Tästä samasta asiasta, joku voi muistaa.Diesel auto siis tarpeettomana ja myynnin alla,pantu seisontavakuutukseen syksyllä.
Nyt kun tuli uusi "dieselvero lappu" niin vasta tajusi että sillä rekisteristä poistolla n.10e voi välttää tuon turhan kustannuksen.
Mutta nyt tuli Pohjolasta seisonta-ajalta autoturvan eli kaskon lasku alkavalta vakuutuskaudelta.
Elikkäs onko se nyt niin että liikennevakuutus on täysin katkolla kyllä mutta kaskot pitää maksaa täysimääräisinä.
Täyty selvittää kun arki alkaa.
Kannattaisko ja voiko tehdä niin että sen kolariosuuden sanoo pois ja pitää vaan sen palo, varkaus, ilkivalta ym. nin ei tulisi turhasta niin kallista.
Siis seisovakin auto on tavallaan kaskon osalta vakuutettu sikälis ja siitä pitää tietenkin maksaa,täysimääräisenä(kö).
Kiitos jos joku kommentoi.
Seisontavakuutus ja ajoneuvo/dieselvero
1
1966
Vastaukset
- liikennevakuutus
Liikennekäytöstä poisto katkaisee veron ja liikennevakuutuksen. Eli niistä ei peritä LKP:n aikana maksua. Mikäli autossa on täyskasko voi sitä "heikentää" osakaskoksi LKP:n ajaksi. Se ei ole automaattinen toimenpide, koska voi olla ja hyvin todennäköisesti onkin ettei kukaan ihminen vakuutusyhtiössä edes käsin koske vakuutukseesi LKP:n alkaessa. Jos teet LKP:n katsastusasemalle tulee sinun itse huolehtia kaskosi toiminnoista.
Kolarivakuutus korvaa autoon ulkopuolelta tulevat iskut eli on toki tilanteita, joita voi tapahtua auton ollessa "seisonnassakin". Kannattaa harkita täyskaskon heikentämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865