Pesu huoltoasemalla?

saako vai ei

Saako auton pestä käsin huoltoaseman parkkipaikalla?

Voi olla tyhmä kysymys, mutta en oo koskaan nähny kenenkään niin tekevän, ja joissain paikoissa on jopa ollut vesi-ilmakaapissa kieltolappu "ei tarkoitettu auton pesemiseen".

15

3900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jees mies

Tottakai saa. Auton saa myös kuivattua paineilmalla tehokkaasti samalla kun tarkistat ilmanpaineet. Tai sitten vaan revit käsipyyhkeitä ja kuivaat niillä.
      Jos pesuvesi on likaista tai loppuu kesken niin pyydä huoltamon pitäjää tuomaan puhtaat vedet.
      Älä missään tapauksessa kuitenkaan tankkaa kyseisellä huoltiksella koska "kylmällä asemalla" on varmasti halvempaa polttoainetta.

• provo?

Et kai tosissasi ehdota, että auton kuivaisi ilmanpainepumpulla?!? Ja eiköhän jokainen itse osaa hanaa käyttää, tuskin on sellaista huoltsikkaa mihin ei juoksevaa vettä tulis...

• joko^^
        provo? kirjoitti:

Et kai tosissasi ehdota, että auton kuivaisi ilmanpainepumpulla?!? Ja eiköhän jokainen itse osaa hanaa käyttää, tuskin on sellaista huoltsikkaa mihin ei juoksevaa vettä tulis...

tyhmä tai kipee kun et ymmärrä ironiaa.

• minämies

Tietysti saa pestä,minä pesen matotkin paikallisen pesulan parkkipaikalla ja vien ravintolaan omat eväät.

• ......

No missä sit luvallisesti saa pestä, siis käsin, ulkona ja mieluiten ilmaiseksi? Kaikki tarvikkeet ja tarvittaessa vedetkin on omasta takaa.

Oma piha ei käy, koska asun kerrostalossa. Mihinkään pakokaasun käryiseen parkkihalliin en mee.

Luvattomasti onnistunee yöaikaan missä tahansa julkisella paikalla??

• minämies

No ei parkkihallissakaan saa pestä,etkö sinä nyt tajuva.
        Käy pesemässä jonkun kaverin pihassa jolla on omakotitalo ne ei ole niin tarkkoja semmosella alueella.

on se vaikeeta, on......

• tai tietenkin

matonpesulaiturilla saa pestä, siellähän kaikki muutkin jotain pesevät.

• jos.

saa pestä, jos on yksityisalueen omistajan lupa.

muten ei saa pestä,
      toki vieraalla paikkakunnalla minäkin usein suihkutan pesuainetta ja hieman harja sivelen,
      niin on auto putipuhdas kun talliin ajan.

olen joskus vuodenkin ollut muulla tavoin täysin pesemättä.

• luulisit

Mitäs luulisit ja mistä meinasit pesuveden ottaa?

Ei sillä saattaahan Suomesta sellainenkin huoltoasema löytyä joka tuon sallii, mutta suosittelisin kuitenkin kysymään huoltoaseman henkilökunnalta luvan ennen pesuhommiin ryhtymistä. Joiltakin huoltoasemilta löytyy kyllä pesupaikkoja, joilla auton saa parin euron maksua vastaan pestä itse käsin tai aseman painepesurilla.

• sisälläkään

Kokeiles kerran esim. Nesteen itsepesuhallia, jossa voit painepesurilla pestä autosi hintaan 40 snt/min. Olen pari kertaa pessyt 5 eurolla autoni. Painepesurista tulee lämmintä vettä ja pesuainetta/kuumavahaa (useita valintavaihtoehtoja) samaan aikaan. Lisäksi on harja, josta tulee autoshampoota. Helpompaa ja halvempaa ei voisi olla.

• niukka

Nuukana miehenä kerran ikkunoiden ja valojen putsauksen yhteydessä ajattelin pyyhkiä samalla linnunpaskat konepellistä, mutta aika nopeasti tuli kassaneiti huomauttamaan asiasta, vaikka käytin jopa omaa sientä jota vain kostutin pesukaapin ämpärissä. Mistä lie valvontakamerasta kytännyt ja siitähän seurasi välittömästi sanominen.

Tänä talvena auto on pysynyt melko puhtaana märkien kelien takia. Kun loskalumen poistaa tasaisesti harjalla auton päältä, vie se paskat mennessään ja maalipinnasta tulee yllättävän puhdas. Lisäksi hyvä kikka on ruiskuttaa liuotinta auton kylkiin ja pienen odotuksen jälkeen ajella muutama kerta oikein isosta lätäköstä, niin auto pysyy jatkuvasti tarpeeksi puhtaana.

• mutta näitä

koko auton pesijöitä löytyy. Kierros auton ympäri pesuvehkeiden kanssa ja seuraava lasinpesijä haukkuu huoltismyyjän paskoista pesuvehkeistä ja vaatii korvausta naarmuununeista laseista. Siinä selitys!

• Eiividdu23456

Ei saa.. Monessa huoltsikalla on nykyään myös sakkolappu mikäli käytät IKKUNANPESIJÄÄ autonpesuun...
      Myös matonpesupaikalla näkyy somaleita pesemässö AUTOA, menkää nyt itsepalvelupesuun kouhat....

• diippaadai

Kerran maalasin auton itsepesuhallissa. Sanomistahan siitä tuli mutta maalipinta oli ihan ok.

• talous_tarkka

tottakai saa pestä! vesi-ilmakaapista vaan letkulla vettä ja sienellä samppoota ja lopuks kuivaat renkaanpaineilmalla. käy vielä kerjäämässä kaupan päälle kassalta kahvit ja munkit. voit kysyä myös poliisiasemalta saisitko pestä sielläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6688
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4901
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3905
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3081
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2976
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe