Elettiin vuotta 2001.
Tarkoitus oli hankkia hyvä ja kestävä paku joten ostin MB Viton automaattilaatikolla.
Takuuaika meni melko hyvin, mitä nyt vaihteenvalitsin jouduttiin vaihtamaan ja oikean
puolen tukivarsi. Ovien alareunoihin ilmestyneet ruostepilkut merkkihuolto kuittasi
kiveniskeminä. Ihmettelin kyllä, että miten ne kivet sinne takaoveenkin pääsevät iskemään,,
Vuonna 2003 lopetti lämmityslaitteen flekti toimintansa ja koko yksikkö vaihdettiin,
maksoi muuten maltaita. Kaikkien ovien alareunassa ruostetta ja koko pohja ruosteenvärinen.
Katsastusmies sanoi, että tämmösiä ne kaikki on. Liukuovessa oli lapsilukko pysyvästi
päällä ja kun ei huolto löytänyt mitään vikaa, katsoin itse ja totesin että lukkoyksikkö
oli alunperin huolimattomasti vinoon asennettu. Korjasin itse vian. Tulin siinä vähän
miettineeksi, että mitähän kaikkea muuta oli autossa huolimattomasti asennettu,,,
Talviliukkailla toinen etupyörä pääsi vähän sutimaan ja seurauksena tasauspyörästö
meni rikki. Aina kun pyörä sutaisi kuului tasauspyörästöstä pauketta.
Korjauskustannusarvion saatuani totesin, että autolla ei sitten sudita.
Vaihdelaatikon sähköinen vaimennusjärjestelmä tipahti aina aika ajoin pois päältä,
jolloin vaihdetta valittaessa auto aina hyppäsi paikallaan. Radio jumitti CD:n sisään,
eikä sitä sen koommin luovuttanut.
Joskus startatessa ei kuulunut konehuoneesta pihaustakaan, vaihdevivun renksuttaminen
korjasi tilapäisesti vaivan. Liikkeellelähdettyä saattoi joskus huomata, että laatikosta
ei löydy muuta kuin ykkösvaihde.
Vuonna 2005 pimeni mittaristo ja huoltomies totesi, että näitä on aika paljon jouduttu
vaihtamaan. Mittaritaulu maksoi tonnin plus työt. Öljymäärän ilmaisin kertoi
silloin-tällöin, että öljymäärä oli vaarallisen pieni. Tikusta kun katsoin, oli öljyä
just niinkuin piti. Jopa alle 10 sekuntia varoituksen jälkeen vehkes saattoi kertoa,
että öljyä on liikaa. Mietin, että koeta nyt päättää ja opettelin ajamaan moisista
huuhaa-ilmoituksista välittämättä. Ovien alareunat puhki, takaovi pahin. Auto alkoi olla
tosi resuisen näköinen.
Vuonna 2008 lopetti lämmityslaitteen flekti taas toimintansa. Sitten kävi kaikkien
aikojen tuuri, etukulma vaurioitui kolarissa melko pahasti. Kukaan ei loukkaantunut
ja vastapuolen liikennevakuutus maksoi auton lunastuksen.
Nyt ymmärrän miksi Mersulla on sellainen varakas imago, eihän kellään normaalituloisella
ole sellaiseen mööpeliin varaa.
MB Vito, kokemuksia vuosien ajalta
14
26109
Vastaukset
- ostin Viton
nyt olen ajanut n:67.000 km. Yksi sähkö osa vaihdettu eps:n. Maksoi 24 euroa. Muuten tehty normaali huollot. Poltto-aine kulutus alusta alkaen laskettuna 8,12 litraa/ 100 km. Joten olisiko aika opetella käyttämään autoa sinunkin, sillä se ei ole samanlainen ajettava kuin grossi-pyörä
- Ent. Mersuautoilija
Olen autoillut n. 40 vuotta ja kilometrejä on kertynyt yli miljoona. Autoja on ollut monia ja monenlaisia. Pakettiautoiluun olen siirtynyt kahdesta syystä, on tuota kuljetettavaa eikä ole kiirettä tai tarvetta näyttää.
Grossi-pyörästä minulla ei ole kokemusta. - meni
soon muutes crossi...
- xghjgfzhg
meni kirjoitti:
soon muutes crossi...
osaat tuon krossin kirjoittaa oikein! Osaatko mitään muuta?
- meni
xghjgfzhg kirjoitti:
osaat tuon krossin kirjoittaa oikein! Osaatko mitään muuta?
Jep jep, toiset osaa, toiset ei.
Mulla on todistettavasti yksi oikein sulla ei vielä yhtään eli soon mulle 1-0. Et sillee.
Sitten ku sä saat ees sen yhen oikein niin mä kerron mitä muuta mä osaan. Et sillee.
Toiset osaa, toiset ei.
Mut älä ny kuitenkaa rupee nyyhkyttää vaan koita kestää.
- tulihan se kalliiksi
Ostin omani käytettynä ja tunsin auton historian mutta se ei paljon auttanut.Aina kun sai yhden kohdan korjattua niin seuraava jo odotti uusia osia.Oli sähköistä ja mekaanista vikaa ja RUOSTETTA pukkasi vähän joka paikasta vaikka auto oli suojattu pari vuotta vanhana huolellisesti.Ajoin 30tkm ja oli muuten kalliita kilometrejä.Olikohan tämäkin se niinsanottu maanantai yksilö?Tien päällä vito on kyllä hyvä peli ajaa mutta kyl se on rahamiesten auto.
- Mersuissa nykyään
Vitojen taival ei todellakaan alkanut onnellisten tähtien alla.
Mersuissa ison ongelman muodostaa mallikirjo; Vitoa ja Sprinteriä on vuosien saatossa rakennettu mitä useammanlaisin kirjainyhdistelmin varustettuna, ja jotkut mallit ovat kelvollisia, toiset eivät.
MB ei ole oikein kyennyt hallitsemaan mallistonsa huomaa ja nopeata laajentumista ja uudistumista. Ilmiö näkyy myös henkilöautopuolella.
Ennenhän Mersu oli hyvin konservatiivinen autonvalmistaja, joka piti saman mallin tuotannossa yleensä ainakin 10 vuotta, eikä mallisto ollut kovin laaja.
Pahin kriisi taitaa kuitenkin olla ohitettu, ja laatu lienee palaamassa entiselle tasolle. Toivottavasti! - toisissa enemmän
Hiace on vikojen puolesta paras paku.
Pahin vika ruostuminen. Ajo-ominaisuudet
eivät parhaat mahdolliset.
Vitosta kuulunut paljon huonoa.
Itse ajelen Citikalla.Vikoja siinäkin ollut
aika paljon, mutta mukava on ajella, eikä ole paha ruostumaan.Täydellistä autoa en ole vielä
löytänyt. On pitänyt tehdä kompromisseja.- Anonyymi
Kun maalauttaa Toyota Hiace pakettiauton automaalaamossa niin ajelee 28 vuotta. Toyota Hiace on siitä hyvä pakettiauto että jarruremontteja ei tarvitse tehdä. Volkswagen Transporten pakettiautoon pitää aivan jatkuvasti tehdä jarruremontteja ( kertoi autokorjaamon omistaja ).
- Vito 2000
Ovien ja takaluukkujen ruosteesta. Tiesitkö, mersuilla oli joissain vuosituhannen vaihteen malleissa ovien ja luukkujen valmistuksessa käytetty vääränlaista kittiä. Kitti joka laitetaan sisä- ja ulkopeltien saumaan, kovettui liikaa, vesi pääsi väliin ja ruoste raiskasi. Veho on ottanut homman kontolleen ja korvaa osittain luukkujen korjauksen. Itselläni on juuri sellainen joka on korjattu edellisen omistajan toimesta ja siisti on nyt. Toisaalta, kaikki autot ruostuu nykyisin nopeasti koska kuten tiedät, autoja ei enää ruostesuojata maahantuojan toimesta. Mikään ei tietenkään estä omistajaa ruostesuojaamasta autoaan säännöllisesti, eihän?
Säännöllinen pesukin on hyvä suorittaa, kurakerros kyljissä on esim. tällaisina talvina kuin nyt, oikea muhiva ruosteloukku. Kivenhakkaumat tulee korjata välittömästi!
Mun autollani on nyt ajettu 250.000 km (automaatti myös) ja hyvin kulkee ja kukkuu.
Minkä tahansa auton saa äkkiä resuiseksi jos sitä ei hoida...- tasaista-menoa
Tojo vaan on kertänyt jo 430.000 km melkoisen huonolla hoidolla.
Autoissa on näemmä eroja.
- MB108
Ostin uutena MB108 viton 1999.Ajoin sillä vain160t,huonoin auto mitä minulla on ollut,sähkövikoja vetoniveliä,ruostetta.Mersu fanaatikot kehuvat ajo ominaisuuksia,minusta huonot. Nykyinen Nissan primstar aivan eri luokkaa.
- Anonyymi
mites 2015 vitot?
- Anonyymi
Fordis ollut paljo sähkövikaa valoja palaa mitareisa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384102Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html453167Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343056Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4842754Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1912003Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 401447
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51281- 781222