-2 kg, luontainen vaihtelu päivän aikana
-3 kg, luontainen vaihtelu viikon aikana
-3 kg, vaa'an virhe
-1 kg, vaihtelu samallakin vaa'alla
-2 kg, huolimaton punnitus
5 kg, vaatetus
Eli yhteen ja kahteenkaan lukemaan ei kannata takertua.
Jos haluaa "tarkan" punnituksen, kannattaa hankkia laadukas digivaaka, jossa on neljä mittausanturia. Yleensä niissä on vain yksi, mutta tieto lukumäärästä on kiven alla.
Punnitus kannattaa suorittaa aamulla herättyä ilman vaatteita huolellisesti.
Tällöin päästään käytännössä riittävään - 0,2 kg:n virheeseen.
Punnittaessa aina samalla vaa'alla, vaa'an perusvirheellä ei ole käytännön merkitystä.
"Paino" ja punnituksen virheet
5
1044
Vastaukset
- Eve84
Mulla on lasinen vaaka, josta näkee, että on neljä anturia, koska se koskee maahan vain neljästä kulmastaan, eikä keskeltä ollenkaan. Maksoi muutama vuosi sitten 40 e ja sai hyvän askelmittarin kaupan päälle.
- vaakani..
Minulla on varmasti markkinoiden halvin ja huonoin vaaka. Se näyttää kahden kilon heiton jo siinä vaiheessa, kun vaihtaa jalkaa, että kumman puolella paino on enemmän. Kun käyn 2 kertaa peräkkäin voi heittoa olla 3:kin kiloa (vaikka seison samalla jalalla). Luotan enemmän mittanauhaan, peilikuvaan ja vaatekokoon.
- sensio9
Joo miunkin vaaka valehtelee, mutta kun siellä vaassa käy samalla tavalla, eli siesoo siellä missä sen suurin näyttämä on, saa varmimman tuloksen, mitta nauha on siinä suhteessa parempi ja luotettavampi.
Mutta ei siihen asiaan pidä takertua, vaan jatkaa aiotulla tiellä, eli liikkua ja syödä vähän alle oman tarpeen, lihaa ja kasviksia sopivassa suhteessa, kalorilaskureista on suuri apu, niitä kannattaa käyttää! - Laihduttaja
Itse olen sellainen, että tarvitsen niitä vaa'an lukemia motivoimaan itseäni.
Aiemmin minulla oli juuri tuollainen vaaka joka saattoi heittää punnituksesta toiseen kilon, puolitoista (siis kahdessa peräkkäisessä punnituksessa), lukema muuttui sen mukaan miten vaa'alla seisoi, etc.
Nykyisin minulla on loistava digivaaka, joka mittaa 100 gramman tarkkuudella, ja lukema on aina sama, vaikka kymmenen kertaa peräkkäin punnitsisi, tai vaikka kokeilisi olla vaa'alla miten päin hyvänsä. Se antaa hyvää tunnetta siitä että lukemaan voi luottaa.
Sama vaaka mittaa väitteen mukaan myös rasvaprosentin, mutta sitä toimintoa en ole paljon käyttänyt, enkä oikein usko että pystyy sen kunnolla tekemään.
Ai niin, ja punnitsen itseni aina aamuisin ilman vaatteita, WC:ssä käynnin jälkeen mutta ennen aamupalaa."lukema on aina sama, vaikka kymmenen kertaa peräkkäin punnitsisi" voi olla myös merkki painoanturin muisti-ilmiöstä.
Kokeilepa mitä vaaka näyttää, kun otat käteesi esim 200 tai 400g lisäpainoa ja punnitset uudestaan.
Moni vaaka näyttää "aina samaa" vaikka lukeman siis pitäisi muuttua.
Minusta rasvaprosenttia kannattaa seurata. Ei suurta väliä kuinka "oikea" lukema on, mutta muutosta on mukava seurata. Hyvin toistettavia lukemia saan omillani (Balance ja Omron).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184