punainen väri ei vaan kestä hiuksissa, lähtee jo muutaman pesun jälkeen ja on sen jälkeen ruskean/kuparin/oranssin sävyinen. Minulla on jo parin vuoden ajan tehty punaisia raitoja, muutoin tummanruskean/musta tukka. Olen kokeillut kolmea eri kampaajaa, eli siis eri aineita. Kaikilla sama lopputulos. Onko todellakin niin, että hiuslaatuni on niin kummallinen, ettei kenenkään aineet pysy?! Voiko näin olla? Tiedän kyllä, että punainen on hankala väri pysymään (?), mutta tekisi mieleni mennä seuraavan kerran jälleen jollekin uudelle ja pyytää "takuu", että pysyy. Ja jos ei pysy, uudelleen, uudelleen, uudelleen... samaan rahaan!! No, eihän kukaan tuohon tietysti suostu, mutta ajatus kumminkin.
Onko jollakin alan ammattilaisella vinkkejä asiaan? Jotain suositus-aineita, joita kysyä? Jotain suositus-metodia, jota kysyä/vaatia? Hiukseni ovat luonnostaan melko tummanruskeat. Ja on kokeiltu sekä suoraväriä/itse asteen vaalentavaa ja sitten värjäävää, kuin myös vaalennettu hivenen ensin ja sitten väri päälle. Kaikista sama lopputulos, parin-kolmen viikon kuluttua ei jälkeäkään punaisesta, vaan jotain kupariin viittaavaa "pliisua" ovat raidat... :-( HARMITTAA, kerta toisensa jälkeen!!!
punainen väri ei kestä
8
9999
Vastaukset
- sdkkjg
Värin pysymiseen voi vaikuttaa mm. silikonipitoiset hiustenhoito tuotteet. Kannattaisi ehkä pestä muutama kerta syväpuhdistavalla shampoolla ennen kampaajalle menoa.
Myös lääkeaineet vaikuttavat hiuksiin, eli jos olet/olet ollut jollain kuurilla..
Lähteekö väri aina tasaisesti, vai jääkö esim tyveen enemmän väriä?
Punainenhan tosiaan on vähän huono väri. Oletko Santea kokeillut? Heidän värinsä kai toimivat eri periaatteella kuin normaalit suora tai kestovärit.
http://www.natcosmetics.fi/sante/Hiusvaerit.html - sdfsdfksdfjk
Punainen on kestovärinä huono pysyvyydeltään. Muistaakseni punainen pigmentti on niin pientä että se valuu hiuksesta kuin hiuksesta ulos helposti. Siksi sitä täytyy pitää yllä punaisten hiusten hoitotuotteilla. Paras keino on tehdä niin että ostaa riittoisaa punaista suoraväriä (shokkiväriä) ja kerran viikkossa tekee värihoidon siten että sekoittaa 1 rkl suoraväriä hoitoaineen sekaan ja antaa vaikuttaa kauan kauan hiuksissa. Tai sitten ostaa ihan niitä värjääviä hoitoaineita ja käyttää normaalin hoitoaineen tapaan tai viikon välein. En usko että hiuslaadussasi on vikaa kun tuntuu että punainen lähtee kaikkien päästä nopeasti.
Hapetteettoman Elumen-nimisen kampaamovärin (ei saa ostettua kotiin) on sanottu kestävän hiuksessa vaikka pesisi mäntysuovalla mutta tosiasia on että sekään ei pysy ellei käsittelyä uusita 2-3 kertaa jonka jälkeen se jämähtää hiukseen eikä lähde värinpoistolla. Elumen on siitä huono myös että ainetta menee aika paljon ja sen koostumus on epämiellyttävää. Hintakin on kova. Hyvä puoli on se että siinä ei ole hapetetta ja se hoitaa hiuksia. Ja huonoa on taas se elumenilla ei voi vaalentaa hiuksia joten tummuuastetta se ei muuta.
Sitten on tietenkin henna ja muut kasvivärit jotka saattavat kestää pitkään. Kuten tuo Sante jota edellinen vastaaja jo ehdotti. Niissäkin pätee sama kuin shokkiväreissä eli kun käsittelyä uusii niin pysyvyys on parempi. Kestoväreissä ei tuo käsittelyjen toistaminen vaikuta positiivisesti pysyvyyteen kun ne ovat hiusta vaurioittavia ja hiuksen kyky pitää väriä heikkenee vain jos siihen isketään hapeteväriä kerta toisensa jälkeen.
Eli sinuna kokeilisin kasviväreillä värjäämistä tai sitä värihoitoa kerran viikossa. Eli punaista shokkiväriä (esim .Manic Panic, Igora action paint, Directions, Crestol)koska shokkivärit sisältää usein paljon pigmenttiä mikä on hyvä. - pysyy
Joissakin hiuksissa punavärit pysyvät tosi huonosti, eikä juuri apua asiaan ole. Koska tukkasi on muuten tumma/musta, voisit kokeilla niin, että ostat kampaamokäynnin yhteydessä sävytteen,esim. Igora Vibrance 6-88 tai valitsette kampaajan kanssa parhaan sävyn/tummuuden. Kun punaväri sitten alkaa haalistua, sävytät sen sävytteellä ja pitkällä vaikutusajalla uudelleen. Lähes mustaan pohjaan sävyte ei muutosta tee, ja kun pyrit laittamaan sen vain punaisiin raitakohtiin, riittää 1 pkt moneen käsittelykertaan. Tällainen raitakohtien punaisella "pigmentointi" saattaa myös auttaa jatkossa punaisen kestovärin pysymiseenkin suotuisasti.
- kohtaista kokemusta
ko. asiasta!
No, ensinnäkin kaikki "erikoiset" kirkkaat värit pysyy huonosti esim. punainen, sininen, lila yms.
Ei ole kampaajan vika, eikä aineissa ole suuriakaan eroja eri merkkien välillä.
Itsellä tällä hetkellä musta pohja ja parit kirkkaan punaiset "läiskät". Kampaamokäynnin jälkeen 1-2 vkossa haalistuu kuvailemaksesi "oranssiksi".Pohja väri pysyy. Harmittaa!!
Kampaajani ehdotti minulle tuotetta kotikäyttöön, johon olen tyytyväinen. Eli ostin Crestolin color gloss, pigmenttiä sisältävän hoitoaineen.
Sitä kampailen n. kerran vkossa punaisiin kohtiin, pesun jälkeen. Annan vaikuttaa väh. 15min.ja huuhtelen.
Helppoa, kun pohja on tumma niin väri ei näy siinä vaikka vähän menisi ohi punaistenkin kohtien.
Näin pärjään seuraavaan kampaamokertaan, joka on n. 7-8 vkon välein. Silloin jo pohjaväri tarvitsee apua, kun on tullut tyvikasvua. Ja hiusmalli kasvanut ulos kuosistaan, niin pitää leikatakin.
Eri sävyjä on muutamia ko. aineessa.
Kyllä tää naisena olo on vaikeaa, kun kauniina pysyminen vaatii niin paljon vaivaa ;)- edelliseen
olen itse myös koulutukseltani parturi-kampaaja.
Joten luulen tietäväni jotakin asiasta, toki otan myös illla vastaan jotain hyviä vinkkejä, jolla saisin tukkani pysymään kuosissa helpommalla ja pidempään.
- myös kampaajaksi valmistunut
näin pikaisesti tuohon todettuna ihan perus kestoväreissä punaiset kieltämättä on sut heikoja kestämään kuten muutkin fashion-värit
itse olen värjäillyt päätäni punaiseksi ties millä väreillä joten kokemusta löytyy senkin puoleen punaisesta. ja itselläni on ohut lasimainen (perus suomalainen) hius josta väri haalistuu nopeasti.
kampaamo väreistä kaikista kestävimmäksi on todettu swarzkopf:n elumen rr@all - ilman sen kummempaa hoitoa väri kestää päässä kirkkaana useamman kuukauden
useimiten kuitenkin suosin suoravärejä (stargazer ja directions)
näitten kestoa saa pitkitettyä helposti lisäämällä suoraväriä hoitoaineen sekaan. väriä peseytyy irti hiuksia pestessä niin hoitoaine samantien tuo pigmenttiä takaisin.
sinun mammuli kannattaa kuitenkin käyttää tälläistä suoraväri-hoitoaine seosta vain noihin raitakohtiin ellet halua että kokopäähän tulee sellainen kuultava punertava sävy :)- Tytsy
Itekin värjäilin tossa viikonloppuna Directionsin suojavärillä pään punaiseksi. Kuinka usein tuota suoraväriä pitäisi sekoittaa hoitoaineeseen? Joka kerta kun pesee? Mä pesen hiuksiani about joka toinen päivä. :-)
- Nenna_n
Ahih, moon onnekas sen suhteen, että punanen pysyy mun päässä aina!! ja yleensä ottaen haalistumatta, vaikkakin värjäyskertojen välissä olisi runsaastikin aikaa.. tyvikasvua ei nääs lasketa :D
Oli se sitten liven riadottamiseen tarkoitettu punasävy, kuin joku muu "ruokakauppaväri", kaikki pysyy!!
Nyt tein niin että otin normi värinpoiston, jotta sain punasen pois ja.. laitoin uuden punasen tilalle, koska en halunnut kestovärin päälle tunkea suoraväriä..
tulos on KIRKAS PUNANEN. ja nyt näkyy hiukset aina kuuhun asti.. :) tämän kertainen resepti oli siis värinpoisto ja keunelta ostettu Stargazer-ROUGE :P aaw, tää punanen.. oi oiii!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521