukkuu muita (vaikka haukunkin syystä *virne*... Ei kukaan ota tätä paskan jauhantaa niin tosissaan, että pahottais mielensä ja jos ottaa niin ei kannata turhan provosoivasti kirjoittaa... Mä diggaan provosoinnista, asioissa pitää olla särmää.. Tylsyys tappaa, ei se, että sä ärsyynnyt mun kirjoituksista,ainaki mä oon saanu sut ajatteleen - Rocktyär
Jeppe kirjoitti:
Sä siis tosiaan olet luullut, että Sub tv:n ohjelman "cheaters" nimi on "heaters". Hah, päivän paras.
Kyselin tuossa alempana:
"Oletko sä oikeasti näin tyhmä? "
Kiitokset vastauksesta.
JeppeKyllä vain, juuri niin idiootti olen, että englannin yksi sana män poskellensa... Oon kyseistä ohjelmaa katsonu kaks kertaa ja muistelin nimen väärin, ja oisin kyl tienny mikä pettäjä on englanniksi... ihan lukion käyny aikoinaan ja niin ees päin pois *naur* Mutta letkiä homma, että sä sait kunnon naurut, se nääs pidentää ikää..
- Mr_Furious
Rocktyär kirjoitti:
Ai, että naiset ei saa kiroilla... Nyt nousee feminismi kehiin... Naisen kuuluu siis pukeutua pastellisävyihin ja kukkamekkoihin, ehdottomasti pitkät hiukset, ylikorrekti hissukka käytös,ja ei ehdottomasti kiroilla, korkokengät, juoda vain yksi siideri, osata kokata,... Semmosta klisee hommaa, että alta pois...
Mä inhoan ylikorrektiutta ja tekopyhyyttä.. Jos joku kirjoittaa täysin idioottimaisuuksia ni kai mä nyt sanon sen.. Täällä vallitsee mielipiteenvapaus.. Ihan samalla tavalla sä saat tulla sanoon, et mä oon ärsyttävä akka, joka kiroilee ja haukkuu muita (vaikka haukunkin syystä *virne*... Ei kukaan ota tätä paskan jauhantaa niin tosissaan, että pahottais mielensä ja jos ottaa niin ei kannata turhan provosoivasti kirjoittaa... Mä diggaan provosoinnista, asioissa pitää olla särmää.. Tylsyys tappaa, ei se, että sä ärsyynnyt mun kirjoituksista,ainaki mä oon saanu sut ajatteleenYleensäottaen ei kiroileminen anna kenestäkään fiksua kuvaa, ei miehestä ei naisesta. Mutta todellakin, eniten korvaan särähtää naisten kiroilu. Sano sitten sovinistiksi tjms., ei se luultavasti saa minun mieltäni asiasta muuttumaan. Ja anna anteeksi että haluan nähdä sukupuolten välillä eroja. Anna anteeksi etten ihastu unisekseihin poikatyttöihin, vaikka tuskinpa hekään minuun ihastuvat.
Nyt kun kerran luettelit noita kliseitä, niin rakennetaan sitten sinun valinta tasa-arvoisesta ja itsenäisestä, ihana MTV-termi, naisesta: naisen kuuluu pukeutua farkkuihin ja t-paitaan, mielellään tummat sävyt, lyhyet hiukset, rääväsuinen suupaltti, joka lauseessa lentää vittu, lenkkarit, kossupullo vedetään pohjiksi, kokkaustaidot tarkoittaa mikropitsan lämmittämistä. Tervetuloa tasa-arvoiseen Suomeen. Ei ihme että moni Suomi-poika lentää muuttolintujen lailla muille maille vierahille.
Ja termi mielipiteenvapaus, sitä käyttävät yleensä ihmiset jotka loukkaavat tarkoituksenmukaisesti toisia. Se on tekosyy paskamaisuudelle. Mutta hiphei, ei muuta kuin jatkat omaa tietäsi mielipiteenvapauden puolesta taistelijana. Vapaa maailma tarvitsee pioneerejä.
Ja en kertaakaan itse ärsyyntynyt sinun kirjoituksistasi. Ensimäisen kerranhan kommentoin niitä kun olit vastannut jollekin muulle. Olin vain havaitsemassa sinulla jonkinasteista asennevamaisuutta, särmää niinkuin itse sitä kutsut. Onneksi olkoon muuten, olet ensimäinen tietämäni nelikymppinen teini-bitch :)
P.S kiitos että sait minut ajattelemaan.. - häh?
chickaboo kirjoitti:
Sinänsä aika pahasti ohi Kallen aloittaman aiheen vierestä, mutta koska satun itsekin asustamaan täällä rapakon toisella puolella, niin pakko korjata etteivät asiat nyt ihan niin ole, että miehet olisivat "toinen toistaan komeampia" muuta kukkua...ja blahh. Niin mahtuu sekaan kauniita kuin rumiakin, hoikkia ja lihavia...mielenkiintoinen vertaus sinänsä, kun puhutaan maasta jossa on yli 300milj. asukasta, ja Suomessa 5milj. Hmmm....siitähän se on kiinni mihin katseensa kääntää.
Mutta alkuperäinen aihe...Kalle kun puhui nimenomaan pariskunnista joilla on lapsia... lienee aika ymmärrettävää, että kun nainen raskauden aikana kerää painoa keskimäärin n.12-20kg, josta lapsen osuus on n.10kg ja yleensä sitä ylimääräistä pääsee jonkin verran kertymään, koska liikunta ei raskauden aikana ole mahdollista samaan tyyliin kuin ennen raskautta, eikä kovin usein ihan lähiaikoina synnytyksen jälkeenkään. On myös otettava huomioon, kuinka paljon pienen lapsen äidillä lopulta on aikaa ja energiaa lähteä harrastamaan ja pitämään huolta ulkonäöstään. Markkina-arvo...heh. Voi olla, ja usein onkin niin, että ennen raskaaksituloa nainen on ollut sporttinen, kaunis etc.etc. Useimmat vain laittavat lapsen hyvinvoinnin oman ulkonäkönsä edelle (ja näin pitäisi aina olla), ja usein jos ihminen tuntee itsensä rumaksi ylimääräisine kiloineen, hän myös pukeutuu "rumasti", tavallaan haluaa piilottaa itsensä.
Kun näkee mainitunlaisen pariskunnan kadulla, jossa mies on niiiiin hyvinhoidettu etc. ja nainen niiiiiin ruma etc., voidaan kääntää ajatukset toisinpäin, ja miettiä, että ompa siinä pirullisen itsekäs mies, kun ei hoida lasta/lapsia sen aikaa, että naisella olisi aikaa harrastaa ja pitää huolta ulkonäöstään....
