Moi!
Elikkäs mikä tällä dietillä ois hyvä aamupala,sen tulisi olla melko nopea valmistaa koska aamulla on yleensä aika kiirus töihin. Mitä te syötte aamupalaksi?
Mitä aamupalaksi
27
8858
Vastaukset
- Hoitsu Kajaanista
Minä syön joka aamu munakkaan jossa loraus kuohukermaa sekä siankylkeä. Myös raastettu lanttu smetanalla on hyvää ja koko komeus hurautetaan alas vahvalla kahvilla jossa myöskin loraus kuohukermaa. Äitini syö tai siis söi samoin.
- eteläpohjanmaalta
Noin mnääki syön, mutta tilamaitua mänöö ja litra päivään. Kukkakaalia eväänä kesät talvet.
- kokkailuun
Purkillisen %-viiliä, kourallisen hasselpähkinöitä ja lusikallisen auringonkukansiemeniä. Päälle mukillinen kahvia.
On tosi nopea aamupala.- ja kahvia
jos ei ehdi kokata.
- ole dieetti
vaan koko loppuelämän kestävä ravinteikas ruokavalio.
Tähän kun hurahdat, saat unohtaa leivät, puurot ja hedelmät. Sokeria pahempaa myrkkyä ei olekaan!- leipää...
Pituussuunnassa halkaistu kurkku päälle kinkkua juustoa tomaattia. Kuppi kahvia ja lasi maitoa.
- yksi "asian tuntia"
Dieetti = ruokavalio.
- siis että
yksi "asian tuntia" kirjoitti:
Dieetti = ruokavalio.
kaikki ihmiset, riippumatta mitä he syövät, ovat dieetillä? Yleensä dieetillä puhekielessä tarkoitetaan laihdutuskuuria tai muuta karsivaa ruokavaliota. Vhh on elämäntapa, niin olen saanut täältä lukea. Minä syön mitä haluan, enkä tosiaan ole millään dieetillä.
Asian tuntia = asiantuntija - heti toinen
yksi "asian tuntia" kirjoitti:
Dieetti = ruokavalio.
Asiantuntija = asian tuntia
- ymmärtänyt
siis että kirjoitti:
kaikki ihmiset, riippumatta mitä he syövät, ovat dieetillä? Yleensä dieetillä puhekielessä tarkoitetaan laihdutuskuuria tai muuta karsivaa ruokavaliota. Vhh on elämäntapa, niin olen saanut täältä lukea. Minä syön mitä haluan, enkä tosiaan ole millään dieetillä.
Asian tuntia = asiantuntijaideaa. Vain "asian tuntia" (huomaa lainausmerkit) väittää, ettei ruokavalio ole ruokavalio.
Asiantuntija tietää, että dieetti on ruokavalio. Pelkkä puhekieli missä tahansa vakavasti otettavassa yhteydessä tekee kirjoittajastaan naurettavan.
"Asian tuntia" ei ole sama kuin asiantuntija. - lue ylempää
heti toinen kirjoitti:
Asiantuntija = asian tuntia
ja kertaa samalla kielioppisääntöjä. Mihin luulet lainausmerkkien viittaavan?
Mutta vielä vastaus edelliselle: jos menet esim. sairaalaan, sinulle merkitään joko normaali dieetti, kolesteroliton dieetti, laihdutusdieetti, vähäpuriininen dieetti, vatsaleikatun dieetti jne.
Dieetti on ruokavalio, mutta "asian tuntia" ei ole asiantuntija, vaan puolitotuuksien umpimähkäinen laukoja.
paistinpannulla on erittäin nopea valmistaa ja kun suunnittelee aterioitaan huolella niin kannattaa hyödyntää edellispäivän tähteet. Jos eilen söit savukalaa niin jätä sitä aamuksi kokkelin seuraksi. Sieni- tai katkarapukastikkeen jämät voi lisätä munakkaaseen. Kun leikkaa terävällä veitsellä ohutpihvejä porsaankasslerista tai naudanmaksapalasta niin ne paistuu hetkessä pannulla. Kyllä niiden voileipienkin väsääminen aikaa vie, puurosta puhumattakaan. Minä silppuan yleiskoneella valkokaalia valmiiksi rasiaan parin kolmen päivän tarpeen, niin sieltä saa aamiaiseksi kaaliraastetta ja eikun pippuria, suolaa ja smetanaa joukkoon niin aamusalaatti on valmis. Mielikuvitusta vain kehiin niin ei tarvitse ahtaa heti aamusta turhia hiilihydraatteja.
