ystävä/kaveri??

kuikkiss

ystävä ei puhu paskaa selän takana, ystävä sellainen johon voi luottaa, missä sellaiset ystävät on? Nykyään suurinta osaa ihmisjoukosta vaivaa kaksinaamaisuus. Kaksinaamaisuus vaivaa ainakin nuoria/ nuoria"aikuisia", jotka ovat olevinaan kaikkien ystäviä. Ainoat ihmiset johon voin luottaa on omat perheenjäsenet. Mihin tässä maailmassa ollaan menossa? -Kohta kaikki ovat vihoissaan ystäviensä kanssa jos jatkuu näin. Valitsen itse ystäväni niin, ketkä ovat aidosti ystäviä. Niitä ei ole montaa, mutta olen tyytyväinen näin elämääni, minun ei ainakaan tarvitse kiukkuuntua keneenkään kaksinaamaiseen "ystävään".

Positiivareiden sivulta lainaten:

"Hyvä ystävä on kuin enkeli

Hyvä ystävä on kuin enkeli
hän kulkee rinnallasi
- toisinaan vähän kauempana,
toisinaan ihan lähelläsi,
käsi sinun kädessäsi.

Eikä ystävyys katoa,
vaikka välillä on aikoja
taikka pitkiäkin matkoja;
hyvillä ystävillä on aina
toistensa sydämessä sija.

Ystävä on valmis auttamaan,
huolet kanssasi jakamaan,
sekä hetket ilon ja onnen.
- Kas, murhe puolittuu jakaen
ja ilon, riemun koet tuplaten
seurassa hyvän ystävän.

Mistä tunnet sä aidon ystävän?
- Silmien iloisesta tuikkeesta,
hellästä halauksesta
ja sydämestä kultaisesta.

Mutta hyvä sinun on muistaa
ja oikein oivaltaa:
et ystävääsi voi omistaa
etkä liekanaruun ripustaa:
on ystävyys kahden ihmisen
aina vapaaehtoinen.

Ystävyys on silloin parasta,
kun toista et tahdo kahlita
etkä mitään häneltä vaatia,
vaan annat hänen hengittää
ja tarpeen mukaan myös etääntyä
- tosi ystävyys pystyy sen kestämään.

Ja jälleen, kun polut yhteen johtaa,
riemumielellä ystävät toisensa kohtaa."

Kuinka monelle tuttu tunne?

4

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei täydellinen

Hyvä oli runo. Mutta, kukaan ei ole täydellinen.

• mut mä kyllä suvaitsen

myös kaksinaamaisuutta. Maailma ja ihmiset ei oo täydellisiä, niinkuin toinenkin vastaaja tuossa kommentoi. Luulen kansinaamaisuuden johtuvan siitä, että ihmiset eivät ymmärrä toistensa taustoja, ympäristöjä, joista ne tulee, periaatteita ja ajatuksia, joiden mukaan ne elää, ajattelee ja toimii.

Usein, kun ajan myötä aletaan ymmärtää sitä toista ihmistä paremmin (jos ystävyyteen ehditään panostamaan), kaksinaamaisuus saattaa hävitä, ja juoruaminen muuttuu ystäväpiirin sisäiseksi välittämiseksi ja aiemmin itselle uusien ja outojen asioiden ymmärtämiseksi, hyväksymiseksi, ehkä niistä nauttimiseksikin. Erot pitävät mielen virkeänä, niistä voi ammentaa uutta voimaa. :)

Voisin analysoida ystävyyksiä myös tasoittain. Kaikkien kavereiden kanssa ei ehdi olla niin paljon, kaikista ei tiedä niin paljon. Lähimmistä ystävistä tietää enemmän, tietää niiden ajatuksia, tunteita, tapahtumia niiden elämässä. Silloin niitä voi ottaa myös huomioon, eikä tahattomia loukkauksia tule ja synny niin helposti. Kaukaisempien ystävien tuntemuksia voi olla vaikeampi arvioida, niin silloin ihmiset saattavat reagoida ja toimia tavalla, joka harmittaa toista ihmistä, tai saa aikaan ns. blokin. Juuri siihen negatiivisempaan juoruamiseen perustuvan vääristyneen todellisuuden, joka voi haitata elämää.

• Juulia

MOI tuttu tunne........siksi ei ole ystäviä paljoon.......kun puhuivat kaikkee takana...ja keksivät jopa lisää....

• tärkeetä

Moi.
      Se sellainen ystävyys jossa kumpikin luottaa ja tukee syntyy pitkällä aika välillä. Toista ei voi pakottaa mihinkään.
      Mulla on vain yksi ihminen jota voin todella kutsua ystäväksi. Olemme tunteneet nyt kolme vuotta eikä taival ole ollut kaunista. Nyt vasta olemme alkaneet puhua kaikesta, tukemaan toisiamme tilanteessa kuin tilanteessa.
      Mutta ne tälläiset ystävät ovat harvassa.
      Itsekkin kaipaisin myös toista tälläistä juttelukaveria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33