Mutta kuten muissakin kirjoituksissa mainittu, kyllä se rakkaus näkee syvemmälle pinnan alle, kuin ulkopuolisen silmät kadulla, ja onneksi niin. Jos sinä Kalle siis päivänä eräänä satut löytämään naisen, joka suostuu kanssasi lisääntymään, muistathan pitää huolen siitä, että olet mies joka hoitaa lapsensa jotta naisella on aikaa huolehtia ulkonäöstään.Ei muuta ku lapsen painon osuus ei ole raskauden loppuvaiheessakaan 10 kg!!! Tai en tiedä mitä Tsernobyl lapsia sinä olet synnyttänyt!
- häh?
chickaboo kirjoitti:
Mutta kuten muissakin kirjoituksissa mainittu, kyllä se rakkaus näkee syvemmälle pinnan alle, kuin ulkopuolisen silmät kadulla, ja onneksi niin. Jos sinä Kalle siis päivänä eräänä satut löytämään naisen, joka suostuu kanssasi lisääntymään, muistathan pitää huolen siitä, että olet mies joka hoitaa lapsensa jotta naisella on aikaa huolehtia ulkonäöstään.Ei kyllä lapsen osuus raskauden aikana ole 10 kg!! Ei edes raskauden loppuvaiheessa! En sitten tiedä mitä Tsernobyl -lapsia sinä olet synnyttänyt!
- häh?
chickaboo kirjoitti:
Mutta kuten muissakin kirjoituksissa mainittu, kyllä se rakkaus näkee syvemmälle pinnan alle, kuin ulkopuolisen silmät kadulla, ja onneksi niin. Jos sinä Kalle siis päivänä eräänä satut löytämään naisen, joka suostuu kanssasi lisääntymään, muistathan pitää huolen siitä, että olet mies joka hoitaa lapsensa jotta naisella on aikaa huolehtia ulkonäöstään.Ei kyllä lapsen osuus raskauden aikana ole 10 kg!! Ei edes raskauden loppuvaiheessa! En sitten tiedä mitä Tsernobyl -lapsia sinä olet synnyttänyt!
- Rocktyär
Mr_Furious kirjoitti:
Yleensäottaen ei kiroileminen anna kenestäkään fiksua kuvaa, ei miehestä ei naisesta. Mutta todellakin, eniten korvaan särähtää naisten kiroilu. Sano sitten sovinistiksi tjms., ei se luultavasti saa minun mieltäni asiasta muuttumaan. Ja anna anteeksi että haluan nähdä sukupuolten välillä eroja. Anna anteeksi etten ihastu unisekseihin poikatyttöihin, vaikka tuskinpa hekään minuun ihastuvat.
Nyt kun kerran luettelit noita kliseitä, niin rakennetaan sitten sinun valinta tasa-arvoisesta ja itsenäisestä, ihana MTV-termi, naisesta: naisen kuuluu pukeutua farkkuihin ja t-paitaan, mielellään tummat sävyt, lyhyet hiukset, rääväsuinen suupaltti, joka lauseessa lentää vittu, lenkkarit, kossupullo vedetään pohjiksi, kokkaustaidot tarkoittaa mikropitsan lämmittämistä. Tervetuloa tasa-arvoiseen Suomeen. Ei ihme että moni Suomi-poika lentää muuttolintujen lailla muille maille vierahille.
Ja termi mielipiteenvapaus, sitä käyttävät yleensä ihmiset jotka loukkaavat tarkoituksenmukaisesti toisia. Se on tekosyy paskamaisuudelle. Mutta hiphei, ei muuta kuin jatkat omaa tietäsi mielipiteenvapauden puolesta taistelijana. Vapaa maailma tarvitsee pioneerejä.
Ja en kertaakaan itse ärsyyntynyt sinun kirjoituksistasi. Ensimäisen kerranhan kommentoin niitä kun olit vastannut jollekin muulle. Olin vain havaitsemassa sinulla jonkinasteista asennevamaisuutta, särmää niinkuin itse sitä kutsut. Onneksi olkoon muuten, olet ensimäinen tietämäni nelikymppinen teini-bitch :)
P.S kiitos että sait minut ajattelemaan..Kuka tässä poikatytöistä puhui? Mulla itselläkin on kuules ihan pitkät hiukset ja käytän meikkiä jne, mutta ihan takuulla en myöskään ikinä alkais olemaan se miehen koriste, hiljainen hissukka joka myöntelee vieresä ja näyttää hempukalta. Onneksi muunlaisiaki miehiä on olemassa kuten oma ukkoni... Joo nykyajan miehet menee thai ja venukki naisten luo, koska ne ei kestä sitä, että naisella on omat mielipiteet ja sitä ei enää pompotella ihan miten sattuu ... Todellista tasa-arvoa... Ja iästä voit heti viistoistavuotta ottaa pois, vaikka paskanko sillä on väliä, toivon, et musta ei tuu ikinä sitä tylsää nelikymppistä rouvaa jonka elämäntehtävä on passata miestänsä ja sisustaa... Ja kirosana on mulle vahvikesana ja jos siitä joku häiriintyy ni sanotaanko näin, et mua hymyilyttää... Fiksuus on jotain ihan muuta ko kirjasta opittuja käytöstapoja ...se on erilaisuuden arvostamista ja tunneviisautta...
- chickaboo
häh? kirjoitti:
Ei kyllä lapsen osuus raskauden aikana ole 10 kg!! Ei edes raskauden loppuvaiheessa! En sitten tiedä mitä Tsernobyl -lapsia sinä olet synnyttänyt!
Eikö?
"Luonnollinen painonnousu muodostuu keskimäärin seuraavasti (yht.12 kg): vauva 3,5 kg, istukka 0,6 kg, lapsivesi 0,9 kg, kohdun kasvu 1,0 kg, rintojen kasvu 0,5 kg, verimäärän kasvu 1,5 kg, kudosnesteen lisäys 1,0 kg ja "varastorasva" imetykseen 3,0 kg." - mcdonalds etc
Hei Pommi,
Olet tainnut päästä kaltaistesi seuraan usassa.
Sullakin olisi parasta pistää lenkkarit jalkaan ja lenkille.
Mitä tulee kaljan litkintään terassilla, niin tähän voisi kommentoida, että maassa maan tavalla, kunhan paino pysyy kurissa.
Terve menoa vaan usahan...
- selitys
"Onko niin, että miehen on tyydyttävä markkina-arvoltaan huonompaan naiseen?"
