älkää menkö VTI:lle

vuokrafirman kautta

VTI:lle ei sitten kannata mennä töihin vuokra firman kautta. Olin vakituisessa työsuhteessa aikasemmin mutta hain kokajan parempaa duunia. Vuokrafirma tarjosi minulle töitä vti:lle ja lupasi yli 12kk töitä.Sanoin että en luovu vakinaisesta työstäni jos ei ole varmaa että vti:llä työ kestäisi ainakin 12kk.joo joo yli 12kk on työtä sanottiin.olin ehtinyt olla kuukauden kun ilmoitettiin että työt on nyt ohi kun viikonloppuvuoro lopettaa (silti sinne haetaan viikonloppuvuoroon porukkaa kokoajan ja luvataan yli 12kk ja mahdollisesti vakituista duunia) ja että työni olen hoitanut kiitettävästi.no sama tehtiin eräälle toiselle joka oli ollut lähes vuoden vuokra firman kautta.koko ajan sinne kuitenkin haetaan porukkaa mollin sivuilla eri firmat hakee mutta pistävät pihalle jos naama ei miellytä näköjään.Työkkärissä sanottiin heti kun ilmottauduin sinne et ai VTI että siellä on aika kova vaihtuvuus.

60

12583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touhua

      Luulis että tulee talollekin kalliiksi kouluttaa kokajan uusia työntekijöitä ja pistää sitten pihalle kun on oppinut hommat.

    • vuokrafirman kautta

      Onkohan ees laillista tehä noin että vetoo työsuhteen päättymisen syyksi tilausten loppumisen tai siis että ei ole töitä ja hakee kuitenkin uusia tilalle samaan aikaan. Eiks siin oo joku sääntö että jos vähentää porukkaa tuotannollisista syistä niin tilalle ei saa ottaa uusia puoleen vuoteen.Vai kiertääkö ne senkin lain jotenkin kun olin vaan vuokra firman kautta siellä.Mua niin harmittaa kun ne jauho paskaaa että työ kestää yli 12kk. ja kysyin viel monta kertaa että onko varma koska mulla oli vakituinen duuni silloin.Näin ihmisiä vaan pallotellaan ja haistatetaan suurin piirtein paskat kun ei kiinnosta enää katella.Mä vielä tiedän että tein työni hyvin ja en myöhästellyt ja ollut saikulla kertaakaan ja noin mulle vaan soitettiin kun olin töihin iltavukiin lähössä että ei tarvi enää tullakaan töihin.

      • Hitsaajamestari

        Tuotannolliset ja taloudelliset syyt irtisanomisperusteena

        Joskus työantajan liiketoiminnassa tapahtuu muutoksia, jotka edellyttävät yritystoiminnan kannattavuuden turvaamiseksi toimenpiteitä. Tilauskanta saattaa pienentyä, eikä työtä ole tarjolla entiselle määrälle työntekijöitä. Lomauttaminen on sopeuttamiseen eräs vaihtoehto, jolloin työsuhteen muut velvoitteet lukuun ottamatta palkanmaksu ja työntekovelvoitetta säilyvät lomautusajan voimassa.

        Jos muutos on pysyvä, laki mahdollistaa myös työsuhteen päättämisen. Työnantaja saa irtisanoa työsopimuksen, kun tarjolla oleva työ on taloudellisista, tuotannollisista tai työnantajan toiminnan uudelleenjärjestelyistä johtuvista syistä vähentynyt olennaisesti ja pysyvästi. Työsopimusta ei kuitenkaan saa irtisanoa, jos työntekijä on sijoitettavissa tai koulutettavissa toisiin tehtäviin. Irtisanomisperustetta ei myöskään ole, jos työnantaja on joko ennen irtisanomista tai sen jälkeen ottanut uuden työntekijän samankaltaisiin tehtäviin, vaikka hänen toimintaedellytyksensä eivät ole vastaavana aikana muuttuneet tai työantaja on esimerkiksi koneistamalla toimintaansa uusinut toimintatapojaan eikä töiden uudelleenjärjestelystä ole aiheutunut työn tosiasiallista vähentymistä.

        Jos toiminta sittemmin vilkastuu on muistettava työntarjoamisvelvoite. Työnantajan on tarjottava työtä tuotannollisilla ja taloudellisilla syillä irtisanomalleen, työvoimatoimistosta edelleen työtä hakevalle entiselle työntekijälleen, jos hän tarvitsee työntekijöitä yhdeksän kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, joita irtisanottu työntekijä oli tehnyt.


      • vuokra firman kautta
        Hitsaajamestari kirjoitti:

        Tuotannolliset ja taloudelliset syyt irtisanomisperusteena

        Joskus työantajan liiketoiminnassa tapahtuu muutoksia, jotka edellyttävät yritystoiminnan kannattavuuden turvaamiseksi toimenpiteitä. Tilauskanta saattaa pienentyä, eikä työtä ole tarjolla entiselle määrälle työntekijöitä. Lomauttaminen on sopeuttamiseen eräs vaihtoehto, jolloin työsuhteen muut velvoitteet lukuun ottamatta palkanmaksu ja työntekovelvoitetta säilyvät lomautusajan voimassa.

        Jos muutos on pysyvä, laki mahdollistaa myös työsuhteen päättämisen. Työnantaja saa irtisanoa työsopimuksen, kun tarjolla oleva työ on taloudellisista, tuotannollisista tai työnantajan toiminnan uudelleenjärjestelyistä johtuvista syistä vähentynyt olennaisesti ja pysyvästi. Työsopimusta ei kuitenkaan saa irtisanoa, jos työntekijä on sijoitettavissa tai koulutettavissa toisiin tehtäviin. Irtisanomisperustetta ei myöskään ole, jos työnantaja on joko ennen irtisanomista tai sen jälkeen ottanut uuden työntekijän samankaltaisiin tehtäviin, vaikka hänen toimintaedellytyksensä eivät ole vastaavana aikana muuttuneet tai työantaja on esimerkiksi koneistamalla toimintaansa uusinut toimintatapojaan eikä töiden uudelleenjärjestelystä ole aiheutunut työn tosiasiallista vähentymistä.

        Jos toiminta sittemmin vilkastuu on muistettava työntarjoamisvelvoite. Työnantajan on tarjottava työtä tuotannollisilla ja taloudellisilla syillä irtisanomalleen, työvoimatoimistosta edelleen työtä hakevalle entiselle työntekijälleen, jos hän tarvitsee työntekijöitä yhdeksän kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, joita irtisanottu työntekijä oli tehnyt.

