Eli mulla on vaaleat melko paksut ja hiukan olkapäiden ali ulottuvat hiukset. Väri on pestynä ja valossa katsottuna "kultainen" ehkä hieman jopa punaistakin sävyä on havaittavissa.
Haluaisin kuitenkin värjätä hiukseni hieman tummemmiksi, mahdollisesti vaalean ruskeiksi.
Teen värjäyksen kotona, joten markettiväreillä on pärjättävä.
Kestoväriä en halua, sillä olen kasvattamassa hiuksistani pidempiä, enkä välttämättä halua värjäysrumbaa joka kuluttaa hiuksia.
Eli haluaisin värin joka kuluttaa vähiten hiuksia ja mahdollisesti haalistuu pesussa. Ymmärrän kyllä että harva kevytvärikään lähtee koskaan täydellisesti pois. Mutta en haluakkaan mitään NIIN dramaattista muutosta. Vain hieman tummemiksi.
Eli suositelkaa jotain kevyttä hiusväriä, jossa olisi mahdollisimman vähän "myrkkyjä" ja mahdollisimman paljon hoitava ainesosia.
Käytän silikoonittomia XZ-shamppoita ja hoitoaineita. enkä käytä juurikaan muotoilutuotteita tai muitakaan hiuksiin jätettäviä aineita. Joten täysin luonnollisesti olen tähän asti elänyt enkä ole ikinä värjännyt hiuksiani.
Voisin myös mainita, että olen mies, enkä ole juurikaan tottunut pidempiin hiuksiin. :)
Kiitoksia avusta.
paras hiusväri?
7
2947
Vastaukset
- hmmm..
Itse olen aina pitänyt Nutrissen väreistä..
Nutrissella on kahdenalisia värejä:
100% - sarja
Nutrisse color creme - sarja (tai joku sinne päin..)
Itse pidän jälimmäisestä.
Jättää ensin hiukan tumman, mutta väri haalenee nopeasti. Tosin sinun kannattaa valita astetta vaaleampi, sillä omistat blondit hiukset..
Yleensä vaaleat hiukset ovat huokoisemmat ja saattavat napata paljon väriä.
Tosin ne myös päästävät väriä herkemmin, mutta niinkui esim. itselläni, hius imee paljon väriä, mutta päästääkin sitä pesuissa vain vähän. Eli miten sinun hiuksesi käyttäytyy niin sitä en tiedä, mutta kannattaa siksi valita väriehdoista se vaaleampi. - Maksa laadusta
Itse käytän nykyään enää kampaamotuotteita, koska ei uskalla luottaa ruokakaupan tuotteisiin.
- vaaleanruskea
Osta kaksi pakettia wella viva color moussea sävyä 70 marketista ja noudata käyttöohjeita. Tummentaa tukkaa hieman, ei rasita yhtään ja peseytyy muutamassa viikossa pois.
Jos sävystä 70 tulee liian vaalea niin kokeile seuraavalla kerralla sävyä 60, se on tummempi neutraali ruskea.
Jos haluat lisää pysyvyyttä väriin ja siedät hieman enemmän rasitusta hiuksillesi niin osta Poly Color sävyteshampoo (kevytväri, 3% hapete) numero 15 (keskivaalea), se tummentaa tukkaa asteella-parilla. - silikoniton myöskin
XZ ihan hyviä, turhaan siirryt mihinkään kampaamotuotteisiin jos nuokin toimii. Ja kampaamotuotteissahan suurimmassa osassa on myös silikonia.
Latvoihin jos kaipaat kosteutta, esim jojobaöljy ja karitevoi saattavat auttaa.
Voit ehkä hankkia luonnonharjasharjan, joka ei rasita ja revi hiuksia samalla tavalla kuin normaalit.
Toivottavasti on jotain apua :) - laitettu ruskea
tulee olemaan vihreä. Ei vaaleita hiuksia vaan voi värjätä varsinkaan vaalean ruskeiksi. Tumman ruskea voisi onnistua, mutta mikään sitä vaaleampi ei. Kannattaa ehkä vaan pitäytyä nyky tyylissä tai käydä kampaajalla, vaikkakin olen nähnyt kuinka kampaajakin värjää hiukset "vihreiksi" kun asiakas vaatii vaaleen päälle vaaleaaruskeaa.
Ja parasta on, ettei moni itse tajua omaavansa niitä vihreitä hiuksia, kun ne ovat vihreimmillään luonnonvalossa ja loisteputkivalossa. Eli ulkona, koulussa ja kaupassa. Kotona kaikki saattaa näyttää hyvältä. Tästä syystä kannattaa nyt harkita ammattilaista tai jotain muuta väriä.- silikoniton
hiusten vihertävyys johdu metalleista? Vai olenko ihan väärin ymmärtänyt?
Niiden poistamiseen on olemassa ihan oma tuotteensa.
Itse värjäsin kampaajalla vaaleasta tummaksi eikä väristä tullut aivan sellainen kuin piti. Ei kyllä pahakaan, mutta jäi latvoista vähän mattaiseksi. Johtuen siis metalleista.
Mahtaakohan tuota vihertävyyttä tulla noilla suoraväreillä ollenkaan? Eli yllämainittu Wellan viva colour?
Nehän eivät toimi samalla periaatteella kuin kestovärit tai edes kevytvärit.
No, kokeilemallapa tuo selviää. - ....................
silikoniton kirjoitti:
hiusten vihertävyys johdu metalleista? Vai olenko ihan väärin ymmärtänyt?
Niiden poistamiseen on olemassa ihan oma tuotteensa.
Itse värjäsin kampaajalla vaaleasta tummaksi eikä väristä tullut aivan sellainen kuin piti. Ei kyllä pahakaan, mutta jäi latvoista vähän mattaiseksi. Johtuen siis metalleista.
Mahtaakohan tuota vihertävyyttä tulla noilla suoraväreillä ollenkaan? Eli yllämainittu Wellan viva colour?
Nehän eivät toimi samalla periaatteella kuin kestovärit tai edes kevytvärit.
No, kokeilemallapa tuo selviää.Se vihreys johtuu siitä, että sieltä "välistä" puuttuvat punaisen pigmentit kokonaan. Jos hiusta lähdetään normaalisti vaalentamaan vaaleanruskeasta, niin hius vaaletessaan on punainen/oranssi ennen kuin siitä tulee vaalea. Siksi, kun punaista ei ole niin hius vihertää.
Kampaaja esipigmentoi hiuksen jotta väristä tulee täyteläinen.
T. Kampaaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517073Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414814HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002728- 1442016
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321597Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171507
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231348Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111223