Periaatteessa ei, mutta käytännössä usein näin tapahtuu. Asiaa ovat pohdiskelleet muutkin kuin sinä: http://kotisivu.mtv3.fi/asiat/ilmanparia.html- Tarina
Jos ajatellaan parisuhdetta, ei siis karjanäyttelyä, ymmärtänee jopa Kalle, millaisesta markkina-arvosta silloin puhutaan.
Markkina-arvoksi tuskin voidaan lukea parisuhteessa ainoastaan ulkonäkö, koska ulkonäön varsinainen merkitys kestää ensimmäiset 3 lausetta jotka ihminen suustaan päästää. Ajatellaanpa: Kallen unelmien nainen (siis ulkonäöllisesti) lähestyy Kallea, tai Kalle lähestyy naista, naisen kolme ensimmäistä lausetta: ensimmäinen sisältää tympiintyneen tervehdyksen, toinen ilmaisee voimakkaasta narsismista ja kolmas kysyy ostaako Kalle drinkin. Haluaako Kalle seurustella tämän naisen kanssa? Luultavasti ei, mutta mikään ei estä Kallea harrastamasta seksiä ulkomuodollisesti kauniin naisen kanssa.
Kalle tapaa ulkonäöllisesti keskinkertaisen naisen, mutta jää juttelemaan. Kolme ensimmäistä lausetta sisältävät: iloisen tervehdyksen, toinen kysymyksen mitä Kallelle kuuluu ja kolmas ilmaisee mielenkiintoa samoihin asioihin mistä Kallekin on kiinnostunut.
Ulkomuodollisesti unelmien naisen kanssa Kalle tuskin jaksaa jutella kovin pitkään, mutta seksiä voi harrastaa ainakin kerran, siis.. kunhan nainen ymmärtää olla hiljaa suorituksen ajan. Ulkomuodollisesti keskinkertaisen naisen "sisältöön" Kalle sen sijaan saattaa tuntea vetoa tutustua enemmänkin, ja jos yhteisymmärrystä elämään löytyy, saattaa huomata pian välittävänsä vähät kavereiden ajatuksista ulkomuodon suhteen ja rakastua kyseiseen naiseen, joka ei ehkä kauneuskilpailuissa pärjää, mutta ohittaa muut naiset luonteellaan jo lähtöviivalla.
Lopulta kun valitaan sitä kumppania, jonka kanssa ollaan vuosia, ehkä jopa loppuelämä, on sisäisillä ominaisuuksilla isompi merkitys kuin ulkoisilla. Ulkokuorta jaksetaan ihastella keskimäärin ensimmäiset 6kk, jonka jälkeen kuva käy tutuksi, ja sisältö erittäin tärkeäksi jatkamisen kannalta.
Ei toki aina näin, enkä väitä että jokainen kaunis ja keskinkertainen nainen olisi esimerkkien kaltainen, löytyy toki äärimmäisen fiksuja kauniita naisia, ja erittäin typeriä vähemmän kauniita naisia, mutta tämä nyt oli yksi esimerkki mistä "eritasoisuus" voi johtua.
Eräs miespuolinen ystäväni, joka itse on ulkomuodoltaan luokkaa A ja hänen vaimonsa nimenomaan keskinkertainen, hieman ylipainoinenkin, vastaa aina kysymyksiin (miksi ihmiset yleensä viitsivät puuttua pariskuntien ulkomuotoon..?)miksi hänellä on "ruma" vaimo, että hänen mielestään hänen vaimonsa ei ole ruma, ja sitä paitsi, niitä kauniita naisia voi katsella kaiket päivät, mutta kotiinsa hän ei veisi niistä yhtään, loppupeleissä luonne on se joka miehen kotona pitää.
Kukin siis katsoo "markkina-arvoja" eri tavoin, ja ihastuu eri ominaisuuksiin, lapsellisuutta on muiden arvostella toisten valintoja ja vielä ihmetellä niitä. Ulkonäöllä tuntuu olevan isoin merkitys lähinnä alle 25-vuotiaille, ja henkilöille joilla ei ole yhtään pidempää parisuhdetta ollut.
- Piru
No itse olen ainakin sitä mieltä, että kyllä naisella pitää olla sitä kahvaa silleen sopivasti. Ei tule yhtään semmonen "minun vaimo" olo, jos se on joku 180cm 40kg tikku. Joku raja siis siinäkin tietysti, mutta kyllä naisen pitää olla naisen näköinen.
Voisko tuosta sitten johtua, että sinun mielestäsi nämä "armottomat läskit" ovat markkia-arvoltaan vähäisempiä?
Eilenin Hietsussa kaverien kanssa katseltiin niitä tiukkoja peppuja, mutta sitten kun meni semmonen normaalipainoinen nainen ohi lastenvaunuja työntäen, niin olin kyllä nin kade sille äijälle. - nainen
parka ajatuksiasi. Luuletko kaiken perustuvan ulkonäköön? Kasvahan vielä lapsukainen aikuiseksi. Jos olet jo aikuinen niin, olisi aika miehistyä.
- Kalle
"Luuletko kaiken perustuvan ulkonäköön?"
En luule.
"Kasvahan vielä lapsukainen aikuiseksi. Jos olet jo aikuinen niin, olisi aika miehistyä."
Ymmärrän kuitenkin estetiikan päälle. Kerro minulle minkä vuoksi pariskunnista esteettisesti mies on paremman näköinen kuin nainen?
Kalle - andrea
Kalle kirjoitti:
En luule.
"Kasvahan vielä lapsukainen aikuiseksi. Jos olet jo aikuinen niin, olisi aika miehistyä."
Ymmärrän kuitenkin estetiikan päälle. Kerro minulle minkä vuoksi pariskunnista esteettisesti mies on paremman näköinen kuin nainen?
Kalle"Kerro minulle minkä vuoksi pariskunnista esteettisesti mies on paremman näköinen kuin nainen?" Aina ei ole näin, tai mikäli mielestäsi on, lienee parempi kun itseksesi tutkiskelet lopullista sukupuolista suuntaustasi hieman tarkemmin, tai ehkä se onkin miehiin päin "kallellaan"...?
- m24
Lässyn lässyn lää....
Herääppäs nykypäivään nainen.
Nykyään suhteet alkavat melkein poikkeuksetta baareista/rafloista/muista yöelämäpaikoista. Siellä ei katella herttaista persoonallisuuta, valloittavaa luonnetta, loistavaa älykkyyttä tai mitään muutakaan luonteenominaisuuksia, vaan se on liha mikä puhuu.
Ja koska naisilla on tapana arvioida oma ulkonäkönsä hiukan yläkanttin/tai eivät vain muuten kelpuuta omantasoistansa/huonompaa miestä, ja vastaavasti miehillä on kyseisissä tilanteissa tapana vähän laskea "rimaa", johtaa se kyseiseen epäkohtaan. Näistä baaritapaamisista/yhdeillan jutuista suhteet sitten yleensä lähtevät kehittymään, ja vasta siinä vaiheessa luonteenpiirteet sun muut alkavat vaikuttamaan.
Tässähän ei tietenkää ole koko totuus, mutta tämä on mun mielipide. - Peep
m24 kirjoitti:
Lässyn lässyn lää....
Nykyään suhteet alkavat melkein poikkeuksetta baareista/rafloista/muista yöelämäpaikoista. Siellä ei katella herttaista persoonallisuuta, valloittavaa luonnetta, loistavaa älykkyyttä tai mitään muutakaan luonteenominaisuuksia, vaan se on liha mikä puhuu.
Ja koska naisilla on tapana arvioida oma ulkonäkönsä hiukan yläkanttin/tai eivät vain muuten kelpuuta omantasoistansa/huonompaa miestä, ja vastaavasti miehillä on kyseisissä tilanteissa tapana vähän laskea "rimaa", johtaa se kyseiseen epäkohtaan. Näistä baaritapaamisista/yhdeillan jutuista suhteet sitten yleensä lähtevät kehittymään, ja vasta siinä vaiheessa luonteenpiirteet sun muut alkavat vaikuttamaan.
Tässähän ei tietenkää ole koko totuus, mutta tämä on mun mielipide.'Nykyään suhteet alkavat melkein poikkeuksetta baareista/rafloista/muista yöelämäpaikoista.'
Tuossa taisit kyllä mennä metsään. Alkaahan noissa paikoissa moni suhde, mutta ei nyt sentää läheskään kaikki. Nykyäänhän aloitetaan aika paljon suhteita mm. netin kautta, ja siinä jos missä yleensä tutustutaan ensin johonkin ihan muuhun kuin ulkonäköön. - nainen
m24 kirjoitti:
Lässyn lässyn lää....
Tässähän ei tietenkää ole koko totuus, mutta tämä on mun mielipide.miehet arvioivat itsensä yläkanttiin. Esimerkiksi isoa kaljamahaa, jotkut väittävät lihakseksi.
- nainen
Kalle kirjoitti:
En luule.
Kalleseurannut, mutta täytyy vastasuudessa tarkkailla.
- m24
nainen kirjoitti:
miehet arvioivat itsensä yläkanttiin. Esimerkiksi isoa kaljamahaa, jotkut väittävät lihakseksi.
Paskan marjat. Ja jos joku mies erehtyykin luulemaan itsestään liikoja, niin eiköhän hän palaa maanpinnalle viimeistään siinä vaiheessa kun erehtyy yrittämään lähestyä oman tasonsa ylittävää naista ja seurauksena on niin töykeät pakit/vittuilut että pahaa tekee (sekä naiselta, että hänen kavereiltaa jos sattuvat olemaan vieressä).
Naisillahan samaa ongelmaa ei ole, vaan jos mies kieltäytyy kunniasta, niin yleensä kieltäydytään kohteliaasti, pahoitellen ja jotain selityksiä keksien, ja varotaan vaan missään nimessä loukkaamasta naista.
ps. Ja vielä sen verran, että nämä mun jutut ovat ihan oikeasta elämästä ja sattuneet baareissa jne.
joissa naiset arvioivat vieläkin pahemmin itsensä yläkanttiin kuin normaalielämässä. Johtunee varmaankin siitä, että baareissa heillä on kysyntää komeidenkin miesten keskuudessa (viina saa ihmeitä aikaan). Saa olla aika linnunpelätti nainen, joka ei baarista miestä saa pokattua edes yhdeksi yöksi. Tämän yhdenyön seurauksena mies sitten tutustuukin naisen luonteeseen jne. ja saattaa rakastua ja avot: siinä meillä on taas yksi epäsuhtainen pari lisää. - m24
Peep kirjoitti:
'Nykyään suhteet alkavat melkein poikkeuksetta baareista/rafloista/muista yöelämäpaikoista.'
Tuossa taisit kyllä mennä metsään. Alkaahan noissa paikoissa moni suhde, mutta ei nyt sentää läheskään kaikki. Nykyäänhän aloitetaan aika paljon suhteita mm. netin kautta, ja siinä jos missä yleensä tutustutaan ensin johonkin ihan muuhun kuin ulkonäköön.Syyllistyin ehkä lievään liioitteluun, mutta suuri osa suhteista kuitenkin.
- nainen
nainen kirjoitti:
miehet arvioivat itsensä yläkanttiin. Esimerkiksi isoa kaljamahaa, jotkut väittävät lihakseksi.
heh.. joopa tämäkin nainen on joskus törmännyt tuohon samaan "ilmiöön"... mutta myönnettäköön, että kyllä ne miehet osaa olla tosi suloisiakin, kun vain itse sen oivaltavat...
joskus törmännyt mokomiin "herkkuihin" ja hitsin kiva on ollut aamulla herätä!!! - Elämän kevät
m24 kirjoitti:
Paskan marjat. Ja jos joku mies erehtyykin luulemaan itsestään liikoja, niin eiköhän hän palaa maanpinnalle viimeistään siinä vaiheessa kun erehtyy yrittämään lähestyä oman tasonsa ylittävää naista ja seurauksena on niin töykeät pakit/vittuilut että pahaa tekee (sekä naiselta, että hänen kavereiltaa jos sattuvat olemaan vieressä).
Naisillahan samaa ongelmaa ei ole, vaan jos mies kieltäytyy kunniasta, niin yleensä kieltäydytään kohteliaasti, pahoitellen ja jotain selityksiä keksien, ja varotaan vaan missään nimessä loukkaamasta naista.
ps. Ja vielä sen verran, että nämä mun jutut ovat ihan oikeasta elämästä ja sattuneet baareissa jne.
joissa naiset arvioivat vieläkin pahemmin itsensä yläkanttiin kuin normaalielämässä. Johtunee varmaankin siitä, että baareissa heillä on kysyntää komeidenkin miesten keskuudessa (viina saa ihmeitä aikaan). Saa olla aika linnunpelätti nainen, joka ei baarista miestä saa pokattua edes yhdeksi yöksi. Tämän yhdenyön seurauksena mies sitten tutustuukin naisen luonteeseen jne. ja saattaa rakastua ja avot: siinä meillä on taas yksi epäsuhtainen pari lisää.... miksi ihmeessä roikut baareissa ja isket "kauniita" naisia, jos tulos aina sama? Siirry tosielämään ja etsi tosinaisia...
Usein kun olemme kavereiden kanssa baarissa (olemme ihan tavallisen näköisiä naisia, ei yli- eikä alipainoisia, ei pitsanaamoja muttei mitään Lara Croftejakaan) niin suomalainen mies tulee kännissä, räkä poskella, maha housunkauluksesta roikkuen ja sylkeä naamalle pärskyttäen hakemaan tanssimaan. Kun sitten vastaamme (kuka nyt sitten onkaan kunnian saanut) että ei kiitos, ostin juuri drinkin ja haluan juoda sen loppuun, niin yhtäkkiä ollaankin v**un lehmiä ja persereikä-ämmiä, kun ei langettu kyseisen uroon pauloihin. Että se siitä miesten kauniista käytöksestä... - Elämän kevät
m24 kirjoitti:
joissa naiset arvioivat vieläkin pahemmin itsensä yläkanttiin kuin normaalielämässä. Johtunee varmaankin siitä, että baareissa heillä on kysyntää komeidenkin miesten keskuudessa (viina saa ihmeitä aikaan). Saa olla aika linnunpelätti nainen, joka ei baarista miestä saa pokattua edes yhdeksi yöksi. Tämän yhdenyön seurauksena mies sitten tutustuukin naisen luonteeseen jne. ja saattaa rakastua ja avot: siinä meillä on taas yksi epäsuhtainen pari lisää.... miksi ihmeessä roikut baareissa ja isket "kauniita" naisia, jos tulos aina sama? Siirry tosielämään ja etsi tosinaisia...
Usein kun olemme kavereiden kanssa baarissa (olemme ihan tavallisen näköisiä naisia, ei yli- eikä alipainoisia, ei pitsanaamoja muttei mitään Lara Croftejakaan) niin suomalainen mies tulee kännissä, räkä poskella, maha housunkauluksesta roikkuen ja sylkeä naamalle pärskyttäen hakemaan tanssimaan. Kun sitten vastaamme (kuka nyt sitten onkaan kunnian saanut) että ei kiitos, ostin juuri drinkin ja haluan juoda sen loppuun, niin yhtäkkiä ollaankin v**un lehmiä ja persereikä-ämmiä, kun ei langettu kyseisen uroon pauloihin. Että se siitä miesten kauniista käytöksestä... - Voi elämän kevät
m24 kirjoitti:
Usein kun olemme kavereiden kanssa baarissa (olemme ihan tavallisen näköisiä naisia, ei yli- eikä alipainoisia, ei pitsanaamoja muttei mitään Lara Croftejakaan) niin suomalainen mies tulee kännissä, räkä poskella, maha housunkauluksesta roikkuen ja sylkeä naamalle pärskyttäen hakemaan tanssimaan. Kun sitten vastaamme (kuka nyt sitten onkaan kunnian saanut) että ei kiitos, ostin juuri drinkin ja haluan juoda sen loppuun, niin yhtäkkiä ollaankin v**un lehmiä ja persereikä-ämmiä, kun ei langettu kyseisen uroon pauloihin. Että se siitä miesten kauniista käytöksestä... - srtustjtj
m24 kirjoitti:
joissa naiset arvioivat vieläkin pahemmin itsensä yläkanttiin kuin normaalielämässä. Johtunee varmaankin siitä, että baareissa heillä on kysyntää komeidenkin miesten keskuudessa (viina saa ihmeitä aikaan). Saa olla aika linnunpelätti nainen, joka ei baarista miestä saa pokattua edes yhdeksi yöksi. Tämän yhdenyön seurauksena mies sitten tutustuukin naisen luonteeseen jne. ja saattaa rakastua ja avot: siinä meillä on taas yksi epäsuhtainen pari lisää.stjutykisdryj
- yjgfck
nainen kirjoitti:
cghkghk
- saunapuhdas suomineito
ovat tuulipukukansaa,sekä miehet että naiset! Olkaamme siitä ylpeitä. Maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin ulkonäöllä koreilu.
- Kikka
Minusta taas asia näyttää olevan päinvastoin, eli useammin näen pareja, joissa nainen on (minun mielestäni) miestä kauniimpi/tyylikkäämpi/tasokkaampi.
Ehkä tuo sinun havaintosi pätee nimenomaan noihin n. 3-kymppisiin pariskuntiin, joilla on pieni(ä) lapsi(a). Moni nainen on tuossa vaiheessa lihonut lastensaannin myötä, eikä ole vielä ehtinyt saada kroppaansa kuntoon. Pienten lasten hoitaminen on välillä rankkaa puuhaa, eikä silloin ehkä jaksa pitää itsestään ja ulkonäöstään niin hyvää huolta kuin haluaisi. Nämäkin naiset ovat vielä suhteen alussa voineet olla vaikka kuinka hoikkia ja huoliteltuja.
Reilusti tuota nuoremmissa tai vanhemmissa pareissa kuitenkin minun mielestäni nainen on usein "parempi". Mutta se kauneushan on tunnetusti katsojan silmissä, ja ehkä minä (kuten sinäkin?) yleisesti ottaen katson vastakkaista sukupuolta vähän kriittisemmin.- Homie
Olen esimerkki siitä, kuinka ruma mies voi saada kauniita naisia. Olen kaljuuntunut mutta fiksu. Ensimmäisen vaimoni kanssa suurin ongelma oli hätistellä ympärillä pyöriviä miehiä kauemmaksi. Siitä tuli tietysti mustasukkaiseksi ja tämä pilasi suhteemme. Toinen ja kolmas vaimoni ovat myös olleet aina ihmetyksen aiheita: miten ruma mies voikin saada noin kauniita naisia. Nykyinen vaimoni on myös kaunotar, mutta kaikeksi onneksi myös kemiamme pelaavat: eikä tämä tarkoita sitä, ettemmekö ottaisi tulisesti yhteen. Eli oma havaintoni on, että oikealla elämänasenteella voi kummasti kompensoida fyysisiä puutteita (kaljua ryppyjä).
- Kyselijä
Homie kirjoitti:
Olen esimerkki siitä, kuinka ruma mies voi saada kauniita naisia. Olen kaljuuntunut mutta fiksu. Ensimmäisen vaimoni kanssa suurin ongelma oli hätistellä ympärillä pyöriviä miehiä kauemmaksi. Siitä tuli tietysti mustasukkaiseksi ja tämä pilasi suhteemme. Toinen ja kolmas vaimoni ovat myös olleet aina ihmetyksen aiheita: miten ruma mies voikin saada noin kauniita naisia. Nykyinen vaimoni on myös kaunotar, mutta kaikeksi onneksi myös kemiamme pelaavat: eikä tämä tarkoita sitä, ettemmekö ottaisi tulisesti yhteen. Eli oma havaintoni on, että oikealla elämänasenteella voi kummasti kompensoida fyysisiä puutteita (kaljua ryppyjä).
vikaan kun on jo noita vaimoja noinkin paljon siunaantunut. Ilmeisesti et sitten ollut kuitenkaan niin fiksu, että olisi ottanut sellaisen vaimon jonka kanssa olisit viihtynyt pidempäänkin.
- Homie
Kyselijä kirjoitti:
vikaan kun on jo noita vaimoja noinkin paljon siunaantunut. Ilmeisesti et sitten ollut kuitenkaan niin fiksu, että olisi ottanut sellaisen vaimon jonka kanssa olisit viihtynyt pidempäänkin.
terminologiani oli kieltämättä epämääräistä. Ensimmäisen avovaimoni kanssa asuin yhdessa 2 vuotta (21-22 v.). Toisen kanssa vuoden 24 vuotiaana, kolmannen 3 v. 24-27 v. ja nykyisen/lopullisen ratkaisun kanssa olen ollut naimisissa 15 v. - 3 lasta.
Kaljuunnuin jo 20 vuotiaana eikä ulkonäkö muutenkaan ole hääppöinen. Noi ensimmäiset avovaimot menevät osin nuoruuden piikkiin ja eikös useimmilla ihmisillä liene tapana solmia useinpia vakavampia suhteita elämänsä aikana?
- MISSÄ ???
Mies on pukeutunut trendikkäästi ja on hyvässä kunnossa ??? Paikkakunta pyydän, täällä päin miehillä on useimiten farkut ja t-paita tai muuten vain, jotain joka ei todellakaan ole trendikästä. Pukua miehen päällä ei paljonkaan näe ja iho hoitamaton, täynnä epäpuhtauksia. Kravaattia harvemmin näkee ja muutenkin ovat aika toivottomia.
PS Katso linkki on muuten vastaus kysykseesi. Ja on luultavasti miehen tekemä.
http://kotisivu.mtv3.fi/asiat/ilmanparia.html- Jippo
Voi että mitä humpuukia! Jonkinlaiselta rodunjalostukselta alkaa näyttää. Eikö se vaan ole oikeudenmukaista, että kun miehet saavat samasta työstäkin huomattavasti parempaa palkkaa vaikka olisi täysin sama koulutus ja työkokemus tehtävään, niin naisetkin saa edes jotain etuja jostain. Kyllä se tasapaino aina jossain ilmenee, viidakon lait.
- jippo
Roskaa!
Voi että mitä humpuukia! Jonkinlaiselta rodunjalostukselta alkaa näyttää tuo linkin juttu ja tää keskustelu.
Eikö se vaan ole oikeudenmukaista, että kun miehet saavat samasta työstäkin huomattavasti parempaa palkkaa vaikka olisi täysin sama koulutus ja työkokemus tehtävään, niin naisetkin saa edes jotain etuja jostain.
Kyllä se tasapaino aina jossain ilmenee, viidakon lait. - jippo
Voi että mitä humpuukia! Jonkinlaiselta rodunjalostukselta alkaa näyttää tuo linkin juttu ja tää keskustelu.
Eikö se vaan ole oikeudenmukaista, että kun miehet saavat samasta työstäkin huomattavasti parempaa palkkaa vaikka olisi täysin sama koulutus ja työkokemus tehtävään, niin naisetkin saa edes jotain etuja jostain.
Kyllä se tasapaino aina jossain ilmenee, viidakon lait. - jippo
jippo kirjoitti:
Kyllä se tasapaino aina jossain ilmenee, viidakon lait.se tulikin kolmeen kertaan...
- Näin
Naiset eivät koskaan tyydy itseään huonompaan mieheen ja harvoin edes saman tasoiseen. Miehet joutuvat tästä syystä usein tyytymään tasoaan huonompiin naisiin, sillä edes oman tasoista naista on vaikea saada.
Pariskuntia, joissa nainen on miestä tasokkaampi, näkee joskus, mutta toisin päin hyvin usein. - kallen kellit
Kalle, oma " markkina-arvosi " ?
Tämänhetkinen asema pörssissä? Nousua / laskua?
Voiko osakkeitasi ostaa, Kalle Oy? ( vaiko OYJ )
Terv." nainen, jolla noususuhdanteessa oleva
mies, jonka markkina-arvo balanssissa
suhteessa omaani "
Ps: Ja toivon sinunkin löytävän joskus jonkun Ihmisen, jota et ehkä ansaitse - tosin -. - Nainen
Ihme kun joku uskaltaa kirjoittaa tästä. Kiitos Kalle, itse olen huomioinut ihan samaa ja olen joskus kirjoittanutkin asiasta näillä palstoilla.
Vastauksia tuli juuri samanlaisia. Itse olen ilmeisesti juuri päinvastainen näky perheeni kanssa liikkuessa. Mutta kysymys on juuri tästä suomalaisesta tuulipukukansasta. Ei jakseta välittää pukeutua tai laittaa hiuksia puhumattakaan meikistä. Itse olen saanut ikäviä vihjailuja kun kerkeen laittaa huulipunaa ja poskipunaa ulos lähdettäessä. Sitten tämä lihavuus on arka asia. Muutaman lapsen jälkeen niitä kiloja kyllä tulee mutta ihan ihmetyttää tää muutos juuri näissä hoikissa likoissa jotka muuttuvat läskiksi muutaman avioliittovuoden jälkeen. (tuttavapiiri pullollaan) Kalle yhtä asiaa et huomannut nämä likat tosi monet heistä ovat olleet mallimitoissa avioliittoon mennessä mutta muutos on tapahtunut myöhemmin. Ehkä väsymys tai välinpitämättömyys kun on kuitenkin se oma ukko rinnalla. Mutta sitten kun ero tulee kohdalle nämä samat naiset muuttuu silmissä.
Näin se vain on! - valkoinen valas
Itse olin ennen seurustelua mieheni kanssa todella hehkeä nainen, kaikin puolin kuosissa, kuten myös mieheni. Mutta - sitten tuli ensimmäinen lapsi jota hoidin yksin 24 h vuorokaudessa miehen huitelehtiessa jääkiekkoharrastuksessaan työpäivän jälkeen ja pitihän sitten lisäksi käydä punttiksella ym. että pärjää. Ei kyllä itsellä enää 11 aikaan illalla miehen kotiuduttua tullut mieleen lähteä salille. Tilanne vain paheni 2 lapsen jälkeen, sitten menin vielä takaisin töihin ja nykyään olen illalla niin puhki että mielummin lepään sohvalla kuin lähden itseäni jonnekin rääkkäämään.
