Miesten jutut

ja naisten suhtautuminen ni...

Nuorehkoa urosta kiinnostaisi tietää että miksi naisten suhtautuminen meidän miesten juttuihin vaihtelee niin paljon? Löytyy niitä harvoja naisia jotka laukovat rivouksia ja suorasukaista esitystapaa siinä missä mekin ja siksi pystyvät myös viihtymään miesvaltaisilla työpaikoilla. Osa kauniimman sukupuolen edustajista suhtautuu juttuihimme keveästi naurahtaen ja todeten et ne on taas niitä miesten juttuja. Osa ei sinänsä reagoi niihin mitenkään muttei loukkaannukaan ja osa taas loukkaantuu silmittömästi. Mistä nämä erot? Voiko kyseessä olla kasvatus tai puhtaasti luonteenpiirteet? Vai ovatko juttumme joillekin todella niin ahdistavia että ne suorastaan aiheuttavat pahan olon? Voisiko näillä naurahtajista joillakin olla se että kun lauomme rivouksia niin ne jopa kiihottavat kiusallisesti. Naisethan, ainakin osa, kiihottuvat nimenomaan siitä kun mies kuiskuttelee sängyssä tuhmuuksia...
Selventäkää, kertokaa omia kokemuksia/mielipiteitä. Nuorempi uros kiittää asiallisista vastauksista jo etukäteen :)

18

2967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedät

      mitä ajattelevat mielissään? Mitä tarkoitat miesten jutuilla? Anna joku esimerkki.

      Miten itse suhtautuisit, jos olisit naisvaltaisella alalla töissä, ja nainen kommentoisi halveksuvasti sinun ulkomuotoasi ja kaikki muut naiset räjähtäisivät nauramaan? Olisiko se sinusta mukavaa? Ja tämä sitten toistuisi päivittäin.

      • tarkoitin

        En tarkoittanut sinänsä halventavaa käytöstä, tuo on jo törkeetä minunkin mielestäni, mutta lähinnä sitä jos me puhumme ns. rivouksia keskenämme ja muutenkin käytämme vahvaa puhetapaa mitä ei sinänsä ole suunnattu ketään naisihmistä vastaan.


    • metsänhedelmä

      niillä naisilla huono itsetunto,jotka loukkaantuu...

      • teppo1

        erilainen kasvatus


    • Tristar

      suora vastaus: miksikö naisten reaktiot vaihtelevat? Koska naiset eivät ole keskenään samanlaisia, samasta muotista valettuja vaan jokaisella on erilainen persoona. Yllätyitkö?

      ***

    • -N-

      Kun otat vakavasti tuon otsikkoni, niin sinusta kasvaa vielä ihan mukava mies.
      Jos taas rupeat kuvittelemaan näitten seksifantasioittesi: -"Voisiko näillä naurahtajista joillakin olla se että kun lauomme rivouksia niin ne jopa kiihottavat kiusallisesti. Naisethan, ainakin osa, kiihottuvat nimenomaan siitä kun mies kuiskuttelee sängyssä tuhmuuksia... "- olevan todellisuutta, alat liukua hyvin lähelle seksuaalista ahdistelijaa. Hämillinen naurahtelu on aika selvä merkki kiusaantumisesta, eikä missään tapauksessa kiihottumisesta.

      On toki olemassa naisia, joita rivous (ja tuhmuuksien kuiskinta) kiihottaa. He ovat kuitenkin hyvin pieni vähemmistö koko populaatiosta. Kannattaa tosiaankin varmistua asiasta, sillä pääsääntöisesti naiset kokevat tuollaisen vastenmielisenä. Et varmaan halua tulevaisuudessa samaa kohtaloa tuon eduskunnan kuuluisan seitsikon kanssa?

      • kyl kyl

        Ite en yleensä noita rivouksia naisille lauo, varsinkaan jos en tiedä todella että miten vastapuoli niihin suhtautuu. Mutta ajattelin vain kysäistä kun tuo asia vähän vaivasi. Tiedän toki että naisia on niin miljoonaa sorttia että pienellä ja ehkä vähän isommallakin "pojalla" menee pää sekaisin. (Valta)osasta teistä kun ei ota selvää, sehän on tunnettua. Varsinkaan tällainen hyypiö mikä ei osaa pätkääkään ottaa selvää siitä mikä sanoma sanojen takana oikeasti on, ja siksi vihaan älyttömästi sitä että näytellään olevan jotain mutta oikeasti tunne onkin päinvastainen.
        Tunnen vastakkaisen sukupuolem edustajia lähes kaikista noista mainitsemistani ryhmistä, ja hyvä niin. KIITOS ASIALLISESTA VASTAUKSESTA! Sellaisiakin tästä Suomi24:stä tuntuu löytyvän vaikka välillä ei uskois :)


      • viisastelut pois...
        kyl kyl kirjoitti:

        Ite en yleensä noita rivouksia naisille lauo, varsinkaan jos en tiedä todella että miten vastapuoli niihin suhtautuu. Mutta ajattelin vain kysäistä kun tuo asia vähän vaivasi. Tiedän toki että naisia on niin miljoonaa sorttia että pienellä ja ehkä vähän isommallakin "pojalla" menee pää sekaisin. (Valta)osasta teistä kun ei ota selvää, sehän on tunnettua. Varsinkaan tällainen hyypiö mikä ei osaa pätkääkään ottaa selvää siitä mikä sanoma sanojen takana oikeasti on, ja siksi vihaan älyttömästi sitä että näytellään olevan jotain mutta oikeasti tunne onkin päinvastainen.
        Tunnen vastakkaisen sukupuolem edustajia lähes kaikista noista mainitsemistani ryhmistä, ja hyvä niin. KIITOS ASIALLISESTA VASTAUKSESTA! Sellaisiakin tästä Suomi24:stä tuntuu löytyvän vaikka välillä ei uskois :)

        ja jos jollekin tulee mieleen viisastella että mistä sinä tuon muka tiedät kun olet niin yksinkertainen ihminen, niin voin suoraan sanoa että ns. näyttelijät o miun muutenkin pienestä lähipiiristä perinteisesti jääny järjestään pois. Joko niin etteivät he edes ole koskaan kuuluneetkaan siihen tai ainakin omalta puolelta yhteydenpito on katkennut tosi nopeesti kun olen huomannut miten vaikeaselkoinen vastapuoli on.


    • B.B.B.

      Kyllä joitakin naisia (oikeasti) naurattavat ns.miesten jutut. Omalta osaltani johtuu ehkä siitä, että olen työskennellyt miesvaltaisilla työpaikoilla niin paljon, että mitkään jutut eivät enää pahemmin hetkauta, lähinnä huvittavat. Ja kyllä naisetkin osaavat samalla lailla: kuulisit vain "poju" mitä me kolmekymppiset tädit keskenämme puhumme, niin korvasi kyllä punoittaisivat :)

      Eri asia tietenkin on, jos huumori menee ns. hyvän maun ulkopuolelle.Tarkoittaa esim. törkeää herjaa/ääneen arvostelua, joka kohdistuu suoraan toisen ruumiinosiin tai seksuaalisuuteen.Se ei ole enää hauskaa, vain junttimaista.

      Ja aina on hyvä muistaa se, että kaikkia naisia eivät naurata hyväntahtoisetkaan "miesten jutut": silloin on syytä pitää nokkeluudet sisällään ja säästää ne niille, joita ne oikeasti naurattavat.

      • terola

        juttuihin mukaan meneminen naisena on myös vallankäyttöä. jos käyttäydyt kuten mies.


    • ...voidaan...

      ...kertoa niin monella tavalla. Erilaisissa yhteisöissä pitäisi kai pyrkiä olemaan sillä tavoin että ketään ryhmän yksilöistä ei suuremmin ahdista? On hyvä vähän miettiä mitä niillä jutuilla haetaan tai miltä tilanne toisesta saattaa vaikuttaa.

      Miehethän eivät yleensä intoudu esittelemään "huumoriaan" ilman toisia miehiä yleisönään. Tarkoitus ei niinkään ole nauraa asioille naisen kanssa, vaan naiselle koko miesporukan voimin. Pitäisitkö siitä itse, toistuvana? Olet itse kuinka väsynyt tahansa ja millä mielellä tahansa, kaverit tulevat laukomaan jotain mitä ainoastaan sinulle voi henkilökohtaisten ominaisuuksiesi (tässä tapauksessa naiseuden) vuoksi laukoa ja loppujoukko pidättää hengitystään läpäisetkö testin, osaatko antaa takaisin tai reagoida oikealla tavalla? Ihan sama siis oletko väsynyt, kiireinen, nälkäinen ja onko sinulla huolia. Päivästä toiseen.

      Suuttuminen olisi miesten mielestä hupaisaa ja sen merkki ettei sinulla ole huumorintajua. Nauraminen mukana ei joissain tapauksissa myöskään käy, sillä jos miehet haluavat halventaa sinua he kokevat että nauramisesi on sen merkki ettet tajua vaikka nauraisit itseasiassa miehille. (Ai miksi? No kyllähän se tietty huumorin laji ja asenne melkoista typeryyttä osoittaa.) He HALUAVAT suututtaa sinut, HALUAVAT loukata ja jos et toimi kuten oletetaan niin on pasmat sekaisin. Rivouksien takaisin laukominen ei ole sitä mitä muuten herttaisen oloiselta parikymppiseltä odotetaan, ja mikä tahansa odotusten vastainen toiminta on suuri järkytys. Tuo voi toimia sitten vanhempana, en tiedä?

      Vähän niinkuin pikkupojat haluavat että tyttö alkaa kirkua jos sitä uhkailee jollain ötökällä. Jos hyönteiset eivät tyttöä pelota niin mitä hupia koko hommasta sitten saa, ei sitten mitään. Mutta pojat kun tämän naisten käsittelyn hallitsevat jo ihan pienestä pitäen myös sitten tietenkin hämmästelevät ja ivaavat niitä kirkuvia tyttöjä pelostaan vaikka saavatkin ihan juuri sitä mitä lähtivät tilaamaankin.

      Ymmärrätkö siis että jos te rakkaat miehet satutte näin päättämään niin teidän kanssanne nainen ei voi voittaa teki miten vain? Ei tarvita kuin yksi idiootti ja kymmenen apinaa jotka mielummin seuraavat johtajaa kuin ajattelevat itse. Siellä joukon turvissa ei tarvitse päätänsä vaivata sillä miltä toisesta mahtaa tuntua ja tilanne vaikuttaa varsinkin kun tällä tuskin on samanlaista kaartia ympärillään suojaamassa. Jos jonkinlainen suoja olisi, joko tarpeeksi vittumainen luonne tai vittumaisia kavereita, ette uskaltaisi kimppuun käydäkään, tällaisessa tapauksessa kun pointti on nimenomaan siinä että voi tuntea itsensä ylemmäksi, paremmaksi ja vahvemmaksi suhteessa toiseen.

      Alle parikymppinen tyttö saa osakseen enemmän käsiksi käymistä ym. kuin alle kolmekymppinen nainen. Syy ei itseasiassa ole ulkonäön rupsahtaminen vaan asenne: Juuri täysi-ikäistynyt tyttö on sisimmältään ujo ja arka, ja setäihminen näkee ettei siitä ole vastusta jos sen kimppuun hyökkää joten setäihmiselle se on sopivaa riistaa: Voi vähän tölväistä sanallisesti tai napata persauksista kiinni ohimennen ja taas on muiden setäihmisten mielestä kingi. Jos taas erehtyy hieman jo itsevarmuutta hankkineeseen käymään käsiksi saattaa itse joutua noloon tilanteeseen. Sehän ei käy.

      Kaikki edellä mainittu "huumori" on tarkoitettu ainoastaan vallan välineeksi. Vaan olen kuullut paljon sellaisiakin kaksimielisiä juttuja jotka eivät millään tavalla pahoita mieltäni ja uhkaa minua mitenkään. Se ei ole itse jutusta kiinni, vaan kertojasta ja hänen tarkoitusperistään sekä kyvystä lukea edes jotenkin tilannetta ja noudattaa jonkinlaisia rajoja. Ja kyvystä kommunikoida suurimmaksi osaksi sellaisella tasolla että vaikka joskus ylilyöntejä tulisikin niin toisella olisi kuitenkin tunne että ollaan suurinpiirtein samalla puolella. En jaksa uskoa että se niin vaikeata on tajuta jos hiukankaan vaivautuu miettimään asioita toisenkin ihmisen kannalta. Vaan jos ei kertakaikkiaan onnistu löytämään hyvän maun rajoja ja pitäytymään niissä niin mikä ihmeen pakko on kajota koko tulenarkaan aihepiiriin? Jos siis haluaisi varmistaa ettei taatuusti tule sanomista.

      • terola

        eikohan se olisi kaikille hyvaa ja vapauttavaa opetella naita miesten juttuja


      • gjdfgi
        terola kirjoitti:

        eikohan se olisi kaikille hyvaa ja vapauttavaa opetella naita miesten juttuja

        miten se hyvä ilmenee? koin n. 17-vuotiaana parikin kertaa miesten käsiksikäymistä ja itkin, nyt vanhempana ällöttää kaikki missä joku tampio käyttää olevinaan seksuaalista ylivaltaa heikompaansa kohtaan, et sorry vaan :/ suurin osa tollaisista "miesten jutuista" on falskeja ja silkkaa esitystä ja egoilua, sillä kellä...ei ole tarve, on ehkä parempi kyky, jopa saada sitä oikeaa naista ;)


    • ...

      Meillä työpaikalla muinoin yksi varmaan kuusikymppinen "täti" kun laukaisi itse jonkin rivon vitsin, niin kaikki pojat olivat vain vaikeina eivätkä nauraneet yhtään.

    • muija..

      Juttujakin on niin monenlaisia. Pahalta tuntuu jotkut selvästi naista halveeraavat jutut. Asiat voi esittää niin monella tavalla ja itekin oon tavallaan pervo... Esim jos pohtii ketä pääsis viikonloppuna "kutittelemaan" on erilainen kuin jos pohtii kehen pääsis tyhjäämään pussisnsa. jne. Tai jos kertoilee kuinka on porukalla pantu jotakuta. Kyllä seksuaalisuuteenkin liittyvät jutut voi olla kivoja tai sit halveeraavia. Mua kyllä askarruttaa sukuvietti ja se miten se vie ihmistä, mut en halveksu ketään ja ärsyynnyn vaikka viikonloppuisen p*non haukkumisesta. Et nätisti jätkät, nätisti. Miten haluisit itestäs puhuttavan, niin puhu niin.

    • pidä suu kiinni

      koska ne eivät kuulu romanttisen parisuhderakkauden ideaaliin

    • bncghjc

      Kyllä sitä tulee lauottua aikamoista läppää tälleen naishenkilönä. Hyvin oon tullut äijäporukoissa juttuun välillä vaikka aluksi ovat monttu auki kuunelleet. On sitä tullut mollattua niin naisia sekö miehiä.

    • Anonyymi

      JR miten kun aina halua nurepa nii ei vaan riitä mikänkän

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe