Suosikkejanne

kyselen

Eli kertokaa vaikka 10 suosikkiartistia tai lempikappaleitanne.. En itse ole mikään hirveä asiantuntija, mutta kaikista musiikkityyleistä country on ykkössuosikkini, ja yritän aina tutustua uusiin laulajiin ja bändeihin, jos vaikka löytäisin jotain ihan ihanaa.. :)

Itse tykkään ehkä eniten Reba McEntiresta upean äänen ja koskettavien kappaleiden takia, mutta hyviä on myös esim. John Denver, Trace Adkins, Trisha Yearwood, Kenny Rogers, Tom Russell, Rascal Flatts, Phil Vassar, Dolly Parton ja monet muut...

Countryn eri tyylilajeista en tiedä paljoakaan, mutta voin sanoa, että sellainen country-rock ei oikeen iske muhun. Bluegrass on kivan kuuloista, mutta siltä saralta en oikeen tunne mitään yksittäistä artistia, ja kaikki kappaleet meinaa kuulostaa melkein samalta.

Tärkeintä musiikissa mun mielestä on voimakkaat tunnelataukset, melodia ja laulun kertoma tarina. Parhaat kappaleet on sellaisia, mitkä saa mut itkemään. Sellaisia jos tiedätte, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Yksi tosi hyvä tv-ohjelma on Nashville Star, mikä on idol-tyylinen laulukilpailu. Katsokaa ihmeessä jos vaan saatte jostain käsiinne. Myös ohjelmassa The next great american band on aivan upeaa musiikkia erityisesti yhtyeeltä The Clark Brothers. Suosittelen!!

37

2221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nobody
      • tuleva kantritähti

        usa
        1.merle haggard
        2.johnny cash
        3.waylon jennigs
        4.reba mcentire
        saksa
        1.gunter gabriel
        2.tom astor
        usa
        1.waylon jennigs
        2.johnny cash
        3.reba mcentire


    • Alan Jackson Fani

      Kokeiles näitä:

      http://www.youtube.com/watch?v=FKoNdZeKPMU (Livin´in Love) Mielestäni ihan ihana, ihana biisi, ihanat sanat ja (joka kappaleessa) = ihanan komee laulaja. ♥ ♥ ♥ *ollapa nuori ja kaunis ja asua siellä jossain tms,,, *

      http://www.youtube.com/watch?v=yp3AY4zbRwU (Midnight in Montgomery) Mä en kovin hyvin englantia ymmärrä, mutta ton videon, sanojen kuuntelun ja musiikin saundin myötä kuvittelen ymmärtäväni aika hyvinkin. (tää oli aika vaatimattomasti ehkä sanottu?) Kannattaa katsoa ja kuunnella. :) ♥ ♥ ♥
      (kun tarkemmin jään kuuntelemaan ja katselemaan, tulee melkein kyyneleet.. - melkein) :)

      Tässä seuraavassa älä säikähdä sitä alkua, se muuttuu siitä hyvin pian "itse asiaan" :)) Here In The Real World:
      http://www.youtube.com/watch?v=QzmjaBT6MXs (ps. anna latautua vähän eka, niin ei töki, eli paussi päälle minuutiks kahdeks) :)

      http://www.youtube.com/watch?v=ZUI86KUdAsw (I´ll go on loving you) hieno video, ainakin itse tykkään. :) ♥

      http://www.youtube.com/watch?v=T1gRxqzEVbQ vauhdikkaampi ( Tall tall trees)
      Täs täytyy sanoa, et tylsää tietää itsekkin, ettei olis mitään mahollisuuksia tuollaiseen julkkikseen kuin iki-ihana A.J :(

      Tähän pikaisesti ilman selityksiä pari lisää ja katso ihmeessä sen nimellä ALAN JACKSON kaikki sen videot youtubesta, niitä riittää... ♥

      http://www.youtube.com/watch?v=f9TTGA6hz6g&feature=related

      http://www.youtube.com/watch?v=Qy7eWTaAjfA&feature=related (summertime blues)

      http://www.youtube.com/watch?v=gFBc__RCDp0&feature=related (Little bitty) ♥

      http://www.youtube.com/watch?v=smgVLKoA1sE&feature=related (Chattahoochee) Tiiäks, tän tahtiin on hyvä harjoitella istuessa myös niskojaan, siis voimistella!) -kokeilin just.. tekipä hyvää pitkäst aikaa tietokoneel kun oon istunu... ;)

      Nyt multa loppuu aika täs koneella, tuli muuta tekemistä, mut kantsii tosissan katella ne kaikki mitä löytyy youtubesta, mä vielä äkkiä kirjoitan ylös noi sun lempparis ja katon ne myöhemmin.
      En minäkään niitä tyylejä toisistaan erota, mut tykkään musiikista, jos tykkään, korva sen sanoo! :)

      • Alan Jackson Fani

        kertoa, että niin hullu kantri, että rekka fani olen, että ajoin vastikään rekkakortin itelleni ja olen nainen. :) Ööh, aika vanha nainen. yli40...