Ongelmana on mielestäni itsekäs mies joka paskat välittää minun vapaa-ajan tarpeestani, olenhan vain se äiti joka hoitaa lapset, työn ja vielä miehenkin. Arvaa vain olenko miettinyt eroa jo kauan ja suunnitellut kuinka sitten miehen hoitaessa vuorollaan lapsia kävisin joka päivä salilla ja olisin taas hehkeä ja tyytyväinen itseeni. Nyt ei viitsi edes rannalle lähteä kun kaikki paikat löllyy... Ja luulenpa että monella naisella on sama tilanne kuin minulla!- räpäti
Tulipa tässä vaan mieleeni, että jos olet vähänkin isommalta paikkakunnalta , niin voisit löytää ratkaisun salilta jolla järjestetään lastenhoitoa. (On muuten yllättävän monella salilla ihan peruspalveluna.) Kannattaa siis kysellä. Itse menet jumppaan/kuntosalin puolelle, ja lapset tunniksi salin hoitotädin huomaan :)
- menipä taas
Meillä on ainakin aivan päinvastoin! Itse käyn värjäyttämässä hiukset kahden kuukauden välein kampaajalla, pukeudun vain muodikkaisiin vaatteisiin, verkkareita en todellakaan suostuisi jalkaani laittamaan. Mies taas pukeutuu mielellään risaisempiin vaatteisiin ja vetäisee oman pään siiliksi koneella. Eihän nyt hyvänen aika kumppania valita ulkonäön perusteella. Sellainen suhde ei kauaaa kestä. Se mitä on sisällä, on kaikkein tärkeintä.
- plöh
miten ylipäätään ihmisillä voi olla tollaset ongelmat.
- Linda
niin olen itse huomannut aivan saman jutun. Mies on aina jotenkin komeampi.
Tuntuu että oma mieheni on myös itseäni "parempi", mutta hän vain rakastaa minun tyylisiä naisia.. tai sitten vain kuvittelen olevani "huonompi"..voisin kyllä kuvitella että mieheni kulkee jonkun minihame blondin kanssa, mutta ehkä asia on miesten kohdalla ihan päinvastoin.. - Valtti
Televisiossa kerrottiin tutkimuksesta, jossa naiset ja miehet pisteytettiin kouluarvosanoilla 4-10.(miltä näyttää ja pariutumis mielessä)
Ja tulos lyhyesti:
Kahdeksikon nainen pystyi saamaan itselleen kahdeksikon miehen tai paremman, hyvissä olosuhteissa jopa 10 miehen.
Ja kahdeksikon mies pystyi hyvissä olosuhteissa saamaan kahdeksikon naisen, ja usein oli tyytyminen 6-7 naiseen.
Ysin ja kympin naisia kiinnostaa ainoastaan kympin miehet...
Eli mies on se, joka saa katsella suhteellisesti alaspäin.... ja nainen katselee suhteellisesti ylöspäin.. - molliolli
vai oletko homo ja arvostat vain hieman enemmän miesten ulkonäköä? Mene sillanpään jarin kanssa päiväkahville ja jutellaan taas, homppeli...
- Jeppe
Missikisoja katsoo kauhea läjä ihmisiä. Uskoisin, että enemmistö näistä ihmisistä on naisia. Nämä naiset arvostelevat missikisojen naisten ulkomuotoja.
Onko siis missikisoja katsovat naiset lesboja?
Jeppe
- Jone
Jos alempitasoinen nainen on kataluudella nostanut itsensä ylempään kastiin ja saanut samantasoisen miehen, niin tuloksena on ko. ilmiö.
Nainen sitoo miehen itselleen parilla mukulalla, huikealla vellalla ja juoruilulla. Poispääsyä ei ole. Nainen kosahtaa 80 kg keijukaiseksi ja loppettaa itsestään huolehtimisen. Pahimmassa tapauksessa mies kituu seksittömässä liitossa tai nainen on niin karmee, että seksi ei maita.
Mies kuitenkin pitää yllä huoliteltua statusta, koska toivoo, että ylempitasoinen nainen huolisi hänet vielä huolimatta painolastista. Voidaankin sanoa että ylemmätason mies on vahvasti luisumassa alatasoon, koska hän ei ole tajunnut markkina-arvoaan ajoissa.- "kympin" mies
puhuta mistään synnyttäneistä lähellä kolmeekymppiä olevista naisista vaan n. 25 vuotiaista. Tänä kesänä viimeistään olen huomannut sen, että jenkkakahvaa löytyy todella monelta naiselta. No eihän se ihme ole kun noita naisten mieltymyksiä seuraa, koko ajan pitää olla jotain syömistä(jäätelöä, karkkeja...) Ja kun ei viitsitä liikkua yhtään niin tulos on tämä!!! Ja sit alkaa taas se selitys et kun on niin kuuma niin ei jaksa... VITUTTAA KAIKEN MAAILMAN PAKSUKAISET!!!
- True
Noita tapauksia on olemassa joissa alempitasoinen; lihava, kouluttamaton, ruma nainen on kieroudella ottanut itselleen aivan liian hyvän miehen.
Tässä tulee normaali kuvio: ensin seksisuhde, jossa nainen kertoo että tapaile vain muitakin. Sitten pikkuhiljaa tullaan mustasukkaisemmaksi, mutta ei vielä liian läpinäkyvästi. Sitten nainen alkaa viettämään aikaa miehen kämpillä. Ensin muka vain huvikseen naiskennellen ja hemmotellen, kunnes nainen toteaa sivulauseessa kuinka se oma kämppä alkaa käymään tarpeettomaksi. Sitten tulee seuraava isku, joka on jo julmempi, ja jossa miehen olisi ehdottomasti kannattanut kuunnelle kavereitaan mutta ei: nainen sitoo miehen rahalla yhteen. Yhteinen pienimuotoinen laina, ja hälytyskellojen täytyisi soida. Viimeinen niitti onkin raskaaksi hankkiutuminen, ja vaikka naisen mukaan kyseessä onkin vahinko, tietää kaikki totuuden vaikkei sitä ääneen sanotakkaan.
Näin voi käydä, sillä tarina on tosi. En tiedä olsiko tuossa aineksia oikeusjuttuun, sillä niin juonittelua koko homma on. Onhan niitä huijarimiehiäkin viety tuomarin eteen. Ja jos nyt ei oikeusjuttuun, niin ainakin Karpoon voisi mennä, niin saisi kaupungilla myötätuntoisia katseita. - missä
Lopulta syy on kuitenkin miehen. Mitäs meni panemaan rumaa naista ja vielä ilman kondomia. Opetelkaa hallitsemaan viettejänne! Kukaan tasokas nainen ei halua kaikenlaisten haahkojen kanssa panevaa pukkia.
- Jone
missä kirjoitti:
Lopulta syy on kuitenkin miehen. Mitäs meni panemaan rumaa naista ja vielä ilman kondomia. Opetelkaa hallitsemaan viettejänne! Kukaan tasokas nainen ei halua kaikenlaisten haahkojen kanssa panevaa pukkia.
Toin selvästi asian esille, että nainen on nostanut itsensä hetkellisesti tai matkimalla
ylemmäntason naisia, saanut ansaan ylemmäntasonmiehen. Kun nainen on saanut sidottua YTM:n vahavasti itseensä, hän palaa tasollensa. Siinä vaiheessa YTM tajuaa, että häntä on kusestettu. Sytyy ketjun aloittaaneen kuvailema pariskunta. - missä
Jone kirjoitti:
Toin selvästi asian esille, että nainen on nostanut itsensä hetkellisesti tai matkimalla
ylemmäntason naisia, saanut ansaan ylemmäntasonmiehen. Kun nainen on saanut sidottua YTM:n vahavasti itseensä, hän palaa tasollensa. Siinä vaiheessa YTM tajuaa, että häntä on kusestettu. Sytyy ketjun aloittaaneen kuvailema pariskunta.Aika jännää!? Mitenköhän se nainen on hetkellisesti pystynyt nostamaan itsensä ylemmälle tasolle? Jos tapaamisiltana on laittautunut kauniimmaksi niin ei sen luulisi riitävän miehen huijaamiseen.
- Samaa seurannut
Ihan oikea havainto.
Suomessa naiset, yleensä yli parikymppiset, eivät hoida itseään kuin kilpasiskonsa Euroopassa tai Itä-Euroopassa. Sen huomaa kun käy vaikka vain turistimatkoilla. Meikkiä on vähemmän ja rasvaa enemmän. Ilmeisesti itsetuntokin on huonompi, kun aihe nostattaa näin helvetisti negapalautetta naisilta. Alle parikymppiset ovat vielä "eurooppalaista tasoa" ellei ylikin, mutta jossain vaiheessa romahdetaan ja itsestä huolehtiminen jää vähemmälle.
En ymmärrä mistä se johtuu, että naiset, jotka yleistetysti vatkaavat ulkonäkönsä kanssa eivät kuitenkaan tajua viimeistelyn päälle, johon kuuluu hyvä meikki, tyylikkäät vaatteet ja sopusuhtainen vartalo. Ei edes suurta vaivaa siis. Itseäni ärsyttää erityisesti havainto, että kesällä kun vaatetta on vähemmän ja pintaa näkyvissä enemmän, eivät suomalaiset naiset a)tajua tai b) osaa meikata. Muualla on toisin. Meikillä se yleisilme Suomessa paranisi. Jopa niillä työn uuvuttamilla äideillä (kumma että läskiintyneitä ja lyhythiuksisia äitejä näkee vaan Suomessa).
Sitten valitetaan että ainoastaan blondit meikkaa ja idiootit, joilla ei ole mitään päässään. Olen eri mieltä ja veikkaanpa että asia on toisinpäin.. Olen tavannut lukuisia fiksuja ja älykkäitä, esimerkillisiä naisia, jotka ovat olleet meikanneet enemmän, itsevarmasti ja olleet muutenkin tyylikkäitä.
Valitettavasti 40-v parit alkavat olla jo melkoisia tynnyreitä kaikki.
Luulisi tosiaan, että naiselle itselleen tekisi henkisesti huolehtia itsestään itsetunnon yms. suhteen. Ikävää kirjoittaa tälläistä tekstiä, joka on jossain määrin sovinistista, mutta en usko itsensä meikkaamisen tai painonhuolehtimisen olevan kovinkaan pinnallista verrattuna moneen muuhun asiaan. Naisethan ovat meikanneet ja kaunistelleet itseään jo ammoisista ajoista lähtien. Katselkaa naiset toisianne ja muunmaalaisia naisia, niin ymmärrätte asian! - Proxy error
Proxy error
- Hoitakaa
Totta on tietyissä ikäluokissa. Ihan oikea havainto.
Suomessa naiset, yleensä yli parikymppiset, eivät hoida itseään kuin kilpasiskonsa Euroopassa tai Itä-Euroopassa. Sen huomaa kun käy vaikka vain turistimatkoilla. Meikkiä on vähemmän ja rasvaa enemmän. Ilmeisesti
itsetuntokin on huonompi, kun aihe nostattaa näin helvetisti negapalautetta. Alle parikymppiset ovat vielä "eurooppalaista tasoa" ellei ylikin, mutta jossain vaiheessa romahdetaan ja itsestä huolehtiminen jää vähemmälle. Siksi pitempään parempina pysyville miehille jää vähän rupsahtaneet naiset rinnalle, kun ikää tulee.
Ylipäätään: En ymmärrä mistä se johtuu, että naiset, jotka yleistetysti vatkaavat ulkonäkönsä kanssa eivät kuitenkaan tajua viimeistelyn päälle, johon kuuluu hyvä meikki, tyylikkäät vaatteet ja sopusuhtainen vartalo. Ei edes suurta vaivaa siis. Itseäni ärsyttää erityisesti havainto, että kesällä kun vaatetta on vähemmän ja pintaa näkyvissä enemmän, eivät suomalaiset naiset a)tajua tai b) osaa meikata. Muualla on toisin. Meikillä se yleisilme Suomessa paranisi. Jopa niillä työn uuvuttamilla äideillä (kumma että läskiintyneitä ja lyhythiuksisia äitejä näkee vaan Suomessa).
Sitten valitetaan että ainoastaan blondit meikkaa ja idiootit, joilla ei ole mitään päässään. Olen eri mieltä ja veikkaanpa että asia on toisinpäin.. Olen tavannut lukuisia fiksuja ja koulutettuja, esimerkillisiä
naisia, jotka ovat olleet meikanneet enemmän, itsevarmasti ja olleet muutenkin tyylikkäitä.
Valitettavasti 40-v parit alkavat olla jo melkoisia tynnyreitä kaikki.
Luulisi tosiaan, että naiselle itselleen tekisi henkisesti huolehtia itsestään itsetunnon yms. suhteen. Ikävää kirjoittaa tälläistä tekstiä, joka on jossain määrin sovinistista, mutta en usko itsensä meikkaamisen tai painonhuolehtimisen olevan kovinkaan pinnallista verrattuna moneen muuhun asiaan. Naisethan ovat meikanneet ja kaunistelleet itseään jo ammoisista ajoista lähtien. Katselkaa naiset toisianne ja muunmaalaisia naisia, niin
ymmärrätte asian. Homma hoitoon!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt424662Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532534Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391034Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh70916- 118891
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70854- 137815
- 48800
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48746