Eli kertokaa vaikka 10 suosikkiartistia tai lempikappaleitanne.. En itse ole mikään hirveä asiantuntija, mutta kaikista musiikkityyleistä country on ykkössuosikkini, ja yritän aina tutustua uusiin laulajiin ja bändeihin, jos vaikka löytäisin jotain ihan ihanaa.. :)
Itse tykkään ehkä eniten Reba McEntiresta upean äänen ja koskettavien kappaleiden takia, mutta hyviä on myös esim. John Denver, Trace Adkins, Trisha Yearwood, Kenny Rogers, Tom Russell, Rascal Flatts, Phil Vassar, Dolly Parton ja monet muut...
Countryn eri tyylilajeista en tiedä paljoakaan, mutta voin sanoa, että sellainen country-rock ei oikeen iske muhun. Bluegrass on kivan kuuloista, mutta siltä saralta en oikeen tunne mitään yksittäistä artistia, ja kaikki kappaleet meinaa kuulostaa melkein samalta.
Tärkeintä musiikissa mun mielestä on voimakkaat tunnelataukset, melodia ja laulun kertoma tarina. Parhaat kappaleet on sellaisia, mitkä saa mut itkemään. Sellaisia jos tiedätte, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.
Yksi tosi hyvä tv-ohjelma on Nashville Star, mikä on idol-tyylinen laulukilpailu. Katsokaa ihmeessä jos vaan saatte jostain käsiinne. Myös ohjelmassa The next great american band on aivan upeaa musiikkia erityisesti yhtyeeltä The Clark Brothers. Suosittelen!!
Suosikkejanne
37
2304
Vastaukset
- Nobody
Koitappa Waylon Jennings nimeä:
http://www.youtube.com/watch?v=5Yf2an-Su8w- tuleva kantritähti
usa
1.merle haggard
2.johnny cash
3.waylon jennigs
4.reba mcentire
saksa
1.gunter gabriel
2.tom astor
usa
1.waylon jennigs
2.johnny cash
3.reba mcentire
- Alan Jackson Fani
Kokeiles näitä:
http://www.youtube.com/watch?v=FKoNdZeKPMU (Livin´in Love) Mielestäni ihan ihana, ihana biisi, ihanat sanat ja (joka kappaleessa) = ihanan komee laulaja. ♥ ♥ ♥ *ollapa nuori ja kaunis ja asua siellä jossain tms,,, *
http://www.youtube.com/watch?v=yp3AY4zbRwU (Midnight in Montgomery) Mä en kovin hyvin englantia ymmärrä, mutta ton videon, sanojen kuuntelun ja musiikin saundin myötä kuvittelen ymmärtäväni aika hyvinkin. (tää oli aika vaatimattomasti ehkä sanottu?) Kannattaa katsoa ja kuunnella. :) ♥ ♥ ♥
(kun tarkemmin jään kuuntelemaan ja katselemaan, tulee melkein kyyneleet.. - melkein) :)
Tässä seuraavassa älä säikähdä sitä alkua, se muuttuu siitä hyvin pian "itse asiaan" :)) Here In The Real World:
http://www.youtube.com/watch?v=QzmjaBT6MXs (ps. anna latautua vähän eka, niin ei töki, eli paussi päälle minuutiks kahdeks) :)
http://www.youtube.com/watch?v=ZUI86KUdAsw (I´ll go on loving you) hieno video, ainakin itse tykkään. :) ♥
http://www.youtube.com/watch?v=T1gRxqzEVbQ vauhdikkaampi ( Tall tall trees)
Täs täytyy sanoa, et tylsää tietää itsekkin, ettei olis mitään mahollisuuksia tuollaiseen julkkikseen kuin iki-ihana A.J :(
Tähän pikaisesti ilman selityksiä pari lisää ja katso ihmeessä sen nimellä ALAN JACKSON kaikki sen videot youtubesta, niitä riittää... ♥
http://www.youtube.com/watch?v=f9TTGA6hz6g&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Qy7eWTaAjfA&feature=related (summertime blues)
http://www.youtube.com/watch?v=gFBc__RCDp0&feature=related (Little bitty) ♥
http://www.youtube.com/watch?v=smgVLKoA1sE&feature=related (Chattahoochee) Tiiäks, tän tahtiin on hyvä harjoitella istuessa myös niskojaan, siis voimistella!) -kokeilin just.. tekipä hyvää pitkäst aikaa tietokoneel kun oon istunu... ;)
Nyt multa loppuu aika täs koneella, tuli muuta tekemistä, mut kantsii tosissan katella ne kaikki mitä löytyy youtubesta, mä vielä äkkiä kirjoitan ylös noi sun lempparis ja katon ne myöhemmin.
En minäkään niitä tyylejä toisistaan erota, mut tykkään musiikista, jos tykkään, korva sen sanoo! :)- Alan Jackson Fani
kertoa, että niin hullu kantri, että rekka fani olen, että ajoin vastikään rekkakortin itelleni ja olen nainen. :) Ööh, aika vanha nainen. yli40...
- Tim McMan
Tsekkaappa AJ:n uusin levy Good Time. Loistava kantrilevy muutaman vähän vaatimattomamman lätyn jälkeen.
- kantri woman
Nashville Star, mikä on idol-tyylinen laulukilpailu.
Miltä kanavalta ja missä???- lauri1111
sellaista keksintöä kuin google;)
- country cowfreak
lauri1111 kirjoitti:
sellaista keksintöä kuin google;)
tämmöset:Hank Williams,Johnny Cash,Merle Haggard,David Allan Coe,Roy Clark,Buck Trent.
- countrygirl3333
No minä henkilökohtaisesti tykkään enemmän contemporary countrysta. Suosikkejani ovat Taylor Swift, Carrie Underwood, Rascal Flatts, Keith Urban, Faith Hill, LeAnn Rimes, Martina McBride... Myös tietty Reba McEntire ja Dolly Parton, sekä ihana edesmennyt Patsy Cline!
Oon 18 vuotta nuori, joten tykkään popahatavsta kantrista.
Suosikkilauluni tällä hetkellä on Taylor Swiftin 'I'm Only Me When I'm With You'.Se on sellanen nuorten laulu..:)Siinä tuli monta ihan loistavaa nimeä. Itselläni on ihan 100% fanituksessa ollut tuo Rascal Flatts jo monta vuotta. Sen jälkeen tulee Keith Urban, Faith Hill ja Martina McBride. Oon elokuussa menossa jenkkeihin, ja teen kyllä kaikkeni, että pääsen Rascal Flattsin keikalle. Tulee muutenkin Nashvillessä varmaan käytyä jollain viikon reissulla.
Kysymys kuuluu, miksei Suomessa osata arvostaa näin hienoa musiikkia?- lauri1111
kuunnellut Hank Williams sr. levyjä.Ne on Patsy Clinen tyylistä kantria.
- Vanha biisi
Old dogs and children and watermmelon wine.
Tom T Hall - lauri1111
Billie Jo Spears
Emmylou Harris
Doc Watson
Boxcar Willie
Don Willams
Glen Campbell
The Osborne Brothers
Don Reno
Grandpa Jones
Roy Acuff
Bellamy Brothers
Hoyt Axton
Gordon Lightfoot
George Hamilton
John Harford
Tässä näitä ulkomaan herkkuja.
Kotimaisista esim.
Mika ja Turkka Mali - lauri1111
Hank Williams
Jim&jesse
Flatt&Scruggs
The Dillards
Dr.Hook
Red Simson
Jim Reeves Laitetaanpas joitakin suosikkejani, jotka ovat enemmän tai vähemmän kantria...
Ykkössuosikkini on ilman muuta Johnny Cash. Muita hyviä ovat muut Highwaymenit eli Willie Nelson, Waylon Jennigs ja Kris Kristofferson.
Legendaarinen on myös Hank Williams senior ja aika legendaarinen jo poikakin Hank Williams junior. Perinne jatkuu jo kolmannessa polvessa, Hank Williams III:en myötä.
Elvis Presley on laulanut muun ohessa myös kantria, mm. kappaleen I´m so lonesome I could cry. Ja se on em. Hank Williams seniorin klassikko.
Countyrock- ja poposastosta paras Eagles. Esim. kappale Desperado, myös Johnny Cash levyttänyt.
Hyviä ovat myös Dolly Parton ja Lynn Anderson.
Suomessa kantria onkin sitten vähemmän tehty, mutta Freud, Marx, Engels & Jung tekee mainioita suomennoksia, siirtäen ne kotimaahan sopivaksi. Myös Jussi Raittinen tehnyt hyviä käännöksiä.- willie nelson
willie nelsoniin ihastut aivan varmasti! hänen biisit tuottaa tunteitten purskahduksia. pari sellasta on, all of me , moon river , blue skies ja paljon muuta...elämän tyylinikin on muuttunut. :D
- jhnny
Don Williams, Kris Kristofferson ja Lindsay Fuller.
- Peruspunaniska
ketjussa ole jo aika hyvä kattaus, mutta muutaman nimen vielä lisäisin, jotka eivat silmiini osuneet: Dick Feller, Charlie Daniels Band ja Toby Beau.
Joskus Suomessa oli sellainen bändi kuin JJ ja Lännenmiehet, joka soitti ihan letkeää kantria. Ja tietenkin Vanha Isäntä.
Eipä sillä - omasta mielestäni kolmen kärki on Waylon, Willie ja käteis-Jussi - HANE71
kuuntele;who took the country,Wilf Montan ja Country boy,Alan Jackson.
- Talonpojanpoika
Kuunnelkaa: http://www.youtube.com/watch?v=W6ytq9LzN-I
- Röösä
Parhaita kantrilaulajia ovat miusta Keith Urban, Dierks Bentley ja Ryan Bingham.
Parhaita biisejä Keith Urbanilta: Sweet Thing, I Told You So, Stupid Boy, You Look Good In My Shirt, Somebody Like You
Dierks Bentleyltä: Fiddlin' Around, Free And Easy (Down The Road I Go), Soon As You Can, Can't Live It Down
Ryan Binghamilta: The Weary Kind, Hurricane, Wishbone Saloon, Country Roads
Varsinkin joukon tuntemattomimman, Ryan Binghamin, suosittelen tsekkaamaan youtubesta. Ei-kaupallista texas-kantria (y) - Speedy Gonzales
1. Johnny Cash
2. Elvis Presley (Levytti kokonaisen country-älppärin!)
3. Patsy Cline
4. Emmylou Harris
5. The Everly Brothers
6. Duane Eddy (Kitaristi, joka levytti paljon countryklassikkoja, mm. I'm So Lonesome I Could Cry, Crazy Arms, The Window Up Above, Have You Ever Been Lonely jne.)- hane71
EHDOTTOMASTI PARAS ON JOHNNY CASH JA HÄLTÄ; WALK THE LINE! SITÄ KUUNTELISIN MIELELLÄNI AINA UUDESTAAN JA UUDESTAAN.
- Kantri Jyri
on kuin meikäläisen lista johon voi vaikkapa vielä lisätä:
Charlie Rich, Jerry Lee Lewis ja Jerry Reed
- Bocephus
Tässä mun suosikkeja: Brooks & Dunn, BR5-49, Garth Brooks, Junior Brown, Confederate Railroad, Charlie Daniels, David Allan Coe, Johnny Cash, Dixie Chicks, Steve Earle, The Great Divide, Emmylou Harris, Merle Haggard, Tom T. Hall, Wayne Hancock, Alan Jackson, Jamey Johnson, Waylon Jennings, Alison Krauss, Kris Kristofferson, Chris Ledoux, Bill Monroe, Montgomery Gentry, Alecia Nugent, Willie Nelson, Brad Paisley, Tom Russell, Jimmie Rodgers, Ricky Skaggs, Randy Travis, Travis Tritt, Ernest Tubb, Dale Watson, Hank Williams, Hank Williams Jr., Hank 3, Dwight Yoakam, The Gibson Brothers, Grascals, nää ainaki mun semmosii mitä voi huoletta ostaa vaikka ilman kuuntelua.
- the_tonester
Tsau!
Tuli tossa mieleen, että onko jengillä tietoo millanen skene Suomalaisella countrylla on tai onko semmosta olemassakaan? Mtiään hyviä bändejä tai missä sitä pääsis kuulemaan?
Cheers!- country hemmo
www.grainvilletrain.com Jyväskylä
- kantri Jyri
Kaikkien edellämainittujen lisäksi Rick Nelsonin musa Stone Canyon Bandin ajoilta kannattaa tsekata vaikkapa youtubelta biisejä Last time around, alone, Garden party , etc.. Ja George Jonesin He stopped loving her today on aika "koskettava"
- YAK-42
Tässäpä yksi suosikkini:
Rascall Flatts - I Won't Let Go
http://www.oprah.com/oprahshow/Surprise-Spectacular-Rascal-Flatts-I-Wont-Let-Go-Video_1 - Hemmo
Näin nopeesti ainakin Brooks and dunn ehdottomasti Ronniella on hieno matala laulu ääni, Dixie Chicks, Dwight Yokam
- mormor
Ronnie Dunnilla on mielestäni kyllä suhteellisen korkea ääni.. mutta noita omia suosikkejani:
Ehdoton ykkönen: Kenny Chesney.
Vaikkakin uusin albumi "Welcome to the Fishbowl" onkin enemmän popahtavaa Nashvillekantria on mieheltä vuosikymmenten saatossa tullut aina hyvää musaa. Ei Welcome to the Fishbowl huono toki ole! Itse jopa pidän sitä yhtenä parhaimpina.
Kultainen kakkonen: Toby Keith.
Mr. Big Dog. Patrioottikantri iskee minuun tosi hyvin ja siksi Keithin musaa onkin mukava kuunnella.
Kolmas soturi: Eric Church.
Nyt taidetaan osittain käydä jo southern rockin puolella mutta silti mies on puhdasta countrya. Uusin albumi "Chief" (2011) veti kaverin mun elämääni mukaan. Churchilla on hyvä, kantrille jopa tyypillinen nasaaliääni.
Loput parhaista: Billy Ray Cyrus, Merle Haggard, Marty Robbins, George Strait, Hank Williamsin kaikki sukupolvet, Dwight Yoakam, Brad Paisley, Johnny Cash ym.- ~Country Angel~
Garth Brooks ehoton 1!
- <<<Z<Z
MERLE HAGGARD
Ykkönen tällä hetkellä Glen Gampbell. Muita, joista olen tykännyt on esim. Willie Nelson, George Jones, Hank Williams (senior).
- Anonyymi
MERLE HAGGARD
WAYLON JENNINGS - Anonyymi
MERLE HAGGARD
KRIS KRISTOFERSSON
JOHNNY CASH
MERLE HAGGARD - Anonyymi
CARRIE UNDERWOOD
CHRYSTAL GAYLE
JOE SOUTH
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448079Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432131Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262042- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 25996
- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850