paras hiusväri?

vaaleille hiuksille?

Eli mulla on vaaleat melko paksut ja hiukan olkapäiden ali ulottuvat hiukset. Väri on pestynä ja valossa katsottuna "kultainen" ehkä hieman jopa punaistakin sävyä on havaittavissa.

Haluaisin kuitenkin värjätä hiukseni hieman tummemmiksi, mahdollisesti vaalean ruskeiksi.

Teen värjäyksen kotona, joten markettiväreillä on pärjättävä.

Kestoväriä en halua, sillä olen kasvattamassa hiuksistani pidempiä, enkä välttämättä halua värjäysrumbaa joka kuluttaa hiuksia.

Eli haluaisin värin joka kuluttaa vähiten hiuksia ja mahdollisesti haalistuu pesussa. Ymmärrän kyllä että harva kevytvärikään lähtee koskaan täydellisesti pois. Mutta en haluakkaan mitään NIIN dramaattista muutosta. Vain hieman tummemiksi.

Eli suositelkaa jotain kevyttä hiusväriä, jossa olisi mahdollisimman vähän "myrkkyjä" ja mahdollisimman paljon hoitava ainesosia.

Käytän silikoonittomia XZ-shamppoita ja hoitoaineita. enkä käytä juurikaan muotoilutuotteita tai muitakaan hiuksiin jätettäviä aineita. Joten täysin luonnollisesti olen tähän asti elänyt enkä ole ikinä värjännyt hiuksiani.

Voisin myös mainita, että olen mies, enkä ole juurikaan tottunut pidempiin hiuksiin. :)

Kiitoksia avusta.

7

2947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm..

Itse olen aina pitänyt Nutrissen väreistä..
      Nutrissella on kahdenalisia värejä:
      100% - sarja
      Nutrisse color creme - sarja (tai joku sinne päin..)

Itse pidän jälimmäisestä.
      Jättää ensin hiukan tumman, mutta väri haalenee nopeasti. Tosin sinun kannattaa valita astetta vaaleampi, sillä omistat blondit hiukset..
      Yleensä vaaleat hiukset ovat huokoisemmat ja saattavat napata paljon väriä.
      Tosin ne myös päästävät väriä herkemmin, mutta niinkui esim. itselläni, hius imee paljon väriä, mutta päästääkin sitä pesuissa vain vähän. Eli miten sinun hiuksesi käyttäytyy niin sitä en tiedä, mutta kannattaa siksi valita väriehdoista se vaaleampi.

• Maksa laadusta

Itse käytän nykyään enää kampaamotuotteita, koska ei uskalla luottaa ruokakaupan tuotteisiin.

• vaaleanruskea

Osta kaksi pakettia wella viva color moussea sävyä 70 marketista ja noudata käyttöohjeita. Tummentaa tukkaa hieman, ei rasita yhtään ja peseytyy muutamassa viikossa pois.

Jos sävystä 70 tulee liian vaalea niin kokeile seuraavalla kerralla sävyä 60, se on tummempi neutraali ruskea.

Jos haluat lisää pysyvyyttä väriin ja siedät hieman enemmän rasitusta hiuksillesi niin osta Poly Color sävyteshampoo (kevytväri, 3% hapete) numero 15 (keskivaalea), se tummentaa tukkaa asteella-parilla.

• silikoniton myöskin

XZ ihan hyviä, turhaan siirryt mihinkään kampaamotuotteisiin jos nuokin toimii. Ja kampaamotuotteissahan suurimmassa osassa on myös silikonia.

Latvoihin jos kaipaat kosteutta, esim jojobaöljy ja karitevoi saattavat auttaa.

Voit ehkä hankkia luonnonharjasharjan, joka ei rasita ja revi hiuksia samalla tavalla kuin normaalit.

Toivottavasti on jotain apua :)

• laitettu ruskea

tulee olemaan vihreä. Ei vaaleita hiuksia vaan voi värjätä varsinkaan vaalean ruskeiksi. Tumman ruskea voisi onnistua, mutta mikään sitä vaaleampi ei. Kannattaa ehkä vaan pitäytyä nyky tyylissä tai käydä kampaajalla, vaikkakin olen nähnyt kuinka kampaajakin värjää hiukset "vihreiksi" kun asiakas vaatii vaaleen päälle vaaleaaruskeaa.

Ja parasta on, ettei moni itse tajua omaavansa niitä vihreitä hiuksia, kun ne ovat vihreimmillään luonnonvalossa ja loisteputkivalossa. Eli ulkona, koulussa ja kaupassa. Kotona kaikki saattaa näyttää hyvältä. Tästä syystä kannattaa nyt harkita ammattilaista tai jotain muuta väriä.

• silikoniton

hiusten vihertävyys johdu metalleista? Vai olenko ihan väärin ymmärtänyt?
        Niiden poistamiseen on olemassa ihan oma tuotteensa.

Itse värjäsin kampaajalla vaaleasta tummaksi eikä väristä tullut aivan sellainen kuin piti. Ei kyllä pahakaan, mutta jäi latvoista vähän mattaiseksi. Johtuen siis metalleista.

Mahtaakohan tuota vihertävyyttä tulla noilla suoraväreillä ollenkaan? Eli yllämainittu Wellan viva colour?
        Nehän eivät toimi samalla periaatteella kuin kestovärit tai edes kevytvärit.

No, kokeilemallapa tuo selviää.

• ....................
        silikoniton kirjoitti:

hiusten vihertävyys johdu metalleista? Vai olenko ihan väärin ymmärtänyt?
        Niiden poistamiseen on olemassa ihan oma tuotteensa.

Itse värjäsin kampaajalla vaaleasta tummaksi eikä väristä tullut aivan sellainen kuin piti. Ei kyllä pahakaan, mutta jäi latvoista vähän mattaiseksi. Johtuen siis metalleista.

Mahtaakohan tuota vihertävyyttä tulla noilla suoraväreillä ollenkaan? Eli yllämainittu Wellan viva colour?
        Nehän eivät toimi samalla periaatteella kuin kestovärit tai edes kevytvärit.

No, kokeilemallapa tuo selviää.

Se vihreys johtuu siitä, että sieltä "välistä" puuttuvat punaisen pigmentit kokonaan. Jos hiusta lähdetään normaalisti vaalentamaan vaaleanruskeasta, niin hius vaaletessaan on punainen/oranssi ennen kuin siitä tulee vaalea. Siksi, kun punaista ei ole niin hius vihertää.

Kampaaja esipigmentoi hiuksen jotta väristä tulee täyteläinen.

T. Kampaaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17073
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4814
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2728
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      144
      2016
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1597
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1507
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      23
      1348
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1223
    Aihe