- toista mieltä,
näkkärin päälle kun lätkäisee vähän makkaraa ja juustoa ja pari siivua tomaattia ja kurkkua niin ei kauan mene. Takuulla nopeampaa kuin kokkelin väsääminen. Puurokin tulee hetkessä ja ihana tuoksu tulee kämppään.
- VHH-peikko
toista mieltä, kirjoitti:
näkkärin päälle kun lätkäisee vähän makkaraa ja juustoa ja pari siivua tomaattia ja kurkkua niin ei kauan mene. Takuulla nopeampaa kuin kokkelin väsääminen. Puurokin tulee hetkessä ja ihana tuoksu tulee kämppään.
kasviksia ollenkaan?
Kyllä siihen menee oma aikansa kun kasvikset pesee ja siivuttaa, ja puuro onkin jo ihan eri asia. Kunnon kaurapuuron keittäminen vesihauteessa ottaa noin 20min aikaa. - nyt niin
VHH-peikko kirjoitti:
kasviksia ollenkaan?
Kyllä siihen menee oma aikansa kun kasvikset pesee ja siivuttaa, ja puuro onkin jo ihan eri asia. Kunnon kaurapuuron keittäminen vesihauteessa ottaa noin 20min aikaa.kauan mene. Voi tehdä vaikka valmiita siivuja jääkaappiin. Näitä 1-3 min. pikahiutaleita ei tarvi edes keittää, riittää kun nakkaa kiehuvaan vesitilkkaan ja hella pois päältä.
- VHH-peikko
nyt niin kirjoitti:
kauan mene. Voi tehdä vaikka valmiita siivuja jääkaappiin. Näitä 1-3 min. pikahiutaleita ei tarvi edes keittää, riittää kun nakkaa kiehuvaan vesitilkkaan ja hella pois päältä.
Meidän lapset eivät kyllä kyseistä puuroa söisi. Hitaista hiutaleista maitoon ja veteen tehtyä kyllä syövät hyvin.
Olen huomannut että kasviksia ei juuri kannata valmiiksi pestä ja siivutella, ne menevät nopeammin huonoksi ja kuivuvat. Siitä syystä teenkin joka aamu itselleni salaatin töihin evääksi ennemmin kuin että tekisin sen edellisenä iltana. - Aamiaiset
VHH-peikko kirjoitti:
Meidän lapset eivät kyllä kyseistä puuroa söisi. Hitaista hiutaleista maitoon ja veteen tehtyä kyllä syövät hyvin.
Olen huomannut että kasviksia ei juuri kannata valmiiksi pestä ja siivutella, ne menevät nopeammin huonoksi ja kuivuvat. Siitä syystä teenkin joka aamu itselleni salaatin töihin evääksi ennemmin kuin että tekisin sen edellisenä iltana.1. Muna ja pekonia. 2. Pekonia ja muna. 3. Munakokkelia ja pekonia. 4. Pekonia ja munakokkelia. 5. Keitetty muna ja pekonia. 6. Pekonia ja keitetty muna. 7. Sunnuntain kunniaksi kaksi keitettyä munaa ja tupla pekonit! Vähän mielikuvitusta, niin vaihtoehtoja löytyy;-D
- syö
Aamiaiset kirjoitti:
1. Muna ja pekonia. 2. Pekonia ja muna. 3. Munakokkelia ja pekonia. 4. Pekonia ja munakokkelia. 5. Keitetty muna ja pekonia. 6. Pekonia ja keitetty muna. 7. Sunnuntain kunniaksi kaksi keitettyä munaa ja tupla pekonit! Vähän mielikuvitusta, niin vaihtoehtoja löytyy;-D
tonnikalaa? Itse en syö koskaan aamupalaa, mutta kiireisenä lounaana monesti tonnikalaa. Ei muuta ku purkki auki, ja pistelee poskeen, ei vie aikaa se.
syö kirjoitti:
tonnikalaa? Itse en syö koskaan aamupalaa, mutta kiireisenä lounaana monesti tonnikalaa. Ei muuta ku purkki auki, ja pistelee poskeen, ei vie aikaa se.
vierastan ajatusta syödä kiireessä jotain tonnikalaa suoraan purkista. Yleensäkään en tosta vaan pistele poskeen jotain vaan nautiskelen siitä mitä syön.
- puheenollen
kyllä on sinun ja karppauskeskustelujen munansyöntiopit menny perille hyvin, kun siellä on just tänään keskustelleet yhden karppaajan kolesteroliarvoista, jotka oli lääkärin mielestä huonontuneet niin, että käski heti lopettamaan liiallisen munien syönnin. Saa kuulemma nyt syödä vain pari munaa viikossa entisen parinkymmenen sijasta. Mitäköhän saamme vielä kuulla ja lukea, kun se karppaus on niin suosittua nyt, vaan onko enää muutaman vuoden päästä, jos tällaisia tietoja tulee esiin enemmänkin.
- VHH-peikko
puheenollen kirjoitti:
kyllä on sinun ja karppauskeskustelujen munansyöntiopit menny perille hyvin, kun siellä on just tänään keskustelleet yhden karppaajan kolesteroliarvoista, jotka oli lääkärin mielestä huonontuneet niin, että käski heti lopettamaan liiallisen munien syönnin. Saa kuulemma nyt syödä vain pari munaa viikossa entisen parinkymmenen sijasta. Mitäköhän saamme vielä kuulla ja lukea, kun se karppaus on niin suosittua nyt, vaan onko enää muutaman vuoden päästä, jos tällaisia tietoja tulee esiin enemmänkin.
on kyse?
- munan päivässä
puheenollen kirjoitti:
ja minun kolestroliarvoni ovat vain parantuneet. Ei lääkärilläkään ollut mitään moittimista.
Karppi - sillä asiasta
VHH-peikko kirjoitti:
on kyse?
on tänään siellä ollut puhetta. Se karppaaja oli syönyt myös rasvaisia juustoja paljon ja munia enemmän kuin 2 päivässä. Hän esitteli verikokeidensa tulokset ja kertoi lääkärin kommenteista. Hän sanoi ohjausta Papalta ym. palstan guruilta. En tarkoita että kaikki söisivät paljon munia ja juustoja joka päivä, mutta eiköhän tästä ole aina sanottu, ettei kaikille ole runsas määrä näitä vhh:n proteiineja ja rasvoja hyväksi. Jotain sellaista muistan siellä sanotun hänelle, että pitäisi nyt lisätä kasviöljyjen ja pähkinöiden tms. syömistä munien ja juuston sijaan. Jokainen ihminen on yksilö, joten tälläkin palstalla se pitäisi olla selvää, vaan kun ei ole, kun tällä palstalla tuputetaan vain yhtä totuutta ja mallia vhh:sta.
- onkaan
nyt niin kirjoitti:
kauan mene. Voi tehdä vaikka valmiita siivuja jääkaappiin. Näitä 1-3 min. pikahiutaleita ei tarvi edes keittää, riittää kun nakkaa kiehuvaan vesitilkkaan ja hella pois päältä.
Mietin vaan, että eikös kaurapuuro ole pelkästään hiilareita... Mä en syö viljaa ollenkaan, koska se ei ole ihmisen ravintoa.
- ja pekonia
Syön aamiaiseksi pekonia ja munaa, joskus laitan munakkaaseen sieniä ja paprikaa, 20 min aikaisemmin herää niin saa tukevan ravitsevan aamiaisen. Lisäksi partaäijää ja marjoja.
- naminaminami
Tää oli hurja löytö karppaajien sivuilta. Leipä kun on mun heikkouksia niin tän avulla on sit helpompi olla repsahtamatta aina "aitoon" sämpylään =)
- on out
eikö vaan ookki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802220- 1751841
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701702Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1101528Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise261484- 1091220
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1651099Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771073Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,58945Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud238925