Moi
Minkälaisissa tilanteissa huomaatte että hiuksia lähtee (jos lähtee)? Onko normaalia, että pesun jälkeen (märkänä) tukkaa jää kampaan ja jos "vetää" niistä, mutta kuivana ei juuri ollenkaan (satunnaisesti jos siis vetää). Entäs jos hiuksia pesee pääalaspäin saattaa veteen tippua huuhdellessa hiuksia onko normaalia (=tummat hiukset)?
ja lopuksia miten saisi loppumaan?
Hiusten lähtö(pesu)
5
5400
Vastaukset
- ssodfs
Hiuksien lähtö on normaalia. Märkänä harjatessa päänahka on pehmennyt, jolloin hiukset lähtevät helpommin irti.
Hiuksen lähtöä voit vähentää:
1. ostamalla luonnonharjasharjan (esim. HairStoresta), joka ei rasita tai katko hiuksia
2. pesemällä harvemmin tai laimeammalla shampoolla. Nykyään shampoot ovat liian vahvoja, niin että ne tekevät niin päänahasta kuin hiuksistakin liian kuivat. Päänahan huono kunto saa hiukset irtoamaan.- Alkuperäinen aloittaja...
Mukava kuulla, että suth. normaali... kun olen tälläinen hermoheikko niin heti tulee miäleen vaikka mitä...
- kauneuspalvelut
Alkuperäinen aloittaja... kirjoitti:
Mukava kuulla, että suth. normaali... kun olen tälläinen hermoheikko niin heti tulee miäleen vaikka mitä...
Millaisessa kunnossa hiuksesi ovat noin muuten? Irtoavatko juuresta (tyvessä pikkuruinen pallo) vai tuntuuko, että hius katkeaa?
Millaisia tuotteita käytät? Lähteekö nyt hiuksia normaalia enemmän? (ihmisellä on karvanlähtöaika maalis ja syyskuussa).
Millaisella harjalla/ kammalla harjaat pesun jälkeen? (jos pakko harjata kosteaa tukkaa tee se sormillatai harvapiikkisellä kammlla. Hius venyy kosteana ja katkeaa helpommin).
Minkä pituiset hiuksesi ovat nyt? Kasvavatko ne kuinka pitkiksi (hiuksen elinikä).
Kokeile apteekin Biotisania. Olen ite tykännyt.
Johanna
www.merilinna.com
Harjaatko ennen pesua?
- hmm...
Ei kuulosta normaalista poikkeavalta :)
Ihmisillä on hiustenlähtöaika n. kaksi kertaa vuodessa, ja yleensä se sijoittuu syksylle sekä keväälle (mitään tarkkoja kuukausia ei voi nimetä, me kaikki olemme yksilöllisiä).
Itsellä on myös nyt lähtenyt hiuksia tavallista enemmän. Huomaan pesun jälkeen kun laitan jätettävää hoitoainetta ja sormiin sekä käsiin jää irronneita hiuksia.
Tosin, jos sinulla on pitkät/polkat tummat hiukset, voi lähtevien hiusten määrä näyttää kovinkin paljolta, vaikka kyseessä saattaakin olla vain yksi pitkä hius.
Itse mielenkiinnosta laskin kädestäni irronneet hiukset, kauhealta kasalta se näytti, mutta kokonaismäärä oli 7 hiusta :) Ei kovinkaan paljon jos keskimääräinen irtoaminen on 100 hiusta päivässä :)
Kuitenkin, kannattaa tarkkailla väheneekö hiustenlähtö/lisääntyykö. Lähtevätkö hiukset aivan juuria myöten, vai onko osa jotain "katkenneita"
Mikäli huomaat niiden lähtevän pahastikkin juurineen, kannattaa kokeilla tuota Biotisania.
Mutta ennen "varmuutta" en lähtisi syömään yhtäkään lääkevalmistetta vain kokeillakseni auttaako. Biotisanilla ei ole todettu olevan haittavaikutuksia, mutta lääke on aina lääke.
Kannattaa ostaa joku ihana luonnon naamio hiuksille, vaikka The Body Shopista.
Sellainenkin ravitsee yllättävän paljon niin hiuksia kuin hiuspohjaa :)
Ja myös oma mieli lepää eri tavalla kuin popsiessa jotain pillereitä :)
Hyviä rentoutumisia :) - Ilovehair
Taidatpa huolehtia nyt aivan turhaan. Keskimäärin hiuksia irtoaa päivittäin n. 100 kpl, ja usein selvemmin irtoamisen huomaa juuri hiusten pesun yhteydessä. Yksi karva ei siis kasva loputtomiin, vaan silla on oma elinkaarensa -4vuotta, jonka jälkeen hius irtoaa, hiusnysty pitää pienen lepotauon ja alkaa kasvattaa uutta hiusta. Tästä johtuen myös sselvästi pitkissä hiuksissa näkyy niitä erimittaisia lyhyempiä karvoja seassa.
http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=4503614
Lisää tietoa saat googlettamalla esim. hiuksen elinkaari tai hiuksen kasvuvaiheet ym
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516973Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414694HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1381954
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161429
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191155mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101079