        Siis Ei toi pidä paikaansa kyl tuol tehtaalla.Sieltä sai kenkää yks tyyppi kun ei ollut kuulema töitä silloin kun mä olin ollut viikon verran töissä. Niin samalla viikolla sinne tuli uusi tyyppi töihin samaan työtehtävään.Mä sain 8.2 kenkää ja 6.2 oli uusittu mollin sivuilla hakemus jossa melkovarmasti just tähän tehtaaseen sama vuokrafirma mis olin hakee viikonloppuvuoroon työntekijöitä.Ja mulle sanottiin että viikonloppuvuoron lopettamisen takia sain kenkää.Mulle ei puhuttu mitään kun sain kenkää että mut otetaan takas jos tilauskanta muuttuu.Ja mä en edes menis takas sinne vaikka pyytäiskin koska toi oli niin sika tapa erottaa että vuokrafirmasta soitettiin mulle kun olin töihin lähössä että ei tarvitse tulla.ois voinu ilmottaa ees edellisenä työpäivänä niin oisin voinut jättää avaimet sinne.Ois säästyny siltäkin vaivalta et tarvii viel mennä ne sinne palauttaa kun asun viel 30 kilsan päässä.


      • Vuokratyö on pop
        vuokra firman kautta kirjoitti:

        Siis Ei toi pidä paikaansa kyl tuol tehtaalla.Sieltä sai kenkää yks tyyppi kun ei ollut kuulema töitä silloin kun mä olin ollut viikon verran töissä. Niin samalla viikolla sinne tuli uusi tyyppi töihin samaan työtehtävään.Mä sain 8.2 kenkää ja 6.2 oli uusittu mollin sivuilla hakemus jossa melkovarmasti just tähän tehtaaseen sama vuokrafirma mis olin hakee viikonloppuvuoroon työntekijöitä.Ja mulle sanottiin että viikonloppuvuoron lopettamisen takia sain kenkää.Mulle ei puhuttu mitään kun sain kenkää että mut otetaan takas jos tilauskanta muuttuu.Ja mä en edes menis takas sinne vaikka pyytäiskin koska toi oli niin sika tapa erottaa että vuokrafirmasta soitettiin mulle kun olin töihin lähössä että ei tarvitse tulla.ois voinu ilmottaa ees edellisenä työpäivänä niin oisin voinut jättää avaimet sinne.Ois säästyny siltäkin vaivalta et tarvii viel mennä ne sinne palauttaa kun asun viel 30 kilsan päässä.

        Vaikuttaa kyllä todella oudolta touhulta moinen. Pitkään olen olut vuokratyöfirmojen kanssa tekemisissä ja töissäkin pitkiä ja lyhyitä pästkiä mutta moiseen ihme-käytökseen työnvuokraajalta en ole törmännyt. Eihän tuommonen edes aja heidän omaa etuansa....PAITSI...jos kyseessä onkin jotkut erilliskorvaukset jotka jotudutaan maksamaan tältä viikonlopputyöltä ja näitä ei sitten tarvi maksaa jos vaihdetaan aina henkiöä viikon välein???


      • jepjep7654
        Vuokratyö on pop kirjoitti:

        Vaikuttaa kyllä todella oudolta touhulta moinen. Pitkään olen olut vuokratyöfirmojen kanssa tekemisissä ja töissäkin pitkiä ja lyhyitä pästkiä mutta moiseen ihme-käytökseen työnvuokraajalta en ole törmännyt. Eihän tuommonen edes aja heidän omaa etuansa....PAITSI...jos kyseessä onkin jotkut erilliskorvaukset jotka jotudutaan maksamaan tältä viikonlopputyöltä ja näitä ei sitten tarvi maksaa jos vaihdetaan aina henkiöä viikon välein???

        Ei viikonlopputyöstä saa muita lisiä kuin su korvauksen ja mahdolliset ilta-yö lisät. Eli ihan sama vaihtavatko työntekijää jatkuvasti vai pitääkö samaa...


    • joskus oli kun muuttivat

      Joo ei kateeksi käy, itsekkin joskus olin ja siitten kävin uudestaan kun muutin takaisin Suomeen , mutta entinen työkaveri oli edennyt pomoksi ja muisti mut. Haukku sitten mut pystyyn sille vuokrafirmalle jolta duunia olin VTI lle hakenut.

      Jos on muuta mielekästä duunia tiedossa niin muualle vaan.

      VTI llä on kärttysiä vanhoja akkoja jotka poraa omaa pahaaoloaan muihin.

      • Piinattu

        Oon ollu tässä firmassa jo useamman vuoden duunissa ja meno menee vaan kokoajan hurjemmaksi. Työntekijällä ei ole ihmisoikeuksia, niin vakkarillakaan kuin vuokralla olevilla. Tälläkin hetkellä köydään taaas hirmuista sotaa pomon kanssa kun pitäisi taas tehostaa tuotantoa. Palkankorotukset on surkeita jos niitä edes joku onnellinen saa. Yleensä ottaen palkitseminen tässä lafkassa mättää. Työnparannusehdotuksia pitäis tulla useempi kappale kuukaudessa, että sais kiitokseksi jopa leffalipun. Muuten saa vaan kahvilipun henkilöstöruokalaan. Aika surkeeta! Jos joku haluaa nähdä onnettoman työpaikan niin tänne vaan! Täällä sua vedetään hanuriin niin, että korvissa soi!


      • Matti Näsä
        Piinattu kirjoitti:

        Oon ollu tässä firmassa jo useamman vuoden duunissa ja meno menee vaan kokoajan hurjemmaksi. Työntekijällä ei ole ihmisoikeuksia, niin vakkarillakaan kuin vuokralla olevilla. Tälläkin hetkellä köydään taaas hirmuista sotaa pomon kanssa kun pitäisi taas tehostaa tuotantoa. Palkankorotukset on surkeita jos niitä edes joku onnellinen saa. Yleensä ottaen palkitseminen tässä lafkassa mättää. Työnparannusehdotuksia pitäis tulla useempi kappale kuukaudessa, että sais kiitokseksi jopa leffalipun. Muuten saa vaan kahvilipun henkilöstöruokalaan. Aika surkeeta! Jos joku haluaa nähdä onnettoman työpaikan niin tänne vaan! Täällä sua vedetään hanuriin niin, että korvissa soi!

        Kuulostaapa hienolta.... Henkilöt jotka menevät vuokrafirmaan töihin tulisi muistaa sellainen pieni asia, että "työntekijällä ei ole työsuhdetta firmaan jossa työntekijä työskentelee" vaan työsuhde on vuokrafirmaan. Se mitä yritys hyötyy tästä on esim. tuo irtisanomisaika. Yritys jossa vuokratyöntekijä on töissä voi sanoa monen kuukaiden jälkeenkin esim. 1 h:n varoitus ajalla ettei hänen tarvitse tulla töihin enää kyseiseen firmaan ikinä saamatta mitään sankitioita ja samalla oven avauksella kun "vanha" duunari lähtee yritys voi ottaa uuden duunarin samaan toimenkuvaan. Eli karrikoidusti voidaan sanoa että jopa 2 vuotta samassa firmassa työskennellä vuokratyöntekijällä on samat lähtökohdat irtisanomisen suhteen kuin juuri taloon tulleella työntekijällä (4 kk:n sisällä uusi työntekijä voidaan sanoa irti ilman mitään sanktioita ja irtisanomisaikaa ja palkkaa). Tiivistettynä tässä on kysymys vain ja ainoastaan rahasta ja yrityksen omasta edusta. Ainahan voi yrittää keskustella vuokrafiman kanssa järkevämmästä sopimuksesta, mutta se voi olla erittäin vaikeaa...
        Mutta se mitä tuo yritys kohtelee vuokratyöntekijöitään ei ole hyväksyttävää, mutta se on kylläkin laillista.


      • poistunu
        Piinattu kirjoitti:

        Oon ollu tässä firmassa jo useamman vuoden duunissa ja meno menee vaan kokoajan hurjemmaksi. Työntekijällä ei ole ihmisoikeuksia, niin vakkarillakaan kuin vuokralla olevilla. Tälläkin hetkellä köydään taaas hirmuista sotaa pomon kanssa kun pitäisi taas tehostaa tuotantoa. Palkankorotukset on surkeita jos niitä edes joku onnellinen saa. Yleensä ottaen palkitseminen tässä lafkassa mättää. Työnparannusehdotuksia pitäis tulla useempi kappale kuukaudessa, että sais kiitokseksi jopa leffalipun. Muuten saa vaan kahvilipun henkilöstöruokalaan. Aika surkeeta! Jos joku haluaa nähdä onnettoman työpaikan niin tänne vaan! Täällä sua vedetään hanuriin niin, että korvissa soi!

        Miksi olet viellä siellä!!!
        Minäkin sain tarpeeksi monen vuoden jälkeen ja onnellisena uudessa duunissa.
        Meno nykyään kullemma melkoista, mut Kiinassa tytäryhtiötehas pystyssä.
        Siitä talosta puuttuu johtajat, suoraselkäiset jotka uskaltaa vaatia kaikilta omaa hyvää työpanosta.


      • nomikä98
        Piinattu kirjoitti:

        Oon ollu tässä firmassa jo useamman vuoden duunissa ja meno menee vaan kokoajan hurjemmaksi. Työntekijällä ei ole ihmisoikeuksia, niin vakkarillakaan kuin vuokralla olevilla. Tälläkin hetkellä köydään taaas hirmuista sotaa pomon kanssa kun pitäisi taas tehostaa tuotantoa. Palkankorotukset on surkeita jos niitä edes joku onnellinen saa. Yleensä ottaen palkitseminen tässä lafkassa mättää. Työnparannusehdotuksia pitäis tulla useempi kappale kuukaudessa, että sais kiitokseksi jopa leffalipun. Muuten saa vaan kahvilipun henkilöstöruokalaan. Aika surkeeta! Jos joku haluaa nähdä onnettoman työpaikan niin tänne vaan! Täällä sua vedetään hanuriin niin, että korvissa soi!

        Jos korotukset ja liksa on huonoja, niin mikä se liksa siellä ihmisillä on?


      • Hölmöläisten hommaa
        poistunu kirjoitti:

        Miksi olet viellä siellä!!!
        Minäkin sain tarpeeksi monen vuoden jälkeen ja onnellisena uudessa duunissa.
        Meno nykyään kullemma melkoista, mut Kiinassa tytäryhtiötehas pystyssä.
        Siitä talosta puuttuu johtajat, suoraselkäiset jotka uskaltaa vaatia kaikilta omaa hyvää työpanosta.

        Olen ollut vuosia vti:llä ja meno on tosiaan mennyt duunarin kannalta aika vedättämiseksi. Itselläni ei ole palkan eikä muun suhteen pahoja ongelmia, mutta kavereilla niitä löytyy. Lähinnä näitä jotka ovat tulleet lähiaikoina tai sen jälkeen kun HR sai uuden selkänahasta repijän. Onneksi palkkoja joskus aikoinaan sai nousemaan ahkeruudella jne. ,nykypäivänä se on silkka mahdottomuus vaikka samaa hommaa tekisi ja vieläpä hyvin.
        Ja se että vuokralaiset vaihtuu koko ajan ja joutuu uutta kouluttamaan koko ajan , missäpä se näkyy muussa kuin laadussa ja tuottavuudessa. Kuvittelisin loppupeleissä halvemmaksi tulevan pitää kiinni vanhoista duunareista jotka homman osaa, ja maksavan heille kunnon palkkaa.


      • vuokrafirman kautta
        nomikä98 kirjoitti:

        Jos korotukset ja liksa on huonoja, niin mikä se liksa siellä ihmisillä on?

        mitä nyt olen lukenut noita juttuja niin voisin melkeen sanoa että onnenpotkuhan se kengästä saaminen sit oli.Ja ihan homojen hommaa muutenkin :)


      • ylipalkattu
        nomikä98 kirjoitti:

        Jos korotukset ja liksa on huonoja, niin mikä se liksa siellä ihmisillä on?

        Mulla ainakin helvetin hyvä (n.3000) ja täällähän on kivaa !


      • Wakkari
        vuokrafirman kautta kirjoitti:

        mitä nyt olen lukenut noita juttuja niin voisin melkeen sanoa että onnenpotkuhan se kengästä saaminen sit oli.Ja ihan homojen hommaa muutenkin :)

        Jos se oli ihan homojen hommaa, niin miksi pitää sitten valittaa kun sai kenkää.
        Joku on sanonut joskus että nukkuminen on homojen hommaa, mut onhan sitäkin mukava tehdä joka päivä.
        Se on vaan karu totuus, että vuokratyöntekijöiden pitkäkestoiset työsuhteet ovat harvinaisia.
        Jos joku henkilö on ollut vuoden vuokralla, niin pitäis jo ruveta miettimään miksi firma
        ei halua vakinaistaa. Kyllähän firmat tykkää hyvistä työntekijöistä, mutta ne ovat harvinaista laatua nykypäivänä.
        Juuri tämän takia firmat käyttää vuokraduunareita, vakinaista työntekijää ei saadakkaan niin
        helposti pihalle jos tilanne sitä vaatii ja päästään siihen kysymykseen että, miksi vuokrafirmoja on olemassa? Eli kun tarvitaan lisää työntekijöitä niin vuokrataan ja sitten kun ei enään tarvita niin voidaan palauttaa, maksetaan vaan siitä ajasta mikä tarvittiin, koska tilanteet muuttuu nopeasti teollisuudessa. Jos joku menee vuokrafirmaan hakemaan töitä siinä uskossa, että saa pitkäkestoisen työsuhteen, on kyllä valehdellut itselleen aika pahasti tai jättänyt työsopimuksen lukematta.


      • valitan
        Wakkari kirjoitti:

        Jos se oli ihan homojen hommaa, niin miksi pitää sitten valittaa kun sai kenkää.
        Joku on sanonut joskus että nukkuminen on homojen hommaa, mut onhan sitäkin mukava tehdä joka päivä.
        Se on vaan karu totuus, että vuokratyöntekijöiden pitkäkestoiset työsuhteet ovat harvinaisia.
        Jos joku henkilö on ollut vuoden vuokralla, niin pitäis jo ruveta miettimään miksi firma
        ei halua vakinaistaa. Kyllähän firmat tykkää hyvistä työntekijöistä, mutta ne ovat harvinaista laatua nykypäivänä.
        Juuri tämän takia firmat käyttää vuokraduunareita, vakinaista työntekijää ei saadakkaan niin
        helposti pihalle jos tilanne sitä vaatii ja päästään siihen kysymykseen että, miksi vuokrafirmoja on olemassa? Eli kun tarvitaan lisää työntekijöitä niin vuokrataan ja sitten kun ei enään tarvita niin voidaan palauttaa, maksetaan vaan siitä ajasta mikä tarvittiin, koska tilanteet muuttuu nopeasti teollisuudessa. Jos joku menee vuokrafirmaan hakemaan töitä siinä uskossa, että saa pitkäkestoisen työsuhteen, on kyllä valehdellut itselleen aika pahasti tai jättänyt työsopimuksen lukematta.

        Oisivat sit suoraan sanoneet että se on lyhytaikainen homma, kun olin haastattelussa niin en ois menny sinne töihin vaan oisin edelleen entisessä paikassa töissä. kysehän onkin siitä että mulle jauhettiin että työ kestää yli 12kk.Otin sen takia loparit vakkariduunista. Tulihan toi nyt aika äkkiä kun ei mitään ennakko varoitusta tullu. Ja jos mussa oli se vika, että mut haluttiin pois vaikka jonkun henkilökohtasen syyn vuoksi niin miksei siitä voinut mulle kukaan sanoa koskaan päin naamaa. Mä en todellakaan ollut mikään laiskiainen joka jauho työajasta puolet paskaa vierustoverille tai pitänyt liian pitkiä taukoja. Jos mä tietäisin että oisin lintsannu töistä tai jotain niin en ihmettelis yhtään miksi kenkää tuli.Mutta toisaalta hyvä että sain kenkää kuukauden jälkeen kun vaikka koeajan jälkeen tai vuoden päästä, sit vasta ois harmittanut.


      • vikaa
        valitan kirjoitti:

        Oisivat sit suoraan sanoneet että se on lyhytaikainen homma, kun olin haastattelussa niin en ois menny sinne töihin vaan oisin edelleen entisessä paikassa töissä. kysehän onkin siitä että mulle jauhettiin että työ kestää yli 12kk.Otin sen takia loparit vakkariduunista. Tulihan toi nyt aika äkkiä kun ei mitään ennakko varoitusta tullu. Ja jos mussa oli se vika, että mut haluttiin pois vaikka jonkun henkilökohtasen syyn vuoksi niin miksei siitä voinut mulle kukaan sanoa koskaan päin naamaa. Mä en todellakaan ollut mikään laiskiainen joka jauho työajasta puolet paskaa vierustoverille tai pitänyt liian pitkiä taukoja. Jos mä tietäisin että oisin lintsannu töistä tai jotain niin en ihmettelis yhtään miksi kenkää tuli.Mutta toisaalta hyvä että sain kenkää kuukauden jälkeen kun vaikka koeajan jälkeen tai vuoden päästä, sit vasta ois harmittanut.

        sieltä sai kaikki vuokratyöläiset kenkää ko. linjalta, myös ne pidempään olleet.


      • Seurannut
        valitan kirjoitti:

        Oisivat sit suoraan sanoneet että se on lyhytaikainen homma, kun olin haastattelussa niin en ois menny sinne töihin vaan oisin edelleen entisessä paikassa töissä. kysehän onkin siitä että mulle jauhettiin että työ kestää yli 12kk.Otin sen takia loparit vakkariduunista. Tulihan toi nyt aika äkkiä kun ei mitään ennakko varoitusta tullu. Ja jos mussa oli se vika, että mut haluttiin pois vaikka jonkun henkilökohtasen syyn vuoksi niin miksei siitä voinut mulle kukaan sanoa koskaan päin naamaa. Mä en todellakaan ollut mikään laiskiainen joka jauho työajasta puolet paskaa vierustoverille tai pitänyt liian pitkiä taukoja. Jos mä tietäisin että oisin lintsannu töistä tai jotain niin en ihmettelis yhtään miksi kenkää tuli.Mutta toisaalta hyvä että sain kenkää kuukauden jälkeen kun vaikka koeajan jälkeen tai vuoden päästä, sit vasta ois harmittanut.

        Edelleen, sinulle luvattiin 12kk töitä, lupaaja oli vuokrafirma ja erillaisissa tehtävissä. Sopparia et ole tehnyt VTI.n kanssa vaan vuokrafirmasi. Vuokrafirmasi lupasi 12kk töitä ja nyt sitten pyytämään niiltä uusi keikka, itse teen vuokrafirmassa ja sopimus on heidän välinen ei sen pisteen missä milloinkin olen.


      • kusetusta silti
        Seurannut kirjoitti:

        Edelleen, sinulle luvattiin 12kk töitä, lupaaja oli vuokrafirma ja erillaisissa tehtävissä. Sopparia et ole tehnyt VTI.n kanssa vaan vuokrafirmasi. Vuokrafirmasi lupasi 12kk töitä ja nyt sitten pyytämään niiltä uusi keikka, itse teen vuokrafirmassa ja sopimus on heidän välinen ei sen pisteen missä milloinkin olen.

        Olisi voinut vuokrafirma sanoa suoraan että duunin kestosta ei ole tietoa. mutta mikään vakkaripaikka ei ole kysessä. Ihmisiä johdetaan harhaan ja omat suunnitelmät menee vituiksi, kun sitten ei olekkaan töitä.


      • Palkkaerot...
        ylipalkattu kirjoitti:

        Mulla ainakin helvetin hyvä (n.3000) ja täällähän on kivaa !

        Jos joku saa tollasta liksaa niin tosi kahden kerroksen väkeä. VTI:llä on Metallin paskimmat tuntipalkat. Katsokaa Metallin työehtosopimuksen taulukkopalkasta minimipalkka... Ja eroa vielä lisää se ,että muualla tehdään ja maksetaan 40 tunnin viikosta, mutta VTI:llä vain 37,5 tunnin eli vielä vähemmän jää käteen kun pekkasista on aikoinaan luovuttu ilman mitään korvausta! Sinne vaan töihin, tarkkaa ja vaativaa hommaa orjapalkalla, heh heh.


      • suunnitelmat uusiksi
        kusetusta silti kirjoitti:

        Olisi voinut vuokrafirma sanoa suoraan että duunin kestosta ei ole tietoa. mutta mikään vakkaripaikka ei ole kysessä. Ihmisiä johdetaan harhaan ja omat suunnitelmät menee vituiksi, kun sitten ei olekkaan töitä.

        elin ikäänkuin se olisi ollut jatkuva homma ja sit kun viel 2 kertaa mulle samnottiin että kyllä sä varmasti pääset talonpalkkalistoille jonkun ajan kuluttua kun olet eka nyt tos vuokrafirman leivillä vähän aikaa,niin katotaan sitten.ootin vaan että kun koeaika loppuu niin sitten tehdään soppari vti:n kanssa.Et siks voin kyl sanoa että mua kusetettiin kunnolla.Vuokrafirman pomo sano että varmaan pääset jonkun ajan kuluttua vti:n kirjoillekin ja vti:n esimies sanoi mulle samaa haastattelussa,kun painotin edelleen sitä että en halua vaihtaa nykyistä vakkari duunia huonompaan.


      • vuokrafirmat puhuu paskaa.
        suunnitelmat uusiksi kirjoitti:

        elin ikäänkuin se olisi ollut jatkuva homma ja sit kun viel 2 kertaa mulle samnottiin että kyllä sä varmasti pääset talonpalkkalistoille jonkun ajan kuluttua kun olet eka nyt tos vuokrafirman leivillä vähän aikaa,niin katotaan sitten.ootin vaan että kun koeaika loppuu niin sitten tehdään soppari vti:n kanssa.Et siks voin kyl sanoa että mua kusetettiin kunnolla.Vuokrafirman pomo sano että varmaan pääset jonkun ajan kuluttua vti:n kirjoillekin ja vti:n esimies sanoi mulle samaa haastattelussa,kun painotin edelleen sitä että en halua vaihtaa nykyistä vakkari duunia huonompaan.

        Joo noi kaikki vuokrafirmat yrittää antaa positiivisen kuvan ja suorastaan valehtelee mitä kaikkea on tulossa ja samalla työntekijältä vaaditaan vähintään samaa panosta kuin vakkariltakin.

        Järjetöntä kusetusta koko vuokratyö, pitemmänpäälle nääs.


      • jaako121
        Palkkaerot... kirjoitti:

        Jos joku saa tollasta liksaa niin tosi kahden kerroksen väkeä. VTI:llä on Metallin paskimmat tuntipalkat. Katsokaa Metallin työehtosopimuksen taulukkopalkasta minimipalkka... Ja eroa vielä lisää se ,että muualla tehdään ja maksetaan 40 tunnin viikosta, mutta VTI:llä vain 37,5 tunnin eli vielä vähemmän jää käteen kun pekkasista on aikoinaan luovuttu ilman mitään korvausta! Sinne vaan töihin, tarkkaa ja vaativaa hommaa orjapalkalla, heh heh.

        Hmm, vti:lle tulevan uuden työntekijän tuntiliksa on n.9.20€/h ja sehän nousee sit 4kkn jälkeen jonkun verran. Onko se sit huono? Kun koulutusta ja työkokemusta ei vaadita. Muutaman vuoden jälkeen liksa on kuitenkin sit jo reilu 12€/h vähintään.


      • kokemusta on
        jaako121 kirjoitti:

        Hmm, vti:lle tulevan uuden työntekijän tuntiliksa on n.9.20€/h ja sehän nousee sit 4kkn jälkeen jonkun verran. Onko se sit huono? Kun koulutusta ja työkokemusta ei vaadita. Muutaman vuoden jälkeen liksa on kuitenkin sit jo reilu 12€/h vähintään.

        sun pitäs pyytää 10 euroa tunti heti.mä sain sen


      • Isopaappa
        Palkkaerot... kirjoitti:

        Jos joku saa tollasta liksaa niin tosi kahden kerroksen väkeä. VTI:llä on Metallin paskimmat tuntipalkat. Katsokaa Metallin työehtosopimuksen taulukkopalkasta minimipalkka... Ja eroa vielä lisää se ,että muualla tehdään ja maksetaan 40 tunnin viikosta, mutta VTI:llä vain 37,5 tunnin eli vielä vähemmän jää käteen kun pekkasista on aikoinaan luovuttu ilman mitään korvausta! Sinne vaan töihin, tarkkaa ja vaativaa hommaa orjapalkalla, heh heh.

        Mitenkäs tuo palkitseminen nykyään siellä hoidetaan?
        Olin kolmisen vuotta sitten siellä ja silloin
        duunarit sai vuoden tulospalkkiona n.40 euroa,
        kun vastaavaan aikaan toimihenkilöille maksettiin noin kuukauden liksa ylimääräisenä.
        Sitten vielä ihmetellään että miksei meille
        saada työntekijöitä.


    • tehtaat

      tekee sitä että ottaa porukkaa töihin tarvittaessa enemmänkin ja pistää pihalle juuri ennen koeajan loppumista.

    • vuokratyö

      Vuokratyö on aina vuokratyötä, sellaisessa työssä irtisanmissuoja on olematon. Työpaikkailmoituksessa oli aivan varmasti maininta työnkestosta, veikkaisin muotoa 3-6kk, mahdollisesti vakinaistaminen.

      Ei sinun kannata VTI:tä haukkua, vaan sitä firmaa, joka sinulle lupasi töitä niin pitkäksi aikaa.

      Ainakin minulla on yleinen käsitys, että vuokrafirmojen kautta työllistyvät sellaiset henkilöt, jotka ovat laiskoja/kykenemättömiä edes omatoimiseen työnhakuun.

      Kaikkia vuokrafirman kautta olleita työntekijöitä ei muuten irtisanottu. Ja osalle löytyi paikka muualta talosta, eli taisivat parhaat saada paikan.

      • vai laiskoja.

        VTI on laikoja siellä konttorin puolella, ne koskaan sinne tuotantoon mene , kuin vieraitten kanssa ihmettelemään, että mitä ne kädet siellä tekee.

        Todellakin 2 kerroksen väkeä ja eletronikka teollisuudessa on aina sama juttu, vakkareiden ja vuokakäsien välillä ja sit on toimihenkilöt eli ihmiset erikseen.

        Liukuhihna on liukuhihna ja sopii opiskelijalle sellainen 1-3 kk kun saa ne rahat opintotuen päälle, mutta ei työttömälle, kun työtön ei saa sitten mitään tukia.


      • vuokratyö
        vai laiskoja. kirjoitti:

        VTI on laikoja siellä konttorin puolella, ne koskaan sinne tuotantoon mene , kuin vieraitten kanssa ihmettelemään, että mitä ne kädet siellä tekee.

        Todellakin 2 kerroksen väkeä ja eletronikka teollisuudessa on aina sama juttu, vakkareiden ja vuokakäsien välillä ja sit on toimihenkilöt eli ihmiset erikseen.

        Liukuhihna on liukuhihna ja sopii opiskelijalle sellainen 1-3 kk kun saa ne rahat opintotuen päälle, mutta ei työttömälle, kun työtön ei saa sitten mitään tukia.

        Miksi toimistotyöntekijän tulisi käydä tuotannon puolella? Ja jos meneekin, niin sitten sinusta käy turhaan ihmettelemässä mitä siellä tehdään? Niinkö? Hieman ristiriitaisia ja poissulkevia lauseita.

        Joka työpaikassa on selkeä ero vuokratyöläisen ja vakituisen työntekijän välillä, tietenkin. Vuokratyöläinen on, no vuokratyöläinen.

        Ja miten niin työtön ei saa tukia? Sitä vartenhan Suomessa on demarien kehittämä systeemi, joka kannustaa työttömyyteen enemmän kuin työllistymiseen. Jos sinulla on määräaikainen 3 kk työsuhde, saat sen päätyttyä tukea ilman karenssia jos työsuhde päättyi ennaltasovitusti tai työnantajan aloitteesta.


      • taas provotaan
        vuokratyö kirjoitti:

        Miksi toimistotyöntekijän tulisi käydä tuotannon puolella? Ja jos meneekin, niin sitten sinusta käy turhaan ihmettelemässä mitä siellä tehdään? Niinkö? Hieman ristiriitaisia ja poissulkevia lauseita.

        Joka työpaikassa on selkeä ero vuokratyöläisen ja vakituisen työntekijän välillä, tietenkin. Vuokratyöläinen on, no vuokratyöläinen.

        Ja miten niin työtön ei saa tukia? Sitä vartenhan Suomessa on demarien kehittämä systeemi, joka kannustaa työttömyyteen enemmän kuin työllistymiseen. Jos sinulla on määräaikainen 3 kk työsuhde, saat sen päätyttyä tukea ilman karenssia jos työsuhde päättyi ennaltasovitusti tai työnantajan aloitteesta.

        "toimistotyöntekijä"... heh, eipä kirjoittaja tiedä mitään yrityksen prosesseista. kuka muukaan niistä tuotannon toimenpiteistä päättää kuin se toimistotyöntekijä, eli siis pomo? olisi kovin suotavaa, että pomo tietäisi mitä tuotannossa tapahtuu! varsinkin kun kyseessä olevassa firmassa tuotanto kuulemma sijaitsee eristetyissä puhdashuonetiloissa, joihin ei ole ohimennen asiaa kenellekään. jos ei pomo vaivaudu käymään paikan päällä, niin millä perusteella tehdään päätökset?


      • ei se noin mene
        vuokratyö kirjoitti:

        Miksi toimistotyöntekijän tulisi käydä tuotannon puolella? Ja jos meneekin, niin sitten sinusta käy turhaan ihmettelemässä mitä siellä tehdään? Niinkö? Hieman ristiriitaisia ja poissulkevia lauseita.

        Joka työpaikassa on selkeä ero vuokratyöläisen ja vakituisen työntekijän välillä, tietenkin. Vuokratyöläinen on, no vuokratyöläinen.

        Ja miten niin työtön ei saa tukia? Sitä vartenhan Suomessa on demarien kehittämä systeemi, joka kannustaa työttömyyteen enemmän kuin työllistymiseen. Jos sinulla on määräaikainen 3 kk työsuhde, saat sen päätyttyä tukea ilman karenssia jos työsuhde päättyi ennaltasovitusti tai työnantajan aloitteesta.

        En ole demari, mutta oikeudet on duunarillakin. 3kk dunin jälkeen et saa tukia kunnes olet kärsinyt sen saadun palkkas pois , vähennetään toimeentutlotuesta, eli siitä duunista saadulla palkalla ei ole mitään hyötyä jos et pääse melko äkkiä uusiin töihin.

        Eli työttömyys aina kostautuu tässä maassa.


      • vuokratyö
        taas provotaan kirjoitti:

        "toimistotyöntekijä"... heh, eipä kirjoittaja tiedä mitään yrityksen prosesseista. kuka muukaan niistä tuotannon toimenpiteistä päättää kuin se toimistotyöntekijä, eli siis pomo? olisi kovin suotavaa, että pomo tietäisi mitä tuotannossa tapahtuu! varsinkin kun kyseessä olevassa firmassa tuotanto kuulemma sijaitsee eristetyissä puhdashuonetiloissa, joihin ei ole ohimennen asiaa kenellekään. jos ei pomo vaivaudu käymään paikan päällä, niin millä perusteella tehdään päätökset?

        Juu, mitään en tiedä...

        Ja sinä tiedät kaiken kun "kuulemma" työskennellään puhdashuonetiloissa.

        Niihin muuten pääsee vetämällä oikeanlaiset asusteet ylleen, myös esimiehet. Mutta totta, VTI on paikka jossa ei ole puhelimia, sähköpostia, kahvitilaa tai neukkaria.

        Se olisi varmasti seuraava väittämäsi, koska tunnut tosiaan tietävän yleisestikin yritysten tuotannonohjausprosesseista aivan mahdottomasti...

        Että heh heh vaan, ja onnea uuteen työpaikkaan, mikäli sellaista löydät.


      • oletat vain
        vuokratyö kirjoitti:

        Juu, mitään en tiedä...

        Ja sinä tiedät kaiken kun "kuulemma" työskennellään puhdashuonetiloissa.

        Niihin muuten pääsee vetämällä oikeanlaiset asusteet ylleen, myös esimiehet. Mutta totta, VTI on paikka jossa ei ole puhelimia, sähköpostia, kahvitilaa tai neukkaria.

        Se olisi varmasti seuraava väittämäsi, koska tunnut tosiaan tietävän yleisestikin yritysten tuotannonohjausprosesseista aivan mahdottomasti...

        Että heh heh vaan, ja onnea uuteen työpaikkaan, mikäli sellaista löydät.

        Sä et tiedä siitä kuilusta mitää mikä on VTIllä ja Nokialla ja kaikissa muissakin eletronikka firmoissa. On kädet ja sitten on konttorirotat.

        Puhelimia ei saa pitää tuotannossa, Ruokala on viereisessä painotalossa.


      • kun et tiedä mitään.
        vuokratyö kirjoitti:

        Juu, mitään en tiedä...

        Ja sinä tiedät kaiken kun "kuulemma" työskennellään puhdashuonetiloissa.

        Niihin muuten pääsee vetämällä oikeanlaiset asusteet ylleen, myös esimiehet. Mutta totta, VTI on paikka jossa ei ole puhelimia, sähköpostia, kahvitilaa tai neukkaria.

        Se olisi varmasti seuraava väittämäsi, koska tunnut tosiaan tietävän yleisestikin yritysten tuotannonohjausprosesseista aivan mahdottomasti...

        Että heh heh vaan, ja onnea uuteen työpaikkaan, mikäli sellaista löydät.

        Olipa kerran yrittäjä, jolla oli kova työvoimapula. Hänellä ei ollut tarpeeksi halua maksaakseen kunnon palkkaa. Saman henkisten yrittäjien kanssa hän piti keskustelufoorumeita, joissa he käsittelivät valtion kustantamien työharjoittelijoiden ja vastaavien työkokeilujen vähyyttä. Ja yksikin yrittäjä valitti kovasti suureen ääneen, kuinka taas työharjoittelujakso loppui parilta työharjoittelijalta ja joutuu etsimään uuden työharjoittelijan.

        Kerran paikalle eksyi oikea työmies, joka ehdotti että he voisivat alkaa maksamaan itse palkkaa työharjoittelijoille ja opetella tulemaan toimeen itse, ettei aina tarvitse valtion puoleen kääntyä. Saisi sitten osaavaa työvoimaakin kunnolla.

        Muuan nokkela kouluja käynyt toimitusjohtaja siihen sitten tokaisi: "Mikä ihmeen kommunisti-anarkisti sinä kuvittelet olevasi? Vai vielä palkkaa!?! Ei meidän palkanmaksuhalukkuudessa ole muuta estettä kuin tahdon puute, ääretön ahneus ja valtion pohjaton kirstu, josta saamme varat firmojemme tulokselliseen pyörittämiseen."


      • vuokratyö
        oletat vain kirjoitti:

        Sä et tiedä siitä kuilusta mitää mikä on VTIllä ja Nokialla ja kaikissa muissakin eletronikka firmoissa. On kädet ja sitten on konttorirotat.

        Puhelimia ei saa pitää tuotannossa, Ruokala on viereisessä painotalossa.

        Puhelinta saa pitää.

        VTI:llä on Antellin ruokala.


      • ja viuh
        vuokratyö kirjoitti:

        Puhelinta saa pitää.

        VTI:llä on Antellin ruokala.

        jep, roikutaanpas lillukanvarsissa. pointti on se että vti ei ole paikka jossa hengaillaan pomojen kanssa kahvilassa. se 12 minuuttia aikaa kahvitaukoa kohden menee tasan siihen kahvinjuontiin ja ylipäänsä sinne taukotilaan siirtymiseen. yhteisiä kahvihetkiä ei ole eikä juuri suvaita(tuotanto vois kärsiä!), työvuoro käy tauoillaan lomitetusti. ja jos sä rupeat soittelemaan puheluita työaikanas niin taatusti saat siitä kuulla. hommat pitää tehdä koneen tehokkuudella ja virheettömästi.


      • vuokratyö
        ja viuh kirjoitti:

        jep, roikutaanpas lillukanvarsissa. pointti on se että vti ei ole paikka jossa hengaillaan pomojen kanssa kahvilassa. se 12 minuuttia aikaa kahvitaukoa kohden menee tasan siihen kahvinjuontiin ja ylipäänsä sinne taukotilaan siirtymiseen. yhteisiä kahvihetkiä ei ole eikä juuri suvaita(tuotanto vois kärsiä!), työvuoro käy tauoillaan lomitetusti. ja jos sä rupeat soittelemaan puheluita työaikanas niin taatusti saat siitä kuulla. hommat pitää tehdä koneen tehokkuudella ja virheettömästi.

        Kyllähän minä juon kahvia esimiesteni kanssa ja tupakallekin osutaan samaan aikaan. Kahvitaukoja vietellään kiiren mukaan, eli hiljaisena aikana useammin ja pidempiä, kiirellä nopeampia, joskus ei ehdi niille, mutta se on harvinaista. Yksinkään ei tarvitse kahville mennä, ihan hyvin voi työkaverin ottaa tauolle mukaan.

        Omia puheluita olen soitellut työaikana, ja firman sähköpostia käytän omiinkin viesteihin.

        Mitään koneen tehokkuutta ei oleteta, toivotaan toki, mutta ainakin omat esimieheni myöntävät tekevänsä virheitä. Viimeksi toissa päivänä.

        Taitaa olla tässäkin enimmäkseen kyse vain omasta asenteesta, sillä jokainen luo välillisesti itse oman työympäristönsä viihtyisyyden. Jos olettaa, että pääsee katettuun pöytään niin voi olla, että sellaisella mentaliteetilla nousee seinä vastaan työssä kuin työssä.

        Työvoimapula taitaa todellakin olla todellisuutta, sillä asenteen puuttuessa puuttuu koko työntekijä.

        Muuri on vain niin vahva kuin sen heikoin kivi, totuus joka on ollut voimassa jo antiikin ajoista.


      • näemmä asialla
        vuokratyö kirjoitti:

        Kyllähän minä juon kahvia esimiesteni kanssa ja tupakallekin osutaan samaan aikaan. Kahvitaukoja vietellään kiiren mukaan, eli hiljaisena aikana useammin ja pidempiä, kiirellä nopeampia, joskus ei ehdi niille, mutta se on harvinaista. Yksinkään ei tarvitse kahville mennä, ihan hyvin voi työkaverin ottaa tauolle mukaan.

        Omia puheluita olen soitellut työaikana, ja firman sähköpostia käytän omiinkin viesteihin.

        Mitään koneen tehokkuutta ei oleteta, toivotaan toki, mutta ainakin omat esimieheni myöntävät tekevänsä virheitä. Viimeksi toissa päivänä.

        Taitaa olla tässäkin enimmäkseen kyse vain omasta asenteesta, sillä jokainen luo välillisesti itse oman työympäristönsä viihtyisyyden. Jos olettaa, että pääsee katettuun pöytään niin voi olla, että sellaisella mentaliteetilla nousee seinä vastaan työssä kuin työssä.

        Työvoimapula taitaa todellakin olla todellisuutta, sillä asenteen puuttuessa puuttuu koko työntekijä.

        Muuri on vain niin vahva kuin sen heikoin kivi, totuus joka on ollut voimassa jo antiikin ajoista.

        no talossa on useampia tuotantolinjoja, eri meininki näköjään toisilla. sulla on näköjään ihan omat säännöt. niin kauan kun olet pomon kaveri tollanen varmaan käy. perseen nuoleminenhan tässä talossa on se tärkein asia joka vaikuttaa.


      • vuokratyö
        näemmä asialla kirjoitti:

        no talossa on useampia tuotantolinjoja, eri meininki näköjään toisilla. sulla on näköjään ihan omat säännöt. niin kauan kun olet pomon kaveri tollanen varmaan käy. perseen nuoleminenhan tässä talossa on se tärkein asia joka vaikuttaa.

        Ei se ole se perseen nuoleminen, vaan työmotivaatio ja työskentelytapa, mutta se on vain sinunlaisillesi hirveän vaikea ymmärtää.

        Ihan samat säännöt kaikille. Teet enemmän, saat enemmän.


      • teidät tunnetaan
        vuokratyö kirjoitti:

        Ei se ole se perseen nuoleminen, vaan työmotivaatio ja työskentelytapa, mutta se on vain sinunlaisillesi hirveän vaikea ymmärtää.

        Ihan samat säännöt kaikille. Teet enemmän, saat enemmän.

        Oot se lusmu, kyllä me sut tunnetaan. Älä viitsi valehdella.


      • Kaikkihan me lusmuillaan
        teidät tunnetaan kirjoitti:

        Oot se lusmu, kyllä me sut tunnetaan. Älä viitsi valehdella.

        Ja totta kai tuollainen hengentuotos palkitaan selkään taputuksella ja papukaijamerkillä. Hienosti pinnistetty.

        Auttoiko koko yövuoro?


      • jannu99

        Pari frendiä on päässy ihan kunnon hommiin vuokrafirman kautta juuri tuola vti:llä.

        Teekee rutisematta työtä joitain kuukausia, sitten jos on evidenssiä hyvästä työstä niin menee juttelemaan ko. firmaan suoraan ja ottaa lisäkontaktia eteenpäin oma-aloitteisesti.

        Vuokrafirmat kusee kyllä silmään velvotteissaan (laita hipoen), varsinkin jos sut rankataan henkiöksi josta ei voi enää hyötyä!


    • sano mitään

      Itse olen tehnyt töitä myös vuokrafirman kautta. Ja minulla oletuksena oli että työ kestää tasan niin kauan kuin kestää ja että minut voidaan nakata pihalle jos töitä ei enää riitäkkään. Työnvälitys on vuokrafirmojen bisnes, nehän puhuu ummet ja lammet jotta saavat vain välitettyä työntekijöitä eli tehtyä rahaa talolle. Teollisuudessa työtilanne voi vaihdella huimasti tilauskantojen vaihtelun vuoksi. Se on ihan normaalia. Olen tehnyt töitä alalla yli kymmenen vuotta ja sykleittäin menee työtilanteet. Milloin painetaan niska limassa ja hetken päästä pyöritellään peukaloita. Ja tuotantotyö on aina vähän yksitoikkoista. Oli firma mikä vaan. Tuntuu että nykyään on ihmisillä ihan mahdottomat odotukset työn suhteen. Tylsästä tuotantotyöstä ei saa millään mielenkiintoista ja vaihtelevaa ja haastavaa. Alun jälkeen rutinoituu ja kaikki maistuu puulta.

    • Joku vaan.

      No vaihtuvuus tuntuu olevan kyllä melko suurta, palkkauspolitiikka kai suurimpana syynä. Pomojen lupauksetkin tuulesta temmattuja. Yritystä saa kehua, muttei liikoja lupailla. Plussaa työporukasta, mutta kuitenkin, parempaa etsiessä.

    • Kuollut jo syntyessään

      Aivan turha paikka.Esimiehet nojaa omiin "luotto kavereihin"Olin 5 vuotta siellä töissä.Toivon että räjähtäisi koko roska!t.Entinen Probaaja etc..

    • Ime sitä

      Leo luottamuksen tulee vastaan stadissa(Metalliliitto)Vti.Hakkaaan siltä paskat ulos!Tuominen varo Kalliota,Hifki Homo!

      • Sitä ime

        Kallio on vaarallinen jos huonot kengät jalassa..


    • Katsellaan toisiamme

      VTI on itse kaivamassa itselleen kuoppaa.
      Vuokratyöntekijöiden pompottelu johtaa siihen, ettei
      kukaan tervejärkinen ihminen enää halua tänne töihin.
      Oli lupaukset sitten mitä tahansa.

      Sääli, sillä täältä on kyllä lähtenyt monia hyviä tyyppejä pois paremman perässä.
      He ovat kyllä pitäneet huolta, että firman maine huonona työnantajana on edennyt, enkä
      kyllä voisi kenelläkään tuttavalleni suositella, vaikka itse olenkin jo useamman vuoden talossa ollut.

    • Kake Randelin

      vuokrafirma oli kysessä? Valpio???

    • Erkki Randelin

      Mennä vuokrafirman kautta töihin? Vastaus: ei kannata. Ne voi luvata ihan mitä tahansa työn kestosta, mutta lupausta ei tarvitse pitää. Mitä järkeä on mennä vuokrakusetukseen mukaan. Kannattaa miettiä....

    • erkkiläinen eetuli
      • urpo l

        Mitä vitun järkeä mennä vuokraustoimintaan mukaan. Ei niillä ole mielessä kuin kiusanteko. Sosiaalituella elää siihen asti kun joku päättäjä uskaltaa alkaa puuttumaan tohon toimintaan.


      • duunari2000
        urpo l kirjoitti:

        Mitä vitun järkeä mennä vuokraustoimintaan mukaan. Ei niillä ole mielessä kuin kiusanteko. Sosiaalituella elää siihen asti kun joku päättäjä uskaltaa alkaa puuttumaan tohon toimintaan.

        Paska duuni ja paska palkka. Paskat naisesimiehet..................älkä sinne mene !!


      • ex vti:läinen
        duunari2000 kirjoitti:

        Paska duuni ja paska palkka. Paskat naisesimiehet..................älkä sinne mene !!

        Joo paska paikka ja palkka ja tyhmät esimiehet, henk.kunta oli ihan ok. Sinne ei kannata mennä duuniin ellei halua koiran asemaa...


    • barona

      reilusti alle vuodessa pääsi vakkariksi. ja palkkahan on kuukausipalkka, ei mikään tuntipalkka ja parempi mitä monessa muussa elektroniikka-alan tehtaassa. Mahdollista tehdä myös jatkuvaa yövuoroa, mistä tulee käsittääkseni n. 600€ kuukaudessa lisää.

      • EX vtilainen

        ikävä mutta,. yövuorossa tietenkin tapetti eräs it työntekijä ja tapetti ja laitettiin roikkumaan 3nes kerroksen esinalle oleva tangon, ikävä kyllä näkemällä sitä koko tapahtuma saanut loppuelämä helvettiin,... sitä päivässä lähteen ei kertaakaan nukkunut yöllä normaaliksi, joo näköjää asiat hyvin piilossa vieläkin rahan avulla!!!!


      • .-.-.-
        EX vtilainen kirjoitti:

        ikävä mutta,. yövuorossa tietenkin tapetti eräs it työntekijä ja tapetti ja laitettiin roikkumaan 3nes kerroksen esinalle oleva tangon, ikävä kyllä näkemällä sitä koko tapahtuma saanut loppuelämä helvettiin,... sitä päivässä lähteen ei kertaakaan nukkunut yöllä normaaliksi, joo näköjää asiat hyvin piilossa vieläkin rahan avulla!!!!

        ....


    • vti.lletöihin

      onko raskasta? itse ajattelin hakea sinne ilta- ja vkltöihin lisätyöksi vakituisen työn oheen. millaista palkkaa he maksavat?

    • onnetonn

      mä olen ko. paikassa ollut yli vuoden, myöhästelen ja olen saikulla enkä sit millään tunnu saavan sitä soittoa tai ilmoitusta, mitä odotan ja naama on kuin petolinnun perä.. en tiedä mikä mättää

      • huonot ja tyhmät

        He nimenomaan hakevat sinne töihin ns. vähempiälyisiä, jotka eivät ymmärrä mistään mitään, kunhan eivät ole liian fiksuja, eihän kukaan halua itseään fiksumpaa sinne.. Sehän on suoranainen uhka jos joku olisi liian fiksu. Eli tarpeeksi tyhmät, rumat ja huonot tekijät vain kelpaavat.

        Työkkärin kautta ettivät usein pakolla työntekijöitä, mahdollisimman tyhmiä ja huonoja sellaisia, kun kukaan järkevä ei halua sinne mennä töihin enää, firmalta maine mennyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3161
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2325
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      89
      1705
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      201
      1652
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1446
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      983
    Aihe