Autokauppa jätti kertomatta, että ostamani 5 vuotta vanha auto on kolaroitu. Asia selvisi vasta, kun ostamastani autosta hajosi eräs osa, jota sitten vaadin korvaamaan vedoten virhevastuuseen(kaupasta 3kk). Myyjä kertoi nyt vasta, että auto on kolaroitu eikä suostu korvaamaan. Kauppahinta oli ehjää vastaava. Onko vastaavanlaisista tilanteista tietoa, että miten on toimittu?
Yritän vaatia kaupan purkua tai hinnan alennusta (mielummin kaupan purkua, koska en olisi ostanu autoa jos olisin tienyt sen olevan kolaroitu). Paljon on kolaroidun auton arvo jos vertaa vastaavaan ei-kolaroituun autoon?
Epärehellinen autokauppa
45
9064
Vastaukset
- minkä siitä
Maksoit ja nyt hiukan vähemmän kun vuosikin vaihtui.
Aika moni 5,vuotias auto on joskus kolhittu ethän sentään uutta ollut ostamassa.
Kolaroitu on niin laaja käsitteenä esim lista pudonnut ja korjattu ja maalattu esim, ovi vain niin en ihan pidä silloin kolaripelinä.- ostaja!!!
... jos ne on laitettu kuntoon. Unohtui laittaa aikaisemmin, että auto on ollut poissa rekisteristä, kun otin tuossa selvää... eli lunastusauto. Nuo on sellasia asioita, että niistä pitää mainita ennen kaupan tekoa, koska tuon tietäessäni en olisi ostanut autoa. Kolari on ollut ainakin sen laatuinen, että ohjauskulmia ei saa enää säädettyä kohilleen. Lisäksi autosta on löytynyt nyt kaiken maailman kuumaliima yms. patentteja, jotka ovat irtoilleet.
- mta100
ostaja!!! kirjoitti:
... jos ne on laitettu kuntoon. Unohtui laittaa aikaisemmin, että auto on ollut poissa rekisteristä, kun otin tuossa selvää... eli lunastusauto. Nuo on sellasia asioita, että niistä pitää mainita ennen kaupan tekoa, koska tuon tietäessäni en olisi ostanut autoa. Kolari on ollut ainakin sen laatuinen, että ohjauskulmia ei saa enää säädettyä kohilleen. Lisäksi autosta on löytynyt nyt kaiken maailman kuumaliima yms. patentteja, jotka ovat irtoilleet.
Sinulla on oikeus kaupan purkuun, tai ainakin tuntuvaan kauppahinnan alennukseen, koska juuri tässä uudessa kuluttajasuojalaissa tulkitaan myyjän olellisten asioiden kertomatta jättämistä, jotka vaikuttavat suoranaisesti ostajan ostopäätökseen. Viimeisetään kuluttajariitalauta antaa asiassa päätöksen sinun eduksesi nutta se voi viedä aikaa. Tsemppiä!
- tulikos se luettua
ostaja!!! kirjoitti:
... jos ne on laitettu kuntoon. Unohtui laittaa aikaisemmin, että auto on ollut poissa rekisteristä, kun otin tuossa selvää... eli lunastusauto. Nuo on sellasia asioita, että niistä pitää mainita ennen kaupan tekoa, koska tuon tietäessäni en olisi ostanut autoa. Kolari on ollut ainakin sen laatuinen, että ohjauskulmia ei saa enää säädettyä kohilleen. Lisäksi autosta on löytynyt nyt kaiken maailman kuumaliima yms. patentteja, jotka ovat irtoilleet.
Koska viimevuoden puolella vielä ainakin näkyi 2-kilpisyys nyt nykyisellä otteella ei sekään enään varmaa.
Autoliike on jopa saanut sen joltain mölliltä tuollaisena "korjattuna", bisnestä tekevät navetantakana kun katselet AVK,n laania niin yleensä lähtevät maakuntiin kaikessa hiljaisuudessa korjattavaksi.
Myyjälläon vastuu tietenkin mutta on sillä ostajallakin jotain , ikävä kyllä se jää yleensä kivoihin puheisiin kun on kiva myyjä ja mokkakin on kivaa keksien kanssa.
Älkää kuunnelko niitä myyjän tarinoita ja tutustukaa siihen autoon enempi ja jos on liike niin ei muuta kuin rohkeasti vaatimaan nosturille että näkee pohjan autosta mitä on ostamassa.
Tarinointi ei paranna yhtään sitä autoa.
- Tuontipäällikkö
Vastoin tuon edellisen jopparin luuloa Kuluttajariitalautakunta näkee asian siten että kolaroinnit ja rekisteristäpoistot pitää ilmoittaa ostajalle.
http://www.kuluttajariita.fi/lautakunnan-ratkaisuja/index.php?action=read&id=255
http://www.kuluttajariita.fi/lautakunnan-ratkaisuja/index.php?action=read&id=59 - Maailmaa nähnyt
Ikävä kyllä, kyseessä on suomalaisissa autoliikkeissä ns. "maan tapa".
Turvallisinta olisi ostaa käytetty auto saksalaisesta autoliikkeestä. Siis autoliikkeestä, ei turkkilaisten torilta.
Saksassa kun autoliikkeen kauppasopimukseen merkitään aina mikäli autoa on kolaroitu tai jos se on ollut ammattimaisessa käytössä, kuten taksina tai vuokrauskäytössä.
Lähtökohtana siellä on, että autoliike on alan asiantuntija, eikä se voi vedota koskaan tietämättömyyteen, koska autoliikkeen pitää pystyä tällaiset asiat selvittämään.
Meillä menee ehkä vielä noin yksi sukupolvi, ennen kuin autokauppa saadaan tälle tasolle...- sen myös
suomalaisista papereista onko ollut ammattikäytössä. Ei saksanmaallakaan lokasuojakolhuja kerrota, tuskin edes tiedetään niinkuin ei suomessakaan. Saksassahan on tapana ruuvata mittareita, toki siitä pitäisi mainita asiakkaalle jos muistaa.........sama lähtökohta myös suomessa että autoliike alan asiantuntija( poislukien jobbarit sama se minkä maalaisia). Kannattaisi sunkin herätä tähän päivään.
- sinunkin
sen myös kirjoitti:
suomalaisista papereista onko ollut ammattikäytössä. Ei saksanmaallakaan lokasuojakolhuja kerrota, tuskin edes tiedetään niinkuin ei suomessakaan. Saksassahan on tapana ruuvata mittareita, toki siitä pitäisi mainita asiakkaalle jos muistaa.........sama lähtökohta myös suomessa että autoliike alan asiantuntija( poislukien jobbarit sama se minkä maalaisia). Kannattaisi sunkin herätä tähän päivään.
herätä tähän päivään. Ei kai ole ollut puhe mistään lokasuojakolhusta vaan kolarista. Mittarinruuvauskommentti kertoo taas täydellisen tietämättömyyden antamasta varmuudesta. Sinulle saksanmaa tarkoittaa näköjään niitä surkeimpia jobbarimutiaisia. Ostajina sinunlaisesi olette myrkkyä automyyjille suomessa sekä ulkomailla. Onneksi et ulkomailta uskaltaisikaan näkemyksinesi mitään ostaa, edes merkkiliikkeestä.
- Utelias automies
sen myös kirjoitti:
suomalaisista papereista onko ollut ammattikäytössä. Ei saksanmaallakaan lokasuojakolhuja kerrota, tuskin edes tiedetään niinkuin ei suomessakaan. Saksassahan on tapana ruuvata mittareita, toki siitä pitäisi mainita asiakkaalle jos muistaa.........sama lähtökohta myös suomessa että autoliike alan asiantuntija( poislukien jobbarit sama se minkä maalaisia). Kannattaisi sunkin herätä tähän päivään.
Edellinen kirjoittaja:
"Näethän suomalaisista papereista onko ollut ammattikäytössä"
Myyntisopimuksestako?
Rekisteriotteestako? - pöheelö
sinunkin kirjoitti:
herätä tähän päivään. Ei kai ole ollut puhe mistään lokasuojakolhusta vaan kolarista. Mittarinruuvauskommentti kertoo taas täydellisen tietämättömyyden antamasta varmuudesta. Sinulle saksanmaa tarkoittaa näköjään niitä surkeimpia jobbarimutiaisia. Ostajina sinunlaisesi olette myrkkyä automyyjille suomessa sekä ulkomailla. Onneksi et ulkomailta uskaltaisikaan näkemyksinesi mitään ostaa, edes merkkiliikkeestä.