      • Tim McMan

        Tsekkaappa AJ:n uusin levy Good Time. Loistava kantrilevy muutaman vähän vaatimattomamman lätyn jälkeen.


    • kantri woman

      Nashville Star, mikä on idol-tyylinen laulukilpailu.

      Miltä kanavalta ja missä???

      • lauri1111

        sellaista keksintöä kuin google;)


      • country cowfreak
        lauri1111 kirjoitti:

        sellaista keksintöä kuin google;)

        tämmöset:Hank Williams,Johnny Cash,Merle Haggard,David Allan Coe,Roy Clark,Buck Trent.


    • countrygirl3333

      No minä henkilökohtaisesti tykkään enemmän contemporary countrysta. Suosikkejani ovat Taylor Swift, Carrie Underwood, Rascal Flatts, Keith Urban, Faith Hill, LeAnn Rimes, Martina McBride... Myös tietty Reba McEntire ja Dolly Parton, sekä ihana edesmennyt Patsy Cline!
      Oon 18 vuotta nuori, joten tykkään popahatavsta kantrista.
      Suosikkilauluni tällä hetkellä on Taylor Swiftin 'I'm Only Me When I'm With You'.Se on sellanen nuorten laulu..:)

      • Siinä tuli monta ihan loistavaa nimeä. Itselläni on ihan 100% fanituksessa ollut tuo Rascal Flatts jo monta vuotta. Sen jälkeen tulee Keith Urban, Faith Hill ja Martina McBride. Oon elokuussa menossa jenkkeihin, ja teen kyllä kaikkeni, että pääsen Rascal Flattsin keikalle. Tulee muutenkin Nashvillessä varmaan käytyä jollain viikon reissulla.

        Kysymys kuuluu, miksei Suomessa osata arvostaa näin hienoa musiikkia?


      • lauri1111

        kuunnellut Hank Williams sr. levyjä.Ne on Patsy Clinen tyylistä kantria.


    • Vanha biisi

      Old dogs and children and watermmelon wine.

      Tom T Hall

    • lauri1111

      Billie Jo Spears
      Emmylou Harris
      Doc Watson
      Boxcar Willie
      Don Willams
      Glen Campbell
      The Osborne Brothers
      Don Reno
      Grandpa Jones
      Roy Acuff
      Bellamy Brothers
      Hoyt Axton
      Gordon Lightfoot
      George Hamilton
      John Harford

      Tässä näitä ulkomaan herkkuja.
      Kotimaisista esim.

      Mika ja Turkka Mali

    • lauri1111

      Hank Williams
      Jim&jesse
      Flatt&Scruggs
      The Dillards
      Dr.Hook
      Red Simson
      Jim Reeves

    • Laitetaanpas joitakin suosikkejani, jotka ovat enemmän tai vähemmän kantria...
      Ykkössuosikkini on ilman muuta Johnny Cash. Muita hyviä ovat muut Highwaymenit eli Willie Nelson, Waylon Jennigs ja Kris Kristofferson.
      Legendaarinen on myös Hank Williams senior ja aika legendaarinen jo poikakin Hank Williams junior. Perinne jatkuu jo kolmannessa polvessa, Hank Williams III:en myötä.
      Elvis Presley on laulanut muun ohessa myös kantria, mm. kappaleen I´m so lonesome I could cry. Ja se on em. Hank Williams seniorin klassikko.
      Countyrock- ja poposastosta paras Eagles. Esim. kappale Desperado, myös Johnny Cash levyttänyt.
      Hyviä ovat myös Dolly Parton ja Lynn Anderson.
      Suomessa kantria onkin sitten vähemmän tehty, mutta Freud, Marx, Engels & Jung tekee mainioita suomennoksia, siirtäen ne kotimaahan sopivaksi. Myös Jussi Raittinen tehnyt hyviä käännöksiä.

    • willie nelson

      willie nelsoniin ihastut aivan varmasti! hänen biisit tuottaa tunteitten purskahduksia. pari sellasta on, all of me , moon river , blue skies ja paljon muuta...elämän tyylinikin on muuttunut. :D

      • jhnny

        Don Williams, Kris Kristofferson ja Lindsay Fuller.


    • Peruspunaniska

      ketjussa ole jo aika hyvä kattaus, mutta muutaman nimen vielä lisäisin, jotka eivat silmiini osuneet: Dick Feller, Charlie Daniels Band ja Toby Beau.

      Joskus Suomessa oli sellainen bändi kuin JJ ja Lännenmiehet, joka soitti ihan letkeää kantria. Ja tietenkin Vanha Isäntä.

      Eipä sillä - omasta mielestäni kolmen kärki on Waylon, Willie ja käteis-Jussi

    • HANE71

      kuuntele;who took the country,Wilf Montan ja Country boy,Alan Jackson.

    • Talonpojanpoika
    • Röösä

      Parhaita kantrilaulajia ovat miusta Keith Urban, Dierks Bentley ja Ryan Bingham.

      Parhaita biisejä Keith Urbanilta: Sweet Thing, I Told You So, Stupid Boy, You Look Good In My Shirt, Somebody Like You

      Dierks Bentleyltä: Fiddlin' Around, Free And Easy (Down The Road I Go), Soon As You Can, Can't Live It Down

      Ryan Binghamilta: The Weary Kind, Hurricane, Wishbone Saloon, Country Roads

      Varsinkin joukon tuntemattomimman, Ryan Binghamin, suosittelen tsekkaamaan youtubesta. Ei-kaupallista texas-kantria (y)

    • Speedy Gonzales

      1. Johnny Cash
      2. Elvis Presley (Levytti kokonaisen country-älppärin!)
      3. Patsy Cline
      4. Emmylou Harris
      5. The Everly Brothers
      6. Duane Eddy (Kitaristi, joka levytti paljon countryklassikkoja, mm. I'm So Lonesome I Could Cry, Crazy Arms, The Window Up Above, Have You Ever Been Lonely jne.)

      • hane71

        EHDOTTOMASTI PARAS ON JOHNNY CASH JA HÄLTÄ; WALK THE LINE! SITÄ KUUNTELISIN MIELELLÄNI AINA UUDESTAAN JA UUDESTAAN.


      • Kantri Jyri

        on kuin meikäläisen lista johon voi vaikkapa vielä lisätä:

        Charlie Rich, Jerry Lee Lewis ja Jerry Reed


    • Bocephus

      Tässä mun suosikkeja: Brooks & Dunn, BR5-49, Garth Brooks, Junior Brown, Confederate Railroad, Charlie Daniels, David Allan Coe, Johnny Cash, Dixie Chicks, Steve Earle, The Great Divide, Emmylou Harris, Merle Haggard, Tom T. Hall, Wayne Hancock, Alan Jackson, Jamey Johnson, Waylon Jennings, Alison Krauss, Kris Kristofferson, Chris Ledoux, Bill Monroe, Montgomery Gentry, Alecia Nugent, Willie Nelson, Brad Paisley, Tom Russell, Jimmie Rodgers, Ricky Skaggs, Randy Travis, Travis Tritt, Ernest Tubb, Dale Watson, Hank Williams, Hank Williams Jr., Hank 3, Dwight Yoakam, The Gibson Brothers, Grascals, nää ainaki mun semmosii mitä voi huoletta ostaa vaikka ilman kuuntelua.

    • the_tonester

      Tsau!

      Tuli tossa mieleen, että onko jengillä tietoo millanen skene Suomalaisella countrylla on tai onko semmosta olemassakaan? Mtiään hyviä bändejä tai missä sitä pääsis kuulemaan?
      Cheers!

      • country hemmo

        www.grainvilletrain.com Jyväskylä


    • kantri Jyri

      Kaikkien edellämainittujen lisäksi Rick Nelsonin musa Stone Canyon Bandin ajoilta kannattaa tsekata vaikkapa youtubelta biisejä Last time around, alone, Garden party , etc.. Ja George Jonesin He stopped loving her today on aika "koskettava"

    • YAK-42
    • Hemmo

      Näin nopeesti ainakin Brooks and dunn ehdottomasti Ronniella on hieno matala laulu ääni, Dixie Chicks, Dwight Yokam

    • mormor

      Ronnie Dunnilla on mielestäni kyllä suhteellisen korkea ääni.. mutta noita omia suosikkejani:

      Ehdoton ykkönen: Kenny Chesney.
      Vaikkakin uusin albumi "Welcome to the Fishbowl" onkin enemmän popahtavaa Nashvillekantria on mieheltä vuosikymmenten saatossa tullut aina hyvää musaa. Ei Welcome to the Fishbowl huono toki ole! Itse jopa pidän sitä yhtenä parhaimpina.

      Kultainen kakkonen: Toby Keith.
      Mr. Big Dog. Patrioottikantri iskee minuun tosi hyvin ja siksi Keithin musaa onkin mukava kuunnella.

      Kolmas soturi: Eric Church.
      Nyt taidetaan osittain käydä jo southern rockin puolella mutta silti mies on puhdasta countrya. Uusin albumi "Chief" (2011) veti kaverin mun elämääni mukaan. Churchilla on hyvä, kantrille jopa tyypillinen nasaaliääni.

      Loput parhaista: Billy Ray Cyrus, Merle Haggard, Marty Robbins, George Strait, Hank Williamsin kaikki sukupolvet, Dwight Yoakam, Brad Paisley, Johnny Cash ym.

      • ~Country Angel~

        Garth Brooks ehoton 1!


    • <<<Z<Z

      MERLE HAGGARD

    • Ykkönen tällä hetkellä Glen Gampbell. Muita, joista olen tykännyt on esim. Willie Nelson, George Jones, Hank Williams (senior).

    • Anonyymi

      MERLE HAGGARD
      WAYLON JENNINGS

    • Anonyymi

      MERLE HAGGARD
      KRIS KRISTOFERSSON
      JOHNNY CASH
      MERLE HAGGARD

    • Anonyymi

      CARRIE UNDERWOOD
      CHRYSTAL GAYLE
      JOE SOUTH

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2893
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      1990
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1453
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1310
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1141
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe