Selityksen paikka

miten voi olla

niin, ettei jumala salli muita jumalia rinnallaan ja kuitenkin jeesus istuu hänen oikealla puolellaan? 3-yhteys selitys ei käy.

26

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei Jumala salli muita jumalia..Päinvastoin..ensimmäinen käskykin kuulu..: Minä olen Herra, sinun Jumalasi sinulla ei saa olla muita Jumalia..

      • puusilima_

        niitä on kolme.
        todellisuudessa tietenkään ei ole yhtään.


      • Tristar

        Minkä takia se sitten on luonut muita uskontoja ja jumalia jos niitä ei saa olla...? Hämäykseksi?

        ***


      • muutetaan

        silloin kun minä opettelin käskyt, niin ekassa niistä oli,että älä pidä muita jumalia rinnallani. Miksi raamattua pitöö muulkata vähän väliä? Ei PYHÄÄN saa koskea.


      • suussa

      • SemiSeppä

      • aitototuus
        muutetaan kirjoitti:

        silloin kun minä opettelin käskyt, niin ekassa niistä oli,että älä pidä muita jumalia rinnallani. Miksi raamattua pitöö muulkata vähän väliä? Ei PYHÄÄN saa koskea.

        Tässä totuus. on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isällä ja Pojalla on liha- ja luuruumis, pyhä henki on henkiolento. Nämä ovat jumaluuden kolme jäsentä ja oikea käsitys kolminaisuusopista. Tämä on MAP- kirkon ("mormoni") opetus. MAP- kirkkoa ei saa sotkea satoihin muihin lahkoihin. Ne jäljittelevät meitä.


      • Sphtj
        puusilima_ kirjoitti:

        niitä on kolme.
        todellisuudessa tietenkään ei ole yhtään.

        1. Pyhä henki, 2. Jesse Ja 3.IsiJumala ovat sama 1.Jumala, niin se menee pääukontojen mukaan.

        Aamen


      • puusilima_ kirjoitti:

        niitä on kolme.
        todellisuudessa tietenkään ei ole yhtään.

        mutta kyse on yhdestä ainoasta Jumalasta.


      • Tristar kirjoitti:

        Minkä takia se sitten on luonut muita uskontoja ja jumalia jos niitä ei saa olla...? Hämäykseksi?

        ***

        ei Jumala ole luonut muita uskontoja tai jumalia.. Ihmiset ne ovat luoneet..


      • muutetaan kirjoitti:

        silloin kun minä opettelin käskyt, niin ekassa niistä oli,että älä pidä muita jumalia rinnallani. Miksi raamattua pitöö muulkata vähän väliä? Ei PYHÄÄN saa koskea.

        enpäs oikein usko tuota...minkäköhän ikäinen mahdat olla...no jokatapauksessa asia on aivan sama mutta selkeämmin ilmoitettu..vai mitä??? ei siinä mitään väärää ole tehty..


      • Tristar
        tuiskutyttö kirjoitti:

        ei Jumala ole luonut muita uskontoja tai jumalia.. Ihmiset ne ovat luoneet..

        Voin kuvitella ne saparot ja viattoman hymyn :D okei, siis ihmiset ovat luoneet Muut jumalat mutta Sinun jumalasi loi itse itsensä ja ne ihmiset?

        Jos jumalia on jo yksi "oikea", miksi ihmsiet kekesivät muita jumalia? Onko teoriaa? Joko menee liian monimutkaiseksi?

        Hmmh.

        ***


      • Tristar kirjoitti:

        Voin kuvitella ne saparot ja viattoman hymyn :D okei, siis ihmiset ovat luoneet Muut jumalat mutta Sinun jumalasi loi itse itsensä ja ne ihmiset?

        Jos jumalia on jo yksi "oikea", miksi ihmsiet kekesivät muita jumalia? Onko teoriaa? Joko menee liian monimutkaiseksi?

        Hmmh.

        ***

        ei oo saparoita mutta viaton hymy on..tietty..:D

        Ihmiset eivät kaikki tunne sitä oikeaa Jumalaa koska synti on vienyt ne kauemmas Hänestä.. Synti saa myös aikaan sen että palvotaan kaikenmaailman kiviä ja puita...


      • Tristar
        tuiskutyttö kirjoitti:

        ei oo saparoita mutta viaton hymy on..tietty..:D

        Ihmiset eivät kaikki tunne sitä oikeaa Jumalaa koska synti on vienyt ne kauemmas Hänestä.. Synti saa myös aikaan sen että palvotaan kaikenmaailman kiviä ja puita...

        vaan ihan jumalten palvonnasta. Mistä tiedät että Zeus on ihmisen keksimä mutta Jahve ei ole?

        Tämä on se pointti.

        ***


      • tuiskutyttö kirjoitti:

        ei Jumala ole luonut muita uskontoja tai jumalia.. Ihmiset ne ovat luoneet..

        Mistä tiedät että oma uskontosi ja jumalasi ei ole ihmisen luoma? Jos kerran on olemassa ihmisten luomia uskontoja, jotka vaikuttavat aivan todellisilta uskonnoilta niiden ihmisten mielestä jotka uskontoja harjoittavat, ja joihin kuuluu samanlainen pyhä kirja kuin omaan uskontoosikin, jossa sanotaan että tämä on ainut oikea totuus, miksi he eivät ymmärrä oman uskontonsa olevan ihmisen tekemä, ja mistä taas sinä tiedät että oma uskontosi ei ole ihmisen tekemä? Mitä sellaista omassa uskonnossasi on mitä muissa uskonnoissa ei ole, joka tekee juuri siitä "oikean" ja joka näyttää toteen että kaikki muut uskonnot ovat ihmisten keksimiä? Entä sinäkin olet erehtynyt, juuri kuten he, mutta et vain erota sitä, kuten eivät hekään. Miten sinä erotat? Kuin kaksi marjaa.


      • minua viisaampien
        tuiskutyttö kirjoitti:

        enpäs oikein usko tuota...minkäköhän ikäinen mahdat olla...no jokatapauksessa asia on aivan sama mutta selkeämmin ilmoitettu..vai mitä??? ei siinä mitään väärää ole tehty..

        kysymyksiin koskien oman uskosi paremmuutta. Krisset jäävät vähemmistöön kun äänestetään jumalista.Mitä vikaa on suomalaisten jumalissa? Ukko on ok.


      • Nimetön
        suussa kirjoitti:

        Ihmiset itse ovat eri uskonnot luoneet tietämättöminä oikeasta totuudesta luojastaan. Mutta jonkinlainen hatara perimätieto ihmiskunnan alkutapahtumista on säilynyt, siitä on täällä ollutkin esimerkkejä luonnonkansojen uskomuksista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000032354796

        suussa. Lukekaa Bileamin viisas aasi ketju vähän taaempaa. Niin selviää miksi tämä väite.
        Siunausta ja Hyvää Yötä Jeesus Myötä. tv. paturtunut


      • apina
        tuiskutyttö kirjoitti:

        mutta kyse on yhdestä ainoasta Jumalasta.

        Jakomielitautisesta Jumalasta!!!
        1 pelle, jolla on kolme persoonallisuutta! Jee Jee skitsofreenikkojumala!


      • aitototuus kirjoitti:

        Tässä totuus. on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isällä ja Pojalla on liha- ja luuruumis, pyhä henki on henkiolento. Nämä ovat jumaluuden kolme jäsentä ja oikea käsitys kolminaisuusopista. Tämä on MAP- kirkon ("mormoni") opetus. MAP- kirkkoa ei saa sotkea satoihin muihin lahkoihin. Ne jäljittelevät meitä.

        Lisäksi jokainen joka pääsee taivaaseen voidaan korottaa jumalaksi. Näinhän mormoonikirkko opettaa? Jumalia on siis aivan perkeleesti tosiasiassa, ei yhtä, ei kahta, ei kolmea, vaan kaikki kuolleet mormuskat jotka on korotettu jumaliksi. Haluaisitko olla jumala? Nyt se on helppoa! Ryhdy mormooniksi!

        Älä unohda kertoa taikavoimaisesta alusasusta jota mormonit sitoutuvat käyttämään jatkuvasti! Onhan se niin seksikkään näköinenkin, varmaan avio-onni mormooniperheissä oikein tihkuu erotiikkaa.
        http://images.google.fi/images?hl=fi&q=temple garment


      • Tristar kirjoitti:

        vaan ihan jumalten palvonnasta. Mistä tiedät että Zeus on ihmisen keksimä mutta Jahve ei ole?

        Tämä on se pointti.

        ***

        älä nyt typeräksi ala.. On olemassa yksi Jumala ja se ei ole mikään Zeus tai mikään mukaan tuollainen höpöhöpö juttu.. Kuinka monesti olet kuullut juttua että Zeus olisi sanonut ihmisille olevansa kaikkivaltias Jumala??:D:D


      • minua viisaampien kirjoitti:

        kysymyksiin koskien oman uskosi paremmuutta. Krisset jäävät vähemmistöön kun äänestetään jumalista.Mitä vikaa on suomalaisten jumalissa? Ukko on ok.

        Niissä muissa "jumalissa" on se vika että ne on ihmisten keksimiä..


      • Tristar
        tuiskutyttö kirjoitti:

        älä nyt typeräksi ala.. On olemassa yksi Jumala ja se ei ole mikään Zeus tai mikään mukaan tuollainen höpöhöpö juttu.. Kuinka monesti olet kuullut juttua että Zeus olisi sanonut ihmisille olevansa kaikkivaltias Jumala??:D:D

        Zeuksen palvojia on ollut hiukkasen pidempään kuin Jahven, samoin on palvottu monia monia monia muita jumalia. Kysymys on pätevä; mistä tiedät että, sanotaan Allah, on keksitty jumala ja Jahve todellinen? Zeus, Enki, Osiris, Amon, Jahve. Kaikki samaa soppaa. Miksi yksi niistä on sinun palvontasi kohde ja muut "keksittyjä"?

        Vastaa, ole hyvä. Älä kiemurtele.

        ***


      • Tristar kirjoitti:

        Zeuksen palvojia on ollut hiukkasen pidempään kuin Jahven, samoin on palvottu monia monia monia muita jumalia. Kysymys on pätevä; mistä tiedät että, sanotaan Allah, on keksitty jumala ja Jahve todellinen? Zeus, Enki, Osiris, Amon, Jahve. Kaikki samaa soppaa. Miksi yksi niistä on sinun palvontasi kohde ja muut "keksittyjä"?

        Vastaa, ole hyvä. Älä kiemurtele.

        ***

        >>Miksi yksi niistä on sinun palvontasi kohde ja muut "keksittyjä"?


      • Tristar
        tuiskutyttö kirjoitti:

        >>Miksi yksi niistä on sinun palvontasi kohde ja muut "keksittyjä"?

        Eli sinulla ei oel muuta perustetta erotella yksi jumala toisesta kuin henkilökohtainen mieltymyksesi? AIniin, ja kasvatus. Jos sinut olisi kasvatettu muslimiperheessä, olisit kiivas Allahin palvoja, eikö? :D mitä luulet? Silloin ne tuntemukselliset "todisteet" joita olisit saanut, olisivat kytkeytyneet toisen jumalan nimeen nyt palvomasi sijaan, olsiit vakuuttunut hänen olemassaolostaan silloin.

        Miljardit ihmsiet muuten todellakin uskovat muihin jumaliin kuin Jahveesi. Heillä on kokemuksia tuon uskon oikeudesta ja he snaovat sinun jumalaasi keksityksi. Oletko sinä silti oikeassa, ja miksi? Koska sinusta tuntuu siltä? Heistä tuntuu aivan samalta.

        "Miksi uskoisin johonkin eksyneiden ihmisten keksimään Zeukseen tai muuhun mistä ei ole koskaan ollut mitään merkkiä tai muuta vastaavaa"

        Voi, Zeus on antanut monen monta merkkiä todellisuudestaan :D jokainen ukkosmyrskyhän on suora todiste Zeuksen voimasta :D (tai Thorin, kulttuurista riippuen) ja hän on ilmeistynyt ihmisille monia kertoja joista on kirjoitettu tuhansia kirjoja ja artikkeleita, hänen väitetään jopa siittäneen lapsia ihmisnaisille! Mitä muuta vielä tarvitset todisteeksi??

        "ihmeparantumiset, kuolleista heräämiset ja sellaset.."

        Joka halvatun puolijumala on tehnyt noita. Ei mitään erikoista.

        Ja kyllä, minä uskon jos näen. Ongelma on vian siinä että jos pitkätukkainen häiskä seisoo edessäni ja sanoo olevansa Jeesus, tarvitsen jotain muuta kuin hänen oman sanansa uskoakseni :D dna-testi olisi hyvä. Meinaan, jos kaeri on jumalan poika, pitäähän siellä jotain näkyä, eikö? Millainen on jumalan dna?

        ***


      • SemiSeppä

      • SemiSeppä
        Tristar kirjoitti:

        Eli sinulla ei oel muuta perustetta erotella yksi jumala toisesta kuin henkilökohtainen mieltymyksesi? AIniin, ja kasvatus. Jos sinut olisi kasvatettu muslimiperheessä, olisit kiivas Allahin palvoja, eikö? :D mitä luulet? Silloin ne tuntemukselliset "todisteet" joita olisit saanut, olisivat kytkeytyneet toisen jumalan nimeen nyt palvomasi sijaan, olsiit vakuuttunut hänen olemassaolostaan silloin.

        Miljardit ihmsiet muuten todellakin uskovat muihin jumaliin kuin Jahveesi. Heillä on kokemuksia tuon uskon oikeudesta ja he snaovat sinun jumalaasi keksityksi. Oletko sinä silti oikeassa, ja miksi? Koska sinusta tuntuu siltä? Heistä tuntuu aivan samalta.

        "Miksi uskoisin johonkin eksyneiden ihmisten keksimään Zeukseen tai muuhun mistä ei ole koskaan ollut mitään merkkiä tai muuta vastaavaa"

        Voi, Zeus on antanut monen monta merkkiä todellisuudestaan :D jokainen ukkosmyrskyhän on suora todiste Zeuksen voimasta :D (tai Thorin, kulttuurista riippuen) ja hän on ilmeistynyt ihmisille monia kertoja joista on kirjoitettu tuhansia kirjoja ja artikkeleita, hänen väitetään jopa siittäneen lapsia ihmisnaisille! Mitä muuta vielä tarvitset todisteeksi??

        "ihmeparantumiset, kuolleista heräämiset ja sellaset.."

        Joka halvatun puolijumala on tehnyt noita. Ei mitään erikoista.

        Ja kyllä, minä uskon jos näen. Ongelma on vian siinä että jos pitkätukkainen häiskä seisoo edessäni ja sanoo olevansa Jeesus, tarvitsen jotain muuta kuin hänen oman sanansa uskoakseni :D dna-testi olisi hyvä. Meinaan, jos kaeri on jumalan poika, pitäähän siellä jotain näkyä, eikö? Millainen on jumalan dna?

        ***

        """"""ihmeparantumiset, kuolleista heräämiset ja sellaset..""""""

        >>Joka halvatun puolijumala on tehnyt noita. Ei mitään erikoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      132
      1387
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe