ns "luupallojen" syntymisen? Itselläni on tällaiset alahampaiden vieressä. Niitä ei kai ole helppo poistaa.
tietääkö kukaan
7
1985
Vastaukset
- hhoitaja turusta
Ne "luupallot" ovat hyvän laatuista luun liikakasvua. Tämä ei ole mitenkään haitallista ja en ole ainakaan keneltäkään kuullu noita poistettavan. Toisille niitä ei tule ollenkaan ja toisille voi tulla ihan kukkakaalimaiset "pallot"..
- utelias!
Mitä ihmeen luupalloja?! ikinä minä kuullutkaan. Miltä ne näyttävät ja mihin ne tulevat?
- toruksia
utelias! kirjoitti:
Mitä ihmeen luupalloja?! ikinä minä kuullutkaan. Miltä ne näyttävät ja mihin ne tulevat?
Niinkuin jo joku kertoi, ovat vaarattomia luukyhmyjä. Ovat suht yleisiä. Torukset tulevat alaleukaan etuhampaiden taakse tai sitten suulakeen. Toruksia on erikokoisia.
Ja näyttävät siltä kuin limakalvon alla olisi pieni pallo/palloja. - Yks vaan
toruksia kirjoitti:
Niinkuin jo joku kertoi, ovat vaarattomia luukyhmyjä. Ovat suht yleisiä. Torukset tulevat alaleukaan etuhampaiden taakse tai sitten suulakeen. Toruksia on erikokoisia.
Ja näyttävät siltä kuin limakalvon alla olisi pieni pallo/palloja.Ovatko ne tällaisia?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Torus_(eksostoosi) - Yks vaan
Yks vaan kirjoitti:
Ovatko ne tällaisia?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Torus_(eksostoosi)Kumma, kun tuosta klikkaa, niin ei tule oikea sivu, vaan pitää lisätä tuo viimeinen sulkumerkki. Outoa!
- poistaa,
mutta ei ole tarpeen jos ne ei häiritse. Joskus joudutaan tasoittamaan luun pintaa jos tehdään proteesit alaleukaan.
- ommelsuu
Itselläni on lapsesta asi ollut alaleuassa torukset. Ne ovat pikkuhiljaa kasvaneet suuremmiksi ja haittasivat jonkin verran syömistä. Varsinkin kovien juuresten tai leivän pureminen rikkoi limakalvon ja suu on ajoittain kipeä. Tämän takia menin poistattamaan omani. Toimenpide tehtiin paikallispuudutuksessa, eikä se tuntunut oikeastaan miltään. Kivut tulivat vasta toimenpiteen jälkeen, tosin siihen saa hyvät kipulääkkeet. Pilliruokaa oli kolme-neljä ensimmäistä päivää ja sen jälkeen jo pystyi syömään sosekeittoja. Noin 7 päivää leikkauksen jälkeen pystyin jo syömään pizzaa tuplajuustolla ja valkosipulilla, maistui taivaalliselta. Ompeleet otetaan pois kahden viikon kuluttua toimenpiteestä. Torukset saattavat vuosien myötä kasvaa takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275