Taidat olla itse automyyjä!!!
- yykaakoo
Näin jälkikäteen on tietysti helppo neuvoa mutta kannattaa aina kysyä myyjältä onko auto kolaroitu jos on ostamassa käytettyä autoa, vaikka vain kuukauden ikäistä. Ja mielellään jonkun kaverin kanssa liikkeellä niin, että myyjän vastauksella on todistaja. Näin tein itse kun ostin 1,5 vuotiaan auton. Ja selvään kysymykseen on sitten vaadittava selvä vastaus eli "on kolaroitu" tai "ei ole kolaroitu". Epämääräiset "kyllähän tuosta näkee, että ....." tai "en minä tiedä" -vastaukset haiskahtavat.
Tietysti kysely edelliseltä omistajalta itseltään kertoo myös aika paljon.- Viisastunut
Olen myös itse yrittänyt jokusia kertoja kysyä autoliikkeen myyjältä, onko autoa kolaroitu.
En muista koskaan saaneeni selvää vastausta "ei ole kolaroitu" tai "on kolaroitu", oli sitten kyseessä merkkiliike tai ei.
Useimmiten vastaus on ollut jotain epämääräistä mutinaa "kröhm, ei kai sillä... minä en varsinaisesti tätä autoa... kaveri tietäisi paremmin, mutta ei ole nyt paikalla... sanoi muistaakseni että kyllä se kunnossa... ja talvirenkaat kuuluu kyllä hintaan...
Poikkeuksia minun kohdalle on sattunut tasan kaksi kertaa.
Toisella kerralla jo auton myynti-ilmoituksessa ilmoitettiin, että auto on kolaroimaton. Sama teksti tuli myös auton kauppakirjaan. Auton myyjänä oli merkkiliike, jossa auto oli myös joka kerta huollettu edellisen (ja ainoan) omistajan aikana.
Toisella kerralla auton myynti-ilmoituksessa ei mainittu mitään mahdollisesta kolaroimattomuudesta. Kun kysyin sitä sähköpostilla, minulle vastattiin kirjallisesti, että auton vasenta etukulmaa on kolhittu ja että auton vasen etulokasuoja sekä vasen etulyhty on vaihdettu ja auton vasen etu- ja takaovi on maalattu.
Myös nämä tekstit autokauppa kirjasi myös kauppakirjaan.
Aivan oikein. Monet maailmaa nähneet jo arvasivatkin. Nämä kaksi viimeisintä autokauppaa tein Saksassa... - kuitenkin
Viisastunut kirjoitti:
Olen myös itse yrittänyt jokusia kertoja kysyä autoliikkeen myyjältä, onko autoa kolaroitu.
En muista koskaan saaneeni selvää vastausta "ei ole kolaroitu" tai "on kolaroitu", oli sitten kyseessä merkkiliike tai ei.
Useimmiten vastaus on ollut jotain epämääräistä mutinaa "kröhm, ei kai sillä... minä en varsinaisesti tätä autoa... kaveri tietäisi paremmin, mutta ei ole nyt paikalla... sanoi muistaakseni että kyllä se kunnossa... ja talvirenkaat kuuluu kyllä hintaan...
Poikkeuksia minun kohdalle on sattunut tasan kaksi kertaa.
Toisella kerralla jo auton myynti-ilmoituksessa ilmoitettiin, että auto on kolaroimaton. Sama teksti tuli myös auton kauppakirjaan. Auton myyjänä oli merkkiliike, jossa auto oli myös joka kerta huollettu edellisen (ja ainoan) omistajan aikana.
Toisella kerralla auton myynti-ilmoituksessa ei mainittu mitään mahdollisesta kolaroimattomuudesta. Kun kysyin sitä sähköpostilla, minulle vastattiin kirjallisesti, että auton vasenta etukulmaa on kolhittu ja että auton vasen etulokasuoja sekä vasen etulyhty on vaihdettu ja auton vasen etu- ja takaovi on maalattu.
Myös nämä tekstit autokauppa kirjasi myös kauppakirjaan.
Aivan oikein. Monet maailmaa nähneet jo arvasivatkin. Nämä kaksi viimeisintä autokauppaa tein Saksassa...mittari ruuvattu. Kaikissa niissä on. Alle 200 tuhatta ajettua 5-vuotiasta et saksasta löydä.
- kolme vuotta sitten
Viisastunut kirjoitti:
Olen myös itse yrittänyt jokusia kertoja kysyä autoliikkeen myyjältä, onko autoa kolaroitu.
En muista koskaan saaneeni selvää vastausta "ei ole kolaroitu" tai "on kolaroitu", oli sitten kyseessä merkkiliike tai ei.
Useimmiten vastaus on ollut jotain epämääräistä mutinaa "kröhm, ei kai sillä... minä en varsinaisesti tätä autoa... kaveri tietäisi paremmin, mutta ei ole nyt paikalla... sanoi muistaakseni että kyllä se kunnossa... ja talvirenkaat kuuluu kyllä hintaan...
Poikkeuksia minun kohdalle on sattunut tasan kaksi kertaa.
Toisella kerralla jo auton myynti-ilmoituksessa ilmoitettiin, että auto on kolaroimaton. Sama teksti tuli myös auton kauppakirjaan. Auton myyjänä oli merkkiliike, jossa auto oli myös joka kerta huollettu edellisen (ja ainoan) omistajan aikana.
Toisella kerralla auton myynti-ilmoituksessa ei mainittu mitään mahdollisesta kolaroimattomuudesta. Kun kysyin sitä sähköpostilla, minulle vastattiin kirjallisesti, että auton vasenta etukulmaa on kolhittu ja että auton vasen etulokasuoja sekä vasen etulyhty on vaihdettu ja auton vasen etu- ja takaovi on maalattu.
Myös nämä tekstit autokauppa kirjasi myös kauppakirjaan.
Aivan oikein. Monet maailmaa nähneet jo arvasivatkin. Nämä kaksi viimeisintä autokauppaa tein Saksassa...Vastava kokemus omalla kohdalla.
Saksalaisen merkkiliikkeen (VW) myyjä kertoi ennen kuin ehdin edes kysyä, että auton vasen takalokasuoja on vaihdettu.
Autosta tuli kaupat ja kun reilun vuoden kuluttua käytin autoa Suomessa ruostesuojauksessa tutussa paikassa, kaveri kertoi minulle suurena uutisena, että auto on muuten eriomaisessa kunnossa, mutta vasen takalokasuoja ei ole muuten alkuperäinen! Oli kaveri pettynyt, kun kerroin että autoliike kertoi minulle asiasta jo ennen kaupan tekoa ja se lukee myös auton kauppakirjassa... - Essosta
kuitenkin kirjoitti:
mittari ruuvattu. Kaikissa niissä on. Alle 200 tuhatta ajettua 5-vuotiasta et saksasta löydä.
Olet aivan oikeassa.
Saksassa saa vähentää kotitalousvähennyksessä, jos joutuu ottamaan pereheen kakkos- tai kolmosautoon palkatun ajelijan, jos itse ei ehdi ajamaan niillä riittävästi.
Myös Saksan 14 miljoonaa eläkeläisautoilijaa saavat vastaavan hyvityksen palkatusta lisäkilometriajajasta, jos kilomtrejä ei saa syntymään enää riittävästi, kun eläkkeellä ollessa ei ole enää edes päivittäisiä työmatkoja. - merkkiliikkeestä
Etsittiin kaverin kanssa uudehkoa käyttöautoa ja lähdettiin katsomaan käytettyä fiestaa merkkiliikkeeseen (oli tullut vaihdossa toiseen merkkiin).
Kysyttiin myyjältä että onko autoa kolaroitu. Vastaus oli että ei ainakaan meidän papereissa ole siitä merkintää.
Auto oli ihan ok ajaa, otettiin koeajoon ja pestiin auto jotta näkee paremmin. Maalipinta oli toisaalta harjakoneen kuluttama ja toisaalta ei. Tarkemmin katsoessa paljastui että ainakin koko oikea kylki sekä takaluukku on uudelleen maalattu.
Alumiinivanteetkin oli väärää kokoa ja nappasivat toisinaan lokareihin kiinni. Eli missä olivat alkuperäiset vanteet... romuttamolla varmaan.
Auto oli alkuperäisellä rekisterillä, huoltokirjasta näki että muutamaan kuukauteen oli tullut todella vähän kilometrejä verrattuna historiaan.
Kerroimme myyjälle palautettuamme auton että "kolaroitu ja koko kuve luukku maalattu", myyjä kääntyi pois tiuskaistuaan jotakin!
sinä jolla nyt on tuo viininpunainen fiesta, toivottavasti myyjä kertoi kolaroinnista. Ja toivottavasti korjaus on tehty hyvin ettei turvallisuus vaarannu tai ruostevaurio
ilmene sieltä oikealta. - My 5cent
kolme vuotta sitten kirjoitti:
Vastava kokemus omalla kohdalla.
Saksalaisen merkkiliikkeen (VW) myyjä kertoi ennen kuin ehdin edes kysyä, että auton vasen takalokasuoja on vaihdettu.
Autosta tuli kaupat ja kun reilun vuoden kuluttua käytin autoa Suomessa ruostesuojauksessa tutussa paikassa, kaveri kertoi minulle suurena uutisena, että auto on muuten eriomaisessa kunnossa, mutta vasen takalokasuoja ei ole muuten alkuperäinen! Oli kaveri pettynyt, kun kerroin että autoliike kertoi minulle asiasta jo ennen kaupan tekoa ja se lukee myös auton kauppakirjassa...Auton etu- ja takalokasuojalla on sellainen pikku ero.. Että eteen lokasuojan vaihtaminen on helppo homma, taakse ei ole.
Eteen ostetaan uusi osa maalataan se ja asentaa paikalleen.
Kun taas takalokasuoja joudutaan leikkaamaan irti ja myöskin uusi asentamaan hitsaamalla koriin kiinni. Ei hyvä.
Ruoste iskee hitsisaumoihin helposti, kun pellin sinkitys palaa hitsatessa pois. Lisäksi maalauksessa jää helposti rajoja alkeperäisen ja vanhan maalin välille.
Tämän vuoksi en enään osta perään ajettua autoa!
Keulakolari ei ole niin vaarallinen kunhan se on kunhan niin lievä että selvitään pelkillä rikkimenneiden osien vaihdolla uusiin. - ...j
kuitenkin kirjoitti:
mittari ruuvattu. Kaikissa niissä on. Alle 200 tuhatta ajettua 5-vuotiasta et saksasta löydä.
ÄLYKKÖ !!!
Selittäisitkö miten väitteesi voi pitää paikkaansa, kun Saksan henkilöautolla ajettu keskimääräinen ajoneuvosuorite on noin 14 400 km/vuosi
Niinpä niin, aika outo yhtälö.
Tiedoksi kaikille hörhöille että hieman yksinkertaistettuna ajoneuvosuorite saadaan jakamalla tieverkolta mitattu liikenne rekisterissä olevien ajoneuvojen määrällä, joten ajoneuvojen mittarien ruuvauksella ei pysty asiaan vaikuttamaan. - olisi aihetta !
merkkiliikkeestä kirjoitti:
Etsittiin kaverin kanssa uudehkoa käyttöautoa ja lähdettiin katsomaan käytettyä fiestaa merkkiliikkeeseen (oli tullut vaihdossa toiseen merkkiin).
Kysyttiin myyjältä että onko autoa kolaroitu. Vastaus oli että ei ainakaan meidän papereissa ole siitä merkintää.
Auto oli ihan ok ajaa, otettiin koeajoon ja pestiin auto jotta näkee paremmin. Maalipinta oli toisaalta harjakoneen kuluttama ja toisaalta ei. Tarkemmin katsoessa paljastui että ainakin koko oikea kylki sekä takaluukku on uudelleen maalattu.
Alumiinivanteetkin oli väärää kokoa ja nappasivat toisinaan lokareihin kiinni. Eli missä olivat alkuperäiset vanteet... romuttamolla varmaan.
Auto oli alkuperäisellä rekisterillä, huoltokirjasta näki että muutamaan kuukauteen oli tullut todella vähän kilometrejä verrattuna historiaan.
Kerroimme myyjälle palautettuamme auton että "kolaroitu ja koko kuve luukku maalattu", myyjä kääntyi pois tiuskaistuaan jotakin!
sinä jolla nyt on tuo viininpunainen fiesta, toivottavasti myyjä kertoi kolaroinnista. Ja toivottavasti korjaus on tehty hyvin ettei turvallisuus vaarannu tai ruostevaurio
ilmene sieltä oikealta."Auto oli alkuperäisellä rekisterillä, huoltokirjasta näki että muutamaan kuukauteen oli tullut todella vähän kilometrejä verrattuna historiaan."
MISTÄ TEITÄ SIKIÄÄ ?????
- araerayatre
lentämään, jookosta kookosta?
- Näin meillä
Ostin aikanaan uuden Focuksen.
Parin vuoden kuluttua aloin kiinnittää huomiota siihen, että auton muovisessa etupuskurissa alkoi olla yllättävän paljon kiveniskemiä, josta maali lähti tavanomaista isompina kappaleina (luokkaa ehkä puoli neliösenttiä).
Käyttäessäni autoa muuten huollossa näytin kiveniskemien jälkiä ja kysyin mitä ovat niistä mieltä, että ovatko mielestään normaaleja.
Tutkivat hetken puskuria ja tulivat sitten voitonriemuisena kertomaan, että totta kai siitä maalit lähtee levyinä, kun se puskuri on joskus maalattu uudelleen huolimattomasti. Altahan paistaa vanha metetallivihreä maali, kun auto olikin sininen!
Oli siinä ilmeissä näkemistä, kun totesin, että auto on ollut minulla uudesta saakka eikä sitä ole koskaan kolaroitua.
Sittemmin muistinkin, että uuden auton luovutuaika muuttui aivan loppuvaiheessa yllättäen vajaalla viikolla. Minulle siis myytiin uutena jo valmiiksi kolhittu auto, joka oli parsittu kasaan vaihtamalla siihen purkuosana saatu metallivihreä puskuri, joka oli vain sumuteltu ammattitaidottomasti yli siniseksi.
Että tällaista "luotettavissa" merkkiliikkeissä...- tälläistä kyykytystä
Sovietlandiassa harrastetaan .
Jenkeissä jos olisi ko. myyjä myynyt uuden auton moisilla "lisävarusteilla" niin olisi aika korvaukset kyseessä. - olet itse
kolhinut sen ja yrität tätä kautta lähteä korvauksia hakemaaan.
- kolaroitu
Olin ostamassa viime kesänä 30 k€:n vajaan vuoden ikäistä käytettyä liikkeestä, joka myy leasing autoja. Hinta oli jo melkein kohdallaan, kun kysyin myyjältä, onko auto kolaroitu. Myyjä tokaisi, ettei sellaista todistusta pysty antamaan edes uudesta autosta, koska autohan on voitu kolaroida jo laivauksessa. Pidin myyjää ylimielisenä, mutta kaikki on näköjään mahdollista.
- BMW teki taalla niin
tälläistä kyykytystä kirjoitti:
Sovietlandiassa harrastetaan .
Jenkeissä jos olisi ko. myyjä myynyt uuden auton moisilla "lisävarusteilla" niin olisi aika korvaukset kyseessä.http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=249547&highlight=fraud
Jos joku ei osaa englantia niin lyhyesti kerrottuna, Dr. Gore osti v. 1995 uuden 500 sarjan bemarin ja 9 kuukautta oston jalkeen havaittiin etta koko auto oli uudelleenmaalattu happosateen takia.
Kaveri vei asian oikeuteen ja sai hyvityksena $4000 seka rangaistusmaksuna $10 000 000! :-) BMW valitti asiasta ja lopputuloksena kaveri sai 2 miljoona taalaa minka BMW myos hyvaksyi.
Juttu jatkuu siten etta tuon threadin postaaja kertoo kuinka hantakin oli kusetettu uuden Minin ostossa kun sekin oli osittain uudelleenmaalattu jne. - ostaja!!!
olet itse kirjoitti:
kolhinut sen ja yrität tätä kautta lähteä korvauksia hakemaaan.
Salapoliisi työn ja monien koukeroiden jälkeen sain tietää, että vakuutusyhtiö on lunastanut auton useiden vaurioiden takia(sivut, pohja yms). Kaupan purkua lähden vaatimaan, koska eihän oikeasti voi tolla tavalla huijata ihmisiä selviämällä vielä siitä. Osaatteko yhtään heittää paljon on tuolla tasolla kolaroidun huonosti laitetun auton arvo verrattuna ehjään (vaikka prosenteissa?
- Näin meillä
olet itse kirjoitti:
kolhinut sen ja yrität tätä kautta lähteä korvauksia hakemaaan.
En minä mitään korvauksia ole enää hakemassa, kun olen jo aikoja sitten myynyt auton pois.
Myin muuten yksityiselle nettiauton kautta ja sain aika tarkkaan 30 % paremman hinnan kuin mitä samainen merkkiliike olisi maksanut vaihdossa uuteen C-maxiin. Ymmärrettävästi ei kauppaa siellä syntynyt ja tulin muutenkin järkiini. Nykyisen autoni ostin saksalaisesta liikkeestä ja tämän kuun 23. päivä sille tulee täyteen kolme vuotta ja n. 72000 km huolettomia ja edullisia kilometrejä.
Autoliike oli muuten Satakunnantien Ford-liike Turussa.
- jallmari
Oliko kyseessä Autokomeetta?
- Ylläpidon asiaa.
Jalmari.
Jäljittämisesi on helppoa.
Lopeta hyvän sään aikana kyseisen liikkeen solvaaminen.
Solvauksiasi on jo poisteltu tältäkin palstalta, joten jatkaessasi syyllistyt jatkettuun rikokseen.
Aiemmat kyseistä liikettä koskeneet solvauksesi on tallennettu. - jatkatokijosrahaaon
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10085866
Jalmariii.... onko lompakko kunnossa, että voit ottaa osaa vahingonkorvaussyytteisiin? - komeetta-planeetta
jatkatokijosrahaaon kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10085866
Jalmariii.... onko lompakko kunnossa, että voit ottaa osaa vahingonkorvaussyytteisiin?Nimimerkki "Jallmari" on nyt jäljitetty.
Asiaan palataan muissa merkeissä, kuin keskustelupalstoilla. - Juridisti
Ylläpidon asiaa. kirjoitti:
Jalmari.
Jäljittämisesi on helppoa.
Lopeta hyvän sään aikana kyseisen liikkeen solvaaminen.
Solvauksiasi on jo poisteltu tältäkin palstalta, joten jatkaessasi syyllistyt jatkettuun rikokseen.
Aiemmat kyseistä liikettä koskeneet solvauksesi on tallennettu.Tarkistathan myös, ettei syytetyn "Jallmarin" puheille ole teillä osaa eikä arpaa.
Jos pystytään todistamaan, että arvostelu on aiheellista, on Jallmarilla oikeus kertoa
ja kirjoittaa niistä. Esim. myynti-ilmoituksen virheelliset tiedot, virhevastuun tai kuluttajasuoja rikkomukset jne. ovat niitä mistä voi kirjoittaa, mutta väitteet pitää pystyä myös juridisesti todistamaan. Samoin teillä on oltava näyttöä, ettei Jallmarin puheissa ole perää ts. näyttövelvollisuus on myös teillä.
- Anonyymi
minä ostin carbros muhos oy matka-auton.auto on näytillä josta näkee miten moraaliton ja epärehellinen tämän liikkeen autokauppias on.todistus on auton sisällä jonka on laatinut tavarantarkastaja. menkää rehelliseen autokauppaan.
- Anonyymi
Kielikouluun.
Kannattaa kyseistä kysymystä esittää virkavallalta, eikä miltään suomi24:n keskustelupalstalta! 🤣🤣 Voimmehan kyllä antaa kauppiaalle vankeuttakin, mutta tiedä sitten saako se siitä vankeutta...
- Anonyymi
Vaikka vuosikausia vanha aloitus, niin kommentoin silti.
Miten ihmeessä aloittaja kuvittelee, että tämä auton kolarihistoria
useiden omistajanvaihtojen jälkeen vuosikausia säilyy jossain
kuulopuheissa tai "papereissa" siten, että sillä olisi merkitystä auton
nykyarvolle.
Se on aina ostajan velvollisuus tarkistaa käytetyn irtaimen kunto ja
ominaisuudet kaupantekohetkellä. - Anonyymi
Karma kostaa, mieti tekojasi menneisyydessä, no et käsitä kuitenkaan , no siittäs sait.
- Anonyymi
kyllä se on autokauppiaan kerrottava rehellisesti viat.mutta ongelma on. mistä löytyy rehellinen käytetynauton kauppias.ei ainakaan muhos oy.ltä.kuluttaja asiamiehen suurimmat asiakkaat ovat juuri nämä läpeensä kierot luikurit.
- Anonyymi
Mitä haluat sanoa, sillä nyt tästä ei oikein pääse perille?
Käytä välimerkkejä, isoja ja pieniä kirjaimia ja huomaa, että pisteen jälkeen
tulee aina yksi tyhjä lyönti!
On nimittäin paljon helpompi lukea!
Kuluttaja-asiamies ei mitenkään liity tähän!
Hän ei puutu teidän paaliromujenne kauppaan.
Oletko ylipäätään kuullut Kuluttajariitalautakunnasta?
Sitäpaitsi yrityksen julkinen mollaaminen on lailla kiellettyä.
Tätäkään et liene kuullut.
- Anonyymi
sinä näsäviisas.asia menee ensin kuluttaja asiamiehelle sen.sen jälkeen riitalautakuntaan.jamitä tulee autoliikkeeseen.oli revitty sähköjohtoja piilotettu hengenvaarallisia.tarkastuksessa auto meni käyttökieltoon.on todisteet.autoliike ei uskalla puhua tästä.koska juttu oli törkeä.joten uskallan puhua yleisellä tasolla tästä.t.sinulle pilkun.n
- Anonyymi
Suomessa käydään koulussa nykyään 12 vuotta.
On kumma, että joku kykenee käymään sen kokonaan lävitse, ilman että
matkaan tarttuu yhtään mitään.
Nimittelet minua mm. P.N. ksi!
Kiitos siitä.
Olen toki ns. akateemisesti kouluttautunut - jos tiedät, mitä sillä tarkoite-
taan.
Ihmisten kanssakäymistä varten, yhteiskunta on aivan tarkoituksella luo-
nut yleiskielelen, siihen kuuluvine kirjoitus- ym. sääntöinen.
Tätä kieltä kaikkien oletetaan viestinnässään käyttävän, ettei väärinymär-
ryksiä synny.
Ilmeisesti kuitenkin toivot, että myös viranomaiset, pankit ja muut yksityiset
ja julkiset toimijat alkavat kirjoittaa kuten sinä, koska se mielestäsi riittää.
Lopuksi.
Miten ihmeessä arvelet, että Kuluttaja-asiamies voisi olla kiinnostunut
autokaupoistanne?!
Hänelle on laissa osoitettu aivan muut yleistä kuluttajasuojaa koskevat tehtä-
vät, joista aika-ajoin myös tällä palstalla on paljon kirjoitettu.
Asian käsittelyä edesauttaa se, mikäli aloitat oikeasta viranomaisesta.
Kuluttajariitalautakunta on sitten yhdyssana ja se kirjoitetaan näin ollen yhteen.
- Anonyymi
Voihan sitä kolarointeja selvittään, mutta auton saa pilattua muutenkin.
Auto voi olla tulvan uhri. Esim ollut pysäköintynä alavalle maalle meren rannalle (mökkiläisillä sattunut tällaista) ja sitten on merivesi noussut yön/viikonlopun reilun pouli metriä. Tai on sopiva notkemapaikka, joka täyttyy rankkasateella vedestä. Idioottikuskit myös tykkää ajaa isoihin ja syviin lätäköihin mm. alikulkujen kohdalla. Ja rannikkoseuduillahan se vesi voi olla suolaista merivettäkin....
Sitäkin on sattunut, että iso vesijohto poksahtaa kadun alla ja taas on joku notkelma tai kellari puolillaan vettä.
Suomessakin on ollut ongelmia näistä tulvamalleista. Merivettä kun menee laakereihin ja sähkölaitteisiin ja alustan kotelorakenteisiin, niin tuloksena on aikaa myöten loputtomasti sähkövikoja ja ruostemurheita. Vettä voi mennä huohotusaukkojen kautta myös vaihteistoon ja sähköautoissa akuston sisälle. Ja hauskaahan näissä on, ettei matka yleensä katkea oitis, vaan ongelmat voivat tulla esille kohtuu pitkäkin ajan kuluttua, Joten auto keritään laittamaan kiertoon ja mielellään vielä myydään maasta toiseen, ehkä pariinkin kertaan, historian häivyttämiseksi. - Anonyymi
sen kyllä huomaa. että on akateemisesti koulutettu.kun ei osaa lukea. jos joku pilkku ei ole kohdallaan.olet varmasti omasta mielestä. sitä parempaa yläluokkaa. onko nyt.pilkut kohdallaan. että helpottaisi lukemista.
- Anonyymi
Tätä ei kannata jatkaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363895- 851915
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151781Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541422Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi511363Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1311327VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981282- 701166
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1131022