Tänään pistettiin lonkkaan puolenpäivän aikaan kortisonia. Kuinka nopeasti pitäisi vaikuttaa?
Kortisonipistoksen vaikutus?
12
11709
Vastaukset
- hoidettu
Riippuu toki siitä, että mihin sen pitäisi vaikuttaa?
- Tuskaaaaah....
Viemään saatanallinen tuska lonkasta. Lekuri meinas parin minuutin tutkimisen jälkeen, että siinä on tulehdus ja tuikkas kortisonipiikin. Ei mitään vaikutusta.
- ?????????????????????
Tuskaaaaah.... kirjoitti:
Viemään saatanallinen tuska lonkasta. Lekuri meinas parin minuutin tutkimisen jälkeen, että siinä on tulehdus ja tuikkas kortisonipiikin. Ei mitään vaikutusta.
Siinä lonkan sivulla, niin tod.näköisyys kuulemma 90 %, ettei vaikuta ikinä....menee pistos hieman väärään paikkaan....
said by Tulikoura ( ei voi käyttää oikeudessa..kuulopuhetta...sanottu ystävälle, joka taas kertoi minulle) - Tuskaaaaah....
????????????????????? kirjoitti:
Siinä lonkan sivulla, niin tod.näköisyys kuulemma 90 %, ettei vaikuta ikinä....menee pistos hieman väärään paikkaan....
said by Tulikoura ( ei voi käyttää oikeudessa..kuulopuhetta...sanottu ystävälle, joka taas kertoi minulle)Huonosti nukuttu yö takana. Nyt kipu on levinnyt pohkeisiin asti ja myös selässä tuntuu. varmaan Iskias.
- hoidettu
Tuskaaaaah.... kirjoitti:
Huonosti nukuttu yö takana. Nyt kipu on levinnyt pohkeisiin asti ja myös selässä tuntuu. varmaan Iskias.
Ja turhaa sait vaarallista kortisonia elimistöösi.
Mene nyt se iskias hoidattamaan muulla kuin kortisonipiikillä.
- väinö1
Vaikutus tulee hiukan viiveellä, nyt pitäisi olla levossa ainakin viikko, että tulehdus rauhoittuu. Jalka voi tulla kipeämmäksi, kuin se oli ennen pistosta, mutta se on ohimenevää, voi olla kipeä viikonkin pistoksen jälkeen. Toisinaan joutuu ottamaan useampia piikkejä, muutaman viikon välein ennen kuin vaikutus tulee.
- kiire vai mitä+?
vai mitä tällä kortisonipiikittelyllä oikein haetaan takaa, onko se niinkuin krapula ryyppy jolla siirretään krapulaa, ehkä sama vaikutus kortisonipiikillä, siirretään kivun ensisijaisen syyn hoitoa tuonnemmaksi...
- Siksi
kiire vai mitä+? kirjoitti:
vai mitä tällä kortisonipiikittelyllä oikein haetaan takaa, onko se niinkuin krapula ryyppy jolla siirretään krapulaa, ehkä sama vaikutus kortisonipiikillä, siirretään kivun ensisijaisen syyn hoitoa tuonnemmaksi...
Kortisoni rauhoittaa tulehdusreaktiota. Tulehdusreaktio aiheuttaa kipua.
- Jelena
oireesi kuulostavat samanlaisilta kun minulla, sain "issias" vaivan jo parikymppisenä. Jotkut lääkärit ovat oikein mieltyneet noihin kortisoni piikkeihin, vaikka niitten haitat tiedetään.
Issias vaivan kipu ei kuitenkaan johdu tulehduksesta, kait sinulta otettiin verikokeet joista näkyi että kyseessä on tulehdus, ettet saanut kortisonia ihan turhaan.
Itse kävin kiropraktikolla ja hän sanoi heti selkääni kokeiltuaan että lihakset ovat niin kireällä vasemmassa pakarassa että issia hermo takuulla on kipeä. Paineli hetken selkää ja pakaralihasta ja seuraavat kaksi päivää ei ollut yhtään kipuja tai vihlontaa. sitten liukastuin ja kipu palasi, olen menossa taas käsittelyyn, on kyllä hintansa väärtti.
Hermokipuun ei tavallisesta särkylääkkeestä paljon apua ole, pyydä lääkäriltäsi kunnon lääke. Lisäksi varovainen venyttely ja jääpussi ovat hyviä konsteja kipuun. Jos vaiva ei ala kohta helpottaa tarvitset kyllä ajan kuvauksiin, jossa selvitetään mikä siellä selässä on vikana. Välilevynpullistuma aiheuttaa myös sietämätöntä pakara ja jalkakipua.- aku punktio
joka aiheutti minullekin kovia "hermokipuja", saatiin akupunktiolla lähes välitöntä helpotusta. suosittelen ainakin kokeilemaan!
- Ellu 7
Sain tänään, 16,7-14 kortisoni piikin pakaraani, iskiaksen takia. Mutta ei ainakaan vielä ole vaikuttanut, vaikka luvattiin. Ehkä syy on sekin, että kipu kerkes levitä jo polveen, ja säärivarteen. Mutta toiveessa on oltava. Ja ehkä myöhemmin lisää piikkejä.
- Leguri
Moi tässä lääkäri. Ellei kortisoni auta pistoksena yhtään, hoitoa ei kannata jatkaa. Jos vaste on 40-70%, niin mikään ei estä injektiohoidon jatkamista ja useiden pistosten antamista. Kortisoni on oikein injektoituna hyvä lääke, ja puheet osteoporoosista pitäisi unohtaa. Voin antaa esimerkin: osteoporoosia voi tulla, jos henkilölle injektoidaan parin viikon välein kortisonia 2-5 vuoden ajan. Tai jos hän syö päivittäin saman ajan kortisonia 2-5 vuoden ajan.
Suosittelen piikkien ottamista fysiatrien ja ortopedien luona. Yleislääkärit pelkäävät usein kortisonin antamista, koska voivat injektoida sen väärin kehossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6372923- 1081542
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh691508Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831390- 1151287
- 1381276
- 1041135
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381051- 48970